{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Johnny K
Johnny K
Tilmeldt:
15. aug 2020
Emner: 1 Svar: 3

Syn af Suzuki Splash {{forumTopicSubject}}

Hej,
Økonomien er lidt skrabet, så vil gerne vide hvad jeg kan gøre for at min Splash (2014) går igennem syn første gang. Der er 2 problemer: 1) Når jeg tænder lyset (for at kunne tænde det lange lys om natten) går lyset i instrumentbrættet somme tider. Skal nogle gange tænde og slukke et par gange før det virker; 2) Den er også lidt træls at sætte i bakgear. Nogle gang blokerer den nærmest (kold). Når jeg har kørt lidt skal den somme tider have et ekstra tryk før den går ordentligt i gear. Det sidste kan jeg leve med, hvis ikke det skader kobling/gearkasse osv. Ellers er der nogle der har en ide om, hvad det kan koste at få fikset de ting?
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af Suzuki Splash
  • #2   15. aug 2020 Er ikke noget problem til syn.

  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #3   15. aug 2020 Tak for svar. Alt fint på den ud over de ting og kører helt perfekt. Men hvis det andet kan laves for under 10.000 (helst et lille stykke under), så overvejer jeg at få det gjort inden, da det er irriterende. Er der andre der har fået fikset lignende koblings-problemer med deres Suzuki Splash/Swift efter 2012?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   15. aug 2020 Kør til syn og se hvad de siger. Bliver den ikke synet får du en liste over de ting der skal laves, og så kan du køre til omsyn indenfor 30 dage til reduceret pris.

  • #5   15. aug 2020 Nu er kobling og gearkasse ikke ligefrem kendte for at holde særlig godt i den model. Så det var nok det jeg ville frygte mest.
    Det med lyset kunne muligvis være en defekt arm.


  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #6   15. aug 2020 @Skodakonge - tak for svar. Kan se i en anden tråd herinde med en Swift, der har et lign. problem hvor de taler om synchromesse eller udrækkerleje, der kan være defekt. Den kører eller fint gennem alle gear. Koblingen hopper lidt, hvis det har været koldt og vådt, så den er nok ved at være træt, men nogle mener vist, at der kan være mange kilometer tilbage endnu i den. Udskiftning af både kobling og gearkasse kommer op på de 10.000 jeg nævnte, men hvis det ikke er et problem i forh. til syn pt. så vil jeg gerne vente lidt endnu før jeg laver den operation. Har ikke lige 10.000 siddende så løst i lommen smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #7   16. aug 2020 Til sammenligning, så har jeg lige købt en rigtig fin fiat sprit nysynet til 8000kr...Eneste fejl er 2 slidte fordæk som jeg har købt helt nye til 100kr pr stk ved en bekendt..

  • Johnny K
    Johnny K Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 3
    #8   16. aug 2020 @Kompressor Knud - har haft bilen i 2 år og der har ikke været det mindste undtagen et varmeskjold, der lige skulle strammes. Kører ellers helt perfekt så det er mest bare irritation og så ved jeg ikke så meget om hvor krakilske de er hos Syn. Den har kørt 175000 men den føles på mange måder som ny. Men det er jo altid lidt et lotteri med brugte biler. Min genbo har en Peugeot 208, der har en del år på bagen. Han gav vist heller ikke meget mere for den end dig, men så skulle han pludselig skifte køler og noget andet, som blev dyrere end det han havde givet for bilen smiley

Kommentér på:
Syn af Suzuki Splash

Annonce