Olielampe lyser omkring de 2000 omdrejninger når bilen er varm.. {{forumTopicSubject}}
Hey BG
Jeg har min golf 4 1,6 sr fra 99 som har problemer med olielampen..
Så snart bilen er varm (90 grader) begynder olielampen og lyse omkring 1500 til 2000 omdrejninger, oftes når jeg accelerere fra 1. til 2. gear men kommer også nogle gange når jeg køre i en fart hvor måleren er på de 2000 omdrejninger eller mindre, konstant eller når jeg køre op af bakker og i skarpe sving. Det Plejer at gå væk hvis jeg endte accelerere hurtigere, eller hvis jeg kommer op over de 60 km/t som også for motoren til at være på mere end 2000 omdrejninger hvis jeg har den i 4. gear
Samtidig så når jeg køre længere ture, kan jeg lugte brændt olie når jeg stiger ud af bilen og står ved motorrummet.
Jeg har fået skiftet oliepumpe, oliekontakt, oliefilter og selvfølgelig olie i december måned men det har været et problem jeg har haft i omkring halvandet års tid nu som stadig ikke er forsvundet.
Har haft tester på som ikke kan finde noget så er lidt lost.
Jeg har læst mig til at det kunne være nogle ledninger eller selve instrumentbrættet men nu ville jeg lige høre herinde, for at se om der er nogle der kender til disse symptomer, før jeg bare sprang ud i en masse
Håber der er nogle der kan hjælpe
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.629
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 563
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Nej, det vil jeg da lige se om jeg kan få gjort billigt et sted tak for svar
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.195
Opslidt
MVH KP
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Du må da snart være træt af den æske, så tit som du spørger til problemer med den.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Men har tænkt over om mekanikeren kan have fyldt forkert olie på,
Plejer selv at fylde Castrol edge professional, longlife 3, 5w-30 men ved ikke hvad han har fyldt på så det bliver nok min første løsning medmindre der er en herinde der er 100% sikker på hvad det er
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Du er sikker på at du ikke bare skal finde dig en anden mekanikker, med alt det der er skiftet, for ham du har brugt ved åbenbart ikke meget, og når du heller ikke selv er særlig bilkyndig.
Derfor skal du prøve skifte olien til noget andet end det tynde sprøjt, bilen er jo ikke ny.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Selve delenes navne og hvad der gør hvad er ikke min stærke side da jeg ikke var klog nok til at tage uddannelse efter folkeskole ligesom jer andre, men da jeg ikke er bange for at hoppe ud i noget, og ved at de fleste ting er lige til at skifte på så gammel en bil, så kan jeg vel lige så godt prøve selv med lidt hjælp fra dem der gider, inden jeg betaler 600kr for en arbejdstime
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Men igen på nettet kan lave bilen for dig uanset hvor meget du prøver at forklare.
Selvfølgelig er der mange der tror at det er sådan livet er, men man er som reglen bedre stillet ved at bruge for eksempel et mærkeværksted, da de tit har expertisen og viden til at løse problemer for deres kunder, og selvfølgelig er der nogen steder hvor de bare skifter i blinde, men ofte er det fordi at 100% fejlsøgning koster ret mange penge, og derfor skifter de dele for at udelukke eller rette sig efter en tester.
Og når alt kommer til alt er det ikke mange der vil betale for en korrekt fejlsøgning, da det ikke er økonomisk forsvarligt overfor en kunde.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Indtil videre er det gået meget godt, og bilen køre igen, og jeg er 99% sikker på at den køre til den dør helt, af en anden grund, da jeg allerede har kunne køre med det i over halvandet år, men nu med ny oliepumpe, men hvis der bare lige er en sidste ting jeg kan gøre for at den køre uden en olielampe der lyser, så kan jeg lige så godt prøve ad.
Det olie jeg selv plejer og bruge som jeg også gav dig navnet på koster 500kr for en dunk, og var noget jeg var blevet anbefalet netop fordi at bilen var gammel, men hvad mener du så jeg burde køre med?
Havde selv en tanke om at skifte til noget 10w-40 men der er rigtig mange der skriver at de selv kun bruger 5w-40 til denne bil så det kunne også være en ide?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
At du vil give 500 for olie til den må stå for din egen regning, jeg ville ikke bruge castrol uanset hvor meget guld og grønne skove folk mener der er fyldt i det.
Olie er noget mange tror er en trosretning.
Derfor er de så påståelige.
Jeg syntes det er godt du lytter til råd , men syntes ikke at holder fast i det der bliver skrevet, at du har hørt dit og dat fra en, er ikke brugbart, så hvis du vil lytte til de råd, må du jo også følge op på dem, og tage affære i henhold til det, for til sidst står du med 50-100 forskellige råd der modsiger hinanden.Måske det var bedre at du søgte en der kan hjælpe dig og skabe et venskab til som har lidt mere erfaring end dig selv.
Du kan også købe dig en værksteds håndbog til netop din bil, som også kan hjælpe dig.
Du spørger dumt Karsten p hvad
mvh. kp betyder...?
Det er simpelt...
Med venlig hilsen Karsten P (kp)
??
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
Dette var bare hvad jeg gjorde og er IKKE et eksempel på hvad jeg burde have gjordt, så kan ikke anbefales.
Mvh. Gert
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Jeg mener da selv at jeg har lyttet til alle der har hjulpet mig herinde.
Når jeg kommer med noget jeg selv har hørt eller læst er det fordi jeg ved at der helt sikkert sidder en eller flere herinde der ville kunne fortælle om det kan passe eller ej, jeg har aldrig brugt det jeg selv har læst eller hørt, til at modsige dem der hjælper herinde. Jeg har tværtimod brugt det jeg har hørt herinde fra til at modsige det jeg selv har læst eller hørt som har været hele formålet med at jeg skriver hvis jeg har fået noget information da jeg ved hvor dygtige folk er herinde.
Jeg har ikke brug for en ven til at lære mig op i det, jeg søger bare svar (3 svar for at være helt præcist) fra nogen med erfaring når jeg bare skal bruge deres/jeres logik og mine hænder til at fikse bilen.
Jeg ved ikke om du er irriteret over at jeg skriver herinde eller hvad? Men jeg prøver ikke at irritere nogen, jeg prøver at lære og samtidig forberede mig til selv at uddanne mig som mekaniker da det er min store drøm at rode med biler
Gert: tak for den info, det tør jeg så ikke at gøre for hvis den ene gang jeg gør det, er den ene gang hvor der faktisk var grund til at den lyste, så ville det være lidt øv men tak fordi du skriver at du ikke anbefaler det, måske det bliver en sidste udvej hehe
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Jeg havde en bil (Volvo med B18 motor) hvor olietrykket var ok ved kold motor - 4-5 bar ved kørsel og 1-1,5 ved tomgang, men ved varm motor var der kun omkring 2 bar ved kørsel, og kun en kvart bar i tomgang ifgl. olietryksuret, og olielampen lyste derfor nogen gange svagt.
Efter skift til 10w60 lå den på 1,5 bar i tomgang og aldrig under 4,5 bar under kørsel ved varm motor.
Olien jeg skiftede fra var Duckhams 20w50 (en tyk mineralolie til ældre slidte motorer)
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Tak for info, jeg tror det bliver det der bliver min første løsning at skifte, jeg vil dog lige se om jeg kan få testet olietrykket så man kan se om den er helt gal der men er næsten sikker på det bare er olien nu når du siger det der.
Den mekaniker der skiftede olie pumpe, startede med at skifte oliekontakt og olie, og da han så siger at han skal skifte oliepumpe et par dage senere, fortæller han mig at han havde fået af vide at det var det forkerte olie han havde fyldt på første gang, så det skulle ikke undre mig at han også har gjort det anden gang hehe
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Men ja, tjek nu om trykket virkelig ER for lavt først.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Men tak for hjælpen for nu
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
For jeg undrer mig da over at du skal op i omdrejninger før problemet opstår.
Men hvis trykket virkelig ikke er ok, så tænker jeg at 10w60 er kuren.
Det var da så lidt. Ser frem til at høre hvad du finder ud af.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.629
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Kunne først få en tid til på fredag da det bliver lidt dyrere end jeg regnede med, og først har penge igen der.
Håber bare at det er olien eller noget simpelt frem for det du nævner Michael...
Hvis det er plejllejerne så tror jeg sku jeg opgiver når jeg ikke har en lift og et værksted...
Men tak for svaret.
Lige et andet spørgsmål til alle.
Der skulle sidde 2 oliekontakter men jeg har kun fået skiftet 1, kunne det måske også være en ide? Eller er det kun den ene som går op og laver signal til olielampen?
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Altså, jo flere omdrejninger, jo mere arbejder oliepumpen. Jeg har aldrig haft en bil med olietryksur, hvor trykket falder når omdrejningerne øges. Hvis det er en tilstoppet oliesi på pumpens sugerør, så giver det mening. Men det problem er mig bekendt ikke noget den motor døjer med. Og så ville problemet også være der ved kold motor.
Hvis det bliver dyrt at få tjekket olietrykket, så kunne du måske selv købe et billigt olietryksur med føler, og teste trykket selv. Du behøver jo ikke montere det i kabinen, selvom jeg ville gøre det, hvis jeg havde en motor med olietryksproblemer.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Daner: hmm, så hvis jeg har forstået rigtig som jeg sikkert ikke har, så ville det i teorien ikke hjælpe at fylde tykkere olie på? For hvis det var årsagen, så ville lampen lyse hele tiden når den er varm.
Ret mig endelig hvis jeg har misforstået fuldstændig
Jeg har faktisk tænkt over det, og syntes det ku være mega fedt og få sådan en måler sat ind i kabinen, men jeg ved også hvor meget jeg stinker til at lave ledningsnet haha
Men hvis jeg valgte bare at sætte sådan en nede ved oliekontakten, så skulle det vidst være noget med et T-stykke, hvor føleren sidder i den ene side, og måleren i den anden.
Og det burde være alt.. ikke?
Men det kan jeg jo så kun bruge i tomgang så det skulle nok helst sidde i kabinen
Ved du hvad sådan noget koster?
Mekanikeren skulle have 500kr for at måle olietrykket så hvis jeg kan gøre det billigere og få permanent måler på, så kunne det da også er fedt.
Og jeg ved godt at 500kr ikke er meget for nogen men lige her og nu er det for meget for mit budget
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Så jeg sidst jeg var forbi. Det er dog analog, så der er ikke den store ledningsføring der skal til alligevel.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
https://www.biltema.dk/bil---mc/elsystem/malere/olietryksmaler-2000028539
Koster kun 169kr, ved ikke om det var den du mente men det er måske ikke så svært at få kørt den ind i kabinen?
Der står der er instruktioner med så tænker vel det er ligesom at samle ikea møbler hvis du forstår hehe
Og umiddelbart skulle det hele være med, så jeg tror sku jeg vil prøve og fat i sådan en hvis det var den eller ligende du mente?
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Nej, hvis oliesien er stoppet til, så skal den renses. Af med bundkaret og rens manuelt.
Men hvis det er årsagen, så burde det nok være lige meget om motoren er kold eller varm.
Det eneste der forvirrer mig lidt, er din fortælling om at det også afhænger af, om du drejer eller kører opad. På den anden side havde jeg engang en bil der tikkede fra en ventilløfter når den var kold, indtil det første højresving, så gik det væk.
Ja du skal bruge et T-stykke.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Men helt klart en ide som jeg vil sætte på listen.
Det med ventilløfteren. Min gør det stik modsatte men som jeg også har skrevet er det kun nogle gange og ikke hver
Men jeg køber sådan en olietryksmåler idag og så må jeg se om jeg kan finde ud af det hehe
Så jeg forhåbentlig kan se olietrykket idag eller i morgen
Skriver så snart jeg finder ud sf det.
Men igen tak for alt hjælpen alle sammen
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Det der med at skulle pille ved en masse ledninger i tændingslåsen, instrumentet og i sikringsdåsen er ikke noget jeg tør at rode mig ud i før jeg er mere erfaren inden for de forskellige tilslutninger...
Og ja øvelse gør mester men når tegningen bare siger “tilslut rød ledning til tændingslåsen via stikdåsen” så ved jeg at den mener “du skal ikke pille ved det her” haha
I hører nærmere når jeg engang har fået målt det olietryk, kunne være de kunne måle mit blodtryk samtidig inden jeg koger helt over
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Som sagt så når temperaturen var kommet op på de 90 grader så begyndte den at lyse, dog først efter 10 minutters kørsel imens den var på 90 grader, og kun i omdrejninger mellem 1500 og 2000.
Umiddelbart kom der ikke noget i de sving jeg tog men så snart jeg satte den fra 1. til 2. gear og slap koblingen, hvor omdrejningerne er på de 1800, så begyndte den. Når jeg så fortsatte med at accelerere så forsvandt den igen men fordi der var en del trafik endte jeg på ca. 47-48 km/t. I 4. gear hvor omdrejningerne igen var på de 1800-1900 stykker, så den begyndte igen, indtil jeg kunne komme op i højere omdrejninger.
Jeg er ærligt talt meget tæt på at opgive den bil men nu vil jeg lige prøve de sidste ting som vi har snakket om, har bare lige et mere konkret spørgsmål til det.
Hvis det var olien der var for tynd når motoren er varm, Og lampen lyser ved 1800 omdrejninger, burde den så ikke også lyse ved andre omdrejningstal, som F.eks. I tomgang (omkring 800-1000) eller på motorvej? (omkring 2500-3500) for så burde olien jo også være for tynd der?
Dog virker det som om at det er problemet, men hvad jeg forstår, fra hvad i alle sammen siger, så er olien for tynd så snart motoren er varm og derfor ville den ikke kun lyse når, jeg når et bestemt omdrejningstal, men istedet lyse fordi at olien er for tynd til at give det rigtige tryk under kørsel uanset omdrejningstal?
Nu kender jeg ikke til de forskellige olietryk da det først er noget jeg lærer om nu når vi skriver om det, så det eneste jeg har set er, at der er 4 forskellige slags tryk.
Der er kold motor, tomgang og kørsel, og der er varm motor, tomgang og kørsel.
Men finder ud af det på fredag uanset hvad men vil meget gerne forstå helt præcist hvordan det virker, og det er derfor jeg spørg
Igen, ret mig endelig hvis jeg har misforstået noget
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
"Hvis det var olien der var for tynd når motoren er varm, Og lampen lyser ved 1800 omdrejninger, burde den så ikke også lyse ved andre omdrejningstal, som F.eks. I tomgang (omkring 800-1000) eller på motorvej? (omkring 2500-3500) for så burde olien jo også være for tynd der?"
Jo hvis den lyser ved 1800 omdr. så burde den også lyse i tomgang. Oliepumpen bliver mere effektiv, jo flere omdrejninger motoren tager.
"Dog virker det som om at det er problemet, men hvad jeg forstår, fra hvad i alle sammen siger, så er olien for tynd så snart motoren er varm og derfor ville den ikke kun lyse når, jeg når et bestemt omdrejningstal, men istedet lyse fordi at olien er for tynd til at give det rigtige tryk under kørsel uanset omdrejningstal?"
Nej, hvis du giver den omdrejninger, så arbejder pumpen bedre.
Der er ikke fire slags tryk. Pumpen arbejder med motoromdrejningerne og laver mere tryk jo flere omdrejninger, og hvis den kan, så bliver den ved at hæve trykket indtil den når begrænseren, som er en ventil der åbner så en del af olien ledes tilbage til bundkarret. Trykket er bare meget nemmere at opbygge, når olien er kold og tyk, og de fleste motorer når nemt begrænseren når olien er kold, men de færreste når den med varm olie.
Hvis din radio slukker sammen med tændingen, så tag strømmen fra radioens plusledning. Både strømmen til instrumentet selv og til instrumentbelysningen, hvis der er en separat ledning til det også.
Så er det altså ikke så svært.
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Kan du finde den ledning, så brug den. Men et multimeter til at måle har du nok ikke.
Hvad med cigarettænder stikket, har du sådan et?
De slukkes oftest med tændingen, og det er jo nemt at teste om cigarettænderen virker eller ej, når bilen er slukket.
Så kan du tage strømmen fra plusledningen der.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Så det burde udelukke at det er olien der er for tynd. Eller er det mig der ikke forstår rigtig?
Okay så hvis vi nu sagde at min motors olietryk var 1 bar når den stod i tomgang (1000 omdrejninger. Så ville den måske smutte op på 2 bar ved 2000 omdrejninger og så videre, men det min så gør, er at når den rammer, lad os sige 1800 omdrejninger, så går den ned på måske 0,5 bar som så er for lavt tryk, og derfor, ikke vil åbne op for føleren så den sender signal videre til olielampen. Men så når jeg kommer på 2000 omdrejninger så kan den lave normal tryk igen. Så må det vel være noget fysisk, som f.eks. Det der blev nævnt tidligere med plejllejerne, for hvis det var oliekontakten, så ville den vel ikke kun gøre det på et punkt, men istedet gøre det hele tiden?
Det skal lige siges, at det er ikke hver gang den rammer omkring 1800 omdrejninger, F.eks. Hvis jeg accelerere i 1. Gear op til 2500 omdrejninger og forbi de 1800, så er der ikke noget men det er mere hvis der bliver lagt pres på de 1800 omdrejninger hvis det giver mening.
De her tal kan ikke bruges til noget det er bare for at jeg kan forstå det lidt bedre
Du siger det som om at det er barnemad med den måler (fordi det sikkert også er for dig, og alle andre herinde) men det er Det overhovedet ikke for mig, så der må jeg sku være en quiter selvom jeg hader det, og droppe måleren medmindre at jeg kan finde en der kan montere det. Men så begynder vi at tale om mange penge igen og syntes allerede jeg har brugt alt for meget på den i forvejen. Min økonomi er blevet dårlig begrund af den bil så hvis den ikke kan laves billigt, så sælger jeg den nok eller skrotter den nu vil jeg som sagt give den en chance med at få trykket målt, for det burde vel kunne fortælle lidt mere om selve problemet.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Biltema har den semi-syntetiske 15w/40 i en ti liters dunk til godt 300 kroner. Så har du både til efterfyldning og næste olieskift.
Se om ikke det gør udslaget.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Du kan bare sætte plus og minus direkte til batteriet.
Olieføleren der følger med instrumentet udskifter du bare men den originale og trækker ledning til måleuret.
lys osv. behøver du ikke for at måle olietryk.
Hvis du gerne vil se trykket inde i bilen mens du kører så trækker du bare de tre ledninger ind i bilen ud ved siden af motorhjelmen og ind af sideruden, så kan du følge olietrykket.
Nogle biler har olietryk kontakt i motorblokken samtidig med er føler i topstykket, så du kan ikke være sikker på at dit olietryk overhovedet fejler noget.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Buggi boy: det lyder umiddelbart simpelt nok.
Så lige for at skære det helt ud i pap for mig.
Så af med stik til føler, ud med føler, ny føler i, tilkobling fra føler til måleur og så sæt strøm til det hele direkte fra batteriet.
Det tror jeg at jeg prøver hvis olien ikke virker i morgen
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Men thansen har noget i mærket IQ-X, er det noget værd?
Kom så også til at tænke på om det ikke er det sidste tal der skal være højere? Altså 10w 60 istedet for 15w 40 som Daner også nævner.
For den virker helt fint i kold kørsel indtil den er blevet helt varm
Spørg bare for at være helt sikker på at jeg får købt det rigtige olie, og ikke fordi jeg trodser jeres råd.
Ps. Skal jeg købe nyt oliefilter igen så det kun er frisk olie der er i, eller kan jeg nøjes med at tømme det nu når det ikke er så gammelt.
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Om Biltema's olie er ligeså god som Castrol's til de billige penge, ved jeg ikke. Men du skal ihvertfald op i viskositet ved varm olie. (det sidste tal) Og tøm du bare filteret helt og genbrug det.
Skal ud af døren, så svarer ikke de næste timer.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Jeg ville skifte olie det i dag men da jeg skulle tage oliefilteret af, var det blevet skruet så godt fast at jeg ikke kunne gøre det med mit billige værktøj så skal ud og købe noget nyt imorgen samt nyt oliefilter da det røg med i kampen... tror min tidligere mekaniker bruger sin slagnøgle til alt. Er det noget alle gør? Selv der hvor man egentlig skal bruge momentnøgle?
Når men gir besked i morgen om det virker eller ej
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
Hvis det er et udvendigt filter, så kan du bare slå en skruetrækker igennem fra siden og løsne der på den måde.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Men det virkede ikke at skifte olie så jeg må få sat den oliemåler på i løbet af næste uge.
Dog virker det som om at det er blevet bedre, men da jeg prøvede bevidst at køre 48km/t i 4. gear med 1800 omdrejninger, så lyste den igen. Jeg prøvede også at gøre det samme fra 1. til 2. gear med de 1800 omdrejninger men umiddelbart lyser den ikke der mere
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Så få det ur moslet i, imens sætter jeg pengene på at du har en eller flere defekte olietryksfølere.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Håber at få gjort det i dag, og ellers gør jeg det imorgen da jeg har tidligt fri der
Men er du gal, det olie stinker virkelig dårligt når det er varmt.. har lagt mærke til at lugten kommer fra udstødningen. Har det nogen betydning?
Og er der forskel på oliemærkernes lugt eller er det bare tykkelsen der gør den forskel? For jeg kunne langt bedre lide lugten af det tynde Castrol jeg brugte end det her, så hvis det ender med at være olietryksføleren, så overvejer jeg at skifte til en tyk castrol i stedet, men gider ikke at bruge penge på det hvis det vil give den samme lugt
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Hvor meget olie bruger din bil hvis jeg må spørge?
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Kan ikke nå det idag så det må blive i morgen
Fra søndag og til nu har den slugt omkring 1-1,5 liter olie. Så det er ca. på 120 km.
Oliepinden var i midten af minimum og maximum og var nede på minimum da jeg tjekkede idag.
Havde ikke regnet med at det gik så hurtigt for da jeg brugte det tynde olie, der brugte den næsten ikke noget men det kan vel også have noget at gøre med at jeg havde tømt den inden at jeg fyldte på, eller hvad?
Nu må vi se om den fortsætter med at sluge det sådan
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Den jeg brugte 10w60 på, brugte 1 liter på ca. 500km.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Jeg tror også at jeg holdte lidt anderledes denne gang.
Jeg brugte min nabos carport imens han var væk og hvis jeg havde kørt 10 cm. tilbage, så havde bilen stået skråt (med næsen ned)
Jeg tror lidt at jeg har været så smart, at holde der første gang...
Men tænker at tjekke det dagligt nede på arbejdet hvor jeg kan holde mere lige
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Beklager at det tog lidt længere tid end hvad jeg havde sagt men der kom lige noget overarbejde, og derefter trådte mr. dovenskab ind men var lige ude og kigge på det nu og fandt frem til at den olietryksføler der fuldte med uret, ikke har plads nok til at sidde der så nu står jeg med 2 ting som kan gøres.
1. Jeg får tjekket olietrykket for 500kr. her omkring den 1. Får at finde ud af om den siger noget.
Eller 2. Jeg dropper at tjekke olietrykket og satser på at det er føleren den er gal med så jeg køber en ny og original for maks 350kr.
Jeg fandt ud af at den der sidder i er lavet i Italien og hvad jeg ved, så er det bedst med original dele til de forskellige følere, som jeg også fandt ud af med køletemperaturs føleren efter at den blev testet og viste fejl på den nye jeg havde sat i.
Lad mig vide hvad i mener om det, og hvad jeg burde holde mig til, for umiddelbart ser jeg ikke det tryk som et stort problem nu når den kun gør det, en eller to gange på en længere tur så jeg holder nok mest på bare at satse på en defekt føler og ellers få det kontrolleret derefter
Daner: har tjekket olien de sidste par dage og har fundet frem til at den ikke bruger så meget olie. Jeg kan ikke se hvor meget den bruger nu, andet end at oliestanden ikke har rykket sig siden onsdag, men det er også maks 50 km jeg har kørt på den tid så det er ikke helt til at finde ud af endnu
mar 2018
Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
Omvendt, hvis du får testet olietrykket og det er for lavt, så kan du jo ikke gøre så meget ved det, udover det du allerede HAR gjort.
Slå plat og krone om det.
Og vær nu opmærksom på at der kan være mere end een olietryksføler.
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Den har ikke sagt noget de sidste 2 gange jeg har været ude på en længere tur, men nu prøver jeg og køre en tur til jægerspris (der ligger det bedste pizzaria jeg kender til :p)efter den 1. for at teste den en gang for alle og så bliver føleren skiftet med det samme hvis den lyser igen
Ja jeg har godt nok set flere af jer nævne det men jeg aner ikke hvor den anden skulle være så uden at være helt sikker, tror jeg kun at der er den ene nede ved siden af filteret
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.057
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Jeg tænker man vel skal kunne komme til den så i teorien burde den vel sidde så man kan se den uden at pille for meget af. Har kun kigget overfladisk men det kan jo hurtigt være håbløst hvis jeg ikke ved præcis hvor jeg burde kigge hehe
Og tænker vel at den burde ligne den anden ikke?
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
Tak for hjælpen alle sammen, det sætter jeg stor pris på
Så skal bilen bare have en ordenligt omgang vask og polering og så kommer der nogle billeder op
Olielampe lyser omkring de 2000 omdrejninger når bilen er varm..