{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Farvel Alfa - Goddag Mondeo {{forumTopicSubject}}

go'aften BG.

For 6 uger siden, ringede min kone til mig med nyheden. "Til sommer skal du sq til at være far" Det var en fantastisk dejlig nyhed.. HURRA!!!
Men men men.
Nu har jeg måtte konstatere at Bagagerummet i Alfaen er mere til pyndt en det er til Barnevogn.SNØFT. Der er sq ingen udvej. Vi må ha os en større bil. Jeg nenner sq heller ikke at sætte et gylpene barn ind i læderstuen på Alfaen afligevel.

Jeg har idag været ude at lurer lidt omkring, Og jeg er blevet lidt hooked på en Mondeo V6 fra 04, med 122000 km på rykken. Jeg kender ikke særligt meget til Ford og håber derfor at nogen, evt en Ford mek., kan fortælle om det er en god og driftsikker bil?. Og om der er nogle ting man skal være ekstra opmærksom på, ved køb af sådan en dyr?

Nåber på lidt seriøs hjælp ;o)

På forhånd tak.

Mvh/

Bach


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel Alfa - Goddag Mondeo
  • #2   28. jan 2007 har du prøvet om der kan være en barnevogn bag i Alfa'en.... jeg kender da flere der ikke har problemer med at ha det hele med


  • #3   28. jan 2007 synes ikke særlig godt om ford, man får ikke så meget for pengene, og når du har penge til og købe en anden vogn synes jeg du skal gøre det.

    Min faster har lige købt en ny mondeo v6 stationcar.
    Og for et halvt år siden købt hende og hendes mand en volvo v70.
    Synes der er EKSTREM forskel på hvordan de er og kører i.
    Der er alt for meget plastik i en ford, man kan kalde det en salgs plastik bil, hvor du så gir lidt mere for f.eks en volvo men så får du os en KANON bil.

    Ved ikke om du kan følge mig i noget af det??
    Hvertfald er det min mening.

    Mvh Anders


  • #4   28. jan 2007 Det lyder som et spørgsmål om at finde den rigtige barnevogn. Odder laver ihvertfald en model, som kan være i SWeren.

    Held og lykke med den bette - uanset, om det forbliver i Alfaen smiley

    Mvh
    Mandal


  • #5   28. jan 2007 Ja Ford har vist generelt problemer med rusten desværre... Har noget famile der for knap 4år siden købte en fabriksny Fiesta, men efter kun 2år valgte de at skifte den ud med en Opel da alle 4 døre i Fiesta'en var begyndt at ruste ret kraftigt! smiley

  • #6   28. jan 2007 Smed lige en høj da jeg så Alfa'en ...... hvordan kan du seriøst tænke på at sælge den..... og så til fordel for en Ford. smiley

  • #7   28. jan 2007 Mht til køb af netop den Mondeo kan jeg kun sige go for det. Den kører fantastisk godt. Mht til de rustproblemer, er der ikke noget at komme efter. De rusproblemer der er snak om, er ved døre og bagklap, og det er Fords egen fejl, pga listerne ikk evar tætte nok. Du skal bare sørge for at det er blevet lavet, og hvis det er det, så kan du næsten ikke få bedre bil. Den V6 motor kører upåklageligt og trækker hele vejen.

    Hilsen Kasper( Søn af en tidligere 2002 stc Mondeo V6 ejer smiley


  • #8   28. jan 2007 behold din Alfa... du vil med garanti fortryde et skift fra en charmende, spændende, velkørende Alfa til kedelig, konsevativ, stor Mondeo...

    Men hvis du endelig vi skifte så køb en BMW eller Audi....


  • #9   28. jan 2007 Hvad skal den lækre Alfa koste??

  • #10   28. jan 2007 FORD... hah min onkel købte en helt ny ford mondeo for 2 år siden.. den skal så lige ha 4 nye døre og en front klap.. nu.. fordi den er rustet igennem, over alt.. kanon lavet ford

  • #11   28. jan 2007 Og hvis du endelig sq få fat i en af de Ford biler, som ikke har fået skiftet dele, så er det jo gratis og få det skiftet.. Der er jo rustgaranti på.. Så det er sq da det mindste problem..


  • #12   28. jan 2007 Kasper V : Det kunne ikke siges ret meget bedre.....

  • #13   28. jan 2007 Når jeg engang får den nyhed, så vil der sku nok (kommer selvfølgelig an på tøsen og hvor lykkelige omstændighederne er smiley blive indkøbt en BMW e30 touring til hende at cruise rundt i.

    Men det blir sku ik et problem at bilen skal skiftes ud for at der skal ku være barneudstyr med for mig, da både Capricen og Cadillacen fint har plads til sådan en babycruiser smiley

    http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/597232.jpg
    Også findes samme biltype endda også med integreret tag/bagagerum (stationcar).
    Så er der sku også plads til en twincruiser ;D
    Selv med basser i baggagerummet og det hele er det stadig intet problem.
    Og har da haft en cykel med bag forsædet med bagdørene rigtigt lukket engang min kammerat sku køres hjem også.
    Så det problem komemr jeg sku aldrig til at stå i smiley


  • #14   28. jan 2007 hvor i landet kommer du fra.... Uffe B ??

  • #15   28. jan 2007 Også er det endda en stationcar din Alfa?
    Tror vidst også bare det er barnevogns shopping og skånesædebetræk der skal kigges efter så smiley


  • #16   28. jan 2007 EN gang Alfa altid ALFA, du vil aldrig føle den samme køreglæde i en tysk Mondeo som du gør i en sportlig italiener!!!

    Hvad med at købe en 156 SW?

    Her er en fed til salg:
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9904


  • #17   28. jan 2007 ups, først nu ser jeg din også er en SW...

    Men så kan der da ikke være noget problem med barnevogn og den slags? Det har jeg IKKE problemer med i min???


  • #18   28. jan 2007 ikke fordi jeg vil modsige dig i at købe en Ford Mondeo stc. for det er en lækker bil.. men du burde godt kunne ha en barnevogn i alfa'en... jeg kan da i hvertfald uden problemer ha en barnevogn i bagagerummet på min mondeo fra 93' som er en 4 dørs... såe... og der var endda plads til meget mere... såe...

  • #19   28. jan 2007 Vis der er noget der dur så Kør a ford i a mur..

    smiley


  • #20   29. jan 2007 Hej Og tak for besvarelserne. :o)

    Selvfølgelig, kan vi da sikkert få plads til grejerne i Alfaen.
    Mit store problem er jo økonomien. Det er jo bare lidt trist at indrømme det. Jeg elsker Alfaen, men det er jo en kendsgerning at det er et dyrt bekendskab. Alfaen er på en Leasing kontrakt med fuld service, som udløber nu. Den kan selvfølgelig forlænges eller jeg kan også købe bilen over i mit eget firma. Men beskatningen er den samme og Den er sq ikke sjov, hvis man samtidig skal servicere bilen og købe Bleer. Mondeo'en kommer til at koste langt under det halve af hvad jeg giver for Alfaen, i beskatning. Og det er sq værd og tage med.

    Tak for advarslen vedr. rust i døre, for og bagklap, det vil jeg lige undersøge nærmere.

    Det er trist at skal skille sig af med så pragtfuld en vogn, Men jeg ar klar til at tage min tørn som konservativ, ford kørende familie far. Så må man jo se på køreglæde om em en 10-15 år når børn/børnene er blevet store. SUK.

    Q : Jeg har en køber til Alfaen.
    Q: Jeg er fra Aalborg


  • #21   29. jan 2007 nej nej nej !! du skifter da ikke en konge alfa ud med, ja nok den dårligste bil ford har lavet ??? og de har ellers lavet mange triste biler!! har en kammerat der er pladesmed ved ford,, mondeo modeller fra sidst 90 er kasserer de pga rust !!

  • #22   29. jan 2007 Ha ha Henning V.... Hvis Mondeo var den dårligste bil de har lavet... så er det mærkeligt at de har solgt den fra 93 og frem til nu...

    De nye ruster ikke.. det er selingen i døre og klapper der ikke holder.. en fejl fra 3M der leverede det. Ford skifter alle klapper og døre på garantien.. som er på 12 år for Mondeo... De omlakerer hele bilen, hvis der er farveforskel... Det er sku service... Specielt hvis man sammeligner med Mercedes der knepper deres kunder tørt bagi når de brokker sig over rust.

    Du får en fin bil, og V6 motoren kører kanont.


Kommentér på:
Farvel Alfa - Goddag Mondeo

Annonce