{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.663 visninger | Oprettet:

DPF Problem {{forumTopicSubject}}

Har ingen Fejlkoder, men er i tvivl om PDF funger da udstødningen er ret sort (sodet) og forsøger jeg selv at regenerer så stopper den næsten med det samme med en ukendt fejl.
Men hvis pdf ikke funger så burde bilen vel melde fejl ?
Den virker også til at køre og trækker fint, der er lagt nyt software i hos ford så det kan vel ikke være chip optimering med dpf off så vidt jeg ved.

Nogen der har forstand/bud på det ?
Ford Mondeo Mk4.5 2.2TDCI (200Hk) årg. 2011
På billedet når den kun 1-2%
Havde lige været ude at køre Ca. 40km hvor jeg bevist har kørt med omkring 2500-3000rpm det meste af vejen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DPF Problem
  • #1   12. aug 2020 Som jeg forstår det har du ingen problemer med bilen?
    Vil du bare vide om dpf er udhulet eller om det fungere?
    For at se om der er indhold i dpf skal du med testeren se på exhaust back pressure.
    Men er afgangsrøret sodet så er eller har dpf Været defekt

• #2   12. aug 2020 Der er ingen problemer med bilen og den smider ikke fejlkoder.
    Jeg ved der er sat en dpf på fra en hugger (numrene derfra står på den) om den kan være udhulet ved jeg ikke, eneste jeg ved er at den ikke vil regenerer via programmet og at den er ret sodet i udstødningen.
    Hvis DPF er udhulet vil det i sig selv ikke lave rod med motorstyringen samt sætte fejlkoder ?

• #3   12. aug 2020 Jeg tror ikke helt jeg forstår problemet!
    Hvis der ingen problemer er med bilen hvorfor så prøve at regenerere dpf?
    Hvis din Mondeo ikke selv regenerer mens du kører vil du få en fejl kode Pga dpf bliver tilstoppet.
    Er dit dpf udhulet uden dpf delete vil du få en fejlkode
    Er dit dpf udhulet og har dpf delete vil den kører som normalt, kører længere literen end normalt, ikke give fejlkoder og bare ikke regenerere.

Hvis det er fordi du bare vil vide om du har et virksomt dpf så er det sikreste at adskille den bagerste/forreste del af udstødningen og kig derind, så kan du se hvad der er/ikke er.

Det med bare at prøve og tvangs regenerere fortæller/løser ikke rigtig noget andet end du ved den ikke kan.

Du er nød til at finde data som exhaust back pressure eller kigge i filteret for at se hvor du står! Ellers er det hele gætværk.
    Jeg vil super gerne hjælpe men du er nød til at finde ud af om der overhovedet er et dpf.

• #4   12. aug 2020 Nu er jeg ikke så stærk i det der Forscan så ved ikke hvordan jeg tjekker exhaust back pressure.
    Det undrede mig bare at jeg ikke kunne regenerer og at den ikke smider fejlkoder for det.
    Og hvis DPF var kodet væk i ECU så ville det vel være slettet igen efter Ford havde opdateret softwaren hvilket så ville betyde fejlkoder men det kommer der så ikke.

• #5   12. aug 2020 Ok, det er sku ærlig snak.
    Jeg bruger selv Delphi, men du skal finde noget live data eller måleblokke hvor du kan se live data på de forskellige følere.
    Hvis bilen skal kunne regenerere skal der være nogle ting det skal være opfyldt.
    Feks kølervæske temperatur skal være over x antal grader, det kan feks være 76 grader, kommer den ikke over den temperatur regenerere den ikke!
    Exhaust back pressure skal være over 0 og under x antal mbar så den er sikker på filteret er der og det ikke er stoppet.
    Det sidste er som regel udstødningstemperatur før dpf som skal være over x antal grader.
    Er disse værdier ikke opfyldt regenerere den ikke!
    Disse værdier er du nød til at kunne finde i forscan for at diagnostisere på dpf systemet.

• #6   12. aug 2020 Hvis du er i tvivl om dit dpf virker så kør forbi en synshald og hør om han vil måle røggassen på den. Når udstødningen er sort i afgangs røret på en Ford som din er DPF som regel ved at være færdig. Og kan synsmanden måle den forurener har du svaret på dit spørgsmål

• #7   12. aug 2020 Nikolaj:
    Den forurener ikke mere fordi der ikke er dpf på!

• #8   12. aug 2020 hvis der ligger en fejlkode.
    så kan man ikke regenerer dpf.

alle fejl i motorstyring skal være slettet og forblive slettet

• #9   12. aug 2020 Der er ingen fejlkoder hverken før eller efter forsøget, jeg havde også været ude at køre en god tur på ca. 40-50km hvor en stor del af turen blev kørt med 2500-3000rpm så bilen var godt varm ved forsøget.

• #10   12. aug 2020 Men hvis termostaten er ved at blive doven er det ikke sikkert din bil overhovedet bliver godt varm! Uanset om du så kørte 100 km.
    Du er nød til at se live data for at vide hvad du har med at gøre.

https://m.youtube.com/watch?v=ugUb4PmXsw8

• #11   12. aug 2020 #10 super god link takker for den, den øger min forståelse af programmet en hel del smiley
    I infodisplayet på bilen kan jeg sætte den til at vise temperatur på motoren og den går der op hvor den skal.

• #12   12. aug 2020 Men er det digitalt så du kan se om det er 74 eller 76 grader?
    Det kan være alt afgørende.

• #13   12. aug 2020 Nej det er sådan en søjle så du kan have ret, men ville Forscan så ikke melde at temperaturen er for lav til at kunne udføre en regeneration ?

• #14   12. aug 2020 Det gjorde den ikke på konens s-max.
    Den skrev bare en eller flere betingelser ikke opfyldt Og stoppede så som din gør

• #15   12. aug 2020 ok jeg må prøve at aflæse temperaturen med testeren så.

• #16   12. aug 2020 Så ved du ihvertfald om termostaten virker som den skal

• #17   12. aug 2020 Simon j syns manden kan måle et for høj røggas tal hvis den er sort i udstødningen. Ihvertfald på 2.0 Ford. Har jeg oplevet flere gange

• #18   13. aug 2020 Kender ikke lige f scan, men generelt starter de ikke op, som i overhovedet hvis der ikke er opnået betingelser som temp, over halv tank osv, og som jeg læser din log, så starter den op med opvarmningsfasen. (Bilen tager selv rpm??)

Dpf modtryk, ligger gerne på 0-3 mBar i tomg, og må helst ikke være over 50mBar ved 25/3000rpm

Temp følere i dpf skal også virke, og gløderør også, oma.

Tror nogle forveksler at de kan måle sværtning hvis dpf er færdigt, og kat, de er tit sammenbygget nemlig

• #19   13. aug 2020 Gøggastallet skulle ikke stige hvis bilen kører som den skal, jeg har set flere tilfælde med præcis ford 2,0 tdci hvor det ser rigtig fint ud.
    Dpf er der for at mindske sod partikler, fjerner man Dpf udleder man langt flere sod partikler som så gør udstødningen sort.
    Men er det en små slidt motor der bruger lidt olie, 2 af dyserne er ved at være ringe og inds manifold er stoppet af gammel sod, ja så kan det blive et problem at syne sådan en bil.
    Men det er nok også derfor Dpf døde i første omgang.

• #20   13. aug 2020 Simon j læs lige igen hvad jeg skrev.

• #21   13. aug 2020 Jamen læs hvad jeg skriver han kan ikke måle et for højt røggas tal fordi udstødningen er sort!?
    Det ændre ikke på røggas tallet men på mængden af sod partikler

• #22   13. aug 2020 Simon j, røggastallet er jo netop mængden af sodpartikler i udstødningen? Forstår ikke din logik.
    Fjerner du dpf, vil røggastallet stige.

• #23   13. aug 2020 Henrik C:
    Hvis din logik er korrekt vil en bil med dpf filter aldrig kunne bestå en røggastest uden dpf?
    Det er så påvist gang på gang og jeg har set det mange gange at de klarer røggastesten til UG!!!
    For at måle partikeludledning skal du have et apparat der til og det har synshallerne ikke endnu!
    Røggastest taster nok sod men ikke partikel mængden.

• #24   13. aug 2020 Igen. Dpf fjerner partikler, ikke sod. Det måler syn ikke.
    Kat, minimerer sod... Som de måler til syn, nogle biler kører så rent at kat næsten ikke er nædvendig

Kommentér på:
DPF Problem

Annonce