{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.885 visninger | Oprettet:

Dustie D
Dustie D
Tilmeldt:
9. nov 2015
Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64

Findes der ikke små sjove biler som dengang far var ung mere? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en lille (micro?) bil til kørsel i lokalområdet, men jeg synes ikke rigtig jeg har haft held til at finde noget spændende, selvom jeg ikke synes jeg stiller de vilde krav..

- Lille bil
- Rimelig rap (omkring de 8 sek. 0-100 f.eks?)
- Rap men ikke en raket til en halv million +
- Privatleasings-mulighed er et plus

Den eneste jeg har fundet er en VW Up GTI, men jeg har ikke prøvekørt den da den åbenbart er udgået smiley

Skal jeg bare have pudset brillerne eller findes der ikke noget i den stil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Findes der ikke små sjove biler som dengang far var ung mere?
  • #1   3. okt 2020 Snakker vi kun helt nye biler, eller er brugte en mulighed??

    Cooper s JC
    Fiesta st2
    Corsa OPC
    Ibiza cupra


  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #2   3. okt 2020 Hvis det er brugt skal det være privatleasing i hvert fald. Jeg har nok gammelt at holde kørende allerede smiley

  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #4   3. okt 2020 Swift sport. Den havde jeg overset. Jeg må forbi den lokale Suzuki pusher og se om han vil lease sådan en ud til fornuftige penge og i så fald ud at teste smiley

  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #6   3. okt 2020 Den er 0,7 sek. hurtigere på papiret end min Alfa 159 så helt galt kan det vel ikke gå smiley Jeg kender kun den ældre Swift og den synes jeg var lige plastikagtig nok. Men helt sikkert et besøg værd.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #7   3. okt 2020 Toyota Yaris GR som kommer næste år burde være en sjov lille bil...1,6l med 3 cylinder og turbo, 260hk, 4x4 og 6 trins manuel gear.

  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #9   3. okt 2020 Ja Yaris GR lyder til at blive rigtig sjov men den havner direkte i special bil segmentet hvor det er stor set umuligt at opdrive en privatleasing kontrakt. Jeg er ikke meget for at købe den slags bil midt i de snakker store afgiftsændringer. smiley

  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #12   3. okt 2020 Kald mig bare gammeldags og blasfemisk, men jeg synes ikke rigtig en moderne GTI er særlig spændende. Det er stort set umuligt at få noget ud af den som man ikke også kan få i en tilsvarende ikke-GTI model uden at risikere kørekortet, medmindre det er race fra et lyskryds til det næste med maks 80km/t. En gammeldags GTI var også sjovere i hverdagen. Det tillader jeg mig at påstå at en moderne en i Polo og Golf klasserne ikke rigtig er. Om ikke andet er det kæmpe slæder i forhold til "dengang far var ung". Undskyld smiley

  • #13   3. okt 2020 VW UP GTI er da stadigvæk at finde på https://www.volkswagen.dk/da/modeller/up-gti.html#CONFIGURE

  • #15   3. okt 2020 sådan en her er jævn rap og er faktisk ret sjov at kører i

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iv/16-rs-trophy-edc-5d/4850881


  • #16   3. okt 2020 Hvad med en Fiat 500 Abarth? Lille, let og kvik.

    I "gamle dage" var bilerne en hel del lettere end mange biler er i dag, og det kan mærkes. Til gengæld har biler generelt en hel del flere HK i dag.

    Hvis du søger noget som minder om det du savner fra gamle dage, er vægt nok et af de mest vigtige ting at se på.


  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #17   3. okt 2020 Mr T:
    Ja Up GTI er der som køb, men ikke engang den almindelige Up er der under leasing. VW siger de måske kommer igen "senere på året". Hvorfor de er væk pt. ved jeg ikke. Kommer der mon et facelift?

    https://site.volkswagen.dk/privatleasing/



  • #18   3. okt 2020 Jeg kommer med et vildt gæt : VW Up udgår !

    Seat Mii og Skoda CitiGo findes kun som elektrisk .

    VW Up har været med os siden 2012 , og ude i europa er markedet begrænset.


  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #19   3. okt 2020 Carsten J: FIATen har fået ret så ringe reviews så vidt jeg kan se smiley

    Trolle P: Det tænkte jeg også, men hvorfor siger VW mon så at den kommer tilbage senere på året?


  • #20   3. okt 2020 Som så meget andet her i 2020 tænker jeg at de nye 2021 modeller , der jo allerede burde stå i butikkerne nu er blevet forsinket ?



  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #22   4. okt 2020 FDM skriver:

    "Men modelprogrammet er skåret kraftigt ned – tilsyneladende et offer for CO2-grænserne. Væk er både den fine 90 hestes og den meget roste GTI med 115 hk. Tilbage er kun den 60 hestes i to udstyrsvarianter. Men GTIen vender tilbage i begyndelsen af 2020 i forbindelse med et facelift."

    Jeg synes ikke at have set mere end én type Up GTI. Mon det er den der kommer snart? I så fald kunne det da være spændende..


  • #23   4. okt 2020 Hvad med Hyundai i20 N? Den er også på vej...

  • #24   4. okt 2020 Fra dengang far/jeg var ung, renault 5 turbo 2, hvis den er til at støve op?

  • #25   4. okt 2020 Fiat abarth 595?

  • #26   5. okt 2020 Det eneste du har fundet er en VW UP GTI?!

    Brugte du 4 sekunder på at lede eller har du været på månen nogle år?!
    "Bare" en 140 hk Fiesta er ca. 9 sekunder.

    Og ellers i 2018 en Fiesta ST med 6,7 sek 0-100

    :|


  • Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

    Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #27   5. okt 2020 Martin, fint at du synes en Fiesta er en sjov mikro bil. Jeg synes selv den er grim og den er ikke på min liste over spændende biler. Desuden er den hverken mikro eller som leasing. Men ok, 2/4, det kunne da være værre.

  • #28   6. okt 2020 Ja, du beklager at du skriver så tvetydigt, det forstår jeg.

    "Jeg er på udkig efter en lille (micro?) bil"
    Og grim alligevel? Jaja, det er jo smag og behag, men okay, en VW UP, hahaha smiley Javel ja. "Spændende".. Det må du jo om.

    Og inde på Ford fandt jeg da leasing, så din 2/4 kan du da stikke skråt op i røven, din arrogante lort. (tjuhej, der blev jeg da lige pigesur, hva'? smiley smiley smiley )
    Men selv tak for hjælpen og at vi gider at svare på dit spørgsmål!
    https://campaigns.santanderconsumer.dk/web/faces/public/exo/privatleasingfordfiesta?&menu=true&utm_source=agillicCRM&utm_medium=web&utm_campaign=Privatleasing_Ford_modeller&resourcename=Privatleasing_Ford_modeller&channel=web&anon=true&fmccmp=other:nwp:psr:promotions%20showroom::Bestil%20Fiesta%20privatleasingtilbud%20her:ford%20fiesta


  • #29   6. okt 2020 Fiesta mk7.5 st180 eller st200... Det fåes bare ikke mere rå hvis det også skal være moderne... tag ud og prøv en.

    Man kan sagtens kører sportsligt i den, helt uden at overskride fartgrænser.. Det er ikke for sjov at den vandt mere eller mindre alle GTi test i sin klasse fra 2013-2017..

    Og tuningspotentialet er KÆMPE, og eftermarkedsstumper er blandt det største der findes.. ??


    Og ja. Den nye mk8 model er grim.. og er en rigtig bedstefar bil i forhold til mk7.5..


  • #30   6. okt 2020 Alfa MiTo 1,4 med 155/170 heste tror jeg er sjov! Kan desværre ikke fås fra ny...

  • henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
    #31   6. okt 2020 NSU 1200 TT,,Hilman IMP eller Panda 1.4 100hp

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #32   6. okt 2020 Da jeg var ung fandtes der kun en "Minibil" som kunne det du ønsker. Den kan desværre nok ikke fås via leasing, men jeg er overbevist om at den kun bliver mere og mere værd.
    Mini Cooper S (1275) fra omkring 1970. Jeg vil tro at du, hvis du er heldig, kan finde et rimeligt eksemplar til omkring 150.000,- Det er jo nok en af de få biler som kryber voldsomt op ad prislisten med tiden. For at være sikker på at sådan en er ægte er der et par små ting man kan kigge efter. Der skal være to benzintanke på (to x 25 liter) Der skal også være to ekstra bolte i topstykket, samt sidedæksler på motorblokken, ja, og så er der lige motornummeret som skal starte med "12".
    Havde jeg dig bare beholdt et par stykker af mine !! Tag mig gerne med ud ar tjekke hvis du har lyst. Det kunne da også klares via mail. cs@jbr.dk


    profilbillede
  • mark S
    mark S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   6. okt 2020 Hvis det skal være så billigt som muligt, så en nysynet Peugeot 206 GTI, så har man sjov bil i 2 år, hvis man er heldig uden de store udgifter. Hvis den dør, så har den alligevel ikke kostet mere end en vild bytur. Hvis man vil have noget "nyt" så Ibiza Cupra 1,8TSI. Opgivet til 192 hk, men har i virkeligheden over 200. Med stage 1 chip op til små 250 hk og tæt på 400 nm. Så har du en lille raket på lidt over 1100 kg med masser af hjulspind i 1 og 2 gear, men på motorvejen slår den alt ihjel, der ikke står M, AMG eller RS på??

  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #34   6. okt 2020 Det er måske ikke lige frem en micro men mindre bil.
    En Hyundai i30 N med Manual gear, Launch control, 275 hk eller 300 HK, plus - minus 6 sek. flere forskellige opsætninger, sportsudstødning med fed lyd.

    Hyundai i30 2,0 T-GDi N Performance til 469900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4849887


  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #35   6. okt 2020 Audi s1
    Opel Corsa opc
    Seat Ibiza cupra
    Der er faktisk en del “mini” biler med rimelig godt spark i


  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #36   6. okt 2020 Opel Adam s
    Renault twingo gt
    Peugeot 208 gti
    Renault clio rs
    Kan ikke lige komme i tanke om flere lige nu??


  • #37   6. okt 2020 Hej
    Åbn øjnene
    Alle nye parkeringspladser eller omstregede dittoer er lavet til "små sjove" såkaldte biler
    Ingen plads til ordentlige herre dytter længere. Medmindre at parkeringspladsen med lidt skulderplads er medbragt hjemmefra.
    MVH KP


  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #38   7. okt 2020 Det lyder somom det du søger er en mazda mx-5 smiley Dejlig omdrejningsvillig, baghjulstræk og ligger godt i svingene. Sjovest under 80km/t smiley

  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #39   7. okt 2020 Det lyder somom det du søger er en mazda mx-5 smiley Dejlig omdrejningsvillig, baghjulstræk og ligger godt i svingene. Sjovest under 80km/t smiley Du kan ovenikøbet finde en del eksemplarer med lovligt monteret kompressorkit

  • #40   7. okt 2020 Opel Adam S. Lille Micorbil med 140 Turbo heste...

  • #41   7. okt 2020 Hvis man skal kigge på et par alternativer uden trykladning i den lille størrelse er der fx Mazda 2 med 1.5L, der med 115HK går fra 0-100 på 8.7 sek. Der er også Honda Jazz Dynamic med 1.5L der med 130HK ligeledes går fra 0-100 på 8-7 sek.

    Begge biler skal have dejligt med omdrejninger og lyder godt, og Jazz'en har tilmed rigtig oldschool iVTEC fra 5.000 til 7.000 omdrejninger. Begge biler kan privat leases, dog mener jeg at Mazdaen kun kan leases med en mindre motor.


Kommentér på:
Findes der ikke små sjove biler som dengang far var ung mere?

Annonce