{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.584 visninger | Oprettet:

Ford S-Max med powershift fra 2012 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Fruen og jeg overvejer at købe en S-Max Tdci, Titanium med 163 HK fra 2012. Den har kørt 190.000 km, alle service er overholdt og bilen blevet behandlet godt.

For en sikkerheds skyld ringede jeg til en kammerat, som er mekaniker, for at få et par gode råd med på vejen.

Min kammerat kunne oplyse, at bilen i sig selv er god bil, dog ville han ikke råde mig til at købe den grundet Powershift gearet.

Har vi grund til at være bekymret, såfremt vi vælger at købe bilen?

Vh en forvirret, måske kommende, Ford ejer ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford S-Max med powershift fra 2012
  • #1   8. sep 2019 Hvis powershift gearkassen har fået skiftet olie for hver 50000km så er det en meget stærk gearkasse!
    Vi har en s-max 140hk tdci med powershift, den har nu kørt 310000km og var lige en tur til Frankrig med en 7m dobbeltakslet campingvogn og det kørte/kører bare perfekt!!!!
    Vores har fået alle service inkl gearkasse fra ny ved Ford og ville IKKE undvære powershift!
    Men alt kan ødelægges ved forkert brug eller dårlig vedligeholdelse

• #2   8. sep 2019 Den har overholdt alle service også gearkasse olie.
    Jeg har godt læst et par indlæg omkring camping ture, og folk skriver primært kun godt om S-Max.

Vi synes bilen har alt, hvad vi som familie har brug for. Vi blev bare lidt bekymret omkring gearkassen.

• #3   8. sep 2019 Vi er mega glade for vores s-max som i vores øjne er den perfekte familiebil!
    Hvis den skifter og kører som den skal!!! Og har alle service ville jeg ikke være bange!!
    Husk at dobb masse svinghjul nemt kan gå på en all manuel gearkasse og det er heller ikke billigt hvis man ikke selv kan lave det.
    Gearkassen må kan kører på det Ford godkendte olie ellers kan det også meget nemt give problemer

• #4   8. sep 2019 Problemerne med powershift er i de små modeller (focus/Fiesta) som vist nok køre med tørkoblings plader, men s-max skulle gerne køre med våd kobling.

Men som de andre skriver, så længe olieskifte er blevet hold og den ellers køre godt, go for it smiley

• #5   8. sep 2019 Det er rart at få lidt feedback fra andre, som har erfaring med bilen.

Vi har selv en ret god mavefornemmelse med bilen, så hvis alt er som det skal være, så bliver vi snart ejere af en S-Max. Vi prøvekørte den i fredags, og var meget tilfredse med bilen.

Pt har vi en Skoda Rapid, som også er en udemærket bil, bare alt for lille!

Kommentér på:
Ford S-Max med powershift fra 2012

Annonce