{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.825 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Tilmeldt:
15. sep 2020
Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12

PHEV spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Kære forum,

Jeg overvejer at købe en PHEW, f.eks. en Outlander.

Kan man få bilen til at varme op via elstikket om morgenen, så den både er varm og har fuldt batteri, når man kommer op en kold december morgen?

Tak for info smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PHEV spørgsmål
  • #1   15. sep 2020 Det er klart nemmere at du spørger dem der sælger bilen. De kan helt sikkert svare på det.

  • #3   15. sep 2020 På mange af dem ja, vær obs på at Mitsubishi har trukket sig fra det danske marked

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #4   15. sep 2020 Tak for svaret. Hvilken betydning tænker du, at det vil få, at Mitsubishi trækker sig fra Europa i forhold til at købe en eksisterende Outlander PHEW nu?

  • #5   15. sep 2020 Det er svært at sige, men tænker dele og evt garanti måske kan blive en udfordring smiley

  • #7   15. sep 2020 Får man ikke mere bil for pengene at købe en Kuga end en forældet Outlander?

    Fight me:


  • #8   15. sep 2020 Mig bekendt er der pt stoppet for salg af nye kuga da de ikke kan følge med på fabrikken

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #9   15. sep 2020 Tak for svarene. Jeg fandt frem til, at Outlander har den ønskede mulighed på modellerne til 350k+.

  • #10   15. sep 2020 Du er klar over at Mitsubishi trækker sig ud af Europa ?

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #11   15. sep 2020 Ja, det er jeg klar over, så der kommer ikke nye modeller, men de eksisterende modeller sælges mig bekendt stadig.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #12   15. sep 2020 #6 - Er der noget med, at Kuga'en har et problem med opvarmning under kørsel, som kun kan ske vha. benzinmoteren, og altså ikke vha. elmoteren? Hvis ja, hvad betyder det i praksis, hvis du da har haft din Kuga, mens det var koldt?

  • #13   15. sep 2020 #7
    kuga er rigtig aggressivt prissat. Men det er jo skidt reklame at de allerede skal have bilerne ind for anden gang grundet fejl
    Derudover så synes jeg personligt, at det er ufatteligt at større suv hybrid modeller kun må trække 1200 kg, der vinder outlander klart med sine 1500 kg på krogen


  • #15   15. sep 2020 Kuga og Outlander har ikke varmepumpe. Men de kan begge varme op når de står parkeret så du har varm kabine til adgang. Outlander kan yderligere varme batteripakken op som Kuga ikke kan.
    Outlander har enormt meget bedre plads end Kuga, samt hurtig opladning, 1500kg træk, lang garanti, 4x4.
    Til vinter kan Kuga ikke køre ren el, det kan du i en Outlander.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #17   16. sep 2020 Informationen om opvarmning af Kuga kommer fra denne artikel:
    https://fdm.dk/motor/biltest/ford-kuga-prisbomben-sparer-paa-elkoerslen


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #19   16. sep 2020 #17: Citat fra artiklen:
    Det er ærgerligt, at Kuga er udstyret med et simpelt elektrisk varmeapparat, der kun om sommeren kan levere nok varme til kabinen. Her havde en egentlig varmepumpe, som man ser hos flere af konkurrenterne, givetvis været et bedre valg.

    Om man så stoler på FDM eller ej er en anden sag.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 33 Emner: 7 Svar: 12
    #21   16. sep 2020 #20 - Jeg har da ikke skrevet noget om ikke at kunne køre på el om vinteren, jeg har alene skrevet om at opvarme bilen uden brug af benzin under kørsel.

    Så selv sørøver til dig smiley


  • #22   16. sep 2020 Hvad med Rav4 plug-in? Er den ikke lige på trapperne? smiley

  • #24   17. sep 2020 Outlander kan kun køre 170km/t - En fin sikkerheds feature IMO.
    Bagagerums liter opgivelsen er i dette tilfælde enormt misvisende - Outlander har kæmpe bagagerum sammenlignet med Kuga. Vi har haft vores Odder barnevogn i Kuga, den kan være der med alle hjul monteret, men så heller ikke mere. Outlander æder barnevogn med alle hjul + klapvogn + 2 rygsække.
    Kuga har én HK mere og er derfor selvfølgelig også lidt hurtigere da det er en mindre bil uden 4x4.
    Når man kommer til at skal trække noget, så er Outlander meget stærkere. Den har knap 600nm. Kuga (mig bekendt) vurderes til under 400nm.
    Kuga har været ude som test-bil til diverse motorjournalister i det tidlige forår, når det bliver koldt kan batteripakken ikke levere strøm nok til både fremdrift og opvarmning af kabine.
    Outlander har ingen problem med dette da den er udstyret med varmeapperat til batteripakken.
    Både Kuga og Outlander har elektriske varmeapperater. Kuga har en "toastrister" Outlander har en anderledes opbygning hvor den varmer en kreds op.
    Mitsubishi har et forbrug på 4000 watt, og mon ikke Kuga ligger i samme omegn.
    Men forskellen ligger i opvarmning af batteripakken - Når en batteripakke er kold hvor vi nærmer os frysepunktet, så er der ringere mængde KwH og den kan levere mindre KW.


  • #26   18. sep 2020 Det fakta at Mitsubishi ikke alene forlader Danmark, men hele Europa ville få mig til at rende skrigende væk. En outlander er en dejlig bil, vi har selv et vennepar der har en.
    Men hvordan mon det vil gå med adgang til service, reservedele, tilbagekaldelser, garanti ting og ikke mindst værditabet. Tror sidstnævnte vil være ekstremt voldsomt. Mærket havde i forvejen problemer med brugt værdien, og vil næsten tro at brugte avancerede Mitsubishi‘er vil være usælgeligt.

    Kuga er en lækker bil, men personligt syntes jeg ikke der er nok værdi i batteritiden på en sådan.



  • #27   19. sep 2020 Ja det gør jeg. Og jeg ved også at det er blevet lavet én gang og nu skal ind igen for at laves og der ingen løsning er nu. Jeg ved også at vinduesviskerne bilen bliver afleveret med er dårlige og de er i restordre hos Ford. Jeg ved også at der er problemer med afladning af 12v batteri. Jeg ved også at der er problemer med rystelser ved motorvejshastigheder.
    De fleste EV har både aktiv køling og opvarmning af batteri. Fulstændig korrekt at et batteri bliver varmt ved opladning, men det bliver koldt igen. Nogen biler (Herunder Outlander) har så aktiv opvarming af batteri.
    Hvis du vil lave launch control på en Tesla vil den først lade dig gøre det når batteriet er varmet op til X-temperatur.
    OBS - Jeg har på intet tidspunkt sagt at en Kuga er en dårlig bil, tværtimod synes jeg der er en fin bil til en attraktiv pris.
    Hvad angår videnskabelig eller ej ved jeg ikke hvad du hentyder til - Når jeg fysisk har haft vores barnevogn i en Kuga og derefter i en Outlander, det må være videnskabeligt smiley
    Mitsubishi´s største marked er USA og Asien og her fortsætter de med at buldre frem. Reservedele og support vil jeg ikke være det mindste bekymret for da der jo fortsat er gang i resten af verden med udvikling og salg.
    Se bare Saab, mærket er helt opløst og eksisterer ikke mere men der er masser af reservedele endnu.
    Mitsubishi har en masse at byde på som Kuga ikke kan, og omvendt.


  • #28   19. sep 2020 Nu er Mitsubishi heller ikke just kendt for være nær så stabil som Saab.
    Mitsubishi havde et højtråbende værditab inden de meddelte at de forlod EU, hvordan tror du det bliver efter? Det bliver svimlende, især med en bil hvor der er betydeligt mere teknik i end en Saab.


Kommentér på:
PHEV spørgsmål

Annonce