{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Christoffer U
Christoffer U
Tilmeldt:
12. feb 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Ny eller brugt bil? {{forumTopicSubject}}

Hej, står og skal af med min bil leasing bil til august. Det er en Seat Leon ST med DSG, og køre super godt. Min kæreste og jeg kunne godt tænke os noget billigere, dog skal det ikke være leasing igen.

Det min kæreste der skal bruge den til dagligt, og den køre cirka 70km om dagen. Cirka 1 gang i ugen bruger jeg den så den, også får den dobbelt tur 140km den dag.

Vi køre omkring 30-35000km om året, og cirka 70% af tiden på motervej, familien er meget spredt så det lange ture. Vi også ret sikker på vi burde få en diesel?

Bilen må koste maks 150-160.000kr, men gerne under.

Vi kan begge to bedst lide nyere biler, så bilen må helst ikke være for gammel.

Bilen behøver ikke være praktisk, vi er kun os 2.

Vi har kigget på en Peugeot 208 og 2008 som man kan få brugt inden for budgettet. Vi har begge ingen forstand på biler og motere, men vi sætter pris på udstyr og komfort.

En masse bud vil være rigtig godt, der er god tid til men vi vil have det rigtige for os. Hvis nogen ved hvad vi skal holde os fra, vil vi også gerne vide det. Vi vil ikke være på værksted hele tiden.

Vi regner med at have bilen i 7-8 år, så vi ved ikke om biler der har kørt mellem 75-100k+ er for meget når vi skal have den så lang tid. Som sagt har vi ingen forstand på det, også derfor vi søger hjælp.

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny eller brugt bil?
  • #1   12. feb 2020 Hvis du vælger en 208 med bluehdi er du driftsikkert kørende, men de er tørstige på motorvejen, så ved ikke om en 308 med 120 hestes motoren og 6 gear måske er mere økonomisk på motorvejen smiley 6 trins gearkassen til 208 1,5 bluehdi er lavere gearet end 5 trins så det giver ikke noget
    De fleste 208'ere har fartpilot, CarPlay, aut lys/viskere/spejle/klima osv som standard


  • #2   12. feb 2020 Hvis man ikke har forstand på biler, så er man bedst tjent med at købe en ny!

  • #3   12. feb 2020 Tak for svar i to.

    1#
    Vi har faktisk ikke kigget meget på en 308, men nu hvor jeg har kigget lidt er den jo egentlig ret interessant. Det giver måske også mere mening, med alt det motorvej vi køre at have 6 gear.

    Den har også godt med udstyr. Vi har kun prøvet den helt nye peugeot 208, som er super fed dog lidt for dyr. Forhandleren havde ikke nogen hjemme som vi kunne prøve, men han sagde det samme motor som i den nye. Muligvis samme motor, men den har 6 gear så vidt jeg kan se.

    Vi skal ud og prøve en 2008 fra 2017 i weekenden, så må vi se om det måske også kunne være noget. Håber også måske den forhandler har en af de 208 hjemme, som vi på udkig efter.

    2#
    Måske har vi ikke forstand på biler, men derfor synes jeg da ikke bilen behøver være sprit ny? Den kan da godt have kørt nogle år, uden der er noget?


  • #4   12. feb 2020 hvad med en ford focus vi har lige købt en ved www.caroutlet.dk oppe ved vejle, 133.000 kr for en der havde kørt 55.000 km fra 9 måned 2016. Han har flere til salg der oppe de er importerer fra Tyskland så der er masser af udstyr.

  • #5   12. feb 2020 Se på en Skoda Octavia Sedan fra 15/16 med 1.6 TDI med dsg. Billig bil.

  • #6   12. feb 2020 Tak for svar #4/#5.

    Begge biler er noteret, og skal kigges på og prøves. Er de motere som er i de modeller til at stole på?


  • #7   12. feb 2020 Hvad med en fabriks ny Corsa 1.5 diesel 100hk? Den har også 6 gear.. kan fås fra 154.900 i diesel.

  • #8   13. feb 2020 Corsa og 208 er samme bil smiley

  • #9   13. feb 2020 Hvis du har tænkt dig at havde bilen i 8 år så køb en 1år gammel Octavia stationcar og afbetale den.. Eller find en god 208 100hk HDi til en 70.000kr. Og spar pegende den har taget det store prisfald. (hvis du vil spare endnu mere så gå efter end C3 som er identisk men billigere)


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #10   13. feb 2020 Hvis i vil have den i 7-8 år, hvor stor risiko er der så for at to bliver til 3 eller flere, og skal der købes bil efter det nu eller skal bilen skiftes til den tid.

  • #11   13. feb 2020 Hvis din nuværende bil er med DSG så bør du også overveje om din kommende bil bør være med automatgear. De fleste vender sig aldrig af med det, og vil savne det til evig tid. Mit bud vil derfor være en brugt Octavia med DSG, men den er måske lidt dyrere end budgettet. Og som andre siger. Tænk over hvad du skal bruge din bil til de næste 8 år. Det er surt at stå med en for lille bil.

  • #12   13. feb 2020 Hej alle sammen, tak for jeres svar. Nogen af jer har skrevet at vi måske nok ikke var kun os, om 7-8 år hvilket i nok har ret i. Vi har planer om børn, men vi stadig meget unge 22 og 21 år, så der vil nok gå omkring 4 års tid endnu for os.

    #7 og #8
    Hvis vi skal købe en helt ny bil, tror jeg vi skal have noget større. Man høre selvfølgelig også om børnefamilier, som køre rundt i mikro biler og for det til at fungere. Vi må prøve den, og se pladsforholdene for os.

    #9
    En Octavia har vi ikke kigget meget på, da de lidt nyere årgange koster lidt. 15/16/17 kunne være man skulle kigge på dem, og selvfølgelig prøve dem. Det du skriver omkring 208 eller C3 lyder ret interessant. Hvis man købte en bil til omrking de 70.000kr, kan vi godt skifte den når der kommer et familiemedlem mere.

    #10
    Tror du har helt ret, vi skal have noget større hvis vi vil have bilen i 7-8 år.

    #11
    Vi har nydt at have automatgear, men jeg savner faktisk det manuelle gear. Dengang vi havde bil med manuel gear, skiftede vi kun i kø kørsel og i byen. Med alt det motorvej vi køre, skiftede vi jo egentlig ikke meget. Synes derfor det lidt øv, vi betaler så meget for noget vi egentlig ikke rigtig bruger. Det dog super dejligt til kø kørsel, og by kørsel. #9 skrev også Octavia, så den skal vi helt klart kigge på.

    Vi har jo ikke meget forstand på biler, og defor ved vi heller ikke om biler som har kørt lidt 100k+ er for meget? Vi vil jo gerne have en bil som ikke går i stykker hele tiden, vi ved godt at der nok altid vil komme et eller andet.


  • #13   13. feb 2020 vi skiftede bil da 3 blev til 4 så hvis i vil spare penge så køb en bil der kan være barnevogn i når den tid kommer.
    hvis i skal afdrage er prisen ikke så stor hvis i tar en næsten ny bil. hvis i finder en 2018 vil den stadig kunne finansieres over 9 år måske 10 år.


  • #14   13. feb 2020 Der er jo altid en masse ubekendte med når man kigger bil

    i er dels meget unge, så der er vel også risiko for jobskifte, huskøb, flytninger og den slags. Der kan et stort billån måske være en klods om benet ved netop huskøb og kreditvurdering

    de fleste biler på 10-12 år med 300.000+ km på klokken begynder og være slidte i kanterne, motorerne skal såmænd nok kunne holdes kørende, men rust kan være et begyndende problem, og så begynder undervogn oftest også at kræve en del opmærksomhed

    til jeres kørsel vil det helt sikkert give mening med en diesel, men hvis i har mulighed for at installere en ladestander hjemme eller på arbejdspladsen, så var en opladnings hybrid måske også et alternativ. De kan køre 40-60 km på ren el, og der vil udgiften til dette være 300-400 kr om måneden til abonnement og måske installation af lader hjemme

    hvis i er oppe omkring 150.000-160.000 kr, ville jeg klart foretrække og få den nyeste model. Selvom mange af den gamle model sælges med masser af udstyr, vil de oftest ret hurtigt føles ældre og mere umoderne. Clio/corsa/208 kan man måske være heldig i nyeste model og finde som næsten nye indenfor budget, særligt når der kommer flere hjem af modellerne her i løbet af foråret

    alternativt så er en bil som clio iv dci rimelig driftsikker, men meget kedelig. Stationcar modellen er ikke verdens største, men der kan altså være bagudvendt autostol og barnevogn i den. Der kan i komme ned under 100.000 km og nyere årgang for under 100.00 kr. Vi har en 2014'er som lige har rundet 100.000 km, den kan vi godt være 2 voksne og 2 børn i, selvom den ikke er så rummelig som vores gamle avensis t25 stationcar


  • #15   15. feb 2020 #8 korrekt, dog er Corsa 10.000 kr billigere i diesel end 208, så den er vel et bedre køb? smiley

  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #16   15. feb 2020 Hvis i kigger på en 208 og vil bruge den slags penge skal i købe en ny, som flere også skriver..
    I får den nye model og garanti osv.

    7-8 år er en lang tidshorisont når i er så unge, så jeg syntes også der er god mening i at købe noget brugt der har et par år på bagen og opfylder jeres behov nu og her i stedet. Hvad med at købe den bil i kører i nu af leasingselskabet? Den kender i historikken på og er glade for jo..


  • #17   15. feb 2020 Den nye Clio 5 er faktisk også en “fed” bil og så er min personlige holdning at det er sjovere at have sådan en modsat en 208 som igennem lang tid har været en af de mest solgte biler i DK, fin bil med masser af udstyr og køreglæde og så har dunkle en bil ligesom naboen smiley smiley smiley
    Vi valgte vores Megane netop fordi “alle” andre havde en 308 (her på vores villaveje) og kan godt lide at have noget der afviger lidt fra naboen


  • #18   18. feb 2020 Hej alle sammen, vi har de sidste par dage kigget på forskellige biler. Vi nok blevet noget klogere på hvad vi skal have, min kæreste har sagt hun nok vil fortryde det manuelle gear, så vi skal nok have automat igen.

    Vi har så nok også blevet nød til at hæve vores budget en hel del. Vi har haft mange biler i spil og vi har også prøvet den helt nye Clio med automatgear. Den køre super godt, men der er stadig 2 små ting som vil irritere os, også den også ret dyr når den har alt det udstyr og automat.

    Vi har også kigget på en golf, enten hatchback eller stationcar. De er fra 2018 og op, og de motorer vi har kigget på er :

    1,6 TDI 115 hk med DSG.
    1,5 TSI 130 hk med DSG.

    Nogen som ved noget omkring de her 2 biler, skal man være ops på noget? Er de driftssikre?

    De her 2 biler ligger fra 215.000kr og op, den nye clio med det vi gerne vil have ligger omkring 200.000kr og op. Golfen tiltrækker mig mest også kan man jo få den som stationcar hvis det er.

    Tak for alle jeres bud, det har været en stor hjælp. Vi er blevet noget klogere omkring hvad betyder noget for os, af udstyr og kvalitet.


  • #19   18. feb 2020 Du skal undersøge om den har DQ200 gearkassen, google gearkasse koden og så læser du dig til hvorfor du ikke skal have den dsg gearkasse smiley De andre dsg gearkasser er normalt fint holdbare smiley

Kommentér på:
Ny eller brugt bil?

Annonce