{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla Model 3
  • #1   20. nov 2020 Åh gud Morten - du aner ikke hvad du har startet smiley !!

  • #2   20. nov 2020 "Føreren stak af til fods..."?? Det er ret sygt, hvis man bemærker bilens tilstand...

  • #3   20. nov 2020 den er blevet skilt ad

  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.909
    #4   20. nov 2020 Er det batterierne der ligger på jorden???? smiley

  • #5   20. nov 2020 1 Tesla mindre smiley

  • #6   20. nov 2020 Er det så nu jeg skal sige noget i retning af "åååårh du laver heller ikke andet, har du ikke andet at give dig til, bla bla."
    Det er i hvert fald det der sker hvis man poster noget tilsvarende om alt andet end en Tesla smiley

    Shit happens og hvis man vikler en hvilken som helst bil omkring 2 træer med 150+ km/t så vil der unægteligt komme vragdele flyvende, det er sq nok svært at undgå smiley
    Men hellere et par battericeller på nogle få cm, end en 100kg tung motor med ild i smiley

    Men tankevækkende at manden i Tesla'en var i stand til at flygte fra gerningsstedet, det må da om noget sige lidt om bilens sikkerhed

    https://www.youtube.com/watch?v=cGcIFgAzJR8&ab_channel=RahulioGeordio


  • #8   21. nov 2020 Jeg er helt enig i at at det var imponerende at chaufføren var i stand til at flygte fra stedet til trods for hvor smadret bilen var, Tesla har helt sikkert styr på den passive og aktive sikkerhed i bilen, ingen tvivl om det.
    Men det hele skulle ikke have været forløbet meget anderledes før han havde været en blodig klat på jorden, sådan som bilen ser ud er der jo ikke nogen tvivl om at selv Rich Rebuilds ikke har en chance for at få den ud at køre igen smiley

    At en kollision med hvad der ifølge politiet var over 160km/t ikke får mere end nogle få celler til at gå i brand (og ikke hele batteripakken) må jo også vise at der ikke er et generelt sikkerhedsproblem med litium batterier i elbiler.
    Ud over oprydningsarbejdet tror jeg at det er en fordel at batteriet kan brydes op i mindre dele som hver i sær gør mindre skade, i modsætning til f.eks. en motorblok.

    Det helt store problem jeg ser i denne sammenhæng er at det tilsyneladende er hashvrag som vælger at købe og køre i Tesla Model 3, men det skyldes nok det dårlige forbillede Tesla's CEO er smiley

    Men alt i alt syntes jeg bare at det var en interessant historie, at mediet som bringer den så mener at det er nødvendigt at bruge en click bait titel med at en smadret Model 3 starter husbrand, når der i virkeligheden bare var tale om et mindre bål i et lagen er så en anden sag smiley


  • #9   21. nov 2020 Tjaaa men det er jo det folk gerne vil høre.. og det sælger clicks.
    Tesla skal bare have skylden for alt åbenbart, nok også derfor Tesla har nedlagt deres PR afdeling da det alligevel er som at slå i en dyne alligevel smiley

    Der var flere medier der i øvrigt havde skrevet at det var en Model S og ikke en 3 smiley

    Man har ikke oplevet had før man har haft en Tesla det er helt sikkert, det er ikke for sjov at de har 4 overvågningskameraer indbygget anti-Tesla folk er fucking nuts smiley


  • #10   21. nov 2020

    profilbillede
  • #12   21. nov 2020 Fuck jeg er skuffet, den sprang ikke engang i luften......... smiley
    Kan man nu ikke engang stole på alt man læser på nettet........


  • #13   21. nov 2020 Martin P

    Det er ikke meget den er hurtigere på papiret, og Model 3 er set lave 3.0 sekunder i den virkelige verden, så forskellen er altså ikke stor smiley


  • #14   21. nov 2020 Mr T.

    Det er der nok mange der ikke kan lide elbiler der er, det er så irriterende når myterne ikke viser sig at være sande...


  • #16   21. nov 2020 Mange biler nu til dags er også blevet for hurtige til at man kan nyde dem i fulde drag.

    Både min Boxster og 911 har jeg med fuldt overlæg valgt som basis model da de efter min mening har mere end rigeligt performance i forhold til hvad jeg kan udnytte på offentlig vej, hvis man bruger bilen på bane er det selvfølgelig lidt en anden sag.

    Jeg kunne økonomisk set sagtens have valgt f.eks. de hurtigere S modeller, men da jeg prøvekørte 992'eren var det som en 4S'er med 450hk og selv om den kørte rigtig godt syntes jeg at jeg alt for hurtigt skulle af gassen og over på bremsen når den fik lidt at leve af, man når ikke helt at opleve bilen på samme måde.
    Jeg tog chancen og bestilte basis modellen uden at have prøvet den (havde dog prøvet 991.2) og den er helt sikkert bedre end 4S'eren hvad det angår... Men stadig i den hurtige ende.

    Til sammenligning har jeg på nogle måder nemmere kunne nyde ydeevnen af min tidligere Mazda MX-5, for den kunne man bare give fuld hammer uden kørekortet kommer sådan rigtigt i fare smiley

    Det samme gjorde sig lidt gældende med min oplevelse med min Tesla Model 3.
    Selvfølgelig var det sjovt at have en performance model med den voldsomme acceleration, men jeg havde ikke valgt den hvis jeg ikke kunne få den som "performance minus" hvor man slipper for sænkning, store bremser og dertilhørende store fælge.
    Derudover tror jeg at hvis jeg skulle have gjort det om, så havde jeg nok valgt en almindelig long range model, for den har jo også rigeligt med acceleration.

    Man kan sige at det er fedt at elbiler som Tesla gør det nemmere/billigere at få fat i voldsomt hurtige biler, men som artiklen også viser, så er det ikke nødvendigvis udelukkende en god ting.
    For der kan jo være bonghoveder som så sætter sig ind i dem og køre alt og alle i smadder smiley


  • #17   21. nov 2020 Folk der køre sådan en bil i smadder ville også have ødelagt alt muligt andet, se hvor mange Porscher der bliver smadret, dengang Poul Walker blev dræbt i en Porsche udtalte de at 25% af de producerede biler af den model var blevet smadret i uheld

  • #18   22. nov 2020 Korrekt Carsten, men så hurtig en Porsche er uden for langt hovedparten af befolkningens økonomiske formåen.
    Når man kan få en så hurtig Tesla til få forholdsvis få penge, så vil flere uansvarlige bilister få adgang til dem og vi vil uden tvivl se flere af den slags uheld.
    Hvis de derimod kun havde mulighed for at ligge og køre tosset i en relativt meget langsommere bil vil alvorligheden af ulykkerne være drastisk reduceret.
    Formlen for kinetisk energi hedder jo E_(k) = (1/2)*m*v^2 hvor m er massen og v er hastigheden.
    Da v er opløftet til anden potens vil en fordobling af hastigheden jo føre til en firedobling af den kinetiske energi.


  • #19   22. nov 2020 Du får det til at lyde som om at dem der har råd til en Porsche skulle være en bedre bilist? Jeg tror absolut det stik modsatte smiley

  • #20   22. nov 2020 Dem jeg kender som har råd til Porsche er ganske forrygende bilister smiley

    Hvis der i en givet befolkningsmængde er en fast andel som kører som en pakke røde pølser, så må der nødvendigvis være flere uansvarlige bilister som har råd til en uansvarlig hurtig bil hvis sådanne biler kan erhverves for en mindre sum penge som er tilfældet med Tesla Model 3 end hvis man skal op i Porsche priser for at få den ydeevne.

    Tesla tager det bare lidt mere til ekstremerne end det har været før i tiden.
    Før turbomotoren blev almindelig i "normale" biler var bilerne jo også markant langsommere end de er nu.
    I gamle dage blev f.eks. en BMW E30 320i eller 325i jo betragtet som forholdsvis hurtige biler, men set i forhold til nyere tiders turbomotorer er de jo håbløst langsomme, min gamle E30 320i var jo fabriksopgivet til over 10 sekunder fra 0 til 100 km/t, nu om dage kan man jo få en Kia Rio som kan matche den tid.
    Moderne biler er jo generelt bare blevet for hurtige til vores eget bedste, men Tesla presser så lige grænsen lidt mere end de andre i samme prisleje.


  • #21   22. nov 2020 Jeg tror ikke du finder en bil med 500+ hk der er så nem at kontrollere som en Tesla er, så selvom de presser citronen med kræfterne så har de også gjort det menneskeligt at betjene dem

  • #22   22. nov 2020 Ja den skrider ikke ud med røven under acceleration (som f.eks. en AMG C63S gør) og det er meget nemt at komme op i høj fart på nærmest ingen tid uden nogle problemer.
    Høje hastigheder medfører endnu højere kinetisk energi, som ved en ulykke betyder større skade.
    Så det kan godt være det er "menneskeligt" at betjene de mange hk, men det gør ikke det hele mindre farligt, bilen har jo ikke har en indbygget samvittighed som forhindrer dig i at køre som en tåbe.


  • #23   23. nov 2020 Det er der ingen biler der har, men jeg synes faktisk at pga. man meget hurtigt kan komme op i fart, så bliver man der ikke særligt længe, man tager farten af igen stort set med det samme fordi man ved at man på et splitsekund kan komme derop igen.

    Det er farligere for dem der køre i væsentligt langsommere biler der er meeeeget lang tid om at komme op i de hastigheder, de har en tendens til at holde bilen deroppe for ikke at skulle igennem hele accelerationen igen, og det er meget farligere.


  • #24   23. nov 2020 https://politiken.dk/forbrugogliv/art7618420/Tesla-har-en-af-Danmarks-dyreste-forsikringer-og-det-er-der-en-grund-til

    "Ifølge forsikringsselskabet er elbiler involveret i 20 procent flere uheld end andre biler — og for Tesla er tallet hele 50 procent. Hos Topdanmark har en Tesla-ejer i gennemsnit en skade på bilen omkring hvert andet år, mens en almindelig bilejer har en skade hvert fjerde eller femte år.

    Mange af uheldene bliver beskrevet som ’hovsa-skader’, der opstår, når bilen overrasker føreren med sin hurtige acceleration og kører ind i en betonsøjle i parkeringskælderen eller hækken derhjemme. Men ifølge Tesla selv er årsagen til skaderne, at bilerne er større, end føreren er vant til".


  • #25   23. nov 2020 "men jeg synes faktisk at pga. man meget hurtigt kan komme op i fart, så bliver man der ikke særligt længe, man tager farten af igen stort set med det samme fordi man ved at man på et splitsekund kan komme derop igen."

    Den vil jeg godt lige adressere, da jeg godt kan følge den tankegang.

    Da jeg havde motorcykel, selvom det bare var en SV650, kunne jeg hurtigt komme op i fart igen. Så de sjældne gange jeg havde en helt lige strækning og godt udsyn, og fik den op på 200, kom den hurtigt ned igen, for SÅ sjovt var det ikke - det var accelerationen der var sjov smiley


  • #26   24. nov 2020 #24

    de der forsikringstal giver jeg ikke en skid for, det er rent og skær optrækkeri fra forsikringerne af, fordi de ved de kan malke ekstra penge ud af Tesla folk.
    min bil er stort set ude af stand til at påkøre noget på den måde, da bilen selv stopper.
    hvis jeg køre næsen op til en beton pæl og hamre sømmet i bund så stopper bilen omgående selv.

    Spørg man et forsikringsselskab så får man den der undskyldning og man skal betale 15.000 i forsikring, og ved andre koster den 5.000

    og spørg man de billige så siger de at bilen er overvåget af kameraer så der er aldrig tvivl om skyld i en ulykke, og man har ofte gode beviser ved hærværk, og de oplever at Tesla ejere generelt passer godt på deres biler og er omhyggelige med ikke at få skader.

    Men heldigvis så løser Tesla det på samme måde som med alt andet der aktivt forsøger at stoppe dem, så undergraver de bare branchen.
    de er i fuld gang med at lave deres egne forsikrings selskaber i Europa for at komme de latterlige priser og falske grundlag fra forsikringerne til livs.

    et godt eksempel på at forsikringerne bare hiver priserne ud af røven er at ved TopDanmark skal jeg give 32.000 i forsikring, og ved HR forsikring skal jeg give 5.000.

    så er der jo noget der ikke hænger sammen


  • #27   24. nov 2020 Du er også SÅ svær at nå ind til - man skulle tro at du gik rundt med en hat af sølvpapir. Aldrig har jeg kendt mage til en der konstant føler sig så forfulgt af alle andre og tror hele verden er efter ham og hans Tesla. Du har en ret ensporet holdning hvad det angår.....

    Jeg kender en af indehaverne af firmaet Autoskadestuen og han er i øvrigt selv uddannet hos Tesla. De lever af at lave Teslaer og har så travlt, at de også har åbnet afdeling i Jylland nu. Facts er, at der ER mange skader på teslaer. Primært fordi de tager magten fra de folk der kører dem. Det er ingen hemmelighed.


  • #28   24. nov 2020 Jeg sidder selv inde på alle Tesla grupper måde indlands og udlands

    Og der er altså ikke mange der har haft skader på bilerne, og oftest er det hærværk hvis det endeligt er noget.
    Hvis du vil prøve at vide hvordan det er at have hele verden på nakken så skulle du prøve at eje en Tesla smiley

    JEG er ensporet?
    Hvad kalder du så den torn i siden du åbenbart har imod Tesla?
    Du er da med så snart der er den mindste negative omtale om det.

    Så kan jeg jo så kalde dig tilsvarende fanatisk, og så er vi jo lige vidt.


  • #29   24. nov 2020 Det er jo ikke sikkert folk er lige ærlige om hvor dårlige bilister de er på grupper og forums, så jeg tror ikke du kan bruge informationer derfra til ret meget om uheldsstatistik.
    Lige der virker forsikringsselskaber og værksteder som laver forsikringsskader lidt mere troværdige.

    Godt nok vil forsikringsselskaber gerne tjene penge, men de vil jo også gerne være konkurrencedygtige.
    Jeg har fået samme fortælling om mange skader på Tesla fra min forsikringsassurandør, vel og mærke efter at forsikringen på min Tesla var tegnet, så det var tydeligvis ikke en salgstale, det var bare en generel snak om de høje priser der var på Tesla hos de andre selskaber jeg havde undersøgt prisen ved.


  • #30   24. nov 2020 Min fejl Carsten! Selvfølgelig laver Tesla ejere aldrig skader. Ligesom mærket, så de også verdens bedste bilister jo...... Det glemte jeg lige og den tager jeg naturligvis på min kappe.

    Hele verden på nakken smiley Det må være psykisk hårdt at gå rundt og føle sig SÅ forfulgt hele tiden. At føle HELE verden er imod en og at alle hader ens elskede Tesla.

    Jeg er ikke Tesla hader Carsten, jeg forstår bare ikke hvorfor du hele tiden sætter Tesla op på en pedestal.... Det tangerer jo til en besættelse af mærket.


  • #31   24. nov 2020 haha du er ikke Tesla hader, men du bruger godt nok meget tid på at rakke ned på det smiley

    men igen det gør alle andre også, alle har en mening om Tesla og alle der ikke har en er det oftest en negativ holdning smiley

    men det nemmeste er da også bare at sige "nå ser man det" når folk sviner det til, det kunne da være jeg bare skulle gøre det, så må du jo debattere med dig selv smiley


Kommentér på:
Tesla Model 3

Annonce