{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  anhængertræk på ny bil - forhandler eller andet værksted
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #1   11. jan 2020 Ja, det kan ethvert autoværksted klare.

  • #4   11. jan 2020 Det meget normalt pris for montering af træk især forhandler.

  • #6   11. jan 2020 Træk, ledningsnet, montering og kodning.
    Fik vist et tilbud på Leonen på 7500 ved de lokale mekaniker.


  • #7   11. jan 2020 en bil til 400+ og så synes du kr. 9.000 - jeg havde puttet i kurv med det samme.

    Får du et andet værksted til at montere og der bliver noget - så kan du nemt komme i klemme mellem de 2 værksteder - det er ikke min fejl vil de sige.


  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #8   11. jan 2020 Du kan godt få et andet værksted til at udføre opgaven.
    Din garanti bliver ikke rørt af det!

    Om bilen koster 200 eller 400.000 er da ligegyldigt. Kan man spare 4000 på vælge naboen, så gør man det.


  • #9   11. jan 2020 Husk lige at det skal kodes ind. Det er ikke alle der kan klare det.

  • #10   11. jan 2020 Det er simpelthen så fjollet, når folk siger, det er noget pjat at spare et par tusinde, når man køber en bil til 400.000 kr. Ville man også sige nej tak til 3-4.000 kr. rabat på bilen så?

    Et par tusinde er et par tusinde, uanset om de spares i forbindelse med bilkøb eller ved en tur i Bilka. Og der skal arbejdes lige længe for pengene.

    Jeg valgte ogsp at takke nej hos forhandleren på vores S-MAX. Det kostede 10.000. Jeg kan få det gjort for ca. det halve et andet sted.


  • #12   11. jan 2020 De 10.000 var alt, hvad jeg kunne presse ham ned i. Det var i øvrigt 4.000 kr. billigere end hvad en anden Ford-forhandler ville have for det samme. Så jeg tror, den var presset det meste af, hvad den kunne.

  • #13   11. jan 2020 Prøv at spørge på "Autobutler" smiley

  • #14   12. jan 2020 Selvfølgelig kan alle de frie værksteder sætte det træk på. De er lige så dygtige som dem på mærkeværksteder.

    De fleste frie værksteder har adgang til kodning, på den ene eller anden måde.

    Og din garanti holder lige meget hvad.

    God jagt.


  • #15   12. jan 2020 Hvis du vil have autoriseret Ford værksted til at lave dit træk billigere så stik mig en besked

  • #16   12. jan 2020 Tror ikke du spare noget videre på at få uautoriseret værksted til det. Nu kender jeg ikke til ford, men på VAG bliver bilen registreret på fabrikken i forbindelse med kodningen og så forsvinder kodningerne ikke ved opdatering af styreenheder. Samt man er sikker på alle styreenheder er kodet korrekt. Du får heller ikke problemer med garantien.

  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #17   12. jan 2020 R G. - Det samme sker, hvis han kører på uautoriseret. Mange frie værksteder har Odis efterhånden.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #18   12. jan 2020 Ethvert værksted der har ønske om at overleve, kan kode et anhængertræk. Kan de ikke rode med bilers styresystemer, så går de glip af mange opgaver.

  • #19   12. jan 2020 Stort set ingen uautoriseret værksteder har Odis og adgang til fabrikken.

    De fleste værksteder kan kode så der kommer lys på trailer, men det betyder ikke det er kodet rigtigt. Det er blevet rigtigt slemt på det sidste. Den værste jeg har oplevet aktiveret frontassisten og bremsede med fuld kraft. Det var en fra quickpot.


  • #20   12. jan 2020 De fleste frie værkstedet kan kode trækket også originalt.

    Nogle kører passthru andre har diagline hvor original tester bliver brugt.


  • #21   12. jan 2020 Hej
    Mont'er det selv. Kan ikke gøres billigere.
    Mvh kp


  • #22   13. jan 2020 Nogle biler skal også have større køler og måske andre modifikationer for at kan godkendes med træk.
    Aner så ikke om Ford'en er en af dem.
    Så kan det godbetale sig at få den forberedt fra fabrikken til træk nemlig.
    Bare du lige har det med i tankerne smiley


  • #23   13. jan 2020 Hej
    Betyder det så også at der skal i stalleres en større køle hvis turen går til Sydeuropa med nogen strid Are optuer op ad bakke varme sommerdage-næppe.
    Mvh kp


  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #24   13. jan 2020 Det er nu korrekt, at enkle modeller skal have monteret større kølerblæser.



  • #25   13. jan 2020 Det er sgu rigtig nok nogen bil mærker og model skal have større køler eller blæser monteret. smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #26   13. jan 2020 Biler er ikke 100 procent ens, selvom det er samme mærke og model fra samme år. Der kan sagtens være forskel på diverse ting afhængig af landet den er bestilt til. Danmark er som regel ret køligt og skal bruge mindre køler end californien smiley

Kommentér på:
anhængertræk på ny bil - forhandler eller andet værksted

Annonce