{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fungere Flexleasing
  • #1   6. dec 2016 Helt basic fungerer det ved, at du lejer en bil i en given periode og leverer bilen tilbage igen. That's it.

    Resten er ren teknik. Ovenstående er det eneste, du skal "regne" på. Begrebet flexleasing kommer af, at leasingselskabet kan dele afgiften op i en månedlig betaling - men det betyder i princippet ikke noget for dig og dit regnestykke, når du skal vurdere, om det er noget for dig smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
  • #4   6. dec 2016 Ahh Bay, der er lidt flere nuancer end det.



  • #5   6. dec 2016 Det er jeg ikke enig med dig i. Det er nuanceret for selskaberne, men for forbrugeren er det ganske simpelt.

  • #6   6. dec 2016 Man levere da ikke bilen tilbage. Man er oftest tvunget til at købe eller finde en køber til bilen?

  • #7   6. dec 2016 Ikke oftest, men ja - nogle gange. Man leverer den dog i udgangspunktet tilbage i alle tilfælde, hvor man så blot i nogle tilfælde har mulighed for at købe bilen og/eller er forpligtet til at anvise en køber, der vil give x-antal kr. Det vil fremgå af den enkelte kontrakt.

  • #8   6. dec 2016 Det var ikke en ret vigtig detalje synes du......

  • #9   6. dec 2016 Alle betingelser er for så vidt vigtige. Det er også vigtigt, at man i de fleste tilfælde er forpligtet til at tilbagelevere bilen fejlfri, og at man får en regning på selv de mindste ridser. Sådan er der så mange ting, man skal være opmærksom på.

    Men nu skrev jeg jo også, at min beskrivelse var helt basic. Dermed sagt at man naturligvis skal læse de nærmere vilkår, før man skriver under.


  • #10   6. dec 2016 Er helt enig med Bay i hans udlægning, og til info så er alle leasing biler i dag flexleaset, også dem hos mærkeforhandlerne.

    Det fungerer sådan at du lejer en bil i en periode eks 12 måneder, betaler det som det koster, og så er hagen så om du skal købe bilen bagefter eller aflevere den tilbage. Der er nogen der VIL have bilen tilbage, og nogen der VIL have du køber den. Hvis bilen er flexleaset så ender du med at købe en bil uden dansk registreringsafgift.

    Thats it.

    Så er spørgsmålet om det kan betale sig.

    Det kommer helt an på, for hvis du er tilfreds med en brugt Fiat Punto så kan det IKKE betale sig. Hvis du sammenligner nye biler og især nye bilpriser køb kontra lease så kan det godt betale sig hvis du alligevel vil skifte bilen ud efter 2-3 år fordi værditabet på en købebil er højere end udgiften til en leasingbil.

    Jeg skal hente vores nye leasing BMW 320d 1. februar. Vi leaser den i to år, og hvis den var købt ville den koste os tæt på 100.000kr mere i tab.


  • #11   6. dec 2016 Hvad skal du så give for den RUH?

  • #12   6. dec 2016 Den koster 4000 om måneden i 2 år + en førstegangsydelse på 20.000.-

    Total driftudgift 116.000.- kr i perioden eller 4833.- pr måned alt inklusive.

    Værditabet på samme bil på 2-3 år med 40-50.000km på klokken er omkring 200.000.-

    En ny Avensis har et værditab på ca 200.000 også de første par år, så vil jeg sgu hellere køre BMW, den 8 trins tomatgear er bare læææææækker smiley


  • #13   6. dec 2016 Det lyder jo fornuftigt nok, men bestemt også en lækker bil! smiley

  • #14   6. dec 2016 hmm, ikke fordi jeg har forstand på det, men flexleasing er vel når personen har en bil uden afgift også "leaser" pladerne? smiley
    eller er jeg helt forkert på den? der er jo forskel på leasing og flexleasing


  • #15   6. dec 2016 Flexleasing = Du køber en bil i Tyskland, køre den til Danmark, kontakter et leasing selskab og du laver en kontrakt på 1,2,3,4,5 år, når kontrakten er udløbet så aflevere du pladerne og bilen er din uden der er nummerplade..

  • #16   7. dec 2016 mente jeg nok smiley

  • #17   7. dec 2016 Man leaser ikke kun pladerne i det tilfælde, du nævner. Det er en populær skrøne, at det forholder sig sådan. Man sælger bilen til leasingselskabet og leaser hele bilen, så man leaser ikke kun pladerne.

    Flexleasing som begreb dækker i princippet over stort set al leasing i Danmark. Der er ingen forskel for forbrugeren, men kun for selskabet bag kontrakten. Det eneste, man skal se på, er derfot pris og vilkår - som skrevet længere oppe.


  • #18   7. dec 2016 Samir det passer ikke for du må ikke eje den bil du flexleaser.

  • #19   7. dec 2016 R U H : Skal du virkelig give 4000 pr mdr for en 320d?? Det er dæleme mange penge, sorry to say. Jeg kan få en 330d fra 2012 til 4300,- inkl moms og 100% service aftale. Udbetaling 30.000 og i 24mdr. Hvor skal du lease henne??

  • #20   7. dec 2016 Lylloff det er hos BMW i Aalborg og den 320d jeg leaser er en ny bil, årgang 2017.

    Syntes da det er billigt det jeg har fundet, den 5 år gamle 330d du har fået tilbudt koster 10.000 mere i engangsydelse og 300.- kr mere om måneden. Og hvis det er en 2012 er det så en F30 model ?


  • #21   7. dec 2016 Jeg syntes bare det lyder lidt dyrt. Men ja det er en F30. Den skiller jo lige det midt i 2012. Er det touring eller bare sedan? smiley

  • #22   7. dec 2016 Jeg tænker da umiddelbart, at dit eget tilbud lyder mindst lige så dyrt. Du kan jo ikke sammenligne en 4-5 år gammel bils afskrivningsprofil med en helt ny smiley

  • #23   7. dec 2016 Men 330d'eren har kun gået 60.000 og det er inkl forsikring, så syntes da det er en pæn pris.

  • #24   7. dec 2016 Bay : nej, 'men jeg skulle aldrig eje en bil med så få heste. Så hellere smide lidt ekstra og få en der kan lidt. Men det er jo smag og behag smiley

  • #25   7. dec 2016 Det er jo så ikke en del af diskussionen smiley

    Jeg har haft et par sjove biler. Gjorde op med mig selv, at det var så helt utroligt sjældent, at speederen var i bund, så nu har jeg også bare en 2 liters diesel...


  • #26   7. dec 2016 Ja hvis behovet ikke er til det, kan jeg sagtens forstå det. Men jeg er stadig en drengerøv og kan ikke få det hurtigt nok. - men jeg er jo også stadig en drengerøv.. syntes selv min egen er blevet lidt kedelig at køre i. Det går hurtigt når man vender sig til det smiley

  • #27   7. dec 2016 Jeg vil hellere fyre pengene af på dyr rødvin og champagne - det føler jeg, jeg får mere ud af smiley

  • #28   7. dec 2016 Hehe ja og hvis man har penge til begge dele er det jo win win .. sidder faktisk med et glas i hånden nu. Du virker som en herlig fyr med en god tanke gang smiley

  • #29   7. dec 2016 Man kan altid finde en dyrere vin, så det er ikke noget problem at få pengene brugt smiley Haha.

    Men nej, du har ret. Det er da at foretrække at have råd til begge dele smiley


  • #30   7. dec 2016 Ja det kan faktisk godt lade sig gøre at købe sig fattig i rødvin. De kan fåes i helt urealistiske priser! Man kaster nok ikke lige en vin til 40-50000,- i halsen på sådan en onsdag aften til CL smiley

  • #31   7. dec 2016 .. ikke fordi jeg har en vin til så mange penge smiley

  • #32   8. dec 2016 Lylloff det er en sedan, børnene er blevet store og jeg syntes generelt at stationcar biler er grimme og kedelige.

    330d´eren er helt sikkert sjovere og har sikkert også mere udstyr, men jeg har så fordelene i og med bilen er helt ny og er omfattet af BMW garanti at jeg får alle deres lækkerier med i pakken som eks deres vejhjælp som sikrer mig og familien et hotel indtil bilen er repareret eller de har leveret en ny magen til smiley

    Og det er ikke fordi jeg skal hakke på 330d´eren og det tilbud du har fået, men jeg er sikker på at hvis du kigger serviceaftalen igennem så er der ikke nogen garanti, dvs konkrete mekanikerregninger og vedligehold skal du selv afholde udgiften på, det skal jeg ikke smiley


  • #33   8. dec 2016 Nej kan sagtens forstå dig. Men mit tilbud var inkl komplet service aftale og vejhjælp i hele Europa. Men hvad skal jeg dog med en 330 når jeg har en 335 smiley

  • #35   9. dec 2016 Som jeg ser det så det
    En stor pose penge for at låne bilen.
    En pose penge hver måned for at beholde den
    Endnu en stor pose penge for at købe bilen efterfølgene.

    som forhander er det en fed ide.


  • #36   9. dec 2016 Og som kunde også en fed idé i mange tilfælde. Det er ofte billigere end at købe.

  • #38   9. dec 2016 Som jeg skrev, Morten, er man naturligvis nødt til at se på aftalens vilkår. Jeg har kun beskrevet, hvad flexleasing helt overordnet går ud på.

    Det er langt fra alle tilfælde, hvor det forholder sig, som du beskriver det i dit indlæg - men ja, de findes smiley Det er ikke anderledes, end at nogle finansieringsselskaber gemmer gebyrer rundt omkring osv.


  • #40   9. dec 2016 Hvis jeg skal lease min næste bil, bliver det nok gennem mit eget leasingselskab - mest fordi jeg har samme holdning til mange af de øvrige leasingselskaber, som du har smiley

Kommentér på:
Hvordan fungere Flexleasing

Annonce