{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.518 visninger | Oprettet:

Chris B
Chris B
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15

Ridser i lakken efter service, hvordan kan det ske? {{forumTopicSubject}}

Efter 1. store service har min temmelig nye bil 5 lange "stumpe" ridser i lakken på motorhjelmen. Jeg synes at det ser ud som om nogen har haft nogle slanger/kabler med gammel/ru gummi liggende hen over og har trukket i dem så de har lavet mærker i lakken, eller at nogen har haft værktøj liggende på lakken. Værkstedet siger at begge dele ikke er tilfældet.

Er der nogen her som arbejder på værksted, og som ved om der er arbejdstrin under en service, som kan resultere i sådanne skader?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridser i lakken efter service, hvordan kan det ske?
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #1   10. mar 2020 Hej.
    En person kan jo trække en luftslange eller lignende over din hjelm, for at pumpe luft i en bil der holder på modsatte side eks.
    Man kører jo til et værksted som man har tillid til, så kan du jo nu vurdere om du skal have fundet et andet værksted. De har jo frakastet sig alt ansvar. Deres gevinst ved at reparere din bil er jo forlængst væk, hvis de skal omlakere din motorhjelm.
    Jeg havde poleret ridserne væk og fundet et andet værksted.
    Eller givet dem en sviner, så de fattede det til næste gang, for det er garanteret en lærling.

• Chris B
    Chris B Tilmeldt:
    feb 2013

#3   10. mar 2020 Ok, jeg tror nu ikke engang der skal en omlakering til, det er ikke dybe ridser men noget har trukket 20-40 cm lange spor hvor lakken nu er "stump" i overfladen så det kan ses ret tydeligt. Tænker det muligvis er nok med en professionel polering (forudsat det er nogen som ved hvad de laver).

Men ja, det kan ikke bevises. Jeg burde nok heller ikke have accepteret at få bilen returneret af kontoransat... mekanikeren var der ikke for at snakke serviceformular osv.

For mig er det bare vigtigt at vide hvilke arbejdstrin der kan være skyld i det, for så kan man snakke lidt mere konkret, jeg tænker nemlig at tage derud eftersom de ikke har svaret på min mail.

• #4   10. mar 2020 Den er jo svær uden beviser - men en øv situation!

• Chris B
    Chris B Tilmeldt:
    feb 2013

#5   10. mar 2020 Det jeg fatter allermindst er at det er så kortsigtet en tankegang. Det er en ny bil fra et (for mig) nyt bilmærke, så jeg er oplagt til at blive en fast servicekunde i en hel del år. Tror næppe at en lille ærlig polering er så dyr for dem at det kan svare sig at miste en ny fast kunde.

• #6   10. mar 2020 Det ikke alle der har kundeservicen i orden smiley

• #7   10. mar 2020 Hvor er du fra i landet? Det tager ikke mange halve timer at polere en hjelm så den står flottere end resten af bilen.

• #9   10. mar 2020 Ja det er rigtigt det har jeg faktisk været udenfor.
    Tilbød lige at fjerne spor efter kat på køler af en bil .... så var der piveri over den var for pæn. Min fritid er bare alt for dyrt købt til jeg lige ordner det hele.

• #10   10. mar 2020 sådan noget kommer an på hvordan personen er der har lavet bilen er. Ikke alle behandler/tænker over hvad nogle ting man gør kan gøre ved lakken eller andre ting. Kan være et uheld eller bare ren dumhed. Og nemt være noget man ikke har bemærket man har gjort.
    Og det med at tænke det sikkert en lærling, det kan lige så nemt være en svend der har været der i 20 år. Kommer fuldstændig an på personen.

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 3 Svar: 203
    #11   10. mar 2020 Fransk bil?

• #12   11. mar 2020 Hej , kan godt se det er skide træls for dit vedkommende og så løber de ovenikøbet fra det , fint du har fundet et andet værksted håber det er bedre og med ærlige mekanikere men det er mange som er det modsatte desværre , jeg har lige prøvet det med et fælg som de havde ridset med monteringsmaskinen det løb de dog ikke fra men bagefter kom jeg også til at tænke på hvorfor det mon var smurt ind i sort fedt de steder prøvede man mon at skjule det ? Jeg ringede til dem og fortalte at jeg lige kunne se ved bilvask at der var ridser flere steder og fik et nyt fælg på min helt nye vogn .

• #13   11. mar 2020 Tillader mig lige og vende den om.. Der er rigtig mange kunder der prøver at tørre deres egne fejlslagne poleringer eller parkeringsegenskaber af på værkstedet ved at påstå der er kommet skade på fælg, lak eller lign efter værksted. Ikke at det er der trådstarter er( lyder som noget luft/olieslange der er trukket over) svært og se uden billede.
    Og så står man der som værksted og skal forsvare sig selv, samtidig med man lidt beskylder en kunde for at lyve, mens man jo gerne vil have deres penge i fremtiden...men så spærger man ind til det, og så kommer det tit frem, at nåååå ja, der var jo den busk i indkørslen osv.
    Bare for at forsvare folkene i mit fag, vi er ikke alle svindlere. Men sælgere derimod. smiley

• Tina J
    Tina J Tilmeldt:
    feb 2020

Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
    #14   11. mar 2020 Virker umiddelbart til de ikke var så grundige under deres service... desværre

Kommentér på:
Ridser i lakken efter service, hvordan kan det ske?

Annonce