{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.251 visninger | Oprettet:

jonas 0
jonas 0
Tilmeldt:
30. jan 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Snyd af syn! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg står i den trælse situation at jeg har købt en skoda octavia 2,0 tdi hos en forhandler, der står på papirene at den er nysynet men da jeg tog til værskted for at få lavet service fortalte de mig at bremserne er alt for slidte og mit aftalige træk er rustet fast, så det er umuligt at den kunne have gået igennem syn i den stand den er i.
Der skal laves nye bremser og det kan jo komme til at koste lidt så om man kan få forhandleren til at betale for det eller om man selv hænger på den.
Der har jo været et sag i området jeg har købt bilen men at nogle synshaller har snydt med syn og det er det der sket her.

SÅ vil høre til råds hvad folk vil gøre i det her tilfælde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snyd af syn!
  • #1   24. feb 2020 Kontakt FDM. - Og bliv medlem.

  • #2   24. feb 2020 Tag da fat i forhandleren i første omgang og bil de ikke udbedre fejlen, så kan du gå videre med det smiley
    Men de skal da lige have chancen...


  • #3   24. feb 2020 Du melder bare bilen til Færdselsstyrelsen....

  • #4   24. feb 2020 Desværre kan forhandlere jo syne alt men ....
    Om bremser er lige på kanten til et syn gør jo ikke at den dumper.
    Syn siger jo blot den kunne “virke” på syns dato.

    Træk skal vel kun kunne tages af hvis det dækker nummerplade eller en lygte.
    Sådan forklarede min synsmand det, eller også var det kun når det dækkede noget at de gad tjekke.

    Uanset så forventer man ikke at købe en bil hvor bremser står til udskiftning, men det afhænger igen om den er leveret serviceret osv.


  • #5   24. feb 2020 Et syn et jo ikke lig med at der er dele som hænger lige på vippen. Men snak da med forhandler om det.
    Er den købt som "kun til CVR" eller lign.


  • #6   24. feb 2020 Syn er absolut ikke en garanti for om bilen er i orden.
    Dels er det kun en stikprøvekontrol, og dels er det kun i synsøjeblikket bilen skal være i orden. Det kan godt være den skal have lavet bremser 14 dage senere.

    Men kontakt forhandleren, det må være hans hovedpine.


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #7   24. feb 2020 Hvornår er bilen nysynet, har set flere biler til salg som nysynet selv om det er både 6 og 9 måneder siden, en bil der er synet for 6 mdr siden og så har stået stille siden dens bremser er ofte ikke ok bagefter, så synsdato er vigtig og så betyder nysynet ikke ret meget hvis det ikke er gjort inden for de sidste par uger.

  • jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   24. feb 2020 tak for alle svar og råd, den er synet i midt januar og den er ikke CVR

  • #9   24. feb 2020 hvad sagde forhandleren da du henvendte dig med disse ting? PS: aftageligt træk der er rustet fast er ingen fejl længere (Det kan den faktisk synes med) så længe at krogen ikke sidder foran lygte eller nummerplade. Men bremser er nogo

  • #10   24. feb 2020 Et aftageligt træk må gerne være rustet fast så længe at krogen ikke dækker for nummerpladen. Så er der ingen krav om at den skal kunne tages af.

    Hvis man til gengæld ikke har den på til syn, er det et krav at man har den med, og at den skal sættes på.

    Det er i hvert fald det jeg fik besked om sidst jeg var til syn


  • #11   24. feb 2020 #10 yep. Min gamle G4 havde ikke den aftalige krog og derfor blev registrering med krog afskrevet. Hvilket så gav mig behov for at hensynet bilen med træk. (Fik den vejet op fra 1100 til 1500kg samtidig)

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #12   24. feb 2020 Mit træk er også rustet fast, men synsmanden har aldrig bedt mig om at pille det. Bremserne er så en lille smule mere træls at de ikke er i orden for det skal de jo helst være, dog mener jeg godt den må skævbremse til en vis procentdel

  • #14   24. feb 2020 Online

    Det er lige omvendt, ifølge min synsmand i hvert fald


  • #15   24. feb 2020 Hvis ikke synsmanden har målt bremseskiverne, hvilket de ikke gør hver gang, må klodserne være nok så slidte, bare de ikke kører jern mod jern og bilen i øvrigt bremser lige

    Trækkrogen må godt være rustet fast, så længe den ikke dækker for nummerpladen og i øvrigt sidder fast uden slør

    Du begår præcis samme fejl som alle andre der ikke sætter sig ind i tingene; Herunder at et syn er en stikprøvekontrol, og ingen garanti for bilens kondition


  • #17   24. feb 2020 Har lige været til syn med min motorcykel i dag, og spurgte til den med trækket.
    Det er altid til diskussion.
    Svaret var at det kun kan forlanges at kunne afmonteret hvis det dækker plade eller lygter.
    Dækker det plader eller lygter må man faktisk ikke køre med trækket monteret uden påhæng.


  • #18   24. feb 2020 regler vedr træk er lavet om de sidste 2 år. et par år tilbage SKULLE det afmonteres på stedet. idag skal man bare have krogen med

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #19   24. feb 2020 Aftagelig træk skal med til syn og monteres for at mærke for slør og om indikator viser der er korrekt låst,.

  • #20   24. feb 2020 Henrik
    Ja, men hvis det allerede sidder på bilen er der ikke krav om at det skal af


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #21   24. feb 2020 Nej det behøver det ikke hvis det ikke dækker for nr. plade eller lys, mit aftagelig træk har ikke været afmonteret i flere år og kommer aldrig af uden vinkelsliber. Rust er god til at fjerne slør i kuglekobling.

  • #22   25. feb 2020 Hvorfor vælger man aftageligt træk hvis man aldrig afmontere det? smiley
    Jeg har da kun lige mit på når jeg har traileren på, ellers ligger det i den holder under det falske gulv i bagagerummet smiley


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #23   25. feb 2020 Muligvis ved køb af brugt bil med aftagelig træk monteret,

  • jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #24   25. feb 2020 Trolle P det har du nok ret i, det bare at der har været sager i mit område med synshaller der snyder med syn og hvis man slår nummerpladen op er den sidst synet i 2015 og det kan jeg ikk få til at give nogen mening når vi har fået sendt en syns seddel hvor der står den er nysynet men det er ikke registeret på nummerpladen, synes bare det er lidt mærkeligt den ifølge Nummerplade.net er sidst synet i 2015

  • #25   25. feb 2020 Har du prøvet andre portaler som https://www.tjekbil.dk/
    Nogen gange er der sider til opslag der ikke får fat i data.
    Ring evt. til den synshal du har på sedlen og hør om de har glemt registrere det.
    Lad være med nævne noget om hvorfor.
    Men senest i 2015 kan jo ikke passe, der er jo flere periodiske syn der skal være gennemført efter det årstal.

    Er bilen købt som nysynet skal den også være det, at det så ikke er en garanti for den er i topform er en anden historie.


  • jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #26   25. feb 2020 Carlo på tjekbil passer synsperioderne det er bare den hjemmeside der ikke passer så tak for hjælpe

  • #27   25. feb 2020 Fik selv i går synet en motorcykel og tjekkede i dag nummerpladenet, her kunne jeg intet se så herfor prøvede jeg et par andre steder.

  • #28   25. feb 2020 Det eneste "rigtige" sted at tjekke oplysninger om køretøjet, eks, syn mm. er på www.skat.dk

  • #29   26. feb 2020 De har nok synet den med nye skiver og klodser og efter syn monteret de gamle igen så kan de bruge nye dele til næste syn af brugt bil ,det er set før

  • jonas 0
    jonas 0 Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #30   26. feb 2020 Den er kørt på deres værksted hvor de vil vudere om der skal nye på, så må jeg så se hvad de mener

  • #31   28. feb 2020 Der er noget som hedder formodningsreglen, den giver en vis form for sikkerhed for køber, den koster forhandleren penge, fordi når den regel træder i kraft, så skal han lave de ting der er defekte, og det kan også være ting som du ikke selv har konstateret fejler noget.

Kommentér på:
Snyd af syn!

Annonce