{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.971 visninger | Oprettet:

Psyk0
Psyk0
Tilmeldt:
31. jul 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39

Mercedes diesel eller benzin? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg går med tankerne om at anskaffe mig en Mercedes c200/220 2015, meen synes ikke jeg kan finde nogle af dem i benzin som tiltrækker mig både med udseende og pris, tænker derfor det bliver diesel.

Men man høre tit at diesel biler skal køre "langt", men hvor langt er langt, altså er det nok jeg køre små ture i hverdagen og køre 100-150km i weekenden, eller skal den have en ordenlig tur hverdag?

Tak for hjælpen på forhånd.


Kommentarer på:  Mercedes diesel eller benzin?
  • Psyk0
    Psyk0 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
    #2   20. feb 2020 #1

    Perfekt.. Det er sgu forvirrende fordi alle siger noget forskelligt, endda også Mercedes sælgere kommer med forskellige meninger, så det er slet ikke til at finde rundt i haha.

    Tak for hjælpen!


  • #3   20. feb 2020 som Morten siger,der sker ikke noget med at køre små ture og så engang imellem køre en langtur. så motoren kan blive varmet godt igennem,så bare fordi det er en diesel med partikelfilter.så Kan de nu godt tåle at køre små ture også. har også selv kun haft diesel de sidste ca 15 år. og har ikke haft nogen problemer med nogen pga af om jeg kørte små turer også. Det eneste jeg har gjort er når jeg har købt nye brugt diesel biler. er at renset dem for sod i egr og indsugningen. og derefter har jeg aldrig gjort det igen. men de biler jeg køber har så også altid kørt minimum 250/300.000 km.

  • Psyk0
    Psyk0 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
    #4   20. feb 2020 #3

    Ah okay, er en rensing af EGR og indsugning en dyr affære?

    Jeg kigger pt. på en mercedes C220 med 170.000 km, hvilket jo er ingenting for en diesel, men burde den også få en rensning? regner med at smide den forbi en mercedes forhandler til tjek op inden jeg køber den dog.


  • #5   20. feb 2020 Der er som udgangspunkt ingen grund til at rense noget, hvis den kører og trækker som den skal. Skift hellere olie oftere, specielt hvis du kører mange korte ture.
    Jeg skifter selv for hver 15.000. Det er ca hver 5 måned for mit vedkommende smiley


  • #6   20. feb 2020 vis den køre fint så burde der ikke være det store problem med det. men ang sod der kan du skiftet alt det olie du vil. Det sod i indsugning og egr/rør/køler det kommer fra udstødningen igennem egr ventilen og ind i indsugningen. så det hjælper olie skift ikke på. men det er godt at skiftet det ved en 10/15.000 km. gør det selv på alle mine biler ved 10.000 km med oliefilter. men vis du får egr fejl i fremtiden. så er det godt at rense egr egrkøler/rør og indsugning for sod. for der kommer en del sod i det fleste diesel biler når de har kørt 200.000 og over. har renset mange der næsten var halv lukket til. og så er det derfor jeg selv gør det forbyggende på de diesel biler jeg lige har købt. så ved jeg der ikke er noget problem med det de næste 100/200.000 km. og det er utroligt det sod jeg har fjernet selv på motorer der kørte perfekt inden jeg renset dem. men ens på alle er de har fået en roligere motor gang i tomgang bagefter. og de træk mere jævnt bagefter. også selv om de kørte fint før så var det til at mærke. så vil aldrig sige det er dumt at rense det for sod vis man vil.

  • Psyk0
    Psyk0 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
    #7   20. feb 2020 #6

    Bliver disse ting renset ved service hos mercedes eller er det noget ekstra man skal gøre? de tjekker vel alle de filtre om de er som de skal være?


  • #8   21. feb 2020 Det er ekstra arbejde, og ikke en del af et almindeligt serviceeftersyn.

  • #9   21. feb 2020 Du piller ikke bare lige Egr ventilen af den motor. Det er en stører opgave.

  • #10   21. feb 2020 Har heller ikke skreven det noget man bare gør nemt. Det er meget forskellige hvor nemt det er. Har skilt motoren af hvor meget skulle skilles af,for at kommen til det for at rense egr/rør indsugning. og så også de lette hvor den sidder i toppen af motoren. så det svinger meget hvor nemt det er. men lige meget hvad,så er det altid en god ting at rense det for sod.når en diesel bil har kørt jorden rundt 4 til 6 gange. om man vil gøre det er op til en selv men det er aldrig en dårlig ting at gøre.

  • #11   21. feb 2020 Importer en fra Tyskland, de er panikslagne dernede, der er snart ingen byer de må køre i mere, med ældre diesel, så galt er der dog ikke herhjemme endnu, finger reglen er, diesel må godt have kørt meget når man køber brugt, blot prisen er sat derefter, derimod vil man gerne have benzin motorer har kørt lidt, importer med Quick import, klert de bedste, da for du også at vide hvad det koster på forhånd med danske plader monteret,

  • Psyk0
    Psyk0 Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 39
    #13   22. feb 2020 #11

    En mercedes c klasse fra 2015-16 er vel euro 6? så dem er der vel intet problem ved, selv hvis det bliver aktuelt i Danmark.


  • #14   22. feb 2020 ja der er ikke noget problem med dem. nu når de har det partikelfilter på i den euro klasse.

  • #15   22. feb 2020 Køb du bare en Euro 6 godkendt diesel, der går mange år inden de bliver forbudt. Jeg har selv en Clio diesel fra 2018.

Kommentér på:
Mercedes diesel eller benzin?

Annonce