2.518 visninger
|
Oprettet:
Ridser i lakken efter service, hvordan kan det ske? {{forumTopicSubject}}
Efter 1. store service har min temmelig nye bil 5 lange "stumpe" ridser i lakken på motorhjelmen. Jeg synes at det ser ud som om nogen har haft nogle slanger/kabler med gammel/ru gummi liggende hen over og har trukket i dem så de har lavet mærker i lakken, eller at nogen har haft værktøj liggende på lakken. Værkstedet siger at begge dele ikke er tilfældet.
Er der nogen her som arbejder på værksted, og som ved om der er arbejdstrin under en service, som kan resultere i sådanne skader?
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
En person kan jo trække en luftslange eller lignende over din hjelm, for at pumpe luft i en bil der holder på modsatte side eks.
Man kører jo til et værksted som man har tillid til, så kan du jo nu vurdere om du skal have fundet et andet værksted. De har jo frakastet sig alt ansvar. Deres gevinst ved at reparere din bil er jo forlængst væk, hvis de skal omlakere din motorhjelm.
Jeg havde poleret ridserne væk og fundet et andet værksted.
Eller givet dem en sviner, så de fattede det til næste gang, for det er garanteret en lærling.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15
Men ja, det kan ikke bevises. Jeg burde nok heller ikke have accepteret at få bilen returneret af kontoransat... mekanikeren var der ikke for at snakke serviceformular osv.
For mig er det bare vigtigt at vide hvilke arbejdstrin der kan være skyld i det, for så kan man snakke lidt mere konkret, jeg tænker nemlig at tage derud eftersom de ikke har svaret på min mail.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
feb 2013
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 15
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Tilbød lige at fjerne spor efter kat på køler af en bil .... så var der piveri over den var for pæn. Min fritid er bare alt for dyrt købt til jeg lige ordner det hele.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
Og det med at tænke det sikkert en lærling, det kan lige så nemt være en svend der har været der i 20 år. Kommer fuldstændig an på personen.
aug 2016
Følgere: 3 Svar: 203
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 21
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Og så står man der som værksted og skal forsvare sig selv, samtidig med man lidt beskylder en kunde for at lyve, mens man jo gerne vil have deres penge i fremtiden...men så spærger man ind til det, og så kommer det tit frem, at nåååå ja, der var jo den busk i indkørslen osv.
Bare for at forsvare folkene i mit fag, vi er ikke alle svindlere. Men sælgere derimod.
feb 2020
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
Ridser i lakken efter service, hvordan kan det ske?