{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spænde dyser på en Golf 2 1.6TD
  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #1   10. jul 2020 Du skal som udgangs punkt have dyserørene af, men men hvorfor spænde den, er det fordi den er utæt for diesel, eller sidder løs ? der skal altid, som i altid, en NY flammeskive i, er den utæt skal den skilles ad, og ved du ikke noget om det, så ombytning i alle fire huller og ny slange på retur løbet.

  • #2   10. jul 2020 Nu hvor der har været alt det blæsevejr, så kunne jeg høre og mærke at den sugede falsk luft, da jeg kiggede i motorrum kunne jeg så se at den var løs, og den er lidt fugtig omkring dysen

  • #3   10. jul 2020 så skal du have dysen op og se om flammeskiven har taget skade.

    man bør ikke bare spænde igen.
    da man ikke ved om noget er defekt


  • #4   10. jul 2020 Tror det er de slanger der går fra dyse til dysse der er utæt. Jeg har lige selv skiftet mine efter de var skiftet for ca 2 år siden. Jeg kan godt komme med slange og hjælpe dig med at skifte dem.

  • #5   10. jul 2020 Tror bare ikke det er slangen, men dyssen der ikke sidder spændt. For jeg kiggede ved dysen i mens den stod i tomgang, og der kunne man se noget bevægelse af en slags ved dysen. Og de rør/slanger som sidder på dysen sidder lodret på den, og ved de andre sidder det hele vandret. Men jeg ved det virkeligt ikke

  • #6   10. jul 2020 kan også være flammeskiven som er brændt i stykker, så bobler det op ved dysen.
    og det bør man ikke køre for lang tid med, da der kan komme alvorlige følgeskader, hvis det er en utæt flammeskive
    man kan ødelægge topstykket/dysen


  • #7   10. jul 2020 Ved du hvor man kan købe sådan nogle flammeskiver

  • #8   10. jul 2020 Flammeskiver er bare kobberringe i en given størrelse og tykkelse.

  • #9   10. jul 2020 Okay, mon ikke t-svansen har sådan nogle

  • #10   10. jul 2020 men du skal også have værktøjet til at rense sædet hvor flammeskiven ligger.
    så man ved det er helt lige, og holder tæt.

    tænke du kan finde en guide på YouTube, som kan. hjælpe dig


  • #11   12. jul 2020 Ved du hvilken størrelse flammeskive der skal bruges?

  • #12   12. jul 2020 Tag dysen ud og tag en med, eller hvis du har en side der kan vise OEM dele, så kan du finde varenummer, ellers bestil dem hjem ved VW.

  • #14   12. jul 2020 yes, har fundet standard størrelse på autodoc nu. Havde bare ikke kigget ordenligt efter smiley


  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #15   12. jul 2020 Du behøver nu ikke at handle de såkaldte flammeskiver i Tyskland, de fleste Bosch værksteder, samt nok også små og halvstore Autoværksteder har garanteret nogle liggende, fra den gang de motorer kørte i alle vw diesel modeller, jeg havde i hvert tilfælde, og har højst sandsynligt også noget liggende i nogle lagerkasser på loftet, fra dengang jeg drev værksted.

Kommentér på:
Spænde dyser på en Golf 2 1.6TD

Annonce