{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.732 visninger | Oprettet:

Drift bil. {{forumTopicSubject}}

Hvad for nogle biler havede i valgt hvis i skulle vælge en drift bil i følgende kategorier.

self er det kun bagjuls trukne.
De skal have en god vægt fordeling
værre pålidelige (alså tåle at remme begrænseren meget)
være japansk eller tysk.
self skal bilen værre så billig som muligt som er det vigtigste punkt
og sidste men ikke vigtigst behøves ikke værre en bil der køre 200 meter literen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drift bil.
  • #2   7. nov 2019 Hvor meget kan du skrue selv, kan du lave alt selv eller skal du have hjælp til nogle ting??

    Det nemmeste er klart at finde en bil der har kørt før, det er oftest også billigere end selv at bygge fra bunden

    Hav derudover en klar forventning til hvad du vil ofre for en sæson i drift. Der vil helt sikkert komme en række løbende udgifter på at holde drifteren race klar

    Derudover skal du indregne noget licens, tøj, hjelm og mange andre små ting. Også ja autotrailer og bil der kan trække den, samt brændstof til den. Deltagergebyr og ja overnatning kan også oftest koste noget kun

    Du kan prøve og søge på facebook, der er en BMW e36, men også en Silvia s15 karosse som helt sikkert også kunne blive en fed drifter


  • #3   7. nov 2019 ja benzin er også ligemeget det er bare en ting at holde helt i baghovedet.
    og kan lave det hele selv har ikke prøvet rust enu men alt andet kan laves selv og en gang skal værre den første vedrørende rust.
    bare kom med nogle biler. pris er vigtigst sikkerhed er ligemeget.
    men hvis du skal have et budget. max 20k og den behøves ikke værre noget pænt med hæk spoiler. vigtigste er en bil der kan komme rundt i svingene.


  • #4   7. nov 2019 Hvad er dit budget til løbende omkostninger og hvad klasse vil du gerne køre i??

    Der er en mx-5 til under 30.000 kr og en BMW e36 til 5000 kr på facebook. Men det er biler du kan lege i, ikke nogle som jeg vil mene kan egne sig til egentlig drift konkurrence


  • #5   7. nov 2019 alså står ikke og køber en nu er lige nu igang med at købe en mazda mx-3 som jeg skal kigge på lørdag men havede overevejet at komme ind i det en dag bmw e36 virker som en fin ide.
    og mazda mx-5 hmmm 30k? billigste jeg kan finde er 59k pris for en.
    andre biler? måske nogle under 20.000 kroner


  • #7   7. nov 2019 Okay smiley ved godt der skal værre gevind undervogn eller sinknings fjedre på og nogle dejelige brede dæk fra micheling. andre biler i ville anbefale end lige dem

  • jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 60
    #9   7. nov 2019 havde nok taget en gammel volvo 940 turbo med chip. det er godt nok ik tysk.

  • #10   7. nov 2019 Volvo 740/940 Turbo eller 240 hvis man kan finde en med en friskere motor.

    Skal man køre konkurrence, så er 20k alt alt alt for lidt, så det bliver mest for sjov.


  • #11   8. nov 2019 Selvom det er kedeligt at være lyseslukker, så er der ingen tvivl om den største årsag til folk aldrig kommer ud på banerne med bilen, eller hurigt stopper i motorsport er undervurdering af de løbende omkostninger til motorsport

    Du kan jo sagtens bare finde en bil også gå i gang med ombygningen, men desværre så er det jo oftest sådan at jo billigere du bygger jo mere vil du skulle forvente at ofte i løbende omkostninger. En motor og drivlinje med alt det bedste koster bare en del penge

    Så selvom du gerne vil købe meget billigt, så kan det være bedre og billigere i sidste ende og smide 3-4 gange dit budget for bilen, og få noget hvor alle de dyre ting er lavet og bilen er køreklar

    Hvis du bare vil have en bil til brænderpladserne, så er det jo noget helt andet. Der kan du jo finde et utal af sjove ting og sager og tæske rundt. Eksempelvis små billige biler med baghjulstræk og mc motorer


  • #12   8. nov 2019 Umiddelbart så lyder det til at du blot skal finde en billig baghjulstrukket bil, smid noget stivere undervogn i, monter en hydraulisk håndbremse og svejse bagtøjet, så er du i gang.
    Selv har jeg kørt i 8 år på den konto i en bil jeg købte for 1000kr og kun ofrede de ting og lidt service på for at køre.
    Den har endda også været konkurrence dygtig med kun 150hk og 150hk du kan tæske rundt fra morgen til aften er bedre end 300hk hvor du holder i pitten og skifter dæk eller fejlsøger diverse hele tiden.


  • #13   8. nov 2019 Mine vigtigste(eneste) modificeringer i undervognen er desuden svejst bagtøj, fastlåst de originale gummibøsninger med hjemmelavede skiver og flyttet styrekuglen for mere styrevinkel (billede i min profil) og så har jeg sat stiverr/kraftigere fjedre i fra en amerikanerbil jeg skar over i 2 og monterede på det originale fjederben foran og I fjederskålen bagi og så sat en gasstøddæmper på ekstra foran og erstattet den originale i bag med en gasstøddæmper.
    Mere har jeg ikke haft behov for, for at få en rigtig velkørende bil der smider røven med 150hk.


  • #14   8. nov 2019 E36. God vægt fordeling, nemme at skrue på, nemt at finde dele i DK. Glem alt om de japanske hvis det skal være billigt. Alting koster en halv arm i DK fordi der ikke er så mange af dem. Folk betaler i dyre domme for gamle rådne S13’er og også for at holde dem kørende

  • #15   8. nov 2019 okay volvo kan godt gå og i tænker i kokurence. jeg tænker personligt for sjovt at ligge og drifte rundt i og øve mig ikke en konkorence dygtig bil fordi så kunne jeg jo bare købe en hver smader kasse og smide en 2jz motor i eller hemi v8. hvad jeg tænker er en billig bil ligesom cawdy snakker om #12 og 13 billigt der bare kan tage tæsk smiley

  • #16   8. nov 2019 Igen, E36 325i, svejst bagtøj. Billigt og et godt startpunkt at ligge og lege med

  • #17   8. nov 2019 ja ville overveje den.
    Nogle der kender til toyota AE86 mener de fås baghjuls trukne med 50/50 vægt fordeliing. hvad ville i sige om sådan en?


  • #18   8. nov 2019 Fed fed bil

    Men til 20.000 kr, ja så skal du forvente en del arbejde og penge efterfølgende smiley


  • #19   8. nov 2019 Hmm ja de er vel alle sammen rustet væk eller kørt ind i et træ.
    nogle andre lignede ?


  • #21   8. nov 2019 Istedetfor e36 så havde jeg nok fundet en e46, da de efterhånden er så langt nede i pris med ordentlige motore og kan hentes i Tyskland til ingen penge uden afgift for en 330i og så sælge læderkabinen mv. og have betalt turen.
    Desuden er der flere e46 på huggene rundt omkring, da e36 de ryger i knuseren når de endelig kommer ind, pga. alderen og manglende efterspørgsel.
    Du kan evt kigge på hvad Rohmer ApS har af motore til salg, da han hele tiden henter højrestyret M3 og 330i hjem og sælger motoren og så sælger han alt andet fra bilerne til ingen penge.
    Men skal der bare køres sidelæns, så køb det første det bedste du finer til det beløb du har med jo større motor jo bedre og med sæde/sele, håndbremse, bur mv., så du ikke selv skal betale nyprisen for det.
    Især nu her kan du finde mamg biler til salg som har været kørt Rookie med og folk så vil have en ny/bedre bil og sælger den gamle rustne og bulede bil med bur, men evt uden motoren, fordi de skal bygge den i en ny karrosseri og så kan du selv smide en M50B25 eller en e46 330i motor i den, eller en BMW V8 så er du godt og stabilt kørende.


  • #22   8. nov 2019 Hverken AE86 eller KE70 er specielt gode til rookie drift. De snapper for hurtigt over og er svære at kontrollere grundet den korte aksel afstand.

    En BMW e36 eller 46 er et fint bud. De fås til ingen penge og nå du biler den så det billigt at lave.


  • #23   8. nov 2019 okay takker smiley ville holde mig til dem hvis jeg køber en en dag smiley

Kommentér på:
Drift bil.

Annonce