{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Turbo til Opel Insignia: Hvor købes den? {{forumTopicSubject}}

Hej

Bil: Opel Insignia 2,0 Turbo (220 hk benzin) fra 2009

Min Insignia gik i weekenden i nødprogram og har derfor sendt den på værksted i dag. Min mekanikker (ikke autoriseret Opel værksted) har ringet og det er desværre turboen, som er stået helt af!

Han oplyser, at den eneste han kan finde ved hans leverandører koster ca. 12.000 kr. (der var kun ét enkelt sted de havde en turbo til 2,0 benzin). Han oplyser han synes det er dyrt for en turbo. Samlet pris for skifte inkl. materialer beløber sig til 17.000 kr.

Vi aftalte derfor, at jeg kunne prøve at finde turbo selv: men hvor finder jeg det? Når jeg søger kommer der en del tyske (umiddelbart selvom .dk) sider frem med renoverede tuboer. Fx www.autodele24.dk eller www.bildeleshop.dk

Er disse sider ok eller findes der virkelig ikke danske steder, hvor man kan købe en turbo til en Insignia? Og kan jeg finde ud af, hvilket reservenr./OEM-nr. jeg konkret skal kigge efter (måske ok, så længe der selvfølgelig blot vælges korrekt bilmodel og årgang på de enkelte sider).

Håber på lidt inputs smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo til Opel Insignia: Hvor købes den?
  • #1   20. okt 2020 Ftz, Opel, hugger, eller måske den kan renoveres?

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #2   20. okt 2020 Du skal i hvert fald nok finde et originalnummer på din gamle turbo, så du er (nogenlunde ) sikker på at få den rigtige turbo til din bil , og især når du handler på de tyske sider .

Din mekanikker har nok allerede søgt hos FTZ og Au2Parts , og det er derfra han har fået prisen på turboen ?

Jeg kan nok finde originalnummeret på din turbo hvis du giver mig dit registreringsnummer , men først i morgen da jeg har fyraften nu smiley

https://scanturbo.dk/da/content/16-kontakt

• #3   20. okt 2020 Hej Martin og Claus

Tak for jeres inputs smiley Jeg ved ikke præcis, hvor mekanikeren har søgt, men jeg kan da lige tjekke FTZ og Au2Parts ud.

@Claus: Arbejder du ved ScanTurbo? Jeg sender lige PM med regnr.

• #4   20. okt 2020 hvis du har original nummeret på din turbo.
    så søg på eBay.de

der kan man tit finde dem billiger end div reservedele pusher kan skaffe dem til.
    lige med turbo og diesel dyser
    der er de meget dyre i dk

og man kan sagtens finde originale stumper på eBay billiger

• #5   20. okt 2020 Hej Dennis. Tak for input - giver eBay et kig:)
    Vil originalnr på turboen stå på selve turboen?

• #6   21. okt 2020 ja der sidde et alu skildt på, med data om turbo

• #7   21. okt 2020 Bed din mekanikker ringe til Esbjerg Cylinder Service , de har en stor afdeling hvor de selv renoverer turboer og de bruger ikke kina dele.

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #8   21. okt 2020 smiley

En stor del af de reservedele der kommer fra kendte europæiske fabrikker bliver i dag fremstillet i Kina , så efterhånden er det svært at undgå "kinadele" smiley .

Kineserne "skjuler det lidt ved på emballagen at skrive
    [i][/Made in PRC i]

Hvilket står for Peoples Republic of China

Kommentér på:
Turbo til Opel Insignia: Hvor købes den?

Annonce