{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Mercedes A-Class Sedan {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har længe kigget på ny bil.. Har bl.a. haft kig på en Opel Insignia, Skoda Superb, VW Passat og nu er jeg så faldet over Mercedes A-Class Sedan.. (Alle enten nye eller lettere brugt)
Umiddelbart er det jo en helt anden klasse bil end de første nævnte, men hold kæft hvor kører den godt.. Havde jeg ikke vidst det ville jeg tro at jeg sad i en C-Klasse.
Jeg har egentlig ikke brug for en bil af den størrelse som de førstenævnte, det er egentlig mere fordi jeg synes de alle er pæne biler. Normalt går jeg ikke efter biler i A-Klassens størrelse, da jeg normalt synes der er for lidt bil over den. Jeg ville f.eks aldrig overveje en Audi A3 eller A-Klassen som Hatchback, bagenden er simpelthen forfærdelig og den skriger udseende mæssigt langt væk af entry level car.
Der er bare et eller andet over Sedan udgaven, måske det er fordi det ligner en C-Klasse Sedan på en prik. Jeg overvejer i hvert fald på det kraftigste om jeg skal købe sådan en, men inden da vil jeg lige høre hvad folk har at sige om den herinde?
Jeg ligger selv meget fokus på interiøret og teknologien i bilen, og sammenlignet med VW, Opel osv. så er Mercedes to miles ahead med deres MBUX system ift. alle andre konkurrenter.
Spørgsmålet er om jeg kommer til at fortryde at jeg køber så lille en bil? Der burde være 15 cm forskel på A-Klasse Sedan og C-Klasse Sedan, hvor stor en betydning har det i længden? Jeg frygter lidt at jeg om 5 år når der er kommet børn osv. ind i billedet kommer til at mangle plads. Men umiddelbart når jeg selv sætter mig ind på bagsædet nu virker det jo ikke som om der decideret mangler plads.

Hvad siger folk til den herinde? Er der andre biler med ligeså fed teknologi som jeg hellere bør vente på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes A-Class Sedan
  • #1   20. sep 2019 Det er vel en CLA du kigger på. Det er jo Mercedes kvalitet og det har fået et godt løft fra den tidligere. Jeg har en C-klasse fra 2014 og der er pladsen ej heller overvældende. Men kan få plads til det hele, med 2 børn og har haft barnevogn i den.
    MBUX er en stor faktor, der holder. Go for it.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #2   20. sep 2019 #1 det er ikke en CLA, den er endnu federe men også noget dyrere. Hvis jeg smækker lidt udstyr i en CLA200 er vi hurtigt oppe over 500.000, og så er vi igen oppe i en helt anden klasse.

    Jeg ser bare noget i A-Klassen som jeg til den pris ikke får i nogle af de andre biler jeg har kigget på. Alt i kabinen og MBUX systemet virker så gennemført i forhold til f.eks Opel hvor deres "Virtual Cockpit" er en lille skærm som ikke engang dækker hele intrumentbrættet, eller VW hvor jeg synes navigationen i midten sidder totalt malplaceret. Man skal jo nærmest kigge ned for at se hvad der forgår på den.

    Spørgsmålet er bare om jeg rent faktisk også får ligeså meget bil for pengene ved at købe en A-Klasse som hvis jeg gik ud og købte en Passat, Insignia eller tilsvarende, udover mere plads selvfølgelig.


  • #3   20. sep 2019 Synes det meget at betale for en 1,3 motor, som også kan finde på en Dacia. Den er langt fra hurtig med de 160 hk. Dog enig, A-klasse kører dejligt og komfortable, men den nye Insignia tilbyder også meget bil for pengene.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #4   20. sep 2019 #3 Enig, og jeg er helt vild med Insignia som Coupe, men i selve kabinen er den jo teknologisk langt bag alle øvrige konkurenter. Jeg kan simpelthen ikke have den der lille skærm de har placeret i instrumentbrættet som ikke fylder det hele hvilket betyder at halvdelen af speedometeret er digitalt mens resten af analogt. Det giver for mig ingen mening. Jeg ved at der kommer et facelift til Insignia 2020, men at dømme ud fra at de lige har lanceret en ny Corsa med samme skærm tyder det på at de ikke har tænkt sig at gøre noget ved det..

    Insignia i Benzin udgave (Mit forbrug rækker ikke til Diesel) er oplyst til 16 km/l hvis jeg husker korrekt, men den går kun omkring de 11-12 km/l, det er virkeligt ikke imponerende af en ny bil


  • #5   20. sep 2019 Jeg lægger mest mærke til om du kan bruge den om 5 år til børn. Tror du selv du ejer bilen om 5 år? Personligt skifter jeg cirka hver 2-3 år.
    Men udover det, ja så er det en lækker vogn


  • #6   20. sep 2019 host host

    Kia Proceed GT 1,6 T 204 hk og syv-trins dobbeltkobling.


  • #7   20. sep 2019 køb en Skoda

  • #8   20. sep 2019 Først og fremmest er folk jo forskellige, og kravet til plads når man får børn forskelligt. Nogle kan sagtens klare sig med en lille 3 dørs, andre kræver en superb stationcar

    Da vi fik vores datter havde vi en Seat Ibiza 6j, selvom den primært var min pendler bil så droppede vi den efter 12 måneder som forældre. Barnevognen skulle adskilles i atomer, og pladsen foran autostolen var ikke eksisterende

    Selvom der reelt er god plads til en voksen på bagsædet, så kræver en bagudvendt autostol faktisk mere plads. Vil du kunne tegne en lodret streg fra dine tæer til loftet uden og komme i karambolage med forsædet er der plads nok til bagudvendt autostol

    Men har du råd til at skifte om nogle år så gå da med Mercedes a sedan, men tag højde for restgæld til den tid hvis den finansieres. Skal den holde i en 7-8 år så ville jeg foretrække en mere praktisk bil end denne model hvis du tænker børn er en realitet til den tid

    Hvad med en 1-2 år gammel model, for de små 350.000-400.000 kr eller hvad budget er kommer du langt.


  • #9   20. sep 2019 Jeg synes at Audi A3 sedan er federe end en A-klasse sedan. Jeg synes også at Audi's Virtual Cockpit fungerer bedre end de systemer jeg har prøvet i Mercedes. Men det er måske en smagssag.

    Jeg overvejede en Audi S3/RS3 sedan som familiebil, men der var ganske enkelt ikke plads nok til en autostol. De er blevet monster store, og endnu værre når de i starten er bagudvendt.

    Desværre er det bare nødvendigt at gå en størrelse op, ellers er passagersædet foran ubrugeligt - hvis ellers det kan køres langt nok frem.



Kommentér på:
Mercedes A-Class Sedan

Annonce