{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

I30 Brugt {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag været ude og kigge på en Hyundai i30, fra 2017 som har kørt 50.000. Næsten alt er i den skønneste orden, men da det er en brugt bil, har den naturligvis nogle enkelte skønhedsfejl.

De eneste 2, som sælgeren så ikke vil gøre noget ved, er dog dem der nager mig mest, men som jeg på den anden side nok sagtens kan vænne mig til, og leve med, hvis det er formuer der skal kastes efter det.

Den første er føresædet, der i sidestøtten er lidt slidt, efter ejeren har været en papnæse til at stige ind og ud af bilen. Ja selv gummilisten var ødelagt, men den skifter sælgeren. Der er ikke slidt hul i sidestøtten, og jeg er typen der er ret bevidst om at sætte mig ind, så jeg tror somend nok det skal holde de 5-6 år jeg regner med at have bilen, men det kan ses at sædet har lidt en smule overlast af måden man er steget ind og ud af bilen, så hvis det ikke er helt umuligt og eceptionelt dyrt, vil jeg gerne have det udbedret
Kan man uden de store problemer skifte betrækket på sådan et sæde, og hvad koster det hvis man skal købe det? (Spørgsmålet går nok meget ud til hyundai /kia mekanikerne)

Anden fejl, som går ud til alle der klargøre biler eller mekanikere. Fejlen er loftbeklædningen som har fået et hak. Som om at den der skum er trykket op, efter en brædde eller sådan noget. Jeg prøvede at nusse området lidt for at se om det kunne få det ud, men uden held. Kan man gøre noget ved loftbeklædning hvis det har fået sådan et hak, andet end at skifte det,? hvilket nok ikke bliver aktuelt

-En måske kommende i30 ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I30 Brugt
  • #1   29. jul 2020 Kan være at du kan finde matchende sæde hos en hugger eller på ebay, tror der vil være en bedre løsning en at ombetrække.
    En ny himmel kan måske også findes ved en hugger.


  • #2   29. jul 2020 #1 Er det ikke typisk lidt ældre biler der er til at finde dele til? Jeg tænker bare at når udvalget er magert, må det være ret dyre brugte dele. Altså det er modelårgangen fra 2017, så jeg tror det er begrænset hvor mange der er kørt trætte eller i samdder endnu smiley
    Men helt klart en mulighed man kan undersøge


  • #3   29. jul 2020 #2 Du har måske ret, men måske kan man være heldig. Og i dette tilfælde kan #0 jo nok også vente lidt uden der sker noget ved det.

  • #4   29. jul 2020 der er nok 1 eller 2 totalskadede i30 fra nyere årgang hos huggerne

  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
    #6   30. jul 2020 Ellers find en anden eller en ny. Så slipper du for hvordan andre har brugt deres bil.

  • #7   31. jul 2020 Nu er I30 ikke lige frem en sjæleden bil, så find da en anden I30.

  • #8   1. aug 2020 spørgsmålet er om det ikke går ind under fabriks garanti hyundai dækker sgu næsten alt i min havde tidligere ejer vist haft en ring på som havde ødelagt læderet på rattet der fik jeg nyt rat monteret på garantien.

    lille tip hvis du vil køre service på mærkeværksted så kør til KIA i stedet for, De tager kun 2400 kr for service. samme servivce ved hyundai koster 4000 kr


  • #9   3. aug 2020 #8
    Beholder man fabriksgarantien ved at køre til Kia? Jeg ved godt det i det store hele er den samme bil, og samme fabrikant, men det lyder stadig mærkeligt. Men ja, jeg vil køre originalt service, ihvertfald til den bliver 5 år. Garantien på den brugte bil, var en af årsager til at jeg valgte den.
    Hvis det er tilfældet, så vil jeg da prøve at høre de forskellige i nærheden. Hyundai her i byen synes jeg ihvertfald ikke jeg blev mødt af professionelle sælgere. De var lidt nogen papnæser.


  • #10   5. aug 2020 ja jeg oplevede heller ikke god service ved hyundai. Jeg fik aldrig lavet service ved hyundai men valgte euromaster til 1050 kr i stedet for, de gik efter service bogen så havde ingen problemer der. fik skiftet mine gløderør gratis ved hyundai da den begyndte at hakke når jeg kørte ved godt det virker underlig da det ikke burde ha en sammen hæng men det virkede =)

Kommentér på:
I30 Brugt

Annonce