{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Toning af forreste side ruder {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har på det sidste set mig lun på biler med de forreste side ruder tonet, derfor påtænker jeg mig selv at have det monteret, jeg ved godt det er ulovligt osv.... men jeg ville lige hører om der nogen som har erfaring med at kører rundt med mørke side ruder i front! Er i blevet stoppet med det og er det bare generelt dumt at have i ruderne? Ift udsyn osv. Og hvilken procent film vil i anbefale for ikke at blive stoppet så tit? Hvis i evt har billeder af jeres biler med mørke for side ruder må i meget gerne sende dem hvis i ellers har lyst !
På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toning af forreste side ruder
  • #1   14. okt 2020 Jeg har en kammerat som monterer solfilm.

    6 ud af 10 kunder kommer tilbage og får det fjernet, når de har valgt toning i forreste sideruder. De fleste med en bøde i bagagen. smiley


  • #2   14. okt 2020 Tak for svar sajmon, det lyder sgu noget voldsomt, går politiet virkelig så meget op i at folk skal kører med lyse for side ruder?;)

  • Kent T
    Kent T Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 28
    #3   14. okt 2020 Ja, for det er vigtigt at man kan få øjenkontakt med dig fra andre trafikanter.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.865
    #4   14. okt 2020 Ja, du bliver stoppet og kaldt til syn 1 gang de ser det...Det går de meget op i her i dk....Det er kun fabrikstonede ruder der er lovlige foran, og dem er der ikke mange af i dk...,Enhver betjent der ser det vil kalde dig til syn, medmindre du kan afmontere det mens de ser på.

  • #6   15. okt 2020 Vil også sige lad være,købte engang en bil hvor alle ruder var mørkt tonet.på nær forruden og efter jeg hade kørt med det i kun en aften, fandt jeg ud af hvor lidt man kunne se når man skulle ud på en vej mens der er mørkt. Så det røg af dagen efter og skal aldrig have sådan noget i nogen af mine biler foran. Det var så godt nok meget mørkt tonet, har så også haft nogen gode venner der har haft det monteret. Og der gik Max 14 dage inden de måtte pille det af foran en politibetjent, plus en bøde med hjem fik de også også.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   15. okt 2020 Jeg prøvede også en 35% toning i ruderne på en gammel bims, så skide godt ud, men man så ikke skide godt ud af dem! Så snart mørket kom, og det ikke var lige under oplyst område, så kunne jeg glemme alt med at se noget! (Selv oplyste områder, kunne man sagtens se at der manglede meget udsyn, og folk der påstår andet er fulde af løgn)
    Det snyder rigtig meget, med hvor meget lidt kan gøre.
    Og politiet var heller ikke begejstrede. Slap dog med påtale..
    Men aldrig igen.
    Har også prøvet at køre i en hvor alle ruderne var 5% og forruden 20%, det var direkte til grin! Og havde virkelig lyst til at skade ejeren!


  • #8   15. okt 2020 Skal du have solfilm i de forreste sideruder, så vælger du ikke en toning mørkere end 50%. For så er sandsynligheden stor for at blive stoppet..

    Får du det lavet, så sørg for det er kvalitets film, da de er nemme at kigge ud af. Og få kanten filet, så det ser original ud i toppen smiley

    Jeg høre måske fra 1 ud af 20 som bliver stoppet. Og det er i Aalborg, hvor der meget politi. Igen, det skal bare være med måde og ikke overdrive smiley


  • #9   15. okt 2020 Jeg køre selv med fil i forreste sideruder og synes ikke det er noget problem og er aldrig blevet stoppet med det i de biler jeg har haft det i smiley

  • #10   15. okt 2020 Hej
    Se motorbekendtgørelse vedr. emnet
    MVH KP


  • #11   15. okt 2020 Jeg har kørt i over 20 år med solfilm i de forreste ruder på utallige biler. Jeg er kun en eneste gang blevet stoppet pga solfilm. Jeg har haft 35% lysgennemgang i næsten alle bilerne og kun enkelte gange 50%

    Jeg tror det afhænger en del af hvilken bil det monteres på!!
    Kommer der kørende en Peugeot 107 fyldt med unge gutter og solfilm i ruderne bliver den sikkert stoppet med det samme. Omvendt hvis der kommer en nyere Mercedes med sorte ruder og hr og fru Danmark i sandsynligheden meget meget mindre.

    I øjeblikket kører jeg selv Range Rover Sport med 35% uden problemer med ordensmagten (i øvrigt monteret af Solfilm Plus+ og det er godt håndværk)


  • #12   15. okt 2020 Jeg har haft 35% i fordøre og forrude, kørt med det i 1.5år uden noget. Blev så stoppet to gange på 6dage med det i og fik 2x1000kr i bøde men talte mig fra og komme til syn. Køre den dag i dag stadig uden ulovligt solfilm, men savner det meget!

Kommentér på:
Toning af forreste side ruder

Annonce