{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Claus L
Claus L
Tilmeldt:
25. jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Mercedes Sprinter for og imod.. {{forumTopicSubject}}


Jeg sidder og kigger på Sprintere.., en Model 314 fra 96 med en 2,3 motor benzin..

Jeg kan finde lidt om på nettet at de måske skulle kunne ruste og af dieslerne skulle have nogle problemer med deres indsprøjtningsdyser..

Er der nogle af jer der ved noget om hvor slemme de er med rust i den årgang og om hvor gode de 2,3 motorer evt. er..

Er der ellers nogle generelle problemer med dem..


Kommentarer på:  Mercedes Sprinter for og imod..
  • #1   26. jul 2020 Jeg kunne nemt forestille mig at den har en heftig benzinøkonomi.

    Men den er jo billig i afgift da den ikke er diesel og uden misundelsesafgift.


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   26. jul 2020 Har fundet ud af at motoren vist er en M111 E23.., det gav lidt flere hits at kigge på..

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   26. jul 2020
    Ja Lucas.., den er opgivet til 6,6 km pr liter.., så det er en tørstig fætter..

    Sidder lige og prøver på at finde ud af hvor stabile de er og hvor mange km der i sådan en motor..


  • #4   27. jul 2020 Det er meget sjældent at finde dem i Benzin - de fleste er 312 diesel med 122hk.

    Den er rocker tørstig, og den ruster for et godt ord, men det er din ven for livet, for den er fin at køre i.


  • #5   27. jul 2020 Der kan ikke mange Tilbage? Ruster overalt fra dag 1.
    Tænker benzinerne er svage og bilen snart er en 25 år gammel arbejdsbil.
    Ville gå efter noget nyere.


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   27. jul 2020
    Sajmon.. Tak for indsparket.. Lidt som frygtet.., men det sidste punkt trækker op, hvis der da er mere jern tilbage i dem..

    Tak Martin.. Endnu engang bliver rusten nævnt, så det kan da være jeg skal styre udenom..




  • tommy l
    tommy l Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   28. jul 2020 Vi hat fået to ny sprinter på arb de er på værksted hele tid der er mange fejl på dem de har kørt 7000 og 12000 km

  • #8   28. jul 2020 #7 - Og med 23 år imellem dem du oplever, og den der spørges til i tråden her, kan du ikke se at der skulle være forskel?

Kommentér på:
Mercedes Sprinter for og imod..

Annonce