5.475 visninger
|
Oprettet:
Vw DSG dq200 {{forumTopicSubject}}
Er lidt på udkig efter en Vw polo fra 2018 med Dsg. Men er lidt i tvivl om holdbarheden på DSG.
En hurtigt søgning har givet en del resultater med problemer på de “ældre” dq200.
Men har ikke umiddelbart fundet noget på den de bruger i den nye polo.
Nogen der har gode/dårlige erfaringer eller noget insiderviden i den forbindelse???
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Det vil jeg lige prøve. Tak for svar!
mar 2003
Følger: 43 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 190 Svar: 2.968
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 22
kig i manualen for olieskift på dsg.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.345
DQ200 skal hverken have skiftet olie eller filter i følge servive planen! Så det nytter nok ikke noget at kigge efter.
Har kørt DQ200 DSG 7 i to biler, og det køber jeg meget gerne igen.
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 22
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 22
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 22
han virker som en MEGET klog mand
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 22
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.345
Tal evt. med voksen, ingen grund til at udgyde flere frustrationer på et bil forum.
Især ikke når du bidrager med noget helt ude sf sammenhæng, og efterfølgende bliver krænket over fakta.
Tag evt. en kølig øl.
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 22
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
DQ200 har fortsat sine udfordringer og særheder. Ikke altid store udfordringer, men tit små finurligheder og mærkelige skift. Noget kan optimere væk ved uautoriserede, der mener at have fundet en løsning på nogle af problemerne.
Jeg ville ikke turde købe den. Jeg gider ikke at have en bil, der latent skifter dårligt og som skal på værksted i tide og utide. Og nej, det er langt fra alle, der skal det, men risikoen er større på DQ200 end på fx DQ381, som ligger i min Audi A6. Det er bare en bedre gearkasse - men også langt dyrere.
Jeg tror dog ikke, at DQ200 har nær de samme problemer, som de HAR haft. Førhen var det jo ca. hver anden ifølge statistikkerne, der havde problemer.
jul 2006
Følger: 94 Følgere: 92 Biler: 9 Emner: 67 Svar: 374
okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
feb 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 22
god aften til alle,håber at trådholder er blevet klogere.
tænker bare at nye biler er lavet til at gå i stykker,og lavet sådan at man ikke selv kan rode med dem, bare min personlige holdning,ik noget der er dokumenteret.
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Det er svært at vide om de har gjort noget ved gearkassen i forhold til den nye polo. Der må nok siges altid at være noget risiko ved en DSG i forhold til en manual.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.345
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
Mine svigerforældre har også haft mange problemer med deres, den har fået nye koblinger to gange indtil videre.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Men nej, det havde heller ikke været min strategi som virksomhed. Det skader jo unægteligt deres brand.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Hvis du gerne vil have bilen, men er nervøs ift. gearkassen, kan du da tegne en udvidet garanti på bilen. Det gjorde jeg på min Audi, den havde 100% fabriksgaranti i bilens første 7 leveår.
Jeg havde heldigvis ikke brug for garantien til DSG gearkassen, den kørte perfekt i de år jeg havde bilen, men det var også en af de mere stærke DSG'er. Jeg havde dog set problemer med den også.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Men jeg synes egentlig ikke, det løser hele problemet, for nogle af de fejl og mærkværdigheder, den har, er ikke rigtigt noget, man kan få lavet på garanti altid. Periodiske fejl, mærkelige gearskift og lignende er uhyre svære at få godtgjort, da man er afhængig af, at man kan vise værkstedet, hvad der er galt.
Herudover er det naturligvis ikke fedt at holde på værksted med en næsten ny bil.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Du har dog ret i at hvis den har nogle særheder, så er det ikke noget der løses med en garanti. Og det er stadig noget bøvl at skulle på værksted når der er problemer, selvom man måske ikke skal betale for det.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Men problemerne er der, og vw er tilsyneladende ikke i stand til at løse dem. De grundjusterer, og sommetider skifter de kobling, men dem som har problemer oplever ikke det hjælper på problemet. Nogle kan berette om selv vw demo biler med under 10.000 km på klokken med problemet
Du kan også forsøge og få lavet problemet ved nogle af de uautoriserede der tilbyder løsninger. Det virker til de faktisk har en bedre løsning end vw, men alt kulance og garanti er så væk
Hvis jeg købte ny vw og kun skulle have i garanti perioden kunne jeg måske overveje en Dq200, men overvejer du at have den ud over almindelig garanti og kulance periode ville jeg gå efter en med anden DSG gearkasse
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Så den er ved at have nogle år på bagen.
Simon, hvilken bil var gearkassen monteret i? Samt årgang?
Har tænkt på at spørge vw om der er sket ændringer i den nyeste polo her. Ikke sikkert de vil svare på, men er da forsøget værd.
Hvis ikke, bliver det nok en manuel.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Hvor mærkeligt det måske end lyder, ville jeg fortsat vælge den over manuelt gear. For dét ville man da om noget irritere sig over med SIKKERHED hver eneste dag...
For mig ville valget stå mellem, hvorvidt det skulle være en Polo med DSG eller en helt anden bil. Det kunne evt. være en Fiesta eller hvad ved jeg.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Der er som sagt mange der kører fejlfrit, men også rigtig mange der laver problemer. Vw har forsøgt med forskellige tiltag, men en varig og god løsning virker det ikke til det er kommet
Der er forskellige der siger de har en løsning, men er spørgsmålet om man tør lave uautoriseret indgreb på en bil med fortsat garanti.
Hvis du bare skal have bilen i 1-2 år og kan forlænge garantien så er det jo bare og køre til VW hvergang den driller, men skal du have den i 5-6 år eller måske mere så kan der tilkomme en del udgifter
Du kan måske få lavet en fdm attest eller lignende, også få at vide ved vw om bilen har fået udført en masse arbejde på gearkassen under garantien. Det kan give et lidt større indblik i om gearkassen har voldt problemer
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Med en nypris med ekstraudstyr omkring 260k.
Syntes bare ikke det burde være nødvendig at bekymre som om gearkassen i en vw til de penge.
Men det er selvfølgelig svært at finde en fejlfri bil.
Den er ihvertfald lækker at køre i.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Men det vil da gøre ondt i tegnedrengen med en regning på 20.000.
Havde egentlig i tanke at købe bilen kontant og beholde den i mange år frem. (10-15 år)
Men kan godt se en manuel nok er det sikre, men kedelige valg.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Men hvis du vælger DSG fra, så synes jeg også, du skal vælge Polo fra, uanset hvor glad du er for modellen. Du SKAL have automatgear. Så er det bedre at kigge på en anden bil i samme klasse.
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.185
dq200 grund gearkassen har været fremme i mange år. den er bare blevet forbedret på mange punkter.
jeg ville ikke have noget problem med at købe dem. ja den kan ruske lidt. men det er fordi man aldrig kører til i sin bil. sker det den rusker. så skal den virkelig bare have tæsk. så er det ovre. det er PGA rust på pladerne og belægningen ved koblingerne. ligesom rust på en bremseskive.
du skal tænkte på at hoveddelen af biler i dk med automat gearkasse, det er med DSG. så ja der er skræk historier om ens gamle nabos mosters kat der havde en passat i 2006. men det er bare ikke det samme mere. køb! det er en fantastisk gearkasse + der er ikke noget vedligeholdelse på den. også er den nye Polo sku egentlig en vild lækker bil i den størrelse. langt foran den gamle polo
jul 2006
Følger: 94 Følgere: 92 Biler: 9 Emner: 67 Svar: 374
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
I da også i syv sind. Vil jo super gerne have automatgear, og det er svært at finde en mere lækker bil end polo’en i den klasse.
Er ved at undersøge om der er sket specifikke ændringer på den nye polo.
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 32
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 32
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Hej Kevin
Tak for din henvendelse.
DSG gearkasserne er løbende blevet optimeret, og vi ikke oplever problemer med holdbarheden på de DSG gearkasser, der monteres i VW Polo modeller.
Hvis man oplever problemer med bilen, når garantien er udløbet, er reparationer som udgangspunkt for egen regning.
God dag.
Med venlig hilsen / Kind regards
Skandinavisk Motor Co.
Anne Nyberg
Kundeservice
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Jamen så er det godt med deres store tiltro til egne produkter, og deraf lange garanti periode
Ironi kan forekomme i indlæg ??
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Der er skrevet i tråden at den bare skal have tæsk, så bør der ikke opstå problemer, bare sjovt man så ikke rådgiver kunderne til det frem for skift af kobling og svinghjul på garanti
Vw DSG dq200