Turbo til Opel Insignia: Hvor købes den? {{forumTopicSubject}}
Hej
Bil: Opel Insignia 2,0 Turbo (220 hk benzin) fra 2009
Min Insignia gik i weekenden i nødprogram og har derfor sendt den på værksted i dag. Min mekanikker (ikke autoriseret Opel værksted) har ringet og det er desværre turboen, som er stået helt af!
Han oplyser, at den eneste han kan finde ved hans leverandører koster ca. 12.000 kr. (der var kun ét enkelt sted de havde en turbo til 2,0 benzin). Han oplyser han synes det er dyrt for en turbo. Samlet pris for skifte inkl. materialer beløber sig til 17.000 kr.
Vi aftalte derfor, at jeg kunne prøve at finde turbo selv: men hvor finder jeg det? Når jeg søger kommer der en del tyske (umiddelbart selvom .dk) sider frem med renoverede tuboer. Fx www.autodele24.dk eller www.bildeleshop.dk
Er disse sider ok eller findes der virkelig ikke danske steder, hvor man kan købe en turbo til en Insignia? Og kan jeg finde ud af, hvilket reservenr./OEM-nr. jeg konkret skal kigge efter (måske ok, så længe der selvfølgelig blot vælges korrekt bilmodel og årgang på de enkelte sider).
Håber på lidt inputs
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
Din mekanikker har nok allerede søgt hos FTZ og Au2Parts , og det er derfra han har fået prisen på turboen ?
Jeg kan nok finde originalnummeret på din turbo hvis du giver mig dit registreringsnummer , men først i morgen da jeg har fyraften nu
https://scanturbo.dk/da/content/16-kontakt
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 94
Tak for jeres inputs
@Claus: Arbejder du ved ScanTurbo? Jeg sender lige PM med regnr.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
så søg på eBay.de
der kan man tit finde dem billiger end div reservedele pusher kan skaffe dem til.
lige med turbo og diesel dyser
der er de meget dyre i dk
og man kan sagtens finde originale stumper på eBay billiger
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 44 Svar: 94
Vil originalnr på turboen stå på selve turboen?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 1.217
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
En stor del af de reservedele der kommer fra kendte europæiske fabrikker bliver i dag fremstillet i Kina , så efterhånden er det svært at undgå "kinadele"
Kineserne "skjuler det lidt ved på emballagen at skrive
[i][/Made in PRC i]
Hvilket står for Peoples Republic of China
Turbo til Opel Insignia: Hvor købes den?