{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 12

PHEV spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Kære forum,

Jeg overvejer at købe en PHEW, f.eks. en Outlander.

Kan man få bilen til at varme op via elstikket om morgenen, så den både er varm og har fuldt batteri, når man kommer op en kold december morgen?

Tak for info smiley

Kommentarer på:  PHEV spørgsmål
  • #1   15. sep Det er klart nemmere at du spørger dem der sælger bilen. De kan helt sikkert svare på det.

• #2   15. sep Hehe det ville være super oplagt

• #3   15. sep På mange af dem ja, vær obs på at Mitsubishi har trukket sig fra det danske marked

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

#4   15. sep Tak for svaret. Hvilken betydning tænker du, at det vil få, at Mitsubishi trækker sig fra Europa i forhold til at købe en eksisterende Outlander PHEW nu?

• #5   15. sep Det er svært at sige, men tænker dele og evt garanti måske kan blive en udfordring smiley

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 33
    #6   15. sep Outlander har varmepumpe , og så har den nok også schedulering, som min Kuga har, så du kan planlæge opladning i de billige timer, og ja, opvarmning af kabine osv..
    edit: Kuga har elvarmer, så det ikke misforstås.

• #7   15. sep Får man ikke mere bil for pengene at købe en Kuga end en forældet Outlander?

Fight me:

• #8   15. sep Mig bekendt er der pt stoppet for salg af nye kuga da de ikke kan følge med på fabrikken

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

#9   15. sep Tak for svarene. Jeg fandt frem til, at Outlander har den ønskede mulighed på modellerne til 350k+.

• #10   15. sep Du er klar over at Mitsubishi trækker sig ud af Europa ?

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

#11   15. sep Ja, det er jeg klar over, så der kommer ikke nye modeller, men de eksisterende modeller sælges mig bekendt stadig.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

#12   15. sep #6 - Er der noget med, at Kuga'en har et problem med opvarmning under kørsel, som kun kan ske vha. benzinmoteren, og altså ikke vha. elmoteren? Hvis ja, hvad betyder det i praksis, hvis du da har haft din Kuga, mens det var koldt?

• #13   15. sep #7
    kuga er rigtig aggressivt prissat. Men det er jo skidt reklame at de allerede skal have bilerne ind for anden gang grundet fejl
    Derudover så synes jeg personligt, at det er ufatteligt at større suv hybrid modeller kun må trække 1200 kg, der vinder outlander klart med sine 1500 kg på krogen

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

#14   15. sep #12 Jeg har ikke bemærket problemer med varme, og jeg har indtil nogle uger tilbage, brugt el kørsel flittigt men vi har jo haft en del god varme, så den har nok mere kølet ned. Lige pt er blandet kørsel, og så er varme delen jo nok trukket på brændstof og el, den del virker da smiley

Outlander valgte jeg fra på grund af service i butik, den begrænsning at man kun har 3 biler, og ikke options til at vælge noget fra/til uden at andet ryger ud.
    Så tænkte jeg om det 4WD var vigtigt i Danmark, og der var andres holdning, jeg skulle have noget pænt og ikke noget stort, for outlander er jo ikke køn , den er bare god på udstyr og 4WD og pladsen en smule bedre vistnok, og har være populær i mange år men det har Kuga jo også siden 200x .

Er super irriteret over deres kampagne issue med batteri opladning, da det er, hvor jeg kan spare nok og komforten er lige det bedre på ren elkørsel, så jeg håber bare de snart får ordnet det, så er bilen jo fortsat fin, synes jeg.

Synes helt klart du skal prøve forskellige PHEV modeller, og kuga og en outlander, når de kører på el. (ups, Kuga kan blive svær at prøve på ren el men så er kombi kørsel da ok)

#8 Så er det ikke efterspørgsel som har lukket kanalerne(strømmen) af biler, det er fejlen som har stoppet levering og bestilling, da de vil sikre de virker , lyder det til.
    Fabrikken sender nok ikke flere biler ud fra Valencia så længe der er en fare de ikke har løst.
    Får de ikke ordnet det, så vil bestillinger blive leveret efter 1.1.2021, og muligvis 40% dyrere på afgift og ingen afgiftsfri < 400.000 besparelse.

• #15   15. sep Kuga og Outlander har ikke varmepumpe. Men de kan begge varme op når de står parkeret så du har varm kabine til adgang. Outlander kan yderligere varme batteripakken op som Kuga ikke kan.
    Outlander har enormt meget bedre plads end Kuga, samt hurtig opladning, 1500kg træk, lang garanti, 4x4.
    Til vinter kan Kuga ikke køre ren el, det kan du i en Outlander.

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

#16   16. sep #15 Du glemte,
    Outlander kører langsommere end Kuga (170km/t) , den har kun 40liter mere i baggagerum, mindre hk , dårligere acceleration , og så har den mindre option i dyreste model , og mindre options og mindre sikkerheds tiltag.
    Jo, så er den den jo også dyrere hvis man skal sammenligne på options, du betaler 400.000 for Outlander PHEV, så man må vælge fra eller til på nogle områder, og betale mere hvis man så mener 4WD er det man vil med samme options.

Omkring kørsel på el til vinter? har du et link, eller er det en konspirations teori, bilen har jo ikke været ude i europa og usa på en vinterdag, så hvem har konkluderet dette?

Varmepumpe er forskellige , måske er elektrisk varmepumpe noget andet for dig?
    Her nævner de varmepumpen i Outlander phev
    https://jv.dk/artikel/vi-tester-storladen-mitsubishi-outlander-men-noget-gammeldags-plug-in-hybrid

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

#17   16. sep Informationen om opvarmning af Kuga kommer fra denne artikel:
    https://fdm.dk/motor/biltest/ford-kuga-prisbomben-sparer-paa-elkoerslen

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

#18   16. sep #17 Ordet "vinter" indgår ikke engang i den link, så hvordan kom du frem til den konklusion? At de hos FDM også får fiktive tal ud af kørsel, lyder som teoretisk kørsel og ikke praktisk erfaring med bilen, da de også har anmeldt den til 40km på en opladning og jeg kan nå op til 55km. Bilen selv beregner op til 67km når man får mest ud af det, så FDM stoler jeg ikke på men heldigvis har andre bil blade i Danmark også bekræftet FDM tager fejl.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

#19   16. sep #17: Citat fra artiklen:
    Det er ærgerligt, at Kuga er udstyret med et simpelt elektrisk varmeapparat, der kun om sommeren kan levere nok varme til kabinen. Her havde en egentlig varmepumpe, som man ser hos flere af konkurrenterne, givetvis været et bedre valg.

Om man så stoler på FDM eller ej er en anden sag.

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

#20   16. sep #19 ????? Hvordan konkluderer du så at bilen ikke kan køre på batteri om vinteren, altså... Du er vist lidt af en sørøver når du skriver sørøver historier til andre om fiktive problemer, som du læser og ønsker at forstå som noget andet.....

Du har i et andet indlæg beskrevet Outlander som værende med el varme, og uden varmepumpe, så ud fra dit FDM argument så kan Outlander da ikke køre på el om vinteren???? Total røver historie hvis du spørger mig.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

#21   16. sep #20 - Jeg har da ikke skrevet noget om ikke at kunne køre på el om vinteren, jeg har alene skrevet om at opvarme bilen uden brug af benzin under kørsel.

Så selv sørøver til dig smiley

• #22   16. sep Hvad med Rav4 plug-in? Er den ikke lige på trapperne? smiley

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

#23   16. sep #21 Sorry, #15 og dig blev blandet der.
    Fra #15 "Til vinter kan Kuga ikke køre ren el, det kan du i en Outlander."

• #24   17. sep Outlander kan kun køre 170km/t - En fin sikkerheds feature IMO.
    Bagagerums liter opgivelsen er i dette tilfælde enormt misvisende - Outlander har kæmpe bagagerum sammenlignet med Kuga. Vi har haft vores Odder barnevogn i Kuga, den kan være der med alle hjul monteret, men så heller ikke mere. Outlander æder barnevogn med alle hjul + klapvogn + 2 rygsække.
    Kuga har én HK mere og er derfor selvfølgelig også lidt hurtigere da det er en mindre bil uden 4x4.
    Når man kommer til at skal trække noget, så er Outlander meget stærkere. Den har knap 600nm. Kuga (mig bekendt) vurderes til under 400nm.
    Kuga har været ude som test-bil til diverse motorjournalister i det tidlige forår, når det bliver koldt kan batteripakken ikke levere strøm nok til både fremdrift og opvarmning af kabine.
    Outlander har ingen problem med dette da den er udstyret med varmeapperat til batteripakken.
    Både Kuga og Outlander har elektriske varmeapperater. Kuga har en "toastrister" Outlander har en anderledes opbygning hvor den varmer en kreds op.
    Mitsubishi har et forbrug på 4000 watt, og mon ikke Kuga ligger i samme omegn.
    Men forskellen ligger i opvarmning af batteripakken - Når en batteripakke er kold hvor vi nærmer os frysepunktet, så er der ringere mængde KwH og den kan levere mindre KW.

• Kuga
    Kuga Tilmeldt:
    apr 2017

#25   18. sep #24 Du ved godt Kuga lige pt, har overophednings problemer med batteripakken? Så præcis hvori ligger den helt normale naturlige opvarmning som sker med batterier når man oplader? Du har vel opladet batterier i hjemmet eller brugt genopladelige batterier, så igen, et PR stunt mere end andet.
    Selv fossil baseret brændstof biler, kører kortere på literen om vinteren, fordi mere energi er krævet, så jeg ved ikke om jeg skal grine eller bare glemme dine holdninger der, som lyder som personlige og ikke særlig videnskabelige.

Resten gider jeg ikke mere, du er glad for din bil, og forhåbentlig er mange andre stadig glade for at eje en Kuga. så kan din være nok så stor men uden support og reservedele i Danmark i fremtiden, så dør Mitsubishi jo roligt, når bilen er væk fra det europæiske marked, og når lagre er tomme. Så glæd dig bare over at have en af de sidste på europæisk marked.

• #26   18. sep Det fakta at Mitsubishi ikke alene forlader Danmark, men hele Europa ville få mig til at rende skrigende væk. En outlander er en dejlig bil, vi har selv et vennepar der har en.
    Men hvordan mon det vil gå med adgang til service, reservedele, tilbagekaldelser, garanti ting og ikke mindst værditabet. Tror sidstnævnte vil være ekstremt voldsomt. Mærket havde i forvejen problemer med brugt værdien, og vil næsten tro at brugte avancerede Mitsubishi‘er vil være usælgeligt.

Kuga er en lækker bil, men personligt syntes jeg ikke der er nok værdi i batteritiden på en sådan.

• #27   19. sep Ja det gør jeg. Og jeg ved også at det er blevet lavet én gang og nu skal ind igen for at laves og der ingen løsning er nu. Jeg ved også at vinduesviskerne bilen bliver afleveret med er dårlige og de er i restordre hos Ford. Jeg ved også at der er problemer med afladning af 12v batteri. Jeg ved også at der er problemer med rystelser ved motorvejshastigheder.
    De fleste EV har både aktiv køling og opvarmning af batteri. Fulstændig korrekt at et batteri bliver varmt ved opladning, men det bliver koldt igen. Nogen biler (Herunder Outlander) har så aktiv opvarming af batteri.
    Hvis du vil lave launch control på en Tesla vil den først lade dig gøre det når batteriet er varmet op til X-temperatur.
    OBS - Jeg har på intet tidspunkt sagt at en Kuga er en dårlig bil, tværtimod synes jeg der er en fin bil til en attraktiv pris.
    Hvad angår videnskabelig eller ej ved jeg ikke hvad du hentyder til - Når jeg fysisk har haft vores barnevogn i en Kuga og derefter i en Outlander, det må være videnskabeligt smiley
    Mitsubishi´s største marked er USA og Asien og her fortsætter de med at buldre frem. Reservedele og support vil jeg ikke være det mindste bekymret for da der jo fortsat er gang i resten af verden med udvikling og salg.
    Se bare Saab, mærket er helt opløst og eksisterer ikke mere men der er masser af reservedele endnu.
    Mitsubishi har en masse at byde på som Kuga ikke kan, og omvendt.

• #28   19. sep Nu er Mitsubishi heller ikke just kendt for være nær så stabil som Saab.
    Mitsubishi havde et højtråbende værditab inden de meddelte at de forlod EU, hvordan tror du det bliver efter? Det bliver svimlende, især med en bil hvor der er betydeligt mere teknik i end en Saab.

Kommentér på:
PHEV spørgsmål

x