{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.339 visninger | Oprettet:

Behandling af rust. {{forumTopicSubject}}

Unde tre af mine dørhåndtag er der nogle rustpletter. Idag har jeg været henne og slå hul på rustboblerne for at få det væk.. Har derefter slebet det ned og malet med hammerlak oven på.

Planer er så når det er blevet bedre vejr, at jeg vil have slebet det ordentlig, spartlet og malet.

Hvordan går jeg nemmest til værks, og hva dskla jeg bruge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandling af rust.
  • #1   7. feb 2007 Det er så fantastisk... lyder som en Primera smiley De havde i hvartfald problemer som bare fanden med de håndtag.

    Få dem slebet helt ned og så giv dem noget ruststop og få dem malet/behandlet af en maler. Og husk så at giv dem masser af tectyl bagefter


  • #2   7. feb 2007 Sandblæs området, hvis overfladen er krakeleret ellers kommer rusten frem igen om et par mdr. Men når du sandblæser skal der oftest også lige trækkes en tynd gang spartel i og så lakere smiley
    Den fede grunder som også hedder ruststop fra andre fabrikater anvendes kun på kanter, sealinger og falser, hvor der har været rust, for ekstra beskyttelse, da sprøjtepistolen ikke lægger så meget lak o forhold til smiley


  • #3   7. feb 2007 ville man kunne nøjes med sådan et sandblæser sæt?


    http://harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3444&n=20100&KundeID=


  • #4   7. feb 2007 Hvis det er en primera er det i selve hulningen hvor håndtaget sidder. Vi har lavet et par stykker af dem nu da vores tidligere sælger havde en stor mani med dem. Det blev lavet med sandpapir, stålbørste på boremaskine og så ruststop. Maleren sleb så ned og kom fylder i som udjævnede den sidste del af "hullerne" hvor rusten havde spist metallet. Det holdt i hvertfald 2 år uden det kom igen. Så jeg tror bestemt der er en del forskellige måder at lave det på. I gamle dage ville man rense det ned og komme tin på.

    Thomas, det sæt har jeg mere eller mindre. Det virker fint, men husk en dragt til det. Ellers har du sand ALLE steder


  • #5   7. feb 2007 R19 16V : ja ved man får det skidt overalt. da jeg arbejder på odense stallskibsværtf - lindø.hvor jeg sandblæser til dagligt. men det er lidt voldsommere sandblæsere vi har der. og der er det stålsand vi blæser med.

  • #6   7. feb 2007 På pladedele ville jeg faktisk foreslå at blæse med valnøddeskaller da det ikke fjerner materiale. Det er ikke så kendt endnu, men det virker. Oven i det kan man også glasblæse. Men alt i alt så er sandblæsning nok billigst. Dog skal man holde lidt igen med det da det kan være rimelig hæftigt ved metallet.

Kommentér på:
Behandling af rust.

Annonce