{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

BMW e39 523i m52 tu {{forumTopicSubject}}

jeg søger nogle eller et klogt hoved hvis de stadigvæk findes her inde
jeg har en bmw e39 som ikke vil starte..
benzin pumpe kører
der er tryk i dyse broen
den gnister men tændrørene får vidst ikke benzin fra dyserne
testeren siger knastaksel sensor som der kom ny på for 3 uger siden.. og den har bare kørt og der har intet været.
jeg har tidligere testet af motor kan starte hvis man piller knast aksels sensoren fra og den så skulle kører fra besked fra motorstyringen.. der sker intet denne her gang
jeg har læst mig til at ikke alle testere kan kende forskel på knastaksels sensor og krumtap sensor når den melder fejl
så jeg bestilte en ny krumtap sensor og satte den på
og der sker stadigvæk intet
jeg har tjekket via testeren at der skulle blive givet omdrejnings signal
jeg har tjekket at det ikke er starts spærre eller testeren melder i hvert fald ingen fejl..

den døde bare da jeg holdt i et kryds. det var som om en bare slukkede på en kontakt og så kunne jeg bare ikke få liv i den igen overhovedet..

er der nogen der ved hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e39 523i m52 tu
  • #1   6. mar 2020 nu det vel de orginale sensor mærke du har købt. for ved at bmw er meget følsom over for de billige kromtap og knast sensorer. hvor de ikke altid vil starte og virke med dem. men nu når du har en tester på den kan du så se motor omdrejninger mens du forsøger at starte ?. men nu når du udlæse fejl hvad fejlkode nummer har den? . nu har du tjekket ledning og stik til både knast og kromtap sensoren er ok.

  • #2   6. mar 2020 nej det er dog de uorginale.. dette har jeg overvejet om dette skulle være problemet men ville dog men at den burde kunne starte..
    jep jeg kan se motor omdrejningerne når jeg prøver og starte
    den eneste fejlkode den giver er 65 knastakselpositionssensor
    ledningerne fra begge sensorer ser fine ud


  • #3   6. mar 2020 nu har du tjekket at timingen ikke har flyttet sig. kæden kan have hoppet en tand eller flere.

  • #4   6. mar 2020 nej det har jeg ikke tjekket da jeg vil mene det et lidt usandsynligt men dog har du ret i det kan være sket.. uanset om den så skulle ha hoppet en tand eller 2, 3 skulle den kunne starte op eller gå i gang og gå ud eller gå af helvedes til og mener også den skulle melde fejl på begge sensorer hvis dette var tilfældet?

  • #5   6. mar 2020 Jeg vil give freeway ret i, at bimser som regel er følsomme over for de uoriginale sensorer.
    De skal helst være originale, du kan dog nøjes med at købe brugte, hvis det er.

    Du kan ikke altid regne med, at den smider en fejl på dem.
    Jeg ville i hvert fald starte med at skifte over til en original krumtapsføler, da denne er kendt for at være synderen bag start problemer, idet at motoren som regel godt kan starte/køre med en dårlig knastakselføler.


  • #6   6. mar 2020 hvis ikke jeg har fundet fejlen eller fundet ud af andet skifter jeg til orginal krumtaps sensor efter weekenden smiley

Kommentér på:
BMW e39 523i m52 tu

Annonce