{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Carl Emil C
Carl Emil C
Følger: 9 Emner: 2 Svar: 1

Råd søges om seat altea 2.0 tid fra 08 {{forumTopicSubject}}

Har lidt kig på en seat altea fra 08 med en 2.0 TDI i motor, er denne motor med PD eller CR teknik?

og lige gyldigt hvad er det så noget man tør købe hvis ellers services bog er udfyldt, den har kørt 240.xxx har hørt PD motoren er ringe men er den ok hvis ellers alle de dyre børne sygedomme er ordnet?
god aften

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd søges om seat altea 2.0 tid fra 08
  • #1   16. feb 2020 Nrplade?

• Carl Emil C
    Carl Emil C Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 9 Emner: 2 Svar: 1
    #2   16. feb 2020 Er til salg ved forhold så kan ik ses på billede

• #3   16. feb 2020 en 08 er med 2.0 pd tdi 140 hk eller 170 hk. Og ang alm fejl der kan ske på dem.
    dmf svinghjul der kan gå til.
    op slidt turbo.
    defekt dyse eller dyse ledningnet.
    topstykke der flækker eller ovale dyse huller, eller tandem pumpe der bliver utæt.så motoren blander diesel og motorolie. Og utætte flammeskiver hvor motoren bliver fyldt op med sod og bakelit,sker tit samme med ovale dyse huller. dårlig ledningnet fra dyse ledningnet til ecu. nu skal du ikke blev bange for alt det for der er også nogen der køre uden de slemme fejl. hvor kun turbo og svinghjul og evt en dyse er gået til. da det kan ske på alle nyere/ældre diesel maskiner. personlig vist den er passet med alt ville jeg ikke være bange for at købe den. ville så tage toppen af diesel filteret og tjekke filter ikke er helt sort. vis det filter er sort så blander den motorolie og diesel. Og så går man videre til den næste bil og lader den stå.

• #4   16. feb 2020 #3 hvorfor vil du gå videre til næste bil hvis den blander olie i dieselen ?? Ny pumpe og filter så køre den da igen.

• #5   17. feb 2020 Ja eller nyt topstykke vis dyse huller er ovale. Så det ikke altid kun tandem pumpen der gør de motoren blander olie.plus vis den har kørt længe med det kan dyser også have taget skade. Og er dyse huller ovale så Kan motoren været begyndt at få sod og bakelit indvendig. pga af utætte flammeskiver har set det en del på De motorer og så skal der en ny brugt motor i når det er sket.

• #6   17. feb 2020 Så er der diesel i olien og for det meste vil den osse gå dårligt da den ikke kan holde trykket til dysen.

• #7   17. feb 2020 her er et billedet fra sidste motor jeg selv tog topdækslet af. hvor den hade gjort det så det derfor jeg siger blander den motorolie og diesel. så gå videre til næste for man ved ikke om det er ovale dyse huller eller kun tandem pumpen. eller om motoren er fyldt med bakelit og der skal ny i. Så skal man købe den ved en forhandler,og få fuld garanti på motoren er i orden. Så de kommer til at betale for ny motor vis det er sket.for det er de færrest private mensker,der vil have man piller topdækslet af deres biler. som jeg ville have gjort vis jeg opdaget den blandet motor olie og diesel. plus tjekke om dyser er løse inden jeg købte den.

profilbillede
  • #8   17. feb 2020 Altså gik bevidst uden om deres diesel da jeg købte en Leon tilbage i 2013.
    Er det en gulplade? Så overvej vægtafgift og selvfølgelig forsikring såfremt du kun er 18.

• #9   17. feb 2020 alle biler/motorer kan nu have fejl. de fejl jeg oplyste er noget der kan ske på de 2.0 pd tdi motorer. men kender skam også en del der har haft dem.hvor kun slid ting som svinghjul og turbo har gået til og evt en tandem pumpen. hver de har kørt 400.000/500.000 km i dem. Så det ikke altid det helt slemme der sker men det kan ske på dem. Og det er sådan set lige meget om motoren er passet i hovede og røv med alt. eller den kun lige har fået de olieskift den skal have. da jeg har set det hvor det er sket meget tilfældigt ang det også ang km.har set nogen gør det ved 100.000 km,da de biler/motorer var nyere. Og også ved 200 til +400.000 km. Så igen ang km er det heller ikke til at sige hvad når det sker. og som sagt tidliger der køre også en del der aldrig oplever de slemme fejl.

Kommentér på:
Råd søges om seat altea 2.0 tid fra 08

Annonce