{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.117 visninger | Oprettet:

simon b
simon b
Tilmeldt:
23. okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Tror i bilen er totalskadet? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Fruen var desværre ude for et uheld den anden dag hvor hun blev bakket ind i af en lastbil.
- heldigvis skete der ikke noget med hende!!

Tror i bilen er totalskadet??
Prøvede at se om jeg kunne ligge sæderne ned inden den røg til mekanikeren, det kunne ikke lade sig gøre. Så den har jo nok fået et godt tryk i c-stolpen tænker jeg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror i bilen er totalskadet?
  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #1   18. aug 2019 Lige et billede mere.

    profilbillede
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   18. aug 2019 Jep, den er helt sikkert færdig.

  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #3   18. aug 2019 Talere med mekanikeren, han regnede nemlig ikke med at den var død.
    Men håber taksatoren er mere fornuftig, tror sgu aldrig det bliver helt godt igen...
    Men der er vel grænser for hvor meget der må være sket med stolperne?


  • #4   18. aug 2019 den må være total skadet.
    hvis man ser på alt der skal skiftes
    plus timer, der skal bruges.



  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #5   18. aug 2019 Hvad tror du da skaderne løber op i?
    Har set nogle modeller tilsvarende til 140 - 150.000 og det skal vel overskride 60% eller hvordan et der nu det er?


  • #6   18. aug 2019 Kommer vel and på hvad bilen er værd.

  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   18. aug 2019 Det er vel mere et spørgsmål om kroner og øre, end om at gide tænker jeg?

  • #9   18. aug 2019 Tror sku den er totalt skadet! smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #10   18. aug 2019 Hvis den har den mindste krølle i taget, så tager de den som totalskadet, har endnu ikke oplevet at en forsikringsmand har gidet sige at de skal opbygges.

  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #11   18. aug 2019 Tror ikke den har noget med taget ..

  • #14   18. aug 2019 Blev hun bakket ind i en lastbil, altså at en anden bakkede ind i hende og skubbede hende ind i lastbilen?
    Eller var det lastbilen der bakkede ind i hende?


  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #15   18. aug 2019 Hun blev bakket ind i af en lastbil.
    Den holdte i højre vejbane og blinkede til højre. Hun trak over i venstre vejbane for at køre forbi.
    Klaphatten vælger så at bakke over i den anden vejbane uden at se sig for.


  • #16   18. aug 2019 Men holdt ikke stille, så rent teknisk kørte de ind i hinanden?

    Ja det er nok hans skyld.


  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #17   18. aug 2019 Tråden har ikke noget at gøre med placeringen af skylden. Men den er 100% hans. Vil så heller ikke mene man kan køre ind i hinanden når den et ramt i siden..

  • #18   18. aug 2019 den bliver aldrig lavet den der.

    se frem til en ny bil, og hop ikke på den første pris som taksatoren disker op med, de skal presses på hvad du mener bilen er værd.

    Der kan nemt hentes en 10-20K mere end hvad taksatoren vurderer den til.


  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #19   18. aug 2019 Må nok indrømme jeg også krydser lidt fingre for den bliver dømt ude, for kunne ikke forestille mig at det nogensinde blev helt godt igen?

    Hvorfor er du så sikker på den ikke bliver lavet? Det er måske ikke så meget prisen det kommer an på når man rammer stolpen?


  • #20   20. aug 2019 Der er jo ingen problemer i at skifte stolperne, så umiddelbart tror jeg ik den dør. Men det er umuligt at vurdere ud fra dine billeder

  • #21   21. aug 2019 Det kan gå begge veje.

    Det hele gøres op i økonomi, og alt efter bilens alder, vil det være dens værdi der afgør om bilen skal reppes. Jeg mener idag at totalskade kommer ved 75% af bilens aktuelle værdi, og mellem 55% og 75% vil du få valget, om bilen skal repareres, eller du vil have taksatorens vurdering udbetalt, til køb af ny.
    Under 55% har du ingen indflydelse, og bilen bliver bare repareret.
    (Hæng mig ikke helt op på % satserne, da bilens alder også har betydning for dem).

    Men tænk kraftigt over dine muligheder i de forskellige scenarier, og gør det allerede nu.
    Jeg var i en lignende situation for 6 år siden, hvor min egen forsikring tog røven på mig.
    I mit tilfælde var der tale om en fabriksny bil, som jeg netop havde hentet hos forhandleren. Efter 6 km kørsel, var der en billist der helt og aldeles overså sin ubetingede vigepligt, hvor vi ramlede sammen med 60km/t.
    Den blev takseret skadet for 48% af nybilsværdien, og derfor var der ikke noget at gøre.

    Skulle du være udsat for det samme, at reparationen ligger lige på grænsen, så kræv en "second opinion"
    Det vidste jeg ikke man kunne, så derfor tog jeg takseringen for gode varer. Bilen endte med at blive repareret for 67% af nybilsværdien, og sagen stod på i 4 år.


  • simon b
    simon b Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #22   21. aug 2019 En second opinion?
    Så en anden taksator eller hvad mener du?


  • #23   22. aug 2019 Ja. Jeg ved ikke lige hvordan det foregår, men fik selv at vide, at det var en mulighed.

    Jeg skal så lige tilføje, at takseringen af min skade helt åbenlys var forkert.


Kommentér på:
Tror i bilen er totalskadet?

Annonce