{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Ralle
Ralle
Tilmeldt:
28. jan 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Økonomi racer {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Står lidt i den situation at jeg godt kunne tænke mig at få en ekstra bil, til de længere ture jeg engang imellem begiver mig ud på.

Kigger på biler som:
Alto, Lupo, c1, 107 og aygo.

Ønsker ikke luksus som nok kan regnes ud. Hehe

Hvad har folk af ider? og hvad skal man være på passelig med ved de forskellige modeller?


Kommentarer på:  Økonomi racer
  • #1   18. sep 2019 Jeg ville som minimum op i Up, Mii eller Citigo til længere ture.

    Aygo og dens søstre larmer som ind i helved fra både motor og undervogn.


  • #2   18. sep 2019 Jeg har selv haft en Aygo og kan bekræfte hvad Thomas M siger angående støj fra motor, det største problem har don nok at den ikke kunne køre op at bakker på motorvej uden at skulle ned i 4 gear det er helt uacceptabelt. Ved ikke om de nyere udgaver er bedre, men det er lige småt nok.

    I øvrigt er de små biler ikke så økonomiske på motorvej, så skal du køre meget motorvej så over en større motor eller måske endda en lille Diesel eks. Lupo TDI (måske 3L hvis de kan findes endnu).


  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #3   18. sep 2019 Kan se de 3l stadig er til at finde på dba, men har hørt noget om de gearkasser har det med at gå til?
    Det med de larmer i kabinen betyder ikke som sådan noget for mig, så det ville nok ikke være grunden til at vælge dem fra smiley

    Hvor langt køre de ca literen ved 130?


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   18. sep 2019 13 til 15 ved 130
    hvis støj ike spiller den store faktor havde jeg valgt en af trillingerne tror ikke der findes et billigere læskur at holde kørende og de er god for + 400000 km


  • #5   18. sep 2019 Er heller ikke fordi 107/aygo/c1 koblinger holder for længe.
    Ja der kommer en del støj fra dem, lyder som om der rasler sten rundt i potten på den når den er kold. Ved ikke hvor meget du sætter pris på musik og højtalere, men en standard c1 har 1 forfærdelige højtalere i forruden. Det kan selvfølgelig rettes op på, hvis man har lyst.
    Ellers er det en fin lille billig øko spand.

    Min ærlige mening siger også helst en mii / citigo / up.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   18. sep 2019 ja koblingen er svag men har nu set en køre 240000 på den første så kommer også an på kørestil så ryger hjul lejer mellem 150000 og 200000 ellers er det bare alm service der koster nada hvis man ikke køre til de dyre værksteder

  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #7   18. sep 2019 Kan sagtens klare det basale selv smiley

    Ville også være på en up! mii eller citigo, men kan ikke se man får så meget mere for pengende og især nu i siger de alligvel ikke render mere end 14km/l ved de 130...

    Har bare hørt de automat gearkasser på lupoen skulle være skrald? og derfor skal de have ekstra olie? samt konstant nulstilling af gearkassen?
    Hvis det bare er "koblingen" er det væld ikke være end at skifte kobling på så meget andet?


  • #8   18. sep 2019 Yaris.

  • #9   18. sep 2019 DSB

  • #10   18. sep 2019 "Økonomi racer", så tænker jeg 100/125 hk Fiesta, som nemt får 140 hk.

    De andre er "Økonomi dåser" smiley


  • #11   18. sep 2019 En ting er jo selve forbruget, og der går de små biler ikke langt med 130 km/t

    Men gider man 115-120 km/t bør de gå 17-18 km/l

    Der er mere bil i en up trilling en de gamle Aygo trillinger. Men Aygo trillingerne har en del tilhængere fordi de er nemme og holde kørende for små budgetter

    Aygo trillingerne har få problemer, og de fleste kan laves for rimelige penge. Koblingen holder ikke så mange km som mange andre biler, men det tilskriver jeg klart at for mange så kører de en del bykørsel.

    Vil du køre 130 km/t konstant over store afstande så gik jeg efter en diesel med turbo. Det vil give mere mening i alt fald i mit hoved


  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #12   18. sep 2019 jeg er enig i det nok er dåser. haha smiley
    men har allerede en bil som ligger med mindre end 7km/l ved pænt kørsel, og er sku helt ærligt lidt ked af og tage den, når jeg engang imellem skal på længere ture om det så er landevej eller ej.

    så er frisk på at skulle have en Diesel med turbo, vil bare ikke betale så høj ejerafgift, som mange af dem koster. Så hvad er mine muligheder ??


  • #14   18. sep 2019 Bybil til langture? Pænt nej tak...

    Det findes masser af fine brugte biler der ikke er små snottede blikkasser som kører ok på literen og ikke er blottet for komfort og køreglæde


  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #15   18. sep 2019 Søren, det helt rigtigt. Men de kan aldrig betale sig at købe?? De billigste koster jo stadig mellem 3 og 4 k om året i ejerafgift? hvor de andre koster 660kr? kan køre mange kilometer, for 3k om året, hvis bilerne ikke køre tilpas meget længere på literen?

  • #17   18. sep 2019 Hvordan kan min pik blive for lille blot fordi jeg har en brøkdel af ønske om komfort og køreglæde?

    Jeg kunne bare ikke nøjes. Og så vil jeg skide på hvor billige de er...


  • #18   19. sep 2019 Uanset hvad så vil jeg til lange ture vælge den billigste turbo diesel og hvis det er 3L, så ville jeg gå efter det. Alternativt en diesel Fabia eller noget i den stil.

    Jeg ved godt at tyskerne snød med diesel, men jeg foretrækker tysk TDI over franske HDI og har kørt begge. Og selv jeg selv køre toyota nu så har deres diesel ikke være det jeg ville gå efter.


  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #19   19. sep 2019 Skoda fabia 1,2 opgivet til lige under 30. Køre den bare?

  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 191
    #21   19. sep 2019 INGEN biler kører det de er oplyst til. Slet ikke ved motorvejs kørsel. (Jo større motor, jo lettere har den dog ved at ramme det rigtige tal på mtorvejen, da den ikke skal kæmpe sig igennem vinden)
    Km/l oplysningen har desværre i mange år været så forskruet og forkert, at det endelig er blevet gjort lidt bedre, men tallene passer stadig ikke perfekt, og det tal der er oplyst, er ved en fart på 70 eller 80km/t..

    Og som Søren skriver, hvis det er til lang kørsel, så ville det være federe at have komfort, end at spare 10øre pr km.. Ved det løber op, men at have ondt i ryg og røv, er noget man hurtigt bliver trist over smiley

    Gik selv fra en bmw 5serie til en corsa af den grund, at den kørte længere på literen.. Havde corsaen i 3mdr, så gad jeg ikke det mere.. Kørte 150km pr dag, så det kunne ses på forbruget, men valgte hurtigt, at min ryg var vigtigere end lidt brændstof.


  • #22   19. sep 2019 "INGEN biler kører det de er oplyst til. Slet ikke ved motorvejs kørsel"

    Min gamle Sierra er opgivet til 10km/l....Den kører omkring 14km/l på motorvej så længe folk gider holde til højre smiley


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 191
    #23   19. sep 2019 Grease Monkey
    Så en bil der er fra før de begyndte at pudse på km/l tallene smiley
    Men ja, INGEN er måske groft sat op, der vil altid være nogen..
    Mange glemmer også den lille detalje, med at trække omkring 10% fra.. Speedometer er jo ikke præcist, vel smiley


  • #24   19. sep 2019 Hvad er budgettet ?

  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #25   19. sep 2019 max 50k! Men ville går gerne lidt ned i komfort hvis jeg kan spare et beløb ved køb af bilen.

    Det heller ikke alle dage om ugen jeg skal køre i bilen, så som sagt betyder komforten Ikke det vilde, men det gør de faste udgifter, samt brændstoffet.


  • #26   19. sep 2019 Ja det bliver lige i underkanten..

    Jeg har selv overvejet sådan en her at pendle i.

    Det er en rigtig øko- racer, https://www.bilgalleri.dk/marked/sogeresultat?search=cr-z


  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #27   19. sep 2019 Lidt derfor jeg blev skuffet da jeg fandt ud af de helt små benziner ikke køre længere end 14km/l ved 130 smiley Hvor en lupo til gengæld stadig vil rende ca 20km/l ved 130.

    Hvad den er opgivet til er jo så fuldstændigt irrelevant for mig, så længe det stadig er et acceptabet niveau den vil ende med at kunne køre smiley


  • #28   19. sep 2019 Jeg tror så heller ikke sådan en CR-Z ville køre mere end 15-16km/l ved den hastighed, men for satan den kører fantastisk..

    Skal du bruge den året rundt, ellers skulle du overveje en 125ccm motorcykel smiley


  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #29   19. sep 2019 Motorcykel kommer senere. haha smiley Men det især lige her til vinter hvor den gamle volvo størst del af tiden ligger i hi, og skal ha renoveret motor.

  • Ralle
    Ralle Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #30   19. sep 2019 Kan se man kan få en Volvo V50 1,6 d som er opgivet til 25km/l. Nogle som kender til deres motore?

    Kan umiddelbart læse mig til det et sarmabejde mellem PSA, Ford og Volvo?
    Bundkaret skulle være formet så man ikke får alt slam med ud af motoren, og det til sidst sætter sig i sien til Oliepumpen?
    Nogen der kan bakke den påstand op? samt fortælle andre historier/ erfaringer med bil og motor?


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 526
    #31   19. sep 2019 Ang. 1.6 hdi motor, har jeg en Peugeot 307 med 1 årgang af dem og den har kørt 460xxx hvor jeg ved 180000km skiftede bundkar til modificeret udgave så alt olie kommer ud, på 6 år og 280000 km har jeg ud over service hver 20000 km skiftet kæde ved knastaksler ved 280000 og turbo ved 320000 (skiftet første gang ved 155000km) føler på railtryk og krumtapsencor, tandremsæt så jeg er tilfreds,

  • #32   20. sep 2019 Lupo lyder stadig men det bedste bud, vil jeg mene. Men det er jo alt efter smag og behag.

  • #33   20. sep 2019 Peugeot eller citroen med end 1.6hdi 100hk eks en 208eæ eller C3 hvis det sjal være lidt mere funky så en DS3. Alternativer kunne være MiTo/Giulietta eller Punto/Bravo.

Kommentér på:
Økonomi racer

Annonce