{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.475 visninger | Oprettet:

Kevin K
Kevin K
Tilmeldt:
1. nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Vw DSG dq200 {{forumTopicSubject}}

Er lidt på udkig efter en Vw polo fra 2018 med Dsg. Men er lidt i tvivl om holdbarheden på DSG.
En hurtigt søgning har givet en del resultater med problemer på de “ældre” dq200.
Men har ikke umiddelbart fundet noget på den de bruger i den nye polo.
Nogen der har gode/dårlige erfaringer eller noget insiderviden i den forbindelse???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw DSG dq200
  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   21. mar 2020 Ja kan næsten ikke finde ud af hvad der er op og ned.
    Det vil jeg lige prøve. Tak for svar!


  • #3   21. mar 2020 Jeg vil købe uden tvivl. Køre min 3. Bil med dsg nu og det er fantastisk smiley

  • #5   21. mar 2020 dsg er gode hvis de bare får skiftet olie og filter jævnligt.
    kig i manualen for olieskift på dsg.


  • #6   21. mar 2020 Bliv ved fakta og ikke gætterier og fordomme.
    DQ200 skal hverken have skiftet olie eller filter i følge servive planen! Så det nytter nok ikke noget at kigge efter.
    Har kørt DQ200 DSG 7 i to biler, og det køber jeg meget gerne igen.


  • #7   21. mar 2020 så min være en gammel model,den skal ha skiftet olie for hver 40.000km.

  • #9   21. mar 2020 men købt og betalt kontant.

  • #10   21. mar 2020 Kevin du må nok hellere lytte til Morten
    han virker som en MEGET klog mand


  • #13   21. mar 2020 ik spor sur, godt vi har Morten.

  • #14   21. mar 2020 Hans fis nu af! Vi har både hørt og set dig.
    Tal evt. med voksen, ingen grund til at udgyde flere frustrationer på et bil forum.
    Især ikke når du bidrager med noget helt ude sf sammenhæng, og efterfølgende bliver krænket over fakta.
    Tag evt. en kølig øl.


  • #15   21. mar 2020 Hov hov unge mand ,det er ikke din kone du taler til.

  • #16   21. mar 2020 Der er vel efterhånden kun begrænset prestige i at købe en bil kontant fra 2008 smiley

    DQ200 har fortsat sine udfordringer og særheder. Ikke altid store udfordringer, men tit små finurligheder og mærkelige skift. Noget kan optimere væk ved uautoriserede, der mener at have fundet en løsning på nogle af problemerne.

    Jeg ville ikke turde købe den. Jeg gider ikke at have en bil, der latent skifter dårligt og som skal på værksted i tide og utide. Og nej, det er langt fra alle, der skal det, men risikoen er større på DQ200 end på fx DQ381, som ligger i min Audi A6. Det er bare en bedre gearkasse - men også langt dyrere.

    Jeg tror dog ikke, at DQ200 har nær de samme problemer, som de HAR haft. Førhen var det jo ca. hver anden ifølge statistikkerne, der havde problemer.


  • #17   21. mar 2020 Jeg købte en ny golf, 2019 med dsg dq200 i den samme tro som dig, at nu måtte de have styr på det. Men nej, efter 10.000km begyndte den og lave vrøvl og ved 21.000 km fik den så nye koblinger. Den køre bare ikk ret godt ved kold, køre (næsten) perfekt ved varm, men den kan til tider opføre sig mærkeligt. Isært galt ved acc ud af sving.

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #18   21. mar 2020 De er gået over til tørkobling igen, i de små motorer og de støre/store motorer er med vådkobling.

  • #19   21. mar 2020 16 ja det er klart,det kommer jo an på hvilken bil fra 2008 om det er en Altea eller en Porsche.
    god aften til alle,håber at trådholder er blevet klogere.
    tænker bare at nye biler er lavet til at gå i stykker,og lavet sådan at man ikke selv kan rode med dem, bare min personlige holdning,ik noget der er dokumenteret.


  • #20   21. mar 2020 Jeg har selv en Polo med den gearkasse, og det kører perfekt.

  • #21   21. mar 2020 Nej, det har du ikke, Marco. Der ligger ikke en DQ200 i din Polo. I hvert fald ikke, hvis du mener den GTI'er i din profil.

  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #22   21. mar 2020 Tak for svar alle!
    Det er svært at vide om de har gjort noget ved gearkassen i forhold til den nye polo. Der må nok siges altid at være noget risiko ved en DSG i forhold til en manual.


  • #23   21. mar 2020 Der er en risiko ved at stå op om morgenen.


    profilbillede
  • #24   21. mar 2020 Sådan er det, ja. Men der er fortsat FORHØJET risiko ved at vælge den gearkasse. Desværre.

  • #25   21. mar 2020 Det er alligevel utroligt at de ikke har løst problemet med den gearkasse endnu. Det er vel 10 år siden den første bil fra VAG familien kom med en DQ200 gearkasse?

    Mine svigerforældre har også haft mange problemer med deres, den har fået nye koblinger to gange indtil videre.


  • #26   22. mar 2020 Jeg tror, det skyldes, at den er for billig. De insisterer på at have en billig DSG gearkasse til de lidt billigere biler. Det kan nok bare ikke lade sig gøre. Puttede de nu DQ250 eller DQ381 i dem i stedet, var der ingen problemer af betydning.

    Men nej, det havde heller ikke været min strategi som virksomhed. Det skader jo unægteligt deres brand.


  • #27   22. mar 2020 #22
    Hvis du gerne vil have bilen, men er nervøs ift. gearkassen, kan du da tegne en udvidet garanti på bilen. Det gjorde jeg på min Audi, den havde 100% fabriksgaranti i bilens første 7 leveår.

    Jeg havde heldigvis ikke brug for garantien til DSG gearkassen, den kørte perfekt i de år jeg havde bilen, men det var også en af de mere stærke DSG'er. Jeg havde dog set problemer med den også.


  • #28   22. mar 2020 I Danmark udvider VW kun til 4 år. Jeg tror i øvrigt ikke, man kan tegne den på den brugt bil. Men det ville jeg også have, hvis jeg skulle købe en bil med DQ200 gearkasse.

    Men jeg synes egentlig ikke, det løser hele problemet, for nogle af de fejl og mærkværdigheder, den har, er ikke rigtigt noget, man kan få lavet på garanti altid. Periodiske fejl, mærkelige gearskift og lignende er uhyre svære at få godtgjort, da man er afhængig af, at man kan vise værkstedet, hvad der er galt.

    Herudover er det naturligvis ikke fedt at holde på værksted med en næsten ny bil.


  • #29   22. mar 2020 Ok, vidste ikke at VW ikke tør tegne længere garanti på deres biler smiley Min Audi var 2 år gammel da jeg tegnede den udvidede garanti. Jeg købte den jo brugt.

    Du har dog ret i at hvis den har nogle særheder, så er det ikke noget der løses med en garanti. Og det er stadig noget bøvl at skulle på værksted når der er problemer, selvom man måske ikke skal betale for det.


  • #30   22. mar 2020 Netop Dq200 er solgt i stort antal, og det er nok svært helt at gennemskue hvor stor en procentdel der har problemer

    Men problemerne er der, og vw er tilsyneladende ikke i stand til at løse dem. De grundjusterer, og sommetider skifter de kobling, men dem som har problemer oplever ikke det hjælper på problemet. Nogle kan berette om selv vw demo biler med under 10.000 km på klokken med problemet

    Du kan også forsøge og få lavet problemet ved nogle af de uautoriserede der tilbyder løsninger. Det virker til de faktisk har en bedre løsning end vw, men alt kulance og garanti er så væk

    Hvis jeg købte ny vw og kun skulle have i garanti perioden kunne jeg måske overveje en Dq200, men overvejer du at have den ud over almindelig garanti og kulance periode ville jeg gå efter en med anden DSG gearkasse


  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #31   22. mar 2020 Som jeg kan læse mig til, lancerede de den i 2008.
    Så den er ved at have nogle år på bagen.
    Simon, hvilken bil var gearkassen monteret i? Samt årgang?
    Har tænkt på at spørge vw om der er sket ændringer i den nyeste polo her. Ikke sikkert de vil svare på, men er da forsøget værd.
    Hvis ikke, bliver det nok en manuel.


  • #32   22. mar 2020 De vil sige, der er sket forbedringer. Hvis da sælgeren overhovedet ved noget om det. Men uvildige erfaringer viser, det ikke er nok, desværre.

    Hvor mærkeligt det måske end lyder, ville jeg fortsat vælge den over manuelt gear. For dét ville man da om noget irritere sig over med SIKKERHED hver eneste dag...

    For mig ville valget stå mellem, hvorvidt det skulle være en Polo med DSG eller en helt anden bil. Det kunne evt. være en Fiesta eller hvad ved jeg.


  • #33   22. mar 2020 DQ200 er generelt anvendt i alle vag modeller med under 250nm og DSG7

    Der er som sagt mange der kører fejlfrit, men også rigtig mange der laver problemer. Vw har forsøgt med forskellige tiltag, men en varig og god løsning virker det ikke til det er kommet

    Der er forskellige der siger de har en løsning, men er spørgsmålet om man tør lave uautoriseret indgreb på en bil med fortsat garanti.

    Hvis du bare skal have bilen i 1-2 år og kan forlænge garantien så er det jo bare og køre til VW hvergang den driller, men skal du have den i 5-6 år eller måske mere så kan der tilkomme en del udgifter

    Du kan måske få lavet en fdm attest eller lignende, også få at vide ved vw om bilen har fået udført en masse arbejde på gearkassen under garantien. Det kan give et lidt større indblik i om gearkassen har voldt problemer


  • #34   22. mar 2020 Det er en Golf Plus fra 2013, med en 1,6 TDi.

  • #35   22. mar 2020 Bay. Min fejl smiley Jeg beklager

  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #36   22. mar 2020 Den pågældende bil er knap 2 år gammel.
    Med en nypris med ekstraudstyr omkring 260k.
    Syntes bare ikke det burde være nødvendig at bekymre som om gearkassen i en vw til de penge.
    Men det er selvfølgelig svært at finde en fejlfri bil.
    Den er ihvertfald lækker at køre i.


  • #37   22. mar 2020 Jeg er helt enig, og det skal heller ikke afholde dig fra at købe bilen. Men du skal bare ikke blive overrasket over problemer med gearkassen. Til orientering koster et sæt nye koblinger omkring 20.000 inkl. montering hos VW (på en Golf Plus, tænker prisen er den samme for en Polo).

  • #38   22. mar 2020 Merprisen for en DQ200 i forhold til manuel er typisk 10-15.000, hvis jeg husker rigtigt. Går man op i de bedre gearkasser, er prisforskellen 30-40.000. Jeg kan derfor kun konkludere, at det er et forsøg på at holde prisen på en bil med DSG nede - ellers havde "din" Polo jo haft en nypris på mindst 280.000 i stedet.

  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #39   22. mar 2020 Ja det er rigtig.
    Men det vil da gøre ondt i tegnedrengen med en regning på 20.000.
    Havde egentlig i tanke at købe bilen kontant og beholde den i mange år frem. (10-15 år)
    Men kan godt se en manuel nok er det sikre, men kedelige valg.


  • #40   22. mar 2020 Hvis gearkassen bekymrer sig, så skal du nok ikke købe den. Men du kan også være heldig at få en gearkasse, der ikke fejler noget. Sådan en har mine forældre. Den har kørt fint siden 2012.

    Men hvis du vælger DSG fra, så synes jeg også, du skal vælge Polo fra, uanset hvor glad du er for modellen. Du SKAL have automatgear. Så er det bedre at kigge på en anden bil i samme klasse.


  • #41   22. mar 2020 er selv på et VW værksted.
    dq200 grund gearkassen har været fremme i mange år. den er bare blevet forbedret på mange punkter.
    jeg ville ikke have noget problem med at købe dem. ja den kan ruske lidt. men det er fordi man aldrig kører til i sin bil. sker det den rusker. så skal den virkelig bare have tæsk. så er det ovre. det er PGA rust på pladerne og belægningen ved koblingerne. ligesom rust på en bremseskive.
    du skal tænkte på at hoveddelen af biler i dk med automat gearkasse, det er med DSG. så ja der er skræk historier om ens gamle nabos mosters kat der havde en passat i 2006. men det er bare ikke det samme mere. køb! det er en fantastisk gearkasse + der er ikke noget vedligeholdelse på den. også er den nye Polo sku egentlig en vild lækker bil i den størrelse. langt foran den gamle polo


  • #42   24. mar 2020 Jeg skal ihverfald aldrig eje en bil med dq200 gearkasse igen, det er helt sikkert. Men er ellers glad for min golf, bortset fra den absurd ringe gearkasse.

  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #43   24. mar 2020 Kan godt forstå man er afholden hvis man én gang har brændt nallerne.
    I da også i syv sind. Vil jo super gerne have automatgear, og det er svært at finde en mere lækker bil end polo’en i den klasse.
    Er ved at undersøge om der er sket specifikke ændringer på den nye polo.


  • #44   27. mar 2020 DQ381 km 340000km , DQ250 km 167000km Har jeg i mine biler skifter selv olie på dem de virker fantastisk... DQ200 For VW vel styr på en dag...

  • #45   27. mar 2020 Jeg tænker ikke, det er hensigtsmæssigt nogensinde at få fikset DQ200. Hvis de nogensinde får styr på den, vil de nok gøre klogt i at skifte navn på den for at distancere sig fra tidligere dårligdomme smiley

  • #46   27. mar 2020 Det har du fuldstændig ret i...

  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #47   27. mar 2020 Skrev til vw uden de store forhåbninger om en respons. Men fik svar idag. Det lød som følger:

    Hej Kevin

    Tak for din henvendelse.

    DSG gearkasserne er løbende blevet optimeret, og vi ikke oplever problemer med holdbarheden på de DSG gearkasser, der monteres i VW Polo modeller.

    Hvis man oplever problemer med bilen, når garantien er udløbet, er reparationer som udgangspunkt for egen regning.

    God dag.

    Med venlig hilsen / Kind regards

    Skandinavisk Motor Co.

    Anne Nyberg
    Kundeservice


  • #48   27. mar 2020 Betragt det som en anden måde at skrive "Nej, vi har desværre ikke fundet alle fejl endnu" på.

  • #49   27. mar 2020 #47
    Jamen så er det godt med deres store tiltro til egne produkter, og deraf lange garanti periode

    Ironi kan forekomme i indlæg ??


  • Kevin K
    Kevin K Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #50   27. mar 2020 Burde nok bare tørre øjnene og købe en. Men vil være skønt at vide lidt om hvad man køber??

  • #51   27. mar 2020 Jamen vw giver jo 2 års garanti, så du når måske at få det sidste med på en fra 2018

    Der er skrevet i tråden at den bare skal have tæsk, så bør der ikke opstå problemer, bare sjovt man så ikke rådgiver kunderne til det frem for skift af kobling og svinghjul på garanti


Kommentér på:
Vw DSG dq200

Annonce