{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Privat køb af bil med restgæld {{forumTopicSubject}}

Sælger har restgæld i den bil vi ønsker at købe af ham.

1) Tager køber og sælger sammen i Banken først, betaler for bilen, og ser gæld bliver indfriet, eller:

2) Omregistrerer bilen først, og derefter en tur i banken

Ps. Der er tale om ren privat handel uden nogen form for digital overførsel af beløb


Kommentarer på:  Privat køb af bil med restgæld
  • #1   7. okt 2019 Så tager i i banken sammen og indfrier lånet, før der handles.

    Hvis gælden er større end handelsværdien, skal sælger jo have penge med også.


  • #2   7. okt 2019 tak for svar

  • #3   7. okt 2019 Hej
    Pas på!
    Find en anden dyt!
    Mvh kp


  • #4   7. okt 2019 Karsten ved din mor og far du har en bruger her?


  • #5   7. okt 2019 @ #3. Glem det, dit indlæg giver ingen mening her. Vi har allerede besluttet os for at købe bilen. Jeg spurgte blot om råd vedr. i hvilken rækkefølge forløbet bedst bør foregå.

  • #6   7. okt 2019 KarstenP: Hvorfor kan man ikke handle en bil, der er pant i?

    Sålænge pantet bliver aflyst, er det da irrelevant, det er trodsalt de færreste,der køber en ny bil til 3-500.000kr kontant..

    Hvis det er fordi du ikke kan overskue, hvordan det klares, så begge parter er sikrede, så skal jeg da gerne forklare det for dig..



  • #7   7. okt 2019 @ Morten D, kan du så ikke lige forklare det for mig, de haster lidt :-;

  • #8   8. okt 2019 Tag i banken og få et dokument på at gælden er indfriet, det var hvad jeg og køber gjorde med min tidligere seat altea.

  • #9   8. okt 2019 Pengene skal overføres til kreditor, hvorefter man skal have en bekræftelse på, at pengene er modtaget, og at pantet aflyses. Er det en bank, der har pant, er det let - så kan man fint tage sammen ind i banken og få det ordnet.

    Lad være med at omregistrere først. Det kan give noget bøvl med at få den registreret tilbage, hvis der nu skulle være ugler i mosen. Ikke at der så ofte nødvendigvis vil være det, men bare for at være på den sikre side.


  • #10   8. okt 2019 @ #8 og 9. Tak for de brugbare svar

  • #11   8. okt 2019 Sælger kan få banken til at sende dig en mail, vedr sletning af gælden - når bilen er slægt, og pengene overført til hans konto. Har prøvet det et par gange

  • #12   8. okt 2019 Indtil videre er tanken, at køber og sælger går i banken samtidig og at jeg der, både får kvittering for betaling af salgsprisen til sælger, samt kvittering for, at sælger har indfriet sin gæld i køretøjet. Derefter tager vi sammen en tur på motorkontor eller synshal for omregistrering. Satser på det er det rigtige valg

  • #13   8. okt 2019 Eller omreg via hjemmesiden, så sparer i lidt kørsel osv han skal bare have reg attest med og i skal have noget nemid og konto kort.

  • #15   9. okt 2019 @ # 13 og 14. Læs venligst hvad jeg skrev indledningsvis under PS. Ingen digital overførsel, hverken penge eller registrering af køretøj. Jeg holder mig til planen under #12.

  • #17   9. okt 2019 #16, synshallen udfylder registreringspapirerne mens man venter, og samtidig får en kop kaffe u/b, Fin løsning for dem der ikke kører digitalt, har Nemid eller er på nettet.

  • #19   12. okt 2019 Slut på historien er: Den bil vi bl.a. fik et STORT Jysk håndtryk på, blev ikke til noget. Vi blev holdt for nar i 4 dage. Sælger havde lavet en helgardering ved samtidig/parallelt, sat bilen til salg på Autocom. Og den aftale er vist bindende for sælger, uanset andre private, højere bud i andre annoncer, med mindre der indløses "dummebøde". Anyway fik han nok mindre ud af det, end det vi aftalte/bød på DBA.
    Ærlighed er nok vejen frem, men hvordan garderer man sig som køber, at en bil ikke er sat til salg hos prof. opkøbere/auktionshuse efter man har indgået en aftale?

    Ps. Både køber og sælger underskrev ikke slutseddel efter det Jyske håndtryk, da sælger påstod han ikke kunne finde del2 af regirestreringsattesten.

    Pps. er det muligt at handle en bil på Autocom når fuld reg. attest mangler?

    Livet gå videre, og vi finder bare en anden bil. Ovenstående er blot til info, om de sjove julelege, der kan opstå under en handel, trods diverse mundtlige aftaler samt sms.


  • #20   12. okt 2019 Hej
    Fin løsning og en erfarri g rigere uden omkostning.
    Mvh kp


  • #21   12. okt 2019 Kald det bare en løsning, men fin bil var det. Restgælden skal jo indfries til/hos Autocom inden handel, men uden reg.attest del 2 er jeg ikke helt med på hvordan det foregår. Der går typisk 10 dage før ny reg.attest foreligger.
    Er en anelse bitter, og mindst en del oplevelser rigere, som indgår i næste handel, helt sikkert smiley


Kommentér på:
Privat køb af bil med restgæld

Annonce