DPF Problem Mondeo 2.0TDCI {{forumTopicSubject}}
Som opfølgning på tidlier indlæg..
https://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1882601-dpf_problem_mondeo_2_0tdci
Nu har knægten været på værksted flere gange og stadig problem med DPF
Hos den første mekaniker blev der skifter Lamba sonde bank 1-1 samt den 5 dyse (den i DPF) men det hjalp ikke længe for den fik igen motorfejl, det viste sig så at der var brændt hul flere steder i DPF filteret så der blev sat et helt nyt på fra FTZ af modellen Walker.
Men efter 200km gav det motorfejl (regenereringen)
Den har så over 3 gange været hos en mekaniker i Frederikshavn som bla. har skiftet en temperatur føler Hjalp heller ikke da der igen kom fejl.
Så har han pillet det nye DPF af og kunne konstater af katalysatoren vær meget sodet til og siger til min søn at den forrige mekaniker ikke var rigtig klog da det er normalt procedure at man kontroller dette og rengør katalysatoren før man installer et nyt DPF filter da alt det sod jo ville ryge lige ind i den nye DPF, så han er af den opfattelse at den helt nye DPF skal sendes til rensning eller et nyt på
Da det er under 6 måneder siden han købte bilen så vil mekanikeren ikke gøre mere da han siger det vil komme til at koste over 20000kr før den er køreklar da der er flere problemer med den så som 4 nye dyser som koster 10000kr + montering
Hvad fan gør man lige her ? knægten har allerede ofret ca. 20000kr på den nu.
maj 2020
Svar: 19
Har selv gjort det på min Peugeot 206+ 1.4 HDi 2012 og den køre meget bedre. Når jeg skal til syn, så sætter jeg partikelfilter på igen (som tager en time, gør det selv).
En go ide er at købe en brugt ECU (motorstyring) så skifter man bare over til den.orginale når man skal til syn. Serfølig skal der så lige være styr på de fejl bilen har.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Mener bare ikke det kan passe at man skal til mekaniker igen og igen uden fejlene er rettet. det er jo ikke billigt og det virker som om mekanikerne bare skifter føler efter føler o.s.v uden det hjælper hvilket kunne tyde på at følerne der er skiftet måske slet ikke har fejl.
Er det normalt eller er der en procedure for at man skal kontroller / rense katalysatoren når man skifter DPF filteret ?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Ikke følere men selve termostat.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
maj 2020
Svar: 19
Så det lugter som om han tar røven på dig.
Om katten skal renses eller ej, det ved jeg entelig ikke men gjorde det ikke på min 206+'er da jeg købte nyt filter og der skete ikke noget. Men syntes det lyder som bullshit at dit nye filter er stoppet pga. den lille mængde sod der måtte være i katten.
Har selv kørt med defekt temp måler, hvor jeg kørte 2000km uden regen og da jeg skiftede temp føleren, så regen'ede den fint og filteret er rent og som nyt, da jeg ikke bruger det pt, kun til og fra syn.
maj 2020
Svar: 19
Nu har jeg kun selv købt et Walker SiC filter som jeg gav 2800kr for (nyt og fra Autodoc) og der var ikke depositum.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Så man skal ikke rense kat. Først da den også skulle være ny?
Jeg kunne godt tænke mig at hører hvor mange grader motoren er når den er driftvarm da den skal være x-antal grader før den regenerer.(man kan ikke se på måleren om den er 74 eller 76 grader og det kan afgøre om den regenerer eller ej)
Det var fejlen på vores S-max fra samme årg og med samme motor sidste år.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
og der er mig bekendt ikke indbygget Kat i denne.
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Men hvis der er kat på seperat så burde den være meget tydelig at se mellem turbo og dpf!
Min bmw 335d har også dpf og kat i samme enhed, der er kun den klump og intet andet
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 802
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
fejlkode 2463 partikkelfilter tilsodet.
Der er skiftet fgl.
DPF med nyt walker
Lambasonde bank 1-1
Den 5 dyse (den i DPF)
en af de 2 temperatur føler i DPF
alt overstående indenfor 1000km
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Spurgte vores lokale mek og han sagde det var fint, spurgte også ind til om han havde husket at nulstille til nyt filter og det siger han at han har. men mek i Frederikshavn sagde at den lokale mek ikke havde nulstillet til et nyt filter og at katalysatoren var ekstrem møget til og at det var derfor den nye DPF er sodet helt til.
Men hvad ved jeg
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 802
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Vi gider jo heller ikke brokke os over småting, men så er der lige et par føler og vupti en regning på 4750kr og da det ikke virkede så ...
Men det virker sku noget amatør agtig at den har været ved 2 mekaniker ialt 4-6 gange uden den er fikset eller der er sat en ordenligt diagnose.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det med depositum kan du ikke bruge autodoc til af afgøre om der er eller ej.
Værksteder handler sikkert ikke ved autodoc.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Nu skrev du jo om autodoc.
Jeg tror bare at de værksteder du har været ved, kun har reservedels udskiftere med en tester i hånden, og ikke reelle makanikere..
Desværre, men sådan er det jo bare tit.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Hvis der ikke er depositum hos Autodoc så tvivler jeg på der er hos FTZ
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 1.217
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Luftmasse.
Brændstofmængde.
Egr funktion.
Gløderørs funktion
Temp fær og efter dpf
Dpf modtryk
Dysekorektion.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
#29 Tak, det vil jeg lade det gå vider.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
Hvad får den nuværende mekaniker til at ville skifte dyser
Hvis ikke den vil starte en regenerering, så tjek trykket hen over DPF, tjek temperaturen om den stiger når bilen prøver at regenerer, gør den ikke så tjek pumpen til dysen/forstøveren i DPF, virker den så tjek stik og ledninger til temperaturen sensorne. Dette kan tjekkes med en tester som F.eks Forscan
“ fejlkode P246B partikkelfilter defekt.
fejlkode 2463 partikkelfilter tilsodet.”
Fortæller stort set bare at den ikke har regenereret, og for god ordensskyld så skal bilen ikke køre med mindre det er strengt nødvendigt.
Er der på noget tidspunkt forsøgt med en tvangs regenerering, og så se om den overhovedet vil være med til det, samtidig kan det ret hurtigt konstateres om div sensor virker og om pumpen dur.
Hvad får din mekaniker til at ville skifte dyser? Er det et gæt(igen) eller har han fejlsøgt med andet end hans tester?
#13
Mondeo af den årgang køre med seperat DPF og Kat...
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
- Men den er jo skiftet.
Motortemperatur bliver mange gange ikke høj nok og der skal skiftes termostathus.
Dyser er os medvirken til problemet, og sender du dem til tjek er det 100% sikker at de bliver kasseret.
Jalousispjæld kan os fejle, og skal os tjekkes.
- Tænding på, så skal spjælde foran køler åbne.
Tjek modtryk i udstødning. Maks 10mbar i tomgang, og 300mbar ved fuld gas i 3. Gear.
Tjek temperatur i DPF om den er ok. Jeg mener den skal være 400 grader før kat og 600 grader min før den starter regenerering.
- Men temperatur bliver ikke høj nok hvis de andre komponenter ikke spiller.
Dette er mine egne erfaringer.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.613
Det er også set før at utæt flexrør kan fucke dpf da modtryk fiser ud der.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
Ja havde lige lidt go tid
Søren.
Så lidt
mar 2009
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 112
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
mar 2009
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 112
Men godt det lykkedes jer at finde en løsning.??
DPF Problem Mondeo 2.0TDCI