Kan en fotovogn måle fart hvis den kører? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg ved godt at dette emne nok har været oppe at vende flere gange før. Men jeg er lige kommet hjem fra en køretur, hvor jeg mødte en varevogn på motorvejen, der kørte bag en lastbil.
Jeg er 100% sikker på, at det var en af politiets ATK vognene, da jeg kunne se at der var en masse lys i førerummet fra en computer af en art samt et kamera midt i bagruden.
Der skete følgende at nok en 200 meter inden jeg passer den bremsede jeg ned fra over den tilladte hastighed, da føren af varevognen trak ud i mit spor og så forsættede føren med 110 km/t over en lang strækning på 2 km, vedkommendes handling undrede mig, da jeg ikke mener at de kan blitze mens de kører? Fotovognen var noget atypisk. Den var sådan mat grøn eller noget i den stil, samt at det var en ældre en af slagsen grundet dens høje lydniveau og udseende, mærket lagde jeg ikke mørke til, trods frustration over situationen
Mit spørgsmål lyder på, Hvis dette var en fotovogn, kan den så have blitzet mig mens vi kørte, da ingen blitz kom fra kameraet. Jeg er bekendt med det rødelys, men har det nyere udstyr de bruger en anden farve? hvis ikke, kan den så måle fart og filme mens jeg kørte bag ved den? Forsatte selvfølgelig med 130 forbi den
Ved deres udstyr kan måle en afstand på 75 m
Vh
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
aug 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
Martin det kan sagtens være. Altså jeg undre mig bare over, det kamera der var placeret midt i bagruden, der var præcis det samme størrelse og magen til dem på billederne af ATKerne. Føren holdte sig nemlig bag lastbilen over en lang strækning og indtil jeg nærmede var de 200m fra dem, da han så vælger at blinke ud. De bagved kørende var noget bagud, og de indhentede mig selvfølgelig, da føren trak ud, og fortsætter med 110 på en 130 motorvej
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 97 Biler: 8 Emner: 401 Svar: 4.990
aug 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
Orkk ja. Men så er spørgsmålet jo bare om det er noget de ville bruge tid på, samt at hver betjent ville kunne argumentere for situationen.
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan det.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Kan en fotovogn måle fart hvis den kører?