{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Hvem skal betale dette !!?? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Det her er et juridisk spørgsmål, som jeg gerne vil ha hjælp til.

Mig og en kammerat har købt en bil sammen, udelukkende for at sælge den videre. Men da vi egentlig synes den var ret sjov, valgte vi lige at beholde den lidt, og å skal der jo forsikring på - vi valgte dog kun at putte ansvar på, da vi jo skulle af med den igen ! Den kom til at stå i mit navn..

Dagen efter vi får forsikring på, køre min makker galt i den og smadre den fuldtstændig - Det er så her mit spørgsmål kommer ind.

Ville I ikke forlange de penge, som I har givet til bilen af ham der kørte galt i den ??

I min verden, hvis man smadre nogle ting af andres så dækker man det, det er da det samme det her!

Han mener ikke det er hans problem. Er der noget der er gået forbi mit øre eller hvad?

Lad mig høre fra jer.

På forhånd tak.

Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem skal betale dette !!??
  • #1   6. feb 2007 selvf skal han betale det som den har kostet dig. er jo ham som ødelægger jeres bil

• #2   6. feb 2007 enig..hans probs

• #3   6. feb 2007 PRÆCIS DERFOR MAN ALDRIG SKAL BLANDE VENNER OG PENGE SAMMEN..

Personlig sys jeg han er HEEEELT fucked at hører på og han skal bare se at punge ud... FÆRDIG arbejde!!!

• #4   6. feb 2007 holder på at han må tage pungen op af lommen....

• #5   6. feb 2007 vil mene han skal betale, med mindre det var et uheld hvor en anden er inblandet og det er den anden der skal betale skaderne, (altså at det er hans skyld i uheldet og hans forsikring så dækker)

eller vil jeg mene din kammi skal betale det du har lagt ud for bilen, da den dels er i dit navn, og dels fordi at han smadrede den

• #7   6. feb 2007 Det var en solo ulykke !

• #8   6. feb 2007 @ prang Stiger jeg også i forsikring pga det, når der ikke er skader på andre ting ?

• #9   6. feb 2007 deles om hele lortet..

prisen på bilen, forsikringen osv.

• #10   6. feb 2007 Han bør betale dig og slet ikke diskutere det.

Nu kunne jeg skrive en masse lærdom om at man ikke bør købe biler med andre, men tvivler på at du finder det interessant - i stedet vil jeg hellere ønske dig held og lykke med at finde en løsning, og jeg håber at i SAMMEN kan finde en løsning i begge er tilfredse med!

• #11   6. feb 2007 han smadrer bilen,hans ansvar!

• #12   6. feb 2007 han skal betale - det kaldes respekt overfor hinanden!

Hvis han ikke gør det, er han da heller ikke værd at samle på!

• #13   6. feb 2007 jamen så er den sag jo afklaret, HAN SKAL BETALE det som du lagde ud, og så for at sige undskyld det du stiger i forsikringen

• #14   6. feb 2007 som du selv sig ( den var jo ret sjov) hmm det er sgu dømt til at gå galt!!!!!

Han må betale sin halvdel af bilen, eller i må bygge skaden op samen.

Hilsen
    Jan

• #15   6. feb 2007 Det er alligevel 25000 jeg mister, det er jeg sku lidt muggen over..

Det er første og sidste gang jeg køber noget i den stil med nogle igen, det har jeg da god nok lært af !

Hver gang jeg nvner lidt om de penge, så bliver han sindsy sur. Og nu vil jeg ikke lege inkasso, men er der noget at gøre hvis ikke man får sine penge ? som privat perosn

• #16   6. feb 2007 Jesper K

Som c.Klingenberg siger - Bland aldrig venner og penge sammen da det kun kan gå galt... Jeg ville heller aldrig sælge en bil til en af mine venner hvis han kom et par dage efter og sagde det var noget lort - Så er det venskab ødelagt

• #17   6. feb 2007 Jesper, jeg tror ikke du står så godt... Civilt søgsmål vil alligevel ende i advokatregninger og hovedpine fra nu til 2008 i august.

Synd at du lærte ikke at købe bil med andre, på den hårde måde - jeg var godt nok heldigere at købe bil med en bror, det skal man heller ikke!

• #18   6. feb 2007 Men jo, det er da helt sikkert ham der skal betale for det eftersom det er ham der har smadret den... Havde det været dig der havde smadret den havde han nok også bedt om en slags kompentation eftersom i begge har købt bilen

• #19   6. feb 2007 Christian @ Det er alligevel 25000 vi snakker..

Det var en bil til 50000,-

Jeg siger ikke at de penge skal ligge der på en gang, men bare det at han nægter det, det kan jeg ikke have !!

Og jeg har lært af, at man ikk køber biler sammen mere !!

• #20   6. feb 2007 Morten[Wstar] F : Fuldstændig rigtig.. Ikke engang en mobil tlf ville jeg sælge til en kammerat..

Fordi ens for alle er når de sælge er det for at få så meget så muligt for en varer.. Ikke snyde folk men få så meget så muligt for den der er forskel som jeg ser det.. Dette ville jeg ikke kunne tillade mig at gøre hvis jeg solge til en kammerat PLUS hvis den gik i stykke ville han komme til míg og så har vi balladen.

• #21   6. feb 2007 c.Klingenberg

Nemlig, det er noget skidt sådan noget

• #22   6. feb 2007 han kører galt = han betaler = siger undskyld ved at betale diff af det din præmie stiger...

det ville jeg havde gjort hvis jeg havde kørt galt i en andens forsikring...

• #23   6. feb 2007 Ja, han nægter til punkt og prikke at betale..

• #24   6. feb 2007 jeg havde slået ham self skal han da betale din anden del

• #25   6. feb 2007 Men igen, i har købt en bil SAMMEN - ergo jeg synes ikke du kan kræve 25.000kr af ham da det ligeså godt kunne have været dig der havde smadret vognen... Men ihvertfald et mindre beløb skulle ikke kunne finde ud af

• #26   6. feb 2007 BDog - det har han skrevet at han ikke behøver

• #27   6. feb 2007 i kunne

• #28   6. feb 2007 Bdog..

Ja, jeg ville sq ha fundet de penge !

Hvis ikke jeg kunne ligge dem på bordet én gang, ville jeg lave en afdragsordning !

Jeg ville ALRDIG ALDRIG ALDRIG nægte at betale dem, ALDRIG !!

• #29   6. feb 2007 Har han ikke en alm. forsikring der kan dække det? Det plejer folk da at have, i tilfælde at de kommer til at ødelægge et eller andet af andres. Kan ikke lige huske hvad det hedder. Fritids forsikring, eller sådan noget. Det må da kunne dække hvis han ødelægger en bil der på papirene tilhøre dig... Eller er jeg helt gal på den...?

• #30   6. feb 2007 det er godt nok surt... Har han ikken oget du kan tage i pant?

Ang. forsikring kan jeg ikke se at det er ngoet problem, for hvis det er en solo ulykke og i kun havde ansvar på den, har I vel heller ikke været så dumme at melde det til forsikringen?

• #31   6. feb 2007 Der er kun ÉN ting der dækker ved bil, det er kasko ! Tro mig, jeg har undersøgt alt det der smiley

• #32   6. feb 2007 Jeg har kun afmeldt den.. Policen kom jo ud !

• #33   6. feb 2007 Det er bare bad luck for dig...

det er en fælles bil så er i også fælles om regningen når den købes OG når den dør

• #34   6. feb 2007 Jesper P.

Det tror jeg ville koste langt over bilens ny pris, den er seriøst krøllet !

Men tror også den der med at tabe hans fjernsyn oppe fra 4. sal er det eneste der måske an gi hamstof til eftertanke !

Ang den fejl vi lavede med ansvar forsikring. Så vil jeg mene at når vi begge er aftalt med at der kun kommer ansvar på, at det er sådan det er..

Hvis du låner en bil af di kammerat der kun er ansvar på, og du kører galt, skulle du så ikke betale bilen eller finde en ny tilsvarende ?

Hvis man ikke kan se logik i det, så fejler man en skrue .

• #35   6. feb 2007 Søren..

Je gan på et punkt godt følge dig.

Men når den var en KLAR aftale at sælge den videre, og tjene lidt på den hver i sær.. Jeg har ikke købt den for at dele den med ham resten af mit liv jo !

• #36   6. feb 2007 Jesper K
    Sælg hans gæld.. og lad andre *host* lyssky personer inddrage den. Klart det nemmeste.. så lærer han samtidig nok også lidt. Men hold dig fra den klovn resten af livet da, han er ikke værd at samle på!

Mvh Chris

• #37   6. feb 2007 Jesper K

sagde du ikke lige i havde købt den sammen og smidt 25k hver? Så er det jo ikke kun DIN bil, så er det JERES bil

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #38   6. feb 2007 hvis den står i dit navn. så sig svinet lånte din bil uden tilladelse og meld ham lortet (så kan man lære ikke at fucke ens venner)

så kan han hoppe og danse over han har betalt ½-delen så meget han har lyst til

papirene er det som tæller hvis går videre med det.

og ja så ville en trykket næse vil nok være på plads smiley

• #39   6. feb 2007 Altså hvis bilen er total smadret, så har han jo også mistet 25 kg?? ikk??

Så sælge bilen for det den nu engang er værd, også del det... Hvorfor skal han miste 50 kg, og du ingenting??

Så er det mest fair sku da, at i begge taber ligemeget..

Også må i jo sætte jer ned over en kasse øl, og fundere lidt over, hvorfor mon forsikringsselskaberne tilbyder kasko forsikringer!!!

Learning by doing.

• #40   6. feb 2007 Morten

Vi har smidt 25000 efter den hver.. Jeg har da heller ikke sagt det kun var min bil ??

• #41   6. feb 2007 Rasmus A. Det har ikke noget med at lære lige nu, det har noget at gøre med hvad der er juridisk rigtig.

Jeg har sq lært at man ikke skal købe en bil sammen med en anden, ok !

• #42   6. feb 2007 Citat :

Men når den var en KLAR aftale at sælge den videre, og tjene lidt på den hver i sær.. JEG har ikke købt den for at dele den med ham resten af mit liv jo !

Det jeg lige lagde mærke til smiley

• #43   6. feb 2007 Rent juridisk mener jeg ikke at du har krav på pengene, da den står i dit navn, og når forsikringen ikk ved i er sammen om bilen, hæver de jo kun ved dig, så han behøver faktisk ikk betale dig noget. Man kan så diskutere, om han ikk burde gøre det.. synes jeg i hvert fald han burde.. Man skal passe på hvem man lader køre sin bil..

Mvh Martin

• #44   6. feb 2007 Okay Jesper, så hold op med at tud, og forstå at der ikke er noget at gøre - og det mest fair er at i taber lige meget, dvs. skrot bilen, og del pengene..

Come on, det er kun penge, tag istedet og vær glad for at der ikke skete din kammerat noget..

• #45   6. feb 2007 Rasmus A

Hørt

• #46   6. feb 2007 men synes du har fået bevist at han ikke er værd at samle på, for på det her område er han åbenbart knap så loyal,som han måske er på andre oområder, jeg sku i hvert fald ikke være venner med en der var så egoistisk!!!
    Har han ikke en bil selv? Havde det været mig havde jeg smadret den for det beløb han jo et eller andet sted har franarret dig...Så er du godt nok sikker på at du aldrig ser dine penge, men hvis du siger at han nægter at betale i forvejen... så havde jeg været kold over hvor gode venner vi så var inden ulykken

• #47   6. feb 2007 Bettina J

Ja også lige fået en bøde oveni hatten for hærværk - godt tænkt

• #48   6. feb 2007 Hehe man kan godt se at det ikke er jer der står med pikken i postkassen! Tror i hvert fald der er RIGTIG få der havde set sådan på det, som i mener han skal se på, med at sige "bare ærgerligt"....

• #50   6. feb 2007 Bettina J

Ja, men at smadre ham eller hans ting kommer aldrig til at holde, har selv en kammerat der røg ind og sidde for 6000kr - Han tog nemlig hjem til ham og tævede ham og smadrede nogle ting i hans lejlighed - Så det er slet ikke det værd

• #51   6. feb 2007 Morten[Wstar] F - ville jeg godt nok være ligeglad med, bare jeg havde fået min søde hævn... Undskyld men kan ikke tage sådan noget, venner er sgu til for at støtte en, og bla bla bla, de er der sgu ikke for at tage røven på en...

• #52   6. feb 2007 Bettina J - i did last smiley

Og nu siger du at hans kammerat er egoist, vil da mene at Jesper er den mest egoistiske her (Kender dig ikke Jesper, og kommentere dig udelukkende på baggrund af dette indlæg)
    For hans kammerat er lige væltet rundt i noget der lyder som et voldsomt uheld, og det først Jesper så tænker på, er at få et par små øre tilbage.. Come on, det er 25 klik..

Skide ærgeligt at miste dem, men så er det sku hellere ikke være.. Også længe i begge har tabt penge, og din kamemrat har fået en lærestreg ved chokket - er der hvis ingen grund til at opfordre til rocker medtoder, og andre smålig andgreb... Vågn op, vi skriver altså 2007

• #53   6. feb 2007 Hvad er så værst? At miste 25000kr eller miste 50000kr pga man liiiige skal gøre gengæld? Men jo jeg havde da nok også bedt ham om en slags kompentation, men ikke de 25000kr da det er en fælles bil og så bare være glad for at han stadig er i live.....

Jesper K

Apropos - Hvad nu hvis han var blevet slået ihjel? Havde du så ringet til hans familie og bedt dem om at give dig 25000kr da det var din/jeres bil han smadrede

• #54   6. feb 2007 Morten[Wstar] F - mener overhovedet heller ikke han skal røre hans "kammerat"... Men altså rent teoretisk ejer jesper halvdelen af den bil. Så de kunne have skåret den midt igennem, og have en halvdel stående hver... Så har kammeraten ødelagt sin egen halvdel men også jespers halvdel... Jespers halvdel har værdien 25 k, som kammeraten har gjort så værdien er faldet til 600 (eller hva det halve at skrotpræmien nu er)... Så vil jeg også sige at hvis kammeraten mener han havde ret til at ødelægge jespers halvdel, og har jesper også lov til at ødelægge noget af kammeratens egendom for 24.400 kr... Det er bare sådan JEG ser på det...

• #55   6. feb 2007 Bettina J

Han har ikke ret til en dyt da det er et uheld, altså ikke noget hans kammerat kan gøre for... Men at han så skulle tage hjem til ham for at smadre for 24.400kr er jo en absurd ide at have, men ja, det er jo bare din holdning

• #56   6. feb 2007 Rasmus A - okay... men holder nu på at 25 klik er RIGTIG mange penge... skal tjene 50000 for at have 25000 i hånden... Det er ikke kun håndøre

• #57   6. feb 2007 Rasmus A.. Nu skete det godt nok i December, så synes da jeg har givet ham tid til at komme ovenpå igen !

• #58   6. feb 2007 Rasmus A

Jeg har på ingen tidspunkt nævnt selvtægt, tværtimod.. Vil gerne komme dette til livspå en kommerciel måde !

Men nu lever jeg bare af min lille elev løn, og så havde jeg sparet sammen til denne bil sammen med min kammerat, for at vi skulle sælge den videre og tjene lid på den - samtidig stod forsikringen i mit navn !

• #59   6. feb 2007 ville mene han skulle punge ud..
    men han er vist ikk tvunget.. men en fin ven må man da sige !!

• #60   6. feb 2007 Bettina ->> Og hvor vil du hen med det???

Er sku godt klar over at man skal betale skat, arbejder med det hver dag, så no shit sherlock...

Men 25 klik er da mange penge, men det er sku ikke så mange penge, at jeg vil ødelægge et godt venskab for det.. Siger bare at når man i forvejen skylder en mil væk, så er 25 klik sku ikke ret meget...

Og er hverken født med guldske i røven, eller sindsygt højt lønnet. Er stadig elev, og skylder en masse penge væk, men ville sku ikke begynde at smadre folk og deres ting for sølle marmon..

• #61   6. feb 2007 Rasmus A - Hør nu efter hvad jeg siger, jeg har på ingen tidspunkt nævnt vold.

Men mine forældre har opdraget mig sådan at man erstatter det man ødelægger som ikke er ens eget.. Og som Bettínna siger, så har han jo smadret den halvdel, jeg havde "store" planer med !

Grunden til han kørte galt, var fordi han skulle spille smart over for nogle der kørte bag ham (Det var sådan han sagde til mig)

• #62   6. feb 2007 Holder også på at man bør erstatte hvis man smadre noget, fx. hvis han havde lånt din bil...

Men i dette tilfælde, har han jo også smadret sin egen del - også har i jo miste ligemeget, han er da sikkert også øv over at have mistet sine 25 klik - hvorfor så forlange 25 mere, det er jo ikk fair.. I har tabt lige meget - lev med det og kom videre..

Og min diskusion om vold køre udelukkende på Bettina, da hun åbenbart tænder på rockermetoder - har godt fanget at du ikke er til den slags smiley

• #63   6. feb 2007 Det vilel jo være det samme som hvis han ville gi den til sin kæreste, så sku han jo købe den af dig.
    Du kan så være flink og sælge ham den til nettopris og ikke prisen i måske ku ha fået for den, da der altid vil være tvivl om "HVAD ku vi ha fået, KU vi hafået det" osv osv.
    At han så valgte at køre den i et træ istedet for at gi den til damen er jo så ik dit problem medmindre du smed træet ud foran ham, eller ik fortalte du havde tappet bremsevædsken af den...

• #64   6. feb 2007 Dzor:
    Tror ikke det er bilen, men princippet der er skyld i indlægget...

• #65   6. feb 2007 Nej det ved jeg sgu da godt, men blev bare nysgærrig ..

• #66   6. feb 2007 Rasmus A - tænder jeg på rockermetoder??? Jeg har på INTET tidspunkt at kammeraten sku have tæsk eller noget lign, har KUN nævnt at man burde smadre hans ting for 25.000 hvis han ikke vil betale...
    Ved ikke med i andre, men jeg er i hvert fald opdraget til at erstatte hvis man ødelægger andres ting, og det ville jeg også gøre i sådan et eksempel her, uanset hvor surt det ville være...
    Ved godt at det ikke er det rigtige at gå ud og smadre hans ting, men hvis jeg var i jespers sted ville jeg godt nok være træt af at miste 25000 kr fordi min ven lige sku spille smart overfor nogen der kørte bagved, det er 100 % hans skyld at bilen blev smadret, for han har jo tilsyneladende ikke kunnet håndtere den kraft bilen havde... Men ville jo heller ikke flyve over og wsmadre hans bil eller hvad der nu lige var, men kunne godt nok godt have lyst til det...

Men du skal sgu ikke beskylde mig for at ville smadre kammeraten, for det har jeg hverken nævnt eller hentydet til!

• #67   6. feb 2007 Det var en BMW 325 i Coupé.

• #68   6. feb 2007 K J - Nu med klip ! - nå jamen så er jeg jo nok mærkelig! Synes sgu nærmere det er en mærkelig holdning at man smadrer andres ting og så erstatter man det ikke igen...
    Nu skrev jeg også at jeg ikke ville gøre det selv, men løsten ville da klart være der... Prøv og læs det hele en anden gang du skal blande dig...

• #69   6. feb 2007 Jeg syntes klart at han skal betale det. Men det lyder jo som om at du ikke ka få ham til og gøre det. Hvad med og tage de ting af/ud af bilen som du kan sælge videre? Du kan jo tjene nogen penge på kabinen hvis den ikke er helt smadret. Sæderne er der nok ikke noget i vejen med måske motoren alt hvad du kan få penge for også tl sidst sælger du den som skrot jern.

• #70   6. feb 2007 kan i ikke hugge bilen op til stumper og så få de penge hjem i kan ?

• #71   19. mar 2007 sig han bare havde taget din bil.. sig den blev stjållet..

Kommentér på:
Hvem skal betale dette !!??

Annonce