{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Bedste økonomiske bil til studerende {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!!

Jeg er en 19 årig dreng der til dagligt læser på DTU fra indre København. Jeg står pt. med valget at skulle købe en bil eller bruge offentligt. Tidsmæssigt så tager det 20 minutter at komme med bil til DTU og 55-60 minutter med offentligt til DTU.

Jeg har regnet på det, og får jeg en bil til omkring 9000kr med benzin/diesel samt en billig forsikring er jeg stadig 2000kr billigere end offentligt transport i 3 år (ja, det er helt vildt)

Men, jeg ved bare ikke hvilken bil jeg skal vælge? Helst en billig bil som kører godt på literen og lave omkostninger.

Hvad tænker i?

Mvh. en studerende :d

Kommentarer på:  Bedste økonomiske bil til studerende
  • #1   4. sep List lige lidt mere omkring hvordan du når frem til at det koster dig 9000 og have bil i 3 år?

For mig lyder det usandsynligt billigt.

Hvilken bil har du tænkt dig og købe? Ny eller brugt?

• #2   4. sep Du skal bare finde en bil til 5.000,- der ikke skal synes de næste 3 år, og som heller ikke går i stykker og går ca. 20 km/l.

• #3   4. sep Hvad er dit budget pr måned til
    Ejerafgift
    Forsikring
    Afskrivning
    Brændstof
    Vedligehold

Du kan måske lade gratis på DTU, så er sådan en her oplagt
    https://www.dba.dk/kewet-buddy-el-2008/id-1058785757/

Alternativt så en Aygo trilling smiley

• #4   4. sep Suzuki alto, har lige købt en istedet for min polo.
    Det er en 1,1 motor med 63 heste.
    Den køre 20,4 literen mere hvis du køre økonomisk og mindre hvis du trækker den ud i gearne hele tiden.
    Den koster 330 halvårigt i vægtafgift og dele til den er billige plus den er utroligt nem at lave.
    det er + på + på +.
    Eneste minus er sikkerhed den har to airbag rattet og passager og det er det!.
    Men motoren for 5/5 i pålideligtet komfort er 4/5 og sikkerhed 2/5 og økonomi 4/5 basered på andre landes anbefalinger. fin lille bil kan kun anbefale den og sjovere end man skulle tro at køre i. taget i betragtning fra jeg lille kommer fra min polo med sæknings fjedre som dog var sjovere men lå meget bedre i svingene man du kan også købe sænkings fjedre til en alto ved bare ikke med gevind undervogn kan ikke finde nogle.

Men kan kun anbefale den smiley det er også den pænste af alle de små biler eks, toyota aygo,Chevolet Spark,Peugeot 107 og 108,citroen c1,seat mii,vw up,og alle de andre billige biler smiley

• #5   4. sep Må dog indrømme jeg køber en polo,golf, eller passat igen når jeg for råd til det da gear skift og kvalitet er meget højere end de billige biler der koster de 80/120,000 kroner fra nye smiley men alto er en fin bil til ingen penge du kan købe dem mellem 7 til 15 tusinde der ligger de fleste i af prisklasse fik min til 9k

• Lucas J
    Lucas J Online Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 5 Følgere: 72 Emner: 116 Svar: 769
    #6   4. sep Hvad er det dog for et spørgsmål fra en 19-årig? Super mange cykler fra kbh til DTU. Det er skallede 12km og tager ½h i raskt tempo. Selv masser af piger gør det. Så kan du sq også.

• #7   4. sep Har selv haft en Citroén Xsara 1.6 som skulle have skiftet en styrekugle til 100kr som det eneste i de 2 år og 6 måneder jeg havde den smiley Gav endda 6000,- for den

• #8   4. sep Cykel/knallert

• #9   5. sep El scooter. Eller et fritidsjob. Min chef var I stand til at vi holde end Alfa Romeo 75 turbo kørende mens han læste på DTU han kørte også racerløb med den.
    Med et fritidsjob så en Aygo/C1/107 de er simple og billige men kan du ikke noget som helst selv så hold til dig til det offentlige eller Nollert

• #10   5. sep Jeg havde snuppet en elcykel og et lækkert sæt regntøj smiley

• #11   5. sep Bil : 9000
    Billigste ejerafgift : 700 kr/år
    Brændstof 10.000 km år/11 kr literen 15 km/l : 7500 kr/år (afrundet)
    Forsikring ny bilist ansvar : 6000 kr/år
    Service og reparationer : 6000 kr/år budgetteret.

Og jeg har lige været konsulent for en dame der skulle købe en billig bil. De biler vi så til 15.000 kr eller der under lignede for de flestes vedkommende ikke noget der var forsvarligt at holde kørende mere end 2 år.
    Jeg tvivler på du kan finde en bil der uden store udgifter kan holdes i live i 3 år til 9000 eller derunder?

Jeg har stadig til gode at se en nysynet C1/107/Aygo til 10.000 eller der under?

• Lucas J
    Lucas J Online Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 5 Følgere: 72 Emner: 116 Svar: 769
    #12   5. sep #10: En elcykel til en 19-årig der er frisk og rørig: Det samme som en kastrering!

• #13   5. sep Køb en Suzuki Alto smiley billig i drift

• #14   5. sep Fortæl mig lige hvilket offentligt transportmiddel koster 1500 kr + om måneden for at transportere dig så kort en strækning?

Alt respekt for at du vil have en bil, men du er nødt til at lave et realistisk budget, for det du sætter op i dit første indlæg holder ikke.

Mvh
    Gammelnok

• #15   5. sep Bil i den prisklasse, du skal nok ikke droppe dit rejsekort.jeg ville kraftig overveje scooter eller el cykel

• #16   5. sep Samkørsel med andre studerende om vinteren, scooter eller lille mc om sommeren.

• #17   5. sep Ikke brug jeres tid. Han har ikke været på siden han har oprettet emnet smiley

• #18   6. sep #12 elcykel gør man sveder mindre = mere fjas....

Kommentér på:
Bedste økonomiske bil til studerende