{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Marco T
Marco T
Tilmeldt:
10. okt 2019
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

Bmw e30 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg har set på en BMW E30 320I fra 1989
Der er ilagt en M50b20 motor, som er godkendt

Jeg er selv ny i BMW verdenen så jeg har lige et par spørgsmål jeg håber at kunne få svar på:

Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på når jeg engang skal se på bilen?
Har modellen nogle bestemte svagheder?
Er der generelt noget jeg bør vide før jeg kaster mig over en E30


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e30
  • #1   10. okt 2019 Nu ved jeg ikke hvor meget du har mod på at lave selv, men der kan altid findes noget rust der kan laves, andet den er godt vedligeholdt.

    De mest klassiske er nok gennemtæring i løftepunkter, rust ved speederpedal, tærret tankudluftningsrør i højre bagskærm og rust i dørene indvendig i bunden ud mod hængslerne (ved ikke lige hvordan det skal beskrives).

    Meget af det er små ting, men når man alligevel kigger smiley

    Når det er en 320, så også rust i motorrummet under batteriet smiley

    Det er lige dem jeg kan komme i tanke om smiley


  • Marco T
    Marco T Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #2   10. okt 2019 Tak for svar, jeg er vandt til selv at skrue, det var mest i forhold til rust og sådan smiley

  • #3   10. okt 2019 Rust ligeledes under A stolpen nederst i selve hjørnet vd bunden af bilen, er nærmest normen også.
    http://autobodystore.com/forum/showthread.php?6650-BMW-E30-Rust-Repair-advice-help-tips-needed
    Tjek også de to yder positioner i bagagerummet, der kan samle sig væske der, og er drænet stoppet bliver der også lidt ballade der.
    I forbindelse med tankrøret kan den bagved liggende inderskærm også blive lidt trist.
    Det er generelt gamle damer som skal have lidt kærlighed.
    Forbro kan også godt blive træt især hvis den er kørt hårdt/trackday.
    Kig evt også lige bremserør efter, de har nok været skiftet mindst en gang på nuværende.
    Faldt lige over denne her da jeg ledte efter billeder:
    https://www.valcasgarage.com/category/bmw-e30/
    Ret billige plade dele til nogle af rust reparationerne


  • Marco T
    Marco T Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #5   10. okt 2019 Tak for svar folkens, Rocketman, jeg er vandt til gamle biler og har altid gerne ville have en E30'er

  • #6   10. okt 2019 Kan godt forstå, at du vil have en E30'er. Fed bil sådan en smiley

Kommentér på:
Bmw e30

Annonce