{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Kia picanto ex 1,0 {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.
Er ny bilejer og købte en bil for 3 mdr siden.. Den har heletiden pevet, men det er blevet meget værre. De sagde at det er fordi bremserne er nye osv osv... men det burde da ikke blive værre? Lyden kommer fra højre forhjul.

Her er en kort video af det hver fald.
https://www.youtube.com/watch?v=iTGOkJSDdqw&feature=youtu.be


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia picanto ex 1,0
  • #1   21. jan 2020 Lyder som om en af klodserne slæber.
    Bremser den skævt?
    Kør lige ud, slip rat, brems hårdt!


  • #2   21. jan 2020 Den bremser rimlig godt, men vil lige prøve det der smiley
    Den er blevet lavet før fordi en af bremserne vidst havde sat sig fast? ved ikke hvordan jeg skal skrive det ... Men de burde have lavet den.
    Men er ikke specialet glad for den forhandler jeg købte den af.. den har været der 5 gange nu, på 2 mdr


  • #3   21. jan 2020 og ud over det er der omkring 1,5 -2 liter olie for meget på, så skal op til mekanikere og have tømt noget ud på torsdag.. Der var gået hul i bundkaret, så de skiftede det og fyldte nyt olie på. Så ja, ikke så godt første bil køb, haha...
    En ANDEN mekaniker, vil hellere betale end at få dårlig service..


  • #4   21. jan 2020 Der må satme ikke være for meget olie på, det kan sprænge pakninger eller skyde olie op i luftfilteret.
    Der er jo reklamationsret der et års tid, så kør bare der op når der er noget galt, du har jo betalt for den garanti da du købte bilen, sådan er reglerne.
    Var bundkarret tærret op? (rustet)


  • #5   21. jan 2020 Det er totalt tåbelig at køre med så meget olie i så længe, er der ikke noget tegn på olie svineri nogen steder, evt at den ryger mere end normalt?

    Hvad årgang, km og pris for sådan en?


  • #6   21. jan 2020 få tømt det overskydende olie af NU.. 1,5liter er næsten 50% for meget

  • #7   21. jan 2020 Picanto 1,0 EX er jo en ældre fætter, og rimelig dyr at holde kørende hvis ikke de tidligere ejere har vedligeholdt den. Få omgående tappet de 1,5L motorolie af. Mener der bør være 2,9L når målepinden er på maks. mærket.
    Bremserne synes jeg du bør få efterset på et andet værksted end det hvor du købte bilen.


  • #8   21. jan 2020 Ved ikke om det var rustent, har spurgt dem før om jeg kunne få evt et papir på hvad de skifter og hvad der var galt osv, men de siger at de ikke gør sådan noget....
    De siger også at jeg kun har 3 måneders garanti på den (motor og gearkasse), det var hos http://www.egedalbilsalg.dk/ hvis i ved hvem det er..

    Den har kørt 176500 og er fra 2007.
    Måtte af med 20000 for den.


  • #9   21. jan 2020 Jeg har lige snakket med mekanikeren og han har måske tid i morgen

  • #10   21. jan 2020 Selvfølgelig kan de skrive et stykke papir med hvad de har monteret, nogen steder kalder man det for en kvittering eller en regning.
    Det er da en del km, men hvis den er holdt med service, så er det vel ok, men der er plads i den pris i har givet, og der er et års reklamationsret, uanset hvad han kalder det.


  • #11   21. jan 2020 Det kunne de åbenbart ikke ... og de påstår at næsten alt på bilen er skiftet ud. - Man kan se de har skiftet lidt i motoren, men ja. Ved ikke lige hvor meget man skal stole på det de siger.

  • #12   21. jan 2020 Hvis du kan se nye dele, så er det skiftet, men få da en eller anden fritidsmekaniker til at gå den igennem, måske i kan finde en i jeres område som kan se på den, evt via BILGALLERI.

  • #13   21. jan 2020 Jeg tager til en mekaniker i morgen, som vi kender, så må vi se hvad han siger smiley

  • #14   21. jan 2020 Ham skulle du nok have taget med ud og handle da i skulle have bilen.

  • #15   21. jan 2020 Det kommer jeg helt klart også til næste gang jeg skal have bil smiley jeg har intet forstand på det. Men ja, har vel lært min lektie!

  • #16   21. jan 2020 Hvis man holder øje kan man være heldig.
    Min eks-svoger har købt en 12-14 år gammel Chevy Spark for 20.000 med km 65.000, så ud og hør hos nogen pensionister om de kender nogen venner som vil sælge.

    Min bror købte en Megane fra 1997 til kr 7.000 og km 70.000, den står ham vel i små 20.000 kr på 4 år i reparationer og syn.


  • #17   22. jan 2020 Så har den været hos mekanikeren og få suget olie ud og fået rette noget i dækket, så den ikke hyler, men det var intet farligt, heldigvis.
    Fandt så ud af at Ventilerne skal justeres og der er hul i træk akslens gummi dims, så det skal ordnes... Det sted jeg købte den hos mener ikke det er deres fejl, selvom jeg flere gang har påpejet at jeg synes det lyder forkert og jeg har nævnt det med ventilerne før, inden garantien røg, men de gjorde ikke en skid ved det. Og efter de skiftede bundkar, kom det hul der i træk akslen..
    Men ja, aldrig køb bil der, kan man så sige. smiley
    1000 tak for hjælpen allesammen.


  • #18   22. jan 2020 Meld dig ind i FDM og hør dem ad.
    De kan kigge din kontrakt igennem og fortælle dig hvad forhandleren SKAL lave osv.


Kommentér på:
Kia picanto ex 1,0

Annonce