{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Højre forbremse hænger på Citroen {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Citroen C1 hvor den hænger i bremsen. Jeg har haft det smurt op for en uge siden, men det har ikke hjulpet. Stemplet i kaliberen kørte fint frem og tilbage, så kan ikke umiddelbart se hvad der skulle være problemet.

I morges begyndte den at hænge igen i et kvarters tid og derefter gjorde den ikke resten af turen. Det er nemt at mærke i bilen når den hænger, den kan nærmest ikke accelere.

Er det tid til en ny kaliber?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højre forbremse hænger på Citroen
  • #2   26. jan 2020 bliver følger varm.
    eller hvorfor mener du det er bremsen der hænger.

    kan være defekt forhjuls leje, og det behøver nødvendigvis ikke være slør i lejet.
    men det kan være kørt tør for fedt, så kan det begynde og låse.
    giver lidt samme erfekt som en bremse der hænger


  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #4   26. jan 2020 Når den hænger, så åben udluftning skruen. Hænger den stadig, så det kaliber, glider eller klodser som sidder fast.

    Hænger den ikke efter udluftning skruen er åben, så har du et problem i hovedcylinder, abs blok, bremserør eller slanger.


  • #5   26. jan 2020 Lige et samlet svar her.

    Fælget bliver meget varmt når den "hænger"

    Mikkel k du skriver noget med bremse rør abs osv. For 6 uger siden fik jeg skiftet forhjulsleje i venstre for. ABS føleren stod ikke til at redde, så har kørt uden ABS bremser i en måneds tid, men det blev også fikset da jeg smurte bremsen op for en uge siden. kan det være årsagen til at højre bremse pludselig hænger/driller?


  • #6   26. jan 2020 Hvad med gliderne i kaliber? er de smurt og efterset?
    Hvad har du smurt det op med?


  • #7   26. jan 2020 Gliderne væltede rundt i fedt da jeg tjekkede. Gjorde det rent og gav det noget nyt. Ved ikke helt hvad det hedder. Det er noget silikone fedt af en art.

    Lige en ekstra bemærkning.. Bremserne og klodserne er skiftet ved quickpot i maj mdr inden syn og lige inden jeg købte den.


  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #8   26. jan 2020 Simon p: Nej det har ikke noget med det, men selve ventilerne i blokken kan sidde fast.

    Start med at åben udluftning skruen, og se hvad der sker.


  • #9   26. jan 2020 Hvorfor er der ikke nogen der snakker om åget, den del hvor klodserne sidder, oplever tit at trædefladerne på åget er rustet så at bremseklodserne ikke kan glide som de skal.
    Ville nok pille åget af, rense med en kaliber fil eller groft smergellærred, rense eller sætte nye monteringssæt i. Og så gå det andet igennem som der er blevet snakket om i denne tråd.


  • mikkel K
    mikkel K Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 80
    #10   26. jan 2020 Det står i #4

  • #11   26. jan 2020 Sorry, godt skrevet forresten smiley

  • #12   8. feb 2020 Hej igen.

    Jeg købte et kaliber repsæt i thansen for 120kr.
    Der var et nyt stempel plus pakninger med. Nu spiller det bare.
    Det andet var også godt rusten, og pakningerne lignede noget der var udtjent.


Kommentér på:
Højre forbremse hænger på Citroen

Annonce