{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW N47 motoren
  • #1   10. dec 2019 Efter 10 burde du ikke have problemer

  • #2   10. dec 2019 Men generelt skal BMW bare være seksbenet for at leve op til kvalitetsforventningen smiley

  • #3   11. dec 2019 "Men generelt skal BMW bare være seksbenet for at leve op til kvalitetsforventninge"

    Ja det var sejt at sige i 90erne og start nullerne smiley Der har nu også været relativt "store" kulance sager med 6-benede BMWer igennem tiden. smiley

    Men jeg tager da gerne en 318is eller E30 M3 hvis det er..


  • #4   11. dec 2019 Der er bøvl med 2.0 diesel motoren helt frem til 2015... Men når det er sagt, så køre jeg med samme motor, som din, i min 3 serie, og jeg er ikke bekymret for det. Skift olie for hver 15.000 km, istedet for de 30.000km, og brug kvalitets olie, så burde der ikke være noget problem

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #5   11. dec 2019 De lange service intervaller er blevet lavet netop for at det skal fejle så værkstederne kan tjene penge når der ikke er garanti på mere. Ligesom visse former for elektronik er bygget til at fejle efter x antal timer, udregnet på normalt forbrug så de lige går over de 2 år.

  • #6   11. dec 2019 Hmmm. min 530D havde kørt 410.000 km da jeg solgte den og holdt med service for hver 30-40.000 km. Den siger jo selv hvornår den vil have service, og der kan sagtens være mere end 30.000 km imellem service. Og den havde ingen problemer med motoren (eller andet for den sags skyld).

  • #7   11. dec 2019 #6 - Der er også stor forskel på BMW's 2.0 diesel, også deres 3.0 diesel smiley

  • #8   11. dec 2019 #7 I know. Min kommentar er udelukkende henvendt direkte til påstanden i #5 om serviceintervaller.

  • #9   12. dec 2019 #8 Han har som sådan ret - olie mister sine smøre evner over tid, og ved slid, så han er ikke helt ved siden af den. Et eksempel er bmw's meget populær automatgearkasser, med ''lifetime'' olie, som de mener aldrig skal skiftes. Men producenten bag gearkassen, har selv meldt ud, at olien skal skiftes for hver 120.000 km. Det er nok ikke uden grund, at højt ydende maskiner får skiftet olie efter hvert løb, samt at man anbefaler at skifte olie for hver 10.000-15.000 km

  • #10   12. dec 2019 "Men producenten bag gearkassen, har selv meldt ud, at olien skal skiftes for hver 120.000 km."

    Ja det er den debat der aldrig slutter. For ja producenten melder 120000 KM, hvor BMW siger at den olie de bruger ikke behøver dette.

    Jeg kender edderbankeme til mange E36, E39, E46 og E60 aut. gear der har kørte 300-500000T KM uden det mindste service på gearkassen.. Har selv haft en E36 Aut med over 300000 på tælleren som skiftede lige så blødt som da de havde gået 170000.


  • #11   12. dec 2019 #10 Nu tager jeg kun udgangspunkt i de 8 trins automatgearkasser fra ZF - burde jeg nok have nævnt smiley Dog ved jeg at E60 + E90 begge har bøvl med gearkassen, hvis de ikke får skiftet olie - men ja, det er en evig disksution smiley

  • #12   12. dec 2019 #9 "olie mister sine smøre evner over tid, og ved slid" - hvorfor så ikke skifte olie for hver 5.000km??
    Det er jo både rigtigt og forkert det du skriver. Ja, olie slides og nedbrydes - spørgmålet er om det er så slidt/nedbrudt at det skal skiftes efter 15.000km eller efter 30-40.000 km....
    Personbiler har så lidt motorolie at det ikke kan betale sig at få lavet en test der viser om det trænger til at blive skiftet - derfor skiftes alt for meget olie LANG tid før det er nødvendigt.


  • #13   13. dec 2019 #12 - jamen så er vi tilbage til det jeg har skrevet før - der må vel være en grund til, at man i motorsport verdenen skifter olie (og andet) efter hvert løb? Jeg tror skam man har undersøgt hvor lang levetid olie har - men det er da ikke nogen hemmelighed at på bmw N47 motor, har de bøvl med kæden hvis man skifter olie efter BMW forskrifter (30.000km), men det giver ikke bøvl, hvis man skifter olie for hver 15.000 km.

  • #14   13. dec 2019 Hej, jeg har en 320d med N47A motoren, det jeg fået at vide er at det heder MAX 15000km eller 1År for motorolien på grund af når olien bliver gammel så skader den de glider kæderne køre i, og det her er noget jeg har fra en mekaniker der er ved bmw.
    mvh. søren.


Kommentér på:
BMW N47 motoren

Annonce