{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

BMW e30 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en e30 320i fra 85. Kan man bruge dyser fra en 325er? Nogen siger”ingen problem” Andre siger at det kan man ikke. Hvad siger i herinde? Jeg skal have andre dyser, fordi bilen har stået stille i 10år. Det eneste jeg bare ikke kan få gang i igen er netop dyserne. Hilsen Henning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e30
  • #1   9. nov 2019 Jeg har jokket større dyser i min 325 uden problemer (e30 325 -> e36 328 dyser mener jeg det var). Min har dog en del andre ændringer også, men du burde sagtens kunne klare det hop.
    De kan iøvrigt findes renoverede på ebay uden større problemer. Læs iøvrigt lidt op, der er findes anbefalinger om at ændre dem til en anden dyse type ude i den store verden.
    Ps husk nu at fuel rail kan være under tryk, Hav sikkerhedsbriller på, noget at dække det til med (så det ikke sprayer hele verden til), og hav en brandslukker klar.

    https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1627809-M20-Injectors-Not-Firing

    Vær obs på at det snildt kan være en knast/krank sensor som ikke er så frisk mere. (står også på den side jeg linker til)


  • #2   9. nov 2019 Rail og dyser er afmonteret. Og ja... der der sku tryk på rail’n. Jeg prøver med 325 dyser. Tak for dit svar og link??

  • #3   9. nov 2019 I teorien kan de vidst nok renses op. Ved dog ikke lige om man kan redde 10 års støv og snavs.
    https://www.youtube.com/watch?v=LQ44_QyoXiM
    De fleste viser hvordan man renser delvist virkende dyser. Men den her ligner at det gerne skulle fikse det hele. Forvent at skulle skifte de små gummi ringe der gør den tæt, de er formentligt meget meget triste.


  • #4   10. nov 2019 Jeg bestilte et rep. sæt hjem fra eBay. Oringe/spacere/filter og kapper. Skilte dem ad først, og rensede dem. Men de ville ikke klikke uden at man slog lidt på dem. Efter noget baksen rundt med dem lykkedes det at få gang i alle. De blev samlet og monteret på rail’n. Men inden de blev samlet i manifolden, prøvede jeg dem en efter en med tryk, og kun de 2 sprøjtede fint. De 4 sidste ville bare ikke åbne, uden at men slog på dem.

  • #5   10. nov 2019 Hm, fair nok. 10 år kan nok få det meste til at gro fast.
    Håber de nye kan løse opgaven.

    Og det lyder til at du har pænt godt fat i hvad der skal til.


  • #6   1. dec 2019 Lige en opdatering på mit e30 projekt. Købte 6 brugte dyser fra en 520’er, monterede dem i rail’n. Afprøvede dem en efter en under tryk. Alle virkede super fint. Monterede det hele i manifolden igen. Og efter 10 års tavshed kom der igen liv i motoren. Den lyder forbavsende sund i motoren, og efter en del udskiftning af diverse vacumslanger, virker tomgang perfekt. Det var så det sjove arbejde, nu står den på det trælse...Rust!!!!

  • #7   1. dec 2019 Super.

    De er desværre ved at være meget sårbare omkring rust.

    Der er en hel del super gode beskrivelser af e30 restaurationer, som også indbefatter pæne mængder af rust:

    https://jalopnik.com/how-i-saved-my-project-bmw-e30-from-rust-oblivion-by-le-1829478821
    https://www.r3vlimited.com/board/forum/e30-technical-forums/appearance-cosmetic/body-paint/112549-e30-m3-minor-rust-repair

    Kan desværre ikke finde mit favorit build lige nu, mener det var på r3vlimited også.
    Men der findes heldigvis en hel del sites og videoer af kampen med rust på E30.

    Mine svejse evner er desværre pænt sløje, og det er ikke ligetil at finde et aftenkursus. Men har da kunnet klare det lige godt nok til at slæbe den igennem syn flere gange.



  • #8   1. dec 2019 Mine svejse evner er lige nul. Men jeg har en go kammerat der er hård til at svejse, bare jeg selv skiller ad, skære/sliber og samler igen. Men det er vel også fair nok. Har også været rundt på nettet og kigge omkring restaureringer af e30, især omkring rust og svagheder. Tak for linket. Så fra næste weekend står den på lift/afmontering, og så bare derudaf.

  • #9   2. dec 2019 Vedr stumper, så vær obs på bilgalleri brugeren KBKP, som ser ud til at ligge inde med et relativt pænt udvalg af stumper. Desværre (for mig anyways), ligger han et stykke oppe i det jydske.
    Og de altid klassisk (som du nok kender) Koed.dk og Schmiedmann.dk. Husk oem plade stumper passer sjældent helt perfekt.
    Held og lykke med det, smid gerne lidt billeder op, altid hyggeligt at følge med.


Kommentér på:
BMW e30

Annonce