{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

Martin
Martin
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Hvordan fungere Flexleasing? {{forumTopicSubject}}

Er der en der vil skære hele det her begreb ud I pap for mig ?

Hvordan det hele fungere? og synes jeg har hørt nogle sige at man stadig ejer bilen, altså har købt den selvom den er leaset? smiley

Står og overvejer det i stedet for at købe nemlig smiley

Kommentarer på:  Hvordan fungere Flexleasing?
  • #1   7. okt 1. Bilen du leaser må ikke være "din". Den skal være ejet af et selskab som du leaser den af.
    2. Du betaler som udgangspunkt en startydelse og et månedlig beløb svarende til %-delen af afgiten samt tillæg til firmaet du leaser af.
    3. Når aftalen ophører efter aftalt tid er bilen nedskrevet til en værdi hvor du ifølge kontrakten skal købe den - hvor den så stadig er uden afgift. Der kan dog laves aftaler, fiktive eller ej, om hvorvidt de så prøver at sælge den for dig.

Der findes også eksempler på at folk sælger sin bil uden afgift til et flexleasingselskab der så leaser den til ejeren selv. Her er udfordringen oftest værdi og hvad der evt. sker ved konkurs af firmaet.

• #2   7. okt Thomas det er nu de færreste hvor du selv skal købe bilen, i alt fald som jeg har forstået det

Du hæfter for en værdi, som du har accepteret ved indgåelse af aftalen. Og bilen sælges oftest af selskabet enten til andet leasing selskab, forhandler eller på auktion

• #3   7. okt Yes det er også det jeg egentlig mener smiley Men hvis den er nedskrevet til f.eks. 100000 Kr. i restværdi og de kun kan sælge den for dig for 80000 Kr så hæfter man for differencen er jeg overbevist om.

• #4   7. okt Det er korrekt, men du skal oftest ikke selv stå for salget

Men mange steder må du gerne formidle et salg

De fleste leasing selskaber vil gerne have bilerne momsfri smiley

• #5   7. okt De boller dig i antal måneder også tager de bilen fra dig igen..

• #6   8. okt Man ejer ikke bilen selv. I praksis kan man dog godt indgå en form for håndslag på, at man selv kan købe bilen efter endt leasing. Der er bare restriktioner på, hvor formel sådan en aftale må være. Og det kræver typisk, at man har et firma, man kan bruge som køber, så de ikke skal sælge til en privat.

Men nej, på papiret må man ikke selv eje bilen. At man så i praksis kan få konstellationen til at LIGNE, at man ejer den, er en anden sag.

Kommentér på:
Hvordan fungere Flexleasing?

x