{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Emil  J
Emil J
Tilmeldt:
16. feb 2016
Følger: 11 Emner: 10 Svar: 19

Bedste økonomiske bil til ca. 50.000 {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg står og skal have ny bil og leder efter en god økonomisk bil til ca 50.000 kr.

Den skal hovedsageligt køre små 2x30 km motorvej + små byture.

Jeg har kigget lidt på en brugt Aygo eller Fiat500.
Men hvad har i af input?

jeg tænker på en bil fra 2012 og frem, der ikke har kørt 100.000.
Den skal gerne kunne tåle motorvejs kørsel, uden at benzin økonomien pludselig bliver helt af helvede til.
Dertil må det også gerne være en solid bil, som ikke går i stykker i tide og utide.

Før havde jeg en Ford KA som på papiret kunne køre ca 20, men så snart vi snakkede motorvej, så var vi langt under. (også ved 110km/t)

Håber på at få nogle af jeres erfaringer og holdninger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste økonomiske bil til ca. 50.000
  • #1   11. dec 2019 Aygo er billig i drift og vedligehold, men se også lige på de andre som C1 og 108 og vurder om de er lidt billigere

    Ved motorvej med 110 km/t bør den stadig gå 18-19 km/l


  • #2   11. dec 2019 En Fiat 500 og Ford Ka er bygget på samme platform. smiley

    Min egen 107 gik i snit 20,5 km/l ved lidt blandet kørsel og en del motorvej, fra Odense til Kbh. Farten svingede fra 100 til 130.


  • #3   11. dec 2019 Hvis du kigger i retning sf Aygo er vores røde til salg.
    Kun 27.000 km. og som ny, du er velkommen til ar skrive en besked for
    Nærmere detaljer.


  • #4   11. dec 2019 hvis man kan få den nye model aygo til de penge, er det værd at overveje. den er noget mere støjdæmpet iforhold til den gamle platform. smiley

  • #5   11. dec 2019 Køb en alto de koster 330 halvårigt i vægtafgift. benzin forbrug er sat til 20,4 km liter. og de er pisse billige i dele fordi der er solgt en trilliard af dem i danmark nærmest hver ophugger jeg har været på har 3+ af dem. sindsyg maange og pisse nemme at lave.
    plus så er det ikke 3 cylinderede. ville aldrig i mit liv eje en 3 cylinderede bil. plus du kan finde en med næsten ingen km for 20k


  • #6   11. dec 2019 Patrick hvad model alto fra 2012 og frem er ikke med 3 cylindre??

    Mener det kun var den gamle model frem til 06 der kunne findes i en 4 cylindret udgave

    Og hvorfor ikke 3 cylindre, ja gangen er mere ujævn men hvis vi snakker økonomi og driftsikkerhed er de små 3 cylindrede svære at komme udenom


  • #7   11. dec 2019 ja model 2004 også kendt som suzuki alto maruti. smiley
    og min grund til ikke 3 cylindere er fordi det ja går ujævnt og vibrationer er ikke godt for motore hvilket resultere til den bliver slidt hurtigerte op i tdc og bdc smiley
    men for en bil man ikke skal have mere end 300.000 så er de vel ok.
    derefter er det lidt smag eneste motore jeg gider have er 4 cylinderrede 6 cylinderede og 8 cylinderede alt over og under dem er no go for mig smiley


  • #8   12. dec 2019 nu ønsker netop trådstarter jo en bil fra 2012 og frem

    vi er enige om at en 3 cylindret er mere vibrerende og går mere ujævnt, men kan man leve med dette så får man altså en meget billig bil for ens penge. Og for mange er det jo et reelt alternativ til offentlig transport

    men at de skulle slides hurtigere op end andre er jeg altså direkte uenig i, lupo 3l er der set flere med over 500.000 km på klokken, og de første aygo trillinger begynder flere også at have rundet både 400.000 og 500.000 km.


  • #10   12. dec 2019 Jeg kunne også se ide i at se i retning af Punto og lignende. De kører faktisk ok.

    Hvis jeg skulle have en bil i den størrelse igen, så ville jeg ofre en støjdæmpning på den. Det er bare hårdt at køre længere ture i en bil der er meget støj i. Nu er jeg ved at få støjdæmpet min Golf, det ser jeg frem til at få gjort. Støj trætter, om det er på arbejdet, i bilen, eller hvad det er.

    Alternativt er noice cancelling hovedtelefoner en rigtig god investering smiley


  • #11   13. dec 2019 Marc J, ja syntes faktisk også der er støj i min alto. men det er der jo i små biler det er jo enu en grund til de er så billige smiley men køre dog altid med musik aligeveld for der er ikke meget lyd over en alto.

  • #12   13. dec 2019 #11 Du kan jo overveje lyddæmpning. Skal hente Golfen på søndag, der har den fået forstærker og lyddæmpning. Den havde i forvejen fået ny headunit, dørhøjtalere og sub. Jeg glæder mig som et lille barn ?? Det bliver så fedt med bedre lyd og mindre støj. Den var fin i forvejen, men det bliver spændende at opleve det nye setup.

  • #13   14. dec 2019 #12
    Haha har selv en bass og to 6x9 højtalere i min alto samt to 4 tommer foran. Spiller også okay utroligt nok så rasler bagklappen som ja haha.
    Og omkring lyddæmpning der havede jeg overvejet noget fra amazon.de det er billigt og man tilpasser det selv og meget at vælge fra tager hellere ingen tid at få hjem når det kun er Tyskland.


Kommentér på:
Bedste økonomiske bil til ca. 50.000

Annonce