{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.162 visninger | Oprettet:

Omkostninger på vil inden salg? {{forumTopicSubject}}

Har flere gange set folk sælger en bil for fx 22.000 kr som de lige netop har haft 25.000 i reperationer på.
Hvad er det jeg ikke forstår i denne ligning. Salget medfører et tab, i dette tilfælde på 3.000. Hvorfor skrottede man den ikke bare og havde 5.000 kr mere på lommen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkostninger på vil inden salg?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   3. dec 2019 "LIge har ofret" betyder gerne inden for de sidste 2år.. Derfor

    Dem der NETOP har oftret mere end bilen er værd, er enten kommet ud i en situation hvor de ikke længere har råd til at have bilen, og derfor må æde tabet, eller miste endnu flere, det sker oftere end man tror smiley


  • #2   4. dec 2019 altså kan tale personligt her, og sige at jeg ikke. havde råd til andet! bor ude på bøhlandet, og skal have en bil. måtte derfor inden syn, smide 20tusinde i min ford. som jeg nu sælger! det gør at med køb af bilen, og det der er brugt siden køb.. har jeg ved salget, ihvertfald tabt penge på det! plus jeg ville gerne miste lidt penge, hvis det holder gode biler på vejen. er man bilelsker er pengene, tit noget man mister for sin passion

  • #3   4. dec 2019 Man har måske også kørt nogle Km i bilen og det er ikke sikkert at man havde kunnet køre lige så billigt i en anden gammel bil til 5000 kr.......... ikke før man havde ofret 25000 på den , hvis man er uheldig.

    For nogle er 22000 Kr normalt at bruge på reparationer og service på deres bil, på 2 år.......


  • #4   4. dec 2019 vi har en del kunder som er af den overbevisning, man kun kære til mekaniker, når der er noget galt.

    de ender tit ud med at bruge flere penge på reparationer.

    end de kunder der få lavet jævnligt service, og hvor vi reparerer evt fejl og mangler på bilen, inden det går helt galt.


  • #5   4. dec 2019 ALLE "taber" penge på en bil når de sælger den - det kaldes vedligeholdelse.

    Problemet er at der findes så uendeligt mange idioter i den her verden, som tror at en bil bare kan køre 50.000km uden man gør andet end at hælde benzin og sprinklervæske på den - og pludselig er der 15 fejl som allesammen skal rettes, før den kan synes igen.
    Når de så har gjort det, så sælger de den fordi de bilder sig selv ind at den er gammel og halvdefekt, hvor den mere logisk tænkende person så vil beholde den, for nu er den jo i nogenlunde fornuftig stand og måske i virkeligheden en bedre løsning end at skifte ud til en anden bil som en anden idiot har forsømt i 2 år.

    Hvor mange eksempler ser man ikke på folk der siger "det er fanme en god bil - den kørte bare 2 år uden jeg rørte en finger"...?


  • #6   4. dec 2019 På et tidspunkt stopper man med at kaste gode penge efter en dårlig forretning. Eller, det bør man gøre.

    Tænker også at vedligehold ikke altid er det som folk prioriterer højst, og at det så kan komme til at koste dyrt i den anden ende.


  • #7   4. dec 2019 På et tidspunkt stopper man med at kaste gode penge efter en dårlig forretning. Eller, det bør man gøre.

    Enig..

    Værste er dem der skilter med at de har brugt 40-50k på en bil til 100k, så tænker man bare, gider jeg køre i sådan et mærke hvor der skal kastes så mange penge efter en bil i den prisklasse..


  • #9   4. dec 2019 TS
    Til dit egentlige spørgsmål, så er de fleste der skriver sådan, ikke andet end nogle lyvsvin....??


  • #11   4. dec 2019 Så det er muligvis min definition på “lige ofret” der ikke er ajour, hvis lige ofret kan dække over flere år...

  • #12   4. dec 2019 Nu har jeg aldrig haft ældre biler, men skifter man fjedrene før de knækker? Er det ikke svært at se om en fjeder er dårlig, den er jo pakket ind i det der plastik halløj smiley

  • #15   4. dec 2019 høhø

    Minder mig om min bil snart skal synes. Sidste gang den blev synet kunne jeg ikke få den bagerst bremse tromle af pga den kant der kommer når man ikke sørge for at skille det ad ofte nok. Tror jeg brugte 30-40min før jeg blev enig med mig selv om at det fik en chancen, og så lave det efter syn. Den gik igennem..

    Nu 2år senere står jeg i samme situation. Har ikke fået det skiit ad endnu nemlig smiley

    Meeeeen den får ikke en chance denne gang, om så det skal koste nye tromler smiley


    Ellers har jeg kun måtte ofre nye bremseklodser foran, Tændrør og ledninger, Vandpumpe og så fik jeg lappet noget rust bag den bagerst nr. plade på de 2 år smiley

    Fuck jeg elsker min 27år gamle Sierra.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #16   4. dec 2019 Claus
    Du skal slet ikke begynde på det med "nysynet"...!!
    Jeg har den opfattelse, at folk tror at det er ordet for syn..


  • #17   11. dec 2019 Jeg har selv prøvet det mere end én gang.
    Man køber/får en bil af en bekendt eller familie - ofte med en eller anden defekt. Prisen er til gengæld god, og så tænker man at man da lige fikser den og sælger med gevinst.
    1 år senere står man med en bunke lort, der stadig har problemer, fordi der var mere end man lige troede, og har brugt for mange penge, til at man nogensinde kan nå at tjene på salget. Og så dukker der flere problemer op = flere penge ud af vinduet. Men nu har man så mange penge investeret, så man næsten er afhængig af at få den solgt. Og så skal den jo virke.

    #6 rammer hovedet på sømmet: man skal ikke smide gode penge efter en dårlig forretning. Problemet består i at spotte den dårlige forretning...


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 4
    #18   11. dec 2019 Jeg har selv været der, hvor jeg, efter flere dyre reparationer, valgte at sælge bilen: Fiat Bravo GT og Citroën C3 hdi. Fiaten smed tandremmen 15.000 før anbefalet skift (som det viste sig, at Fiat i al tavshed havde ændret intervallerne på). Citroënen vred stille og roligt gearkassen fra hinanden og stod seks mdr. senere over for et koblingsskift. Jeg var afhængig af et stabilt køretøj, og det var hverken Fiaten eller Citroënen smiley For mit vedkommende var det damage control. Hellere sælge med tab end smide flere gode penge efter dårlige.

  • #19   11. dec 2019 Det er faktisk ret spøjst det her....

    Min bror og jeg faldte over en Ford Ranger 2.5 '00 til 9000.- her i sidste uge, engros hos en forhandler....Gik ind og spurgte til den, og fik nøglerne. tog en lille tur i den. Gik ind og sagde 6000kr her og nu uden pjat osv osv. Done deal.....Han var træt af at se på den.

    Viser sig så den har et år til syn, var sikker på den skulle synes?!
    Og i hanske rummet ligger en regning fra en anden lokal mekaniker, hvor der er blevet ofret knap 12.000kr her i sommers, på bremser, hjullejer og nogen små ting..

    Så ja, Gider/kan man ikke skrue selv. Så kan det hurtigt blive dyrt smiley


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 10
    #20   7. jan 2020 Ved årsskiftet 2016/2017 brugte jeg over 10.000kr på en 2009 Smart Fortwo som jeg havde brugte 4600 på tidligere i 2016 (service, knækket fjeder, defekt stelkabel) Dvs den havde været på værksted 3 gange og heraf en med vejhjælp.

    Og så fik den en periodisk el fejl hvor den ikke ville stoppe motoren.....

    Der valgte jeg så "Cut your loses" strategien og solgte den for ca 22.000 i afslag på ektraudstyr/vinterdæk mm på den næste. Dvs kontantværdien var nok noget lavere så jeg reelt ikke fik mere for bilen end hvad jeg havde brugt på den i service/rep det sidste år inden jeg solgte den.

    Burde have solgt den noget før for brugte 42.000kr på den i service og rep de sidste 2 år jeg havde den .....


Kommentér på:
Omkostninger på vil inden salg?

Annonce