{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

anna O
anna O
Tilmeldt:
27. mar 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Køb demo bil uden at have set den {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og er blevet forelsket i en Audi A3, Audi har en masse demo modeller til salg, hvor jeg kan spare en masse penge, og det kan i den grad betale sig for mig.

Men jeg vil voldsomt gerne have adoptiv fartpilot i, da jeg skal køre 20000+ om året
Det har de desværre ikke rigtigt som standart i deres demo modeller.
Lige nu har de en til salg, men det er i den anden ende af landet..
jeg kan simpelthen ikke få tiden til at passe sammen med at skulle tage på en dags tur for at se den. Vi snakker 5 timer pr vej.

Er det helt skudt i låget hvis jeg køber en demobil uden at have set den først? Og bil forhandler over hovedet forhandle pris osv uden at have mødt mig?
Ved i om Audi kan fragte biler mellem forhandlere, så jeg kan samle den op nærmere mit hjem, hvis jeg køber den?

Jeg står og skal bruge bilen inden for nærmeste fremtid, så kan desværre ikke bare vente på der kommer en til salg i min ende af dk.
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb demo bil uden at have set den
  • #3   15. aug 2019 Vores 508 kom hjem fra Sverige, vi ville også have noget bestemt udstyr og den eneste produceret model i farven osv stod i Sverige, så den hentede den lokale forhandler hjem smiley
    Vores var dog fabriksny, men det er en demo jo næsten også smiley


  • Bants
    Bants Tilmeldt:
    feb 2019

    Følgere: 6 Svar: 9
    #4   15. aug 2019 Der er en del der køber bil uden at have set den fysisk, af samme årsag som dig. Du kan evt. bede forhandler om at sende dig nogle mere detaljerede billeder/videoer, udover det der skulle på være på salgsannoncen. Hvis du vil prøvekøre den, kan du evt gøre det i en identisk Audi (Udstyr er ligemeget, så længe det er samme model, årgang og motor) nær dig.

    Det burde være muligt for Audi at transportere bilen til en forhandler nær dig.

    I forhold til pris har jeg oplevet 90% af gangene jeg har ringet til en forhandler, at de vil have mig til at møde op personligt før de overhovedet vil snakke om pris. I få særtilfælde har jeg fået tilbud over telefon, dog har disse været væsentligt dårligere end dem jeg har fået ved at møde op personligt.


  • #5   15. aug 2019 Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg har før købt en nyere Audi i Frankfurt og har fået den fragtet hjem, uden at have set den.

    Jeg synes i øvrigt, du skal holde fast i kravet om adaptiv fartpilot. Det er simpelthen det bedste stykke ekstraudstyr, man kan få i en bil.


  • #7   15. aug 2019 Min gamle Octavia er også købt som demo ubeset.
    Fik tilføjet i slutseddel at den var ridsefri, skades fri og uden mærker eller andet i sæder/instrument.

    Eneste du skal være OBS på er hvordan bilen klargøres, min blev købe ved autoriseret forhandler og klargøring var mildest talt meget skuffende, begrænset til en taxa vask.

    Ved en demo bil skal du også vide at lakken nok har levet et hårdt liv i vaskehaller, så forvent ikke en lak der står ordentligt. Ved klargøring får den sikkert en gang silokoneholdig glaze eller QD så den ligner en halv million de første par dage.

    Med aftalerne i orden ville jeg ikke være betænkelig ved købe ubeset.

    Adaptiv fartpilot er i øvrigt fantastisk, det bliver man hurtig yderst glad for og afhængig af.


  • anna O
    anna O Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #8   15. aug 2019 Tusind tal for jeres svar!
    Det er rart at høre sy jeg ikke er komplet sindsyg over at ville købe en ubeset demo model!

    Prøver at høre dem af omrking det med at få den til en Audi forhandler nær mig. Ringer til Dem der har den hjemme i dag.

    Den står til 360.000 og havde håbet de ville få med til 355.000-358.000 inkl vinterdæk (værdi 8500) fordi det den pris jeg hsr fået tilbud på en uden adoptiv, men med en betydelig større motor og 3000km mindre


  • #9   15. aug 2019 Håber det lykkedes når der ingen byttebil er buede det være muligt handle over telefonen.


  • #10   15. aug 2019 Ja jeg vil dælme ,ikke bruge 360.000 kr, på noget jeg ikke har set eller prøvet

  • #12   15. aug 2019 #5
    Har du prøvet at køre i en bil uden klima anlæg?
    Efter at have kørt på de varme dage på tværs af landet, må jeg nok erkende at intet udstyr er vigtigere end sikkerhedsudstyr og klima

    #1
    Nå jeg skal bruge så mange penge på en bil, så ville jeg bestemt se og prøve den før skriver under på noget


  • #13   15. aug 2019 Har købt en bil på sammen måde. Dog kun en citigo..

  • #14   15. aug 2019 #12
    Ja, dem har jeg haft adskillige af, biler uden klima. I Danmark vil jeg klart hellere have adaptiv fartpilot (som i øvrigt også er sikkerhedsudstyr).


  • #15   15. aug 2019 #14 Det vil jeg ikke.
    Aldrig har køretur været så lange for mig som de ture hvor klimaet var defekt. Jeg ville undvære servo og fartpilot for det smiley Jeg kan godt lide varme. Men at sidde i den på motorvejen, med let åbne vinduer fordi det larmer i en 40 grader varm bil, var lige rigeligt til mig.
    Ja du har lidt ret, det er til dels både komfort og sikkerhedsudstyr


  • #16   15. aug 2019 Det er også fair nok. Det er en subjektiv holdning, så der er ingen endegyldig sandhed smiley Jeg synes bare, det 34 så få dage om året, hvor der virkeligt er brug for det, hvorimod adaptiv fartpilot kan bruges året rundt, både komfort- og sikkerhedsmæssigt.

    Lige meget er det også, for jeg tænker, at alle Audi A3'er har aircondition som minimum. Det er derfor ikke enten-eller smiley


  • #17   15. aug 2019 Der er intet i vejen med at købe en billig demo model. Men du er med på at årsagen til de er billige for tiden er, at der er en ny model a3 på vej?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #18   15. aug 2019 Ring til forhandleren, forklar dem at du kommer lang vejs fra, og spørg om de ikke kan holde den til du kommer og ser den (Skal naturligvis ske HURTIGT!) Og at du stærkt overvejer at købe den.. De fleste vil faktisk have bilen så klar, at du ville kunne tage bilen med hjem samme dag (Har min søster og hendes kæreste netop gjort)
    De tog fra Slagelse til Silkeborg, ikke den længste tur nej, men de tog den alligevel, og forhandleren havde både synet og klargjort den, så alt var klar til at de skrev under, hvis det var en bil for dem.. Og det var en bil til kun 60.. Så mon ikke også det ville ske på en bil til 300.000 ekstra smiley


  • #19   15. aug 2019 Husk lige inden førstegangskøb af en demo bil; - Du bliver ejer nr. 2, hvilket forsikrings mæssigt betyder, at den ikke kan nybil-forsikres.

  • #20   15. aug 2019 Nybil-forsikres... Det er aldrig et ord, jeg er blevet præsenteret for.

    Det havde heller ingen betydning for mig. Jeg købte en bil i mit selskab for et par måneder siden. Kort tid efter omregistrerede jeg den til mig selv privat. Det havde ingen betydning for forsikringspræmien, selv om jeg nu formelt er ejer nr. 2.


  • #21   15. aug 2019 Hvad betyder det så?

  • anna O
    anna O Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #22   15. aug 2019 #12 den har klima anlæg?

    #19 min nuværende bil og min kærestes er demo modeller,

    #17 Audi sælger deres demo modeller efter 4 måneder altid. jeg har heller ikke noget imod at spare en masse masse tusind på at købe den nuværende model, frem for den nye. jeg er med på at dens falder hurtigere i pris jep.

    Jeg har snakket med forhandler, jeg kan jo af gode grunde ikke sælge ham min nuværende. Vi er kommet til enighed om en meget god pris.
    Jeg prøver lige nu og se om jeg kan flyve der over mandag, eller om min søster der bor der ovre vil til se den for mig, og sikre den er i top form.


Kommentér på:
Køb demo bil uden at have set den

Annonce