{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
443 visninger | Oprettet:

Jake
Jake
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 153

Gamle fælge på ny bil {{forumTopicSubject}}

Godaften på bilgalleri,

Jeg har et par original 20” fælge fra en Audi A8 D4 som jeg undrer om kan sidde på min Mercedes E220d W213

Både angående ET men også Centerhul - sidstnævnte afviger med 0,1 mm

Er der en venlig sjæl som har indgående kendskab og kan udfra ren viden, sige mig om de passer på?(jeg prøver at undgå at skulle montere dem på bilen... er blevet for gammel til den slags)

Meningen er at der skal monteres nogle 255/35-20 vinterhjul på... men vil ikke få dem montere på fælgene og så efterfølgende have det problem at de ikke passer på bilen. Jeg syntes selv fælgene er vold fede... så vil helst bruge dem, istedet for at sælge dem og købe andre

Jake~

Kommentarer på:  Gamle fælge på ny bil
  • #1   15. okt Så du vil ikke montere dem, men du vil montere dem...

• #2   15. okt Jeg vil få det firma der skal sætte dækkene på til at montere dem også

• #3   16. okt De passer på. Evt kan center hul nemt pudses de 0,1mm . I alu er det nemt . Hvis ET og hulafstand passer så er det ik noget problem .

• #4   16. okt Tak for svar. ET på fælgene er 37 og bilen har 32 så de kommer vel til at sidde 5mm længere inde... skal man have spacer på? Ved en pudsning - er det noget man selv kan gøre med sandpapir?(tænker at man muligvis ville kunne pudse en skævfordeling af vægt?) eller er det noget som dæk montøren kan gøre?

• #5   16. okt Ja de kommer til at sidde 5mm længere inde , HVIS de fælge du har på nu er samme bredde som dem du gerne vil sætte på .

Tror ik pudsning bliver nødvendig. Det er 0,1mm , det er tykkelsen på et stykke papir

• #6   16. okt Jeg har to forskellige monteringer på Mercedesen nu, jeg tror deres ET er forskellig men passer til bilen.
    245/35-20 for og 275/30-20 bag

ET’en jeg går udfra er dem som er oplyst på hjuldata - eftersom det er original hjul(Audi)så må de vel have de data som bilen er oplyst med?

Audi fælgene har 265/40-20 på alle 4 men skal have skiftet dem til 255/35-20(vinter) som nævnt ovenfor(da jeg vil mene er det bedste kompromis) mener at audi fælgene er 9” brede

• #7   17. okt hvorfor prøver du ikke bare lige at sætte dem på ? smiley

• #8   18. okt Han gider ikke siger han jo, er blevet for gammel til det frem og tilbage smiley

Kommentér på:
Gamle fælge på ny bil

x