{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

Ridser i lakken.... {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Er lige kommet hjem, og har set en tumpe har "snittet" min forskærm, da han er bakket ud af båsen.
Derfor har min bil fået 3-4 ridser lige på skærmkanten.
Jeg har forsøgt at vaske det grundigt af, og jeg kan se at ridsernes bund er "hvid", så jeg antager at ridsen er gået igennem lakken.

Er det noget jeg kan lave selv, så det bliver næsten usynligt, eller skal jeg forbi en klargøringsmand, som kan lave nogle tricks ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridser i lakken....
  • #1   2. sep 2017 Hvis du kan se der hvide i ridseb på.skærmen er det forbi maleren da det ikke kan poleres væk

  • #2   2. sep 2017 pis os ! smiley


  • #3   2. sep 2017 Hvis bilen er mørk,se ridser for det meste hvide ud.Hvis du kan fange dem med neglen er de så dybe at de ikke kan poleres helt væk.

  • #4   2. sep 2017 Men en klargøringsmand, kan vel godt gøre dem næsten usynlige, så der ikke kommer rust, og så det ikke ser helt forfærdeligt ud ?

  • #5   2. sep 2017 Hvis du kommer lidt spyt på og ridsen forsvinder kan det poleres væk.

  • #6   2. sep 2017 Jeg havde også den opgave, hos Honda sagde de at den skulle lige have lidt lakfarve så det ikke rustede, hvilket de så gjorde.
    nu er det lige lavet ordentlig.
    Men nu er der så en der bakke ind i mig så jeg skal have en prøve bil i 8 dage.


  • #7   2. sep 2017 Jeg ka mærke ridsen
    Ridsen er helt hvid, som sne.

    De to ting er for mig ret kritiske...
    Men tænker at en klargøringsmand ofte har haft sådanne småskader til behandling smiley


  • #8   2. sep 2017 Evt køb en lakstift i bilens farve, jeg gav omkring 80 kr hos Toyota (metallak)

  • #9   2. sep 2017 Jeg har sådan et kit liggende fra VW, med en lak og en farve, tror jeg det der. Men aner ikke hvordan jeg kan arbejde med det, uden at det bliver noget klyt...

  • #10   2. sep 2017 Står fremgangsmåden ikke på, jeg kan skyde et billede af hvordan man bruger Toyotas det er ikke så svært smiley

  • #11   2. sep 2017 der står kun "Basislak" "klarlak"
    Intet andet på pakken...

    Et billede af din pakke, med fremgangsmåde, ville være lækkert smiley


  • #12   2. sep 2017 Prøver lige fra iPad'en ved ikke hvor godt det bliver smiley

    Jeg er ikke sikker på fremgangsmåden er helt ens men er ret overbevist om at det ligner hinanden meget
    Evt kan du måske prøve på et ikke synligt sted eller noget selvom jeg ikke tror det kan gå galt


    profilbillede
  • #13   2. sep 2017 Begynder du bare at polere på den skade du taler om, så vil ridsen bare blive mere hvid, da du fylder det med
    Voks. Det skal males


  • #14   3. sep 2017 Kasper J, er der sandpapir i toppen af dine stifter?
    Eller hvordan ska det forståes det med at "slibe" / skrabe, når lakstiften har siddet i 10min ?


  • #15   3. sep 2017 #14 køb noget slibeark til vandslibning. Helst noget fint

  • #16   3. sep 2017 Der er sådan noget groft stof eller net eller sådan, det er lidt blødt men stadig fast smiley

  • #17   3. sep 2017 nårh... SÅ langt...
    Jeg har fået slebet ridserne helt fint, med korn 2500 vådslibepapir.
    Derefter har jeg strøget let med en pensel med bilens farve. Har ladet det det tørre 15-20min, og så slibe let med det samme sandpapir igen.
    Derefter tørre af, og så med lakstiften.

    Men allerede nu, inden lakken er hærdet, kan jeg se at hele området omkring ridserne, som er blevet "slebet" med korn 2500 vådslibepapir. Da er det helt mat.
    Er det noget som bare kan poleres op igen uden problemer, eller skal der så poleres lidt mere hæftigt, for at få det matte væk ?
    Og voksen jeg polere med, er det fint nok med sådan en Turtle "sort" voks. Eller skal jeg bare holde mig til deres standard voks. -Den røde ?


  • #19   3. sep 2017 Det eneste som er at se, er at der er et mat område, omkring de steder jeg har pudset med vådpapir.
    Selv skaderne som er repareret er ikke matte, og tror de vil falde overraskende godt ind i resten, når først det matte er poleret væk.
    Men tror der skal poleres ret voldsomt, for at få det matte væk smiley

    I al fald, er det ikke voldsom tydeligt, i forhold til de hvide streger som var der inden jeg startede.
    Men det er da bare pisse irriterende, at en bil som ikke engang er et år gammel endnu, skal have sådan nogle småskader smiley


  • #20   3. sep 2017 #19 1 år gammel? Puuha ville sikkert ikke ha turde at begynde med at slibe osv hvis jeg aldrig havde prøvet det smiley

  • #21   3. sep 2017 hihi... jeg har nu forsøgt at polere lidt, og jeg tror rent faktisk det her går hen og bliver ret godt smiley
    Det kan godt ses, når man går helt tæt på og ved hvor det er. Men bare på en halv meters afstand, kan det ikke ses... men kunne godt fristes til at skifte hele skærmen til sommer. Den koster heldigvis ikke ret meget, og er yderst nem at skifte, og bliver leveret i den farve bilen har smiley


  • #22   3. sep 2017 Så skal du helst gør det inden bilen bliver for gammel så man ikke ser farve forskel smiley
    - hvilken bil er det så?


  • #23   3. sep 2017 hihi... bilen er ikke engang et år endnu, så der sku ikke gerne være en farveforskel næste sommer smiley
    Det er en VW UP! TSI i Pearl Black med ALT i udstyr, og derudover gjort lidt ekstra lækker. Pendler bil, som jeg har fået muligheden for at gøre lidt ekstra sjov, som i mine unge dage smiley
    -Dog uden alt for meget Brian og Thansen gøgl... men stilren og enkel...


  • #24   3. sep 2017 Skal vi lige slå fast,at man ikke polere med voks smiley voks er til efterfølgende at beskytte lakken.Du skal have fat i noget rigtig polermiddel med slibemiddel i for at fjerne de ridser/mathed.Der er sandsynligvis fyldstoffer i det middel du har brugt,så om noget tid bliver det grimt igen ;-(.

  • #26   4. sep 2017 Jeg plejer at bruge sonax extreme et ellet andet.. Sælges i bilka og q8 tankstationer og sikkert på nettet. Den er rygtig god synes jeg. De har 3 forskellige poleringsmiddel, til fine ridser, mellem og dybe..

Kommentér på:
Ridser i lakken....

Annonce