{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Vurdering af min bil? {{forumTopicSubject}}

Hey BG.
Står og skal til at sælge min golf 4 1,6 sr, fra 99 benzin, men jeg har ingen ide om hvad jeg kan tillade mig at sætte den til og når jeg tar til en brugtbilsforhandler ser de bare hurtigt på den og siger den ikke er mere end 2-3k værd fordi den er så gammel uden at vide hvad der er gjort ved den...

Den har kørt næsten 230k og blev synet i november måned, sidste år. Det eneste men er, at jeg selv har lavet service på den så den ikke har et servicehæfte der kan bruges til noget.

Den har en smule rust i det ene skjold over venstre forhjul, og meget lidt rust i bagklappen, men den er tidligere undervognsbehandlet og samtlige mekanikere jeg har været forbi, har sagt at den er i rigtig god stand hvad angår det.

Jeg har en hel liste over de ting jeg har skiftet inden for det sidste halve/hele års tid.

Krumtaps sensor, bundkar, oliepumpe, oliefilter (flere gange), oliekontakt, tændrør, brændstoffilter, brændstofslange fra motor til filter, styrekugler i begge sider, forrude, hjulleje begge sider bag, stænkplade venstre bag, lyskontakt, nummerpladelys bremseklodser, bremseskiver, koblingspumpe og dæk.
Og så er der kommet LED baglygter og forlygter med Angel eyes, dørlys med logo og 3” udstødning, og den køre på 17” alu som er malet sort men har set sine bedre dage..
Har skiftet olie og oliefilter 4 gange på de 25000km jeg har kørt.

Det eneste der lige skal laves er ny kat og nye fjedre og støddæmpere.
Ellers køre den fint af en gammel bil.
Der er billeder af den i mit galleri hvis det gør det nemmere.
Motoren er helt standard med 100hk.

Det her er ikke en annonce men blot et spørgsmål om hvad jeg ca. Kan tillade mig at sætte den til Da jeg har brugt omkring 30k. På den så kunne være rart bare med lidt penge tilbage hvis den overhovedet er noget værd..



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vurdering af min bil?
  • #1   3. apr 2020 Behold den.

  • #2   3. apr 2020 en snart 20 år gammel golf er stort set ikke en skid værd uanset om du så havde puttet 100000 kr i den. jeg tror du skal være glad hvis forhandleren overhovedet vil tage den ind i en byttehandel. og nej det er ikke for at svine din golf til, for den kan sagtens være i superfin stand, men den har bare ingen værdi længere.
    hos nogle forhandlere kan du få 15000 kr for den hvis du vel om mærket køber en bestemt ny bil


  • #3   4. apr 2020 #1
    Det var også min plan da jeg købte den men har nogle andre planer som ikke indebære den, pludselig at den er alt for syr økonomisk med sine 13km på literen hehe smiley


  • #4   4. apr 2020 #2
    Det var lidt det svar jeg var bange for men som jeg havde regnet med, jeg har bare ikke planer om at få bil før om nogle år.
    Planen var at der måske kom en der manglede en bil i et års tid som bare ville “misbruge” den til det sidste og håbede på at kunne sætte den til 10-15k, men jeg ved ikke om jeg bare er optimistisk..


  • #5   4. apr 2020 Ville da sætte den i den Blå avis, kigge lidt på prisen på de andre Golfér, og sætte prisen derefter, hvis en forhandler giver dig 20.000kr ved køb af anden bil, bliver han jo nødt til at tjene pengene hjem på anden måde.

  • #6   4. apr 2020 sælger du den privat kan du da nok godt få 8-10 af de store for den, hvis den har et godt stk tid tilbage inden den skal synes.

    personligt syntes jeg det er trist at en måske god bil bare ikke er noget værd, men de fleste kører jo efterhånden i nyere/nye biler


  • #7   4. apr 2020 "Det eneste der lige skal laves er ny kat og nye fjedre og støddæmpere."

    Og hvis man ikke selv kan fikse det, koster det 8-10000 Kr

    Står tilsvarende ikke til salg for 8-10000 Kr ?


  • #8   4. apr 2020 #5
    Du siger noget, jeg er derinde og kigge engang imellem og ser folk der sætter dem til 20k eller mere, men så er det nogle gange en 1,8t eller 2,0 som så til gengæld har kørt 3-400k.
    Så der mener jeg jo at jeg er i den gode ende med de 230k bortset fra deres motor er større og kraftigere


  • #9   4. apr 2020 #6
    jeg må prøve og se, tænker vel at jeg kan sætte den lidt højere end hvad man forventer og så skrive byd på annoncen men er helt enig..

    #7
    Ja det er det der er lidt skod, ikke at støddæmpere og fjedre er helt færdige men de trænger dog til en udskiftning, og det værste er at jeg kan lave det selv til 2-3k med brugte dele, jeg er bare nået en grænse hvor jeg ikke gider og bruge flere penge på den..
    Da jeg fik skifte oliepumpe på den for 4 måneder siden, sagde jeg til mig selv at det ville være det sidste og den burde nemt kunne gå til 15k. Men har så set et par forskellige kommentarer herinde som skrev at den ikke er det værd ud for billederne, og det er også derfor jeg spørg nu for at se om de dele der er skiftet kunne gøre en forskel smiley


  • #10   4. apr 2020 Har lige set dine billeder, den er i den pæne ende af Golf 4

    Jeg ville dog sætte standard hjul,lygter, udstødning på, inden salg. Nogle vil fravælge bilen , på grund af de ting, nogle få måske , der synes at det er fedt. Evt, sæt billeder af begge muligheder i annoncen.


  • #11   4. apr 2020 #10
    Det lysnede lidt at du skrev det hehe smiley
    Det kunne godt være en god ide, uanset hvad for de original for og baglygter med men ja flere muligheder giver flere “klik” smiley


  • #13   4. apr 2020 En brugtvognsforhandler sagde engang til mig, at for hver 10.000 kr. man bruger på en bil, stiger salgsprisen med 1.000 kr. Og derfor har jeg aldrig ændret noget på mine biler smiley

    I #3 skriver du at du vil sælge den fordi den "kun" går 13 km/l. Hvis du regner lidt på det, skal du godt nok køre mange km hvert år for at udligne den omkostning der er ved køb af ny bil, og tab på din eksisterende.

    Jeg ved ikke hvad benzin koster pt. men lad os bare sige 10 kr/l. Og lad os sige at du kører 25.000 km om året. Du køber en ny bil som kan køre 20 km/l.

    Det vil give dig en besparelse i benzin på 6.731 kr. pr. år, eller 561 kr. pr. måned.

    Lad os sige at din bil for dig pt. har en værdi på 25.000 kr. pga. opgraderinger og du kan sælge den for 15.000 kr. Det er så et tab på 10.000 kr. Det første 1.5 års besparelse i benzin er dermed ædt op i tab på din nuværende bil.

    Dertil kommer tab på den nye bil, den lider et tab i samme øjeblik du skriver under på en slutseddel, så med lidt held går regnskabet i positiv om 3-4 år hvis du skifter bilen ud smiley


  • #14   4. apr 2020 #12
    Ja og kan se der er flere i den km klasse som sælges til den pris eller lidt mere, og hvis jeg så tog Carsten råd fra en brugtvognsbehandler så kan jeg få 15k for den? Hehe hvis jeg kan sælge den til 15k så er jeg lykkelig, alle over 10k så er jeg glad smiley
    Men på mange af dem står der service ok, og det må vel så trække ned i prisen på min da jeg ikke kan bevise det, samtidig kan jeg heller ikke bevise de dele jeg har skiftet på den så i teorien kan jeg vel ikke regne dem med?

    #13
    Da jeg også er interreseret i mc så er det mit næsten valg hvor jeg havde planen om at købe en ny, så der er selvfølgelig andre ting der går imod at beholde den smiley og du glemmer og medregne de 2100kr. I ejerafgift Pr. halvår heh smiley men jeg kan godt se hvad du mener smiley



  • #15   4. apr 2020 Smid den da på de forskellige Facebook grupper, Facebook marketplace, dba og gul og gratis

    Start lidt højere end du forventer at sælge for, også juster prisen når aktiviteten dør ud

    Du kan jo starte med en 15.000-16.000 kr hvis du har god tålmodighed, men skal den hurtigt væk så er 10.000 kr nok ikke helt skævt


  • #16   4. apr 2020 Den er 10.000 værd ca. Gøjler lygter og Brian udstødning gør ikke bilen mere værd, tværtimod.

  • #17   4. apr 2020 8-10.000kr

  • #18   4. apr 2020 Jeg ville hurtigt gr gå vidre hvis jeg var på udkig efter en G4 benzin (som ikke var en 1.8T )
    Grundet
    Fælge. Forlygter. Baglygter, udstødning. Og det faktum at den er så skrabet at Elruder ikke engang var standard (og derved mister man et godt aflægger rum)

    Du kan gøre.
    Mal fælge sølv. Originale for og baglygter og orginal udstødning. Der er et par timers arbejde men bil få bilen til at fremstå relativt originalt.


  • #19   4. apr 2020 Jeg har kigget lidt på bilbasen. og forsøgte at sammenligne.
    Sæt den ind til max15.000 og håb på en eller anden 18 årig er interesseret. Lad den stå lidt og sænk prisen hvis det ikke virker.
    Som Anders skriver, Alt det ekstre gøjl du har monteret, giver typer som mig, den fuldstændig modsatte effekt. Det for bare bilen til at frestå som en bil der bare har været kørt hårdt, en jeg ville scrolle direkte hen over.
    Jeg tror du skal være godt tilfreds hvis du får 10.000 for den.


  • #20   4. apr 2020 #15
    Det tror jeg lyder som en plan smiley

    #16
    Kommer det ikke lidt an på hvilke køber man går efter? For nej denne bil står jo ikke som en bil man ville have til familien, men den er (ifølge min mening) et fedt valg til en førstegangs bil som er lidt smart uden man selv skal gøre en masse smiley
    Men jeg forstår 100% hvad du mener smiley

    #18
    Vidste ikke at elruderne ikke var standard? Hehe der kan man bare se.
    Selvfølgelig kan jeg ændre på fælge og på lygterne til et par 100kr. Men hvis jeg skal skifte udstødning så bliver det lige 3000kr oveni, ville du mene at de med sikkerhed kan blive indtjent hvis jeg gjorde det?
    For som du selv siger så er det jo kun en 1,6 og jeg syntes det ligner at de fleste er ude efter de kraftigere motorer... smiley

    #19
    Det var lidt den ide jeg havde som jeg også skriver til Anders, at den nok ville være et ok valg som førstegangs bil som bare skal køres til den ikke kan mere.
    Men umiddelbart så det i skriver giver mig lidt håb, for jeg var helt ude i måske at sælge den i dele da jeg var bange for ikke at kunne få mere end 5k for hele bilen, så som jeg også har skrevet så er jeg fint tilfreds med 10 eller mere smiley

    Jeg takker mange gange til alle der har været venlige at skrive jeres mening da det har sunket mit blodtryk lidt hehe smiley regner med at sætte den ind i løbet af måneden og så må vi se hvad der sker


  • #21   4. apr 2020 Man kunne muligvis nemmere nærme sig de 15.000 ved at sælge den i dele, men det kan nok ikke betale sig rent tidsmæssigt. Plus du på et tidspunkt står med en rippet bil, som du skal have transporteret til en skrothandler.

    Jeg solgte selv min civic fra 07. Den havde også nogle fejl, der gjorde jeg nok ikke kunne få det samme som de ellers står til.
    Jeg smed den på facebook, og jeg fik en masse henvendelser fra folk med anden etnisk herkomst, men nærmest kun skambud på 19 og 20 tusind, på en bil jeg havde prissat til 40 og derefter sænket til 35. Jeg endte med at få 30, bilforhandlerne ville heller ikke give ret meget for den.



  • #22   4. apr 2020 En udstødning koste 1000kr og ja det er penge du ikke få igen. Men du få solgt bilen lettere.
    Ved der er træls men stå selv med Mercedes E-klasse forhandlere kun vil give 23.000 selvom de sælges til 40.000 engros


  • #24   4. apr 2020 #22
    Jeg prøver og give det et forsøg uden at bruge flere penge på den og ellers må jeg på jagt efter en brugt udstødning.
    De 3000 var også mere for en ny udstødning, ihvertfald lige hvad jeg kunne finde dengang jeg ledte efter udstødninger, men man kan sige, jeg har ikke noget at miste ved at prøve uden og bruge penge andet end tid smiley

    #23
    Godt du selv indrømmer det Trolle smiley
    Men kan godt se hvad i mener med at man med det samme tænker forkert om bilen når den ser sådan ud vil dog sige at da jeg fik et bud på 2-3000kr (hvis jeg byttede den med en af deres biler) fra en forhandler, var før jeg overhovedet havde gjort noget ved den. Udstødning og og lygter blev først sat på i december måned men det er også lige meget smiley

    Jeg har ingen grund til at beholde den så det sker ikke og ja den må da være et eller andet værd, spørgsmålet er mere hvor meget, men nu må vi se smiley


  • #25   4. apr 2020 https://www.ebay.co.uk/itm/372157418851 ved ikke om det er den nøjagtige til din vogn

  • #26   4. apr 2020 Nu er jeg ikke den store fan af eBay, kan man stole på?
    Tror ikke det er den helt rigtig da jeg mener (uden at være sikker) at der er 2 indgange til motoren smiley


  • #27   4. apr 2020 Hvorfor er du ikke fan af Ebay?

  • #28   4. apr 2020 Hvis sælgeren er rated godt og produktet er beskrevet fint, så er eBay godt nok.
    Jeg har lige sparer 2000kr på støddæmpere og 500kr på nogle styretøjsdele til min Mercedes. Vel og mærket Sachs dæmpere og Lemfjörd bærekugler, skal til at bestille service kit igen det er 800kr for Mercedes olie og Mann filtre det. Så eBay gør det meget billigere at lave bil. Men altid værd at tjekke Refako de var de billigste med et leje jeg skulle bruge. Thansen som nummer 2 Refako 50,- Thansen 99,- eBay 80,- (uden fragt) AutoG med procenter 260,-

    https://www.ebay.co.uk/itm/372157396816 hvis det kun er mellem potte og bag potte der er skiftet og selvfølig er den rette model ( det er lidt forskel om det er 3, 5 eller station car )


  • #30   4. apr 2020 #27
    Har bare hørt alt for meget dårligt om det og mange folk der bliver snydt, men som sø-propel også siger, så er det “bare” og tjekke lidt op på tingene, det er så den ting jeg ikke er så god til hehe smiley tror jeg kan være lidt for godtroende engang imellem og samtidig fordi jeg ved at jeg er det, så kan jeg være lidt for usikker på det hvad angår køb, ved ikke om det gir mening heh smiley

    #28
    Hvad jeg lige ved om det, så burde det være muligt at smide mellem potten og bag potten på, men det er hele systemet der skal skiftes hvis jeg skal gøre det.
    Jeg kunne så købe de to dele derfra og så finde forrør og kat et andet sted smiley

    Det irritere mig lidt men jeg skulle bare have købt det brugt for 2 måneder siden hvor jeg fandt det på dba. Det var hele systemet til 500kr. Det var så til en 1,8t men i teorien kunne jeg stadig godt bruge mit forrør hvis det endte med at være løsningen, men hvis jeg alligevel skal købe ny udstødning så kan jeg lige så godt købe det hele nyt smiley


  • #31   4. apr 2020 Ved ikke hvor meget der er skiftet på din bil. Måske det bare bagpotte måske det mellem potte og bagpotte. Måske det manifold og det hele det ved du bedre end jeg.
    Hvis du er bruger PayPal. (Lav en konto og tilknyt dit betalings kort) så der sjældent problemer. Har ikke selv opblever noget ud over er filter jet fik forkert forsinket ikke var vågen. Sælger tilbød mig det rigtige filter til min bil, med 30% afslag, udelukkende som service.
    Og skulle du blive snydt opretter du en twist via PayPal (som har en dansktalende support)


  • #32   7. apr 2020 Lyt til Carsten.

    Folk de er så fikserede over forbrug, og vælger bil som de vælger vaskemaskine, energimærke A.. wtf !

    Det der med om en bil kører 13 eller 19km/l.. det betyder IKKE EN SKID for den gennemsnitlige bilejer.

    På 20.000km årlig giver det 4500kr/årligt.. Så de 30.000kr du har kastet efter bilen, det ville holde dig kørende i 6,5år.. det der koster er store reparationer og afskrivning, hvis man er pengefikseret så bliver man nødt til at kigge på nogle større undersøgelser og se hvilke biler der klarer sig bedst, og VW/VAG er ikke ret gode på det punkt.

    Hvis jeg så sådan en lang liste på en annonce med alle de ting der er blevet skiftet indenfor 1 år, så vil jeg løbe bort med det samme. Det er ikke et plus i min bog, det viser bare at det er en elendig model, som kommer til at koste rigtig mange penge på sigt smiley Hvis du selv kan finde ud af at skrue så bestil nye dæmpere/fjedre og kat fra autodoc.dk og så skyd den afsted privat.


  • #33   7. apr 2020 Klik ind på Bilbasen , søg efter samme årgang og ca samme km-tal og træk ca 5000kr fra så har du din pris , vask bilen , støvsuge den ordenligt , pus alle vinduer inde som ude det er altid det første indtryk man vurdere bilen efter , lad nu være med at over sprøjte motorrummet med silicone , hvis den trænger så voks den til den står snor lige , sæt den tilsalg , held og lykke med salget.

  • #34   9. apr 2020 #32
    Jeg tør næsten væde på at der er mindst lige så mange folk der går op i hvor langt bilen køre end der er folk der er ligeglade..

    Jeg må indrømme jeg aner ikke hvor du vil hen med at de 30k holder mig kørende i 6 år?
    Jeg bruger 10k om året på den bil i brændstof og ejerafgift og syntes det er rigeligt når jeg kan købe min drømme motorcykel som køre længere på literen, og som koster 250kr i ejerafgift. Plus at det og købe den som ny sikre mig mindst 2 års kørsel hvor jeg ikke skal tænke på noget som helst andet end service som jeg selv kan lave da det er en jeg vil køre på til den dør så der behøver jeg ikke noget fancy servicehæfte til den næste køber.

    Grunden til at jeg har skrevet hele den liste (som også kommer til at stå på annoncen) er fordi at folk ikke skal bekymre sig om at købe noget hvor nogle af de ting skal repareres. Jeg kan selvfølgelig ikke love en bil der er fejlfri men det mindste jeg kan gøre er at fortælle hvad der er skiftet og håbe på at folk ikke tænker lige som dig at det er en upålidelig bil og i stedet tænker at tiden var kommet da det er en 20 år gammel bil og ingen biler holder evigt, jeg kan personligt slet ikke sætte mig ind i noget som helst af det du skriver andet end at jeg fandt ud af at min bil ikke bliver solgt til 2% af Danmarks befolkning som har samme holdning som dig smiley

    #33
    Ja har været lidt rundt og kigge og jeg tror også jeg har fundet ud af hvad jeg præcis gør som jeg også har skrevet tidligere men tak for svar smiley


  • #35   9. apr 2020 Lad mig uddybe.. det jeg mener med brændstoføkonomi er at rigtig mange folk er forskrækkede over en bil fordi den kører fx 13km/l mens den store udgift i virkeligheden ligger i en stor afskrivning eller 30.000kr regninger.. men det var nu ikke for at gnide salt i såret.. jeg håber du får en passende pris for den.. men som sagt ser jeg ikke det fede i salgsannoncer hvor man reklamerer med at der er forwtaget reperationer/gejl svarende til 200% af bilens brugte værdi.. men.hvis det får mig til at ligge blandt 2% af mennesker.. så kan jeg kun prise mig lykkelig over at jeg kan køre i biler jeg godt kan lide for relativt små penge.. smiley

  • #36   9. apr 2020 Så forstår jeg bedre og tak for forklaringen.
    Jeg vil lige sige for at forsvare mig selv (ikke for at diskutere med dig) at da jeg købte bilen havde jeg ikke regnet med at kunne udleve min plan om helt ny motorcykel før at jeg var blevet så gammel at min ryg nok alligevel ikke kunne klare stillingen smiley så min næst største drøm (indenfor for motorer) var at eje en golf 4 og sætte den i stand så den kunne leve et par år mere, indtil jeg kunne blive uddannet mekaniker og nyrenovere samme bil fra top til tå smiley
    Havde ingen planer om at sælge denne bil indtil omkring et halvt år siden hvor jeg besluttede at med min nuværende indkomst kan jeg nemt udleve min drøm om motorcykelen som jeg har haft siden jeg var lille dreng så nu efter at jeg havde skiftet alle de her dele tænkte jeg at hvis jeg bare kan få den til at køre uden problemer, kan jeg måske bruge bilen til en del af min opsparing hvis det gir nogen mening, så derfor lavede jeg dette emne da jeg ikke anede om den overhovedet var noget værd og om der var nogen der kunne se min ide om salg af denne bil og det har jeg så fået svar på smiley
    Men jeg takker ihvertfald for dit svar lige såvel som alle andres da jeg ser det som hjælp alt sammen smiley


  • #37   9. apr 2020 Og når det er sagt så er MC en god ide.. hvis man kan nøjes med ansvar kan man forsikre de fleste MCer for under 2-3000kr årligt og vægtafgift koster omkring 900kr.. og så kører de fleste over 20km/l.. jeg er i hvert gald glad for min selvom jeg næsten ikke bruger den mere.. så har den bare været billig

    profilbillede
  • #38   10. apr 2020 Fin satan du har der smiley
    Det er jo lige det, har så tjekke at min kommer til at være lidt dyrere i forsikring men jeg får så også det jeg vil have. Ikke for at rette på dig men der står at mc er 730kr. I årlig vægtafgift/ejerafgift, er det mig der er helt gal? Det var også derfor at jeg skrev 250kr. (Skal rettes til 300kr.) længere oppe smiley


  • #39   10. apr 2020 Jeg kan ærlig talt ikke huske det.. har haft den i over 12år... det kører bare over pbs.. sp må det være min forsikring der er 900.. hvad skal du give i ansvar? Og hvilken maskine ?

  • #40   10. apr 2020 Hmm, kan ikke helt huske om det var kasko og ansvar eller om det kun var ansvar, men jeg mener jeg fandt den til omkring 1000kr. om måneden uden og være helt sikker. I forhold til at motorcyklen er helt ny sku det være meget billigt men jeg har ikke undersøgt det fuldt ud endnu da der stadig er et par måneder til smiley og ved godt det er dyrt men intet er for dyrt for min drømme cykel smiley
    Det bliver en Suzuki GSXR 1000cc, hvis jeg havde haft pengene så havde det nok blevet en Kawasaki H2 men gider ikke og betale så meget for noget der er lige så godt eller måske lidt bedre, plus at jeg er helt vildt med GSXR looket smiley


  • #41   10. apr 2020 Den er også fed sådan en Gixxer.. Hvor meget er den værd, altså den du kigger på, årgang ?

    Jeg synes umiddelbart 12k om året i forsikring lyder billig med kasko, men dyrt hvis det er ansvar..

    Da jeg var forsikret hos GF så kunne man forsikre en hvilket som helst MC uanset hvor gammel man var for under 3000kr om året i ansvar hvis man boede udenfor hovedstaden..


  • #42   10. apr 2020 Okay jeg må prøve og undersøge lidt mere på det, nu har jeg kun prøvet over nettet fordi som sagt gad jeg ikke at undersøge det fuldt ud da det bare var for at finde ud af om det overhovedet kunne lade sig gøre for mig.
    Men tak fordi du nævner det med GF, har kun selv kigget på noget der hed 123mc? Aner intet om dem eller om det overhovedet var godt det var kun for at få en ide om det smiley

    Det bliver årgang 2020, så det er ikke alle steder man kan søge den op og få en pris uden og ringe til dem. Den koster omkring de 240k plus, minus


  • #43   10. apr 2020 okay ja så skal du selvf have kasko på når det er sådan en dyr MC, men har du overvejet hvor meget du kommer til at tabe på sådan en sprit ny racer :-S den er 130-150k værd om 3 år.. sammen med forsikring mm, kommer den til at koste dig 40-50.000kr om året.. det er fucking mange penge for 2 hjul..

    Man kan få en K7er for 90k, du sparer 160k, plus renter (hvis du skal låne til den) og til den pris så vil jeg nøjes med ansvar, så sparer du 10k om året i forsikring..


  • #44   10. apr 2020 Jeg er fuldt forstået i penge tabet og folk vil nok kalde mig idiot for at ville gøre det på denne måde men jeg føler selv at det er det værd, det er en af mine mange mål og jeg vil føle sejre (selvom jeg taber penge på det) over at kunne udleve denne drøm. Jeg kommer fra en “fattig familie” med for mange børn til at kunne gøre noget spændene, har aldrig været længere væk end Jylland (udover en enkelt tur med ungdomsklubben til Norge), familien havde ikke bil før min far kom hjem fra militæret efter at have været udsendt hvorefter min mor fandt ud af at han var sammen med en anden dernede og de blev skilt så der var endnu mindre penge. Jeg røg hash for 4000kr. Om måneden fra jeg var 13 og indtil for 2 år siden begrund af min opvækst, jeg har endt med at droppe kontakten til min familie begrund af problemer så nu vil jeg gøre noget stort for at starte et nyt kapitel i mit liv smiley så fik du lige hele livshistorien hehe men der er rigtig meget der lægger bag at kunne gøre dette.

    Jeg har hørt mange der siger at jeg burde købe en brugt og at jeg får det samme ud af det, det er bare ikke det samme for mig.
    En helt anden ting er at jeg elsker motorcykler, og et ordsprog jeg har lavet lyder sådan her (og nu får jeg sikkert hate fra kvinderne derude :p) “motorcykler er som kvinder, bedre nye end brugte” så må man selv tage den som man vil smiley

    Og lige for at snakke om brugte Gixxers så skulle årgang 07 og årgang 17 have en del fejl, om det er rygter ved jeg ikke men har set flere med fejl i lige de 2 årgange smiley


  • #45   10. apr 2020 Respekt for at du taler ud om din fortid.. og for at udleve dine drømme.. jeg ved hvor vigtigt det kan være.. jeg er selv flygtet fra krigen og kan tydelig huske hvordan det var ikke at have penge.. eller mangel på penge var faktisk den mindste bekymring.. men bare fordi man fordi man har et milepæl man skal have nået.. for dig er det en mc lige nu.. så er det en rigtig dum ide at forgælde sig med for mange penge.. for om 5 år.. har du måske en drøm om at bo i hus.. og så bliver det virkelig op af bakke.. drømme ændrer sig.. jeg har opnået mange af mine.. og når man har det så bliver den næste endnu større og vildere.. så tænk langsigtet..

  • #46   10. apr 2020 Jeg tænker også langsigtet samtidig og har mulighed for at lægge penge til side samtidig med at betale af for motorcyklen, konen er under uddannelse lige nu Og når hun er færdig var planen at spare op til hus, det hele er gennemtænkt med en “god” plan så jeg føler at der er styr på det. Lige nu med konen på SU, vil jeg kunne betale motorcyklen ud på 8 år og stadig ligge 5-6k til opsparing, vi har så planlagt at betale af på motorcyklen det første år for at få gælden så langt ned som muligt og derefter begynder vi at spare op, når hun så har fået arbejde efter uddannelse vil hun have en bil, og med både bil og mc vil vi med de 2 fuldtidsjob kunne lægge 10k eller mere til side om måneden. Tænker ikke den plan kan være meget bedre smiley

Kommentér på:
Vurdering af min bil?

Annonce