{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valget mellem Ford c max eller Opel zafira
  • #1   11. jul 2020 Kommer da helt an på årgange, motorer, budget, behov osv osv...

  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #2   11. jul 2020 Er det ikke lidt pest eller kolera... smiley Nej, hvis det var mig, ville jeg hellere have en S-Max over en Zafira pga de noget bedre køreegenskaber i Forden.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   11. jul 2020 Jeg ville vælge en S-max til hver en tid

  • #4   12. jul 2020 Hvis du spørger et repræsentativt udsnit i Danmark, er der ingen tvivl om, at flest ville stemme på S-MAX (hvis det er den og ikke C-MAX, du kigger på, som der står i overskriften). Der er jo en grund til, at Zafira er udgået - de kunne simpelthen ikke sælge den. S-MAX dominerer markedet meget sammen med Touran.

    Vi har også en S-MAX, som vi er rigtigt glade for. Den slog både Touran og Peugeot 5008, som var de biler, der var med i opløbet. Den vandt på køreegenskaber, størrelse og bedste tilbud fra forhandleren.


  • #5   12. jul 2020 S-MAX uden tvivl.
    Jeg er aldeles ikke til Ford. Men lige i denne kategori er den bare den bedste i sin klasse.

    Hvis altså det er S-MAX og ikke C-MAX vi snakker?


  • #6   12. jul 2020 Hvis det er S-Max eller Zafira så S-Max

    Men er det C-Max eller Zafira så Zafira

    Ville være mit valg


  • #7   13. jul 2020 Er voldsomt glad for min C-Max fra '14, 1.0 125 hk. Fint kraft-overskud.
    Fin størrelse.

    Nu er jeg selvfølgelig "inhabil", da jeg til enhver tid vil vælge Ford over Opel.
    Opel har aldrig sagt mig noget.


  • #8   13. jul 2020 Jeg tænker heller ikke, der er noget i vejen med C-MAX, hvis man ser bort fra, at den ikke er stor nok (til vores behov, altså). Men ser man den i forhold til Zafira, er det også en væsentlig faktor, tænker jeg.

  • #9   13. jul 2020 Så en Grand C-Max da smiley
    Ved ikke hvor Zafira'en ligger størrelsesmæssigt. Men hvis det er en S-Max "klasse", så følger C-Max selvfølgelig ikke med smiley


  • #10   13. jul 2020 Jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed, men jeg forestillede mig, den var sammenlignelig med S-MAX. Den ser ret stor ud. Men den var allerede udgået, da vi købte S-MAX, så jeg var aldrig ude at se/prøve en.

    Men S-MAX er så næsten heller ikke fair at sammenligne med Touran og 5008, for her kan de andre altså heller ikke følge med. Både Touran og 5008 er 7-8 cm smallere indvendigt på bagsæderækken. Alene dette var en deal breaker for os. Så kan det godt være, at en S-MAX er et stort skrummel at parkere med, men det opvejes hver eneste gang, man skal have 3 børn ind på bagsæderækken smiley


  • #11   13. jul 2020 Er S-Max godt nok SÅ bred? smiley

    Villle fandme gerne have en S-Max, men prisen (og km/l og afgift) ramte lidt ved siden af.
    Og vi skal bruge to biler, så der var altså ikke til den gode familie-container smiley

    Men med det sagt, så er jeg MEGET glad for C-Max'en. Forstår slet ikke den er taget af programmet.


  • #12   13. jul 2020 Vi har en Audi A6 som "konebil" - lidt voldsomt, men vi er da godt kørende smiley

    Men ja, den er da en spids dyrere. Jeg købte den som firmabil i mit selskab og kunne få en god pris på den. Men alligevel kostede den da et godt greb i lommen, det er ingen hemmelighed...


  • #13   14. jul 2020 Hvis du så er tilfreds med det, og du lige husker den ekstra komfort - så lever du vist fint med det smiley

  • #14   14. jul 2020 Lad mig sige det sådan, at hvis jeg havde vidst på forhånd, at vi fik tvillinger, så havde jeg ikke haft en A6 - men nu er den købt, og i øvrigt ALT for dyr at sælge igen smiley

  • #15   14. jul 2020 Martin: S-max er så bred!
    Jeg lagde mærke til det første gang vi skulle i den lokale bilvask!
    Man kan ikke sammenligne grand C-max/C-max og S-Max på nogen punkter.
    S-Max er noget bredere og længere, materiale kvaliteten rundt i kabinen er væsentligt bedre samt S-maxen kører som en stc! Den sejler ikke men ligger tungt og stabil på vejen, det er næsten der man bliver overrasket for man stiger ind i en mpv, man sidder som i en mpv men den kører ikke som en mpv.
    Zafira, Touran, grand C4 picasso og grand Scenic er noget mindre end S-max.
    De andre er selvfølgelig fine biler og kan nemt klare den opgave de er bygget til! Men det er børnecontainere og kører som sådan.
    S-Max er dyrere og køre kortere pr liter, om man syntes de er det mere værd er jo alt efter hvad man ønsker i en bil.


  • #16   15. jul 2020 Hørte også det med C-Max'en, at den ligger bedre på vejen. Godt nok var det en Hyundai i20 ActiveCross eller hva' fa'en de hedder, men de fik en 3 år ældre C-Max i forhold til ders Hyundai, og de kunne mærke forskel.

    Og ja, kunne godt forestille mig så'en S-Max er lækker, men det er prisen ikke smiley


  • #17   15. jul 2020 Narh, prisen er til at tage at føle på smiley Vi fik vores til 380.000 med 190 hk diesel og automatgear + business-udstyr og metallak. Det løber jo hurtigt op.

  • #18   16. jul 2020 Ja, det er lidt hidsigt nok pt.
    Der vil jeg gerne spare lidt, så det blev til:

    Fiesta '15. 1.0 125 hk Titanium
    C-Max '14 1.0 125 hk Titanium

    De krav der var, er: Klima, baksensor, fartkontrol og varme i forrude.
    (C-Max har så sensor foran også og el-bagklap + diverse)

    Til 275.000 i alt, brugt selvfølgelig. Så det kunne jeg bedre gå med til smiley


  • #19   16. jul 2020 Martin: Det var bestemt ikke for at svine C-max på nogen måde, den kører da godt, en S-max er bare rimelig unik da den er lavet til personer der godt kan li at kører bil MEN har brug for pladsen.

    Vi købte for stort set samme penge.

    BMW E92 335d 2007 286hk
    Ford S-max 2,0 tdci 2010 140 hk



  • #20   17. jul 2020 Nå nej nej, det oplevede jeg heller ikke du gjorde smiley

    Vil selv gerne have en S-Max, men indkøbspris og km/l opfylder ikke helt mine krav.
    Og har 14 km på arbejde, så en diesel er no-go. Havde 60 km hver vej før, så der havde jeg 1,9 TDi - det gav mening.

    Søgte lige, og kan godt se en BMW 335d 2008 koster ca. det samme som jeg gav for en C-Max.
    Men ca. det dobbelte i afgift om året til "ingenting", hvis de 4180 kr om året passer?
    og km/l er selvfølgelig også mindre, med den slags hk smiley
    Og så 6 år ældre.
    Men komfort-mæssigt vinder BMW'en jo nok smiley

    Var ude at kigge på en 320d nogle år tilbage, og blev vildt skuffet over bagagerumsplads/højden, så ved ikke om den du har er lige sådan.


  • #21   17. jul 2020 #20
    Vi har henholdsvis 5 og 8 km på arbejde og har to store dieselbiler, så det argument køber jeg ikke! Haha smiley


  • #22   17. jul 2020 Hvordan er det med diesel biler og korte ture? Er det ikke så slemt som det var en gang ?

  • #23   17. jul 2020 Nej, det er det ikke. Det er nok overkill at have en diesel til korte ture, men det er ikke farligt i den forstand.

    Vi har diesel S-MAX, fordi det var det eneste, man kunne få som firmabil (på nær deres helt store benziner). Og Audien er købt på et tidspunkt, hvor jeg havde 50 km på arbejde.


  • #24   17. jul 2020 Jeg kører 15-17 km/l med bmw'en i snit så jeg er super tilfreds! Jeg kører 100 km og dagen og ville ha en så komfortabel økonomi raket som mine penge kunne købe da jeg var blevet max træt af larm og støj!
    Konen har ca 5 km hver vej på arbejde med S-maxen men de PSA diesel motorer er rigtig stærke så det er super fint, så kan den også trække campingvognen.

    Den afgift du har set er halvårlig smiley den ligger på knap 10000kr om året i grøn afgift.

    Der er ikke forskel på slid af motoren om det er diesel eller Benz idag, det er fra gammel tid det var hårdt ved dieselmotorene.
    Det der ikke er så godt ved korte ture er sod.
    Partikkelfilter og egr ventil soder til ved korte ture, men kommer den ud og strækker ben engang imellem så går det da.


Kommentér på:
Valget mellem Ford c max eller Opel zafira

Annonce