{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla Model 3
  • #1   22. aug 2021 Det ser godt nok fjollet ud. Har en kammerat der har fået monteret et sæt fra Artisan Spirits. Det ser til gengæld mega fedt ud... synes jeg smiley

  • #2   22. aug 2021 Er det ikke moderne med duckface, den har i den grad fået overbid.

  • #4   22. aug 2021 Ligner stadig noget designet af KitchenAid.
    Indvendigt minder den om indretningen i en turbo bøsse frisør salon.
    Har absolut intet i mod bøsser, men for fanden hvor har de ofte en meget dårlig smag.


  • #5   22. aug 2021 VW kan også være med, og de laver det helt uden hjælp fra tredjepart

    profilbillede
  • #6   22. aug 2021 den nye model Y, får Jaguar E-type til at se plane Jane ud

  • #7   22. aug 2021 #5: den VW er jo en skønhed til sammenligning med den "stylede" Model 3 smiley

  • #8   22. aug 2021 Kabinen i sådan en VW der ser da ret bekendt ud smiley
    Kineserne kunne ikke have kopieret det mere nødagtigt


    profilbillede
  • #9   22. aug 2021 #8: Sammenlignet med en Model 3 ved jeg da godt hvad jeg ville vælge.
    VW har også forstået at den almindelige bilist gerne vil have et speedometer foran rattet smiley


    profilbillede
  • #10   22. aug 2021

    profilbillede
  • #11   23. aug 2021 Hvad skulle man kopiere eller stjæle? Rat? Stor skærm? Sæder? Eller farven hvid?
    De 4 hjul? Måske man skulle have fundet på noget andet.
    Begge er i stilen futuristisk Pride design, men der er hverken meget kopi eller lånt design over det.


  • #12   23. aug 2021 evt. hele designet i kabinen som ikke er set i andre biler en Model 3 og Y og nu også S
    Med stor centerskærm der ligger ned, klima "sprække" der går hele vejen over instrumenteringen med ingen synlige manuelle ventiler til at dirigere luften.

    Men man lader sig jo inspirere af de bedste smiley


  • #13   23. aug 2021 VW kan jo så nærmest ikke undgå at lave det i bedre kvalitet end den tarvelige Tesla "kvalitet" hvis produktions modellen komme til at ligne konceptet.

    Derudover skal VW nok sørge for at de vigtigste funktioner ikke ligger begravet i en touchskærmsmenu, men er lettere tilgængelige.
    Ja og som også allerede nævnt, instrument display bag rattet, det kunne Tesla lære noget af ift. Model 3/Y

    En centerskærm som "ligger ned" som du skriver er jo heller ikke noget nyt og slet ikke noget Tesla har fundet på og der har da været en klar tendens til at skærmene i biler bliver større og større.
    Når skærmen når en hvis størrelse er der jo også grænser for hvor mange måder den kan integreres på, så derfor vil biler jo komme til at ligne hinanden ud fra det aspekt.


  • #14   23. aug 2021 Du kan sige hvad du vil, men det layout i den kabine er direkte kopieret fra Tesla smiley

    Man må da håbe at de også har kopieret softwaren, for det er da elendigt i VAG bilerne


  • #15   23. aug 2021 Det jeg håber er at VW besinder sig og tilføjer flere fysiske knapper.
    Men Tesla har flyttet grænsen for hvad forbrugerne vil finde sig i.
    Der er ingen hemmelighed i at store skærme er billigere end fysiske knapper og at skærmene er en spareøvelse.
    At det så går ud over brugervenlighed og trafiksikkerhed er åbenbart lige meget.

    Min tid med en Tesla har om noget båret præg af at der var tale om et halvfærdigt produkt, det samme kan på ingen måde siges om nogle af de andre biler jeg har haft hvoraf en større andel har været fra VAG koncernen.


  • #16   23. aug 2021 Ja du har virkeligt påtaget dig det korstog, det er tydeligt at se smiley

    Heldigvis ser resten af verden lidt anderledes på tingene smiley

    Og det vare sikkert ikke længe inden de biler som du syntes er verdens 8. vidunder, går samme vej som Tesla, og som ID-halløjen ovenfor viser, så går det jo fint i den retning, den er jo smask fuld af knapper ikke? smiley


  • #17   23. aug 2021 Der er ingen tvivl om at jeg syntes det er trist at bilindustrien ser ud til at bevæge sig efter modediller i stedet for sund fornuft, brugervenlighed og trafiksikkerhed.

    Først var det sort "pianolak" i interiøret, så var det SUV'ere i stedet for sedan/hatchback og nu er det så kommet til touchscreens og touchfølsomme "knapper" i stedet for mekaniske knapper som man ved hvor man har.
    De to første er måske kun et spørgsmål om smag, men det sidste er jo en potentiel fare for trafiksikkerheden da man skal have øjnene væk fra vejen længere tid for at betjene bilen.
    Mekaniske knapper flytter sig ikke og man ved hvor de er og man kan om ikke andet føle sig frem til den præcise placering uden at skulle have øjnene fra vejen.


  • #18   23. aug 2021 Kina kommer til at overhale resten af verden med elbiler. Tror jeg ??

  • #19   23. aug 2021 De har rigtig god fart på i hvert fald, og de har potentiale til virkeligt at tage en stor del af kagen smiley

  • #20   23. aug 2021 Jeg er personligt ret vild med den her Model X klon, det ser virkeligt fedt ud smiley

    https://youtu.be/mX5XpzG36Dk


  • #21   23. aug 2021 Jeg forstår ikke hvorfor det er nødvendigt med døre som åbner op og da slet ikke i en "høj" SUV... I kineseren i videoer er det endnu mere mærkeligt end i Model X da dørene også åbner ud.
    Men derudover må jeg sige at den kinesiske Model X klon klart er federe end Teslas original.
    At jeg så nok vil afholde mig fra at købe en kinesisk produceret bil er en anden sag...
    Volvo S90 var også tiltalende indtil man fandt ud af at de er bygget i Kina smiley


  • #22   23. aug 2021 Grunden til dørene er sådan er for at give nem adgang til 3. sæderække uden at man skal bukke og smyge sig for at komme derom.
    Og så er det da bare et fedt party-trick smiley

    Men ingen tvivl om at der nok skal gemme sig en masse problemer i sådan en bil smiley


  • #23   23. aug 2021 Man har da før hørt om problemer med dørene på Model X og tænker ikke kineserne er bedre til at fremstille sådan noget end amerikanerne.
    Det kan godt være man bruge adgang til 3. sæderække som argument for dørene, men tror nu at party trick er den vigtigste årsag.
    Skulle jeg nogensinde få brug for en bil med 3. sæderække ville jeg da også hellere have en VW Multivan/ID Buzz eller Mercedes V-klasse/EQV end en SUV med 3. sæderække... Så får man både sæder som rent faktisk kan bruges til noget samt bedre bagagerumsplads.


  • #24   23. aug 2021 Der er vi heldigvis forskellige, for sådan nogle kasser gad jeg sq ikke køre i

  • #25   23. aug 2021 Nej det ville jeg da heller ikke hvis det kan undgås, men det er de eneste køretøjer jeg kender til med fornuftig plads på 3. sæderække.
    Alle de SUV'er som har 3. sæderække er ret kompromitteret på pladsen, så hellere få noget hvor pladsforholdene virkelig er i orden hvis man reelt har behovet.


  • #26   24. aug 2021 7 indlæg på 17 år, og så er de fire af dem om Tesla og i øvrigt oprettet inden for 9 mdr.

    Der er vidst en der har en vendetta mod Tesla :'D

    Tesla er overlegen, sådan er det bare.
    Haters gonna hate.



  • #27   24. aug 2021 Efter at have ejet en Tesla i et år kan jeg sige med sikkerhed at Tesla IKKE er overlegen, det er klart den ringeste bil jeg har haft.

  • #28   24. aug 2021 Og det er sjovt nok det modsatte stort set alle andre siger Morten
    Men jeg tror det er alle andre det er galt med, det er i hvert fald ikke dig smiley


  • #29   24. aug 2021 Simon E

    haha ja hvis man gør det samme om VAG så skal du bare høre tudekoret herinde
    Men når det er Tesla, så er det bare fint smiley smiley


    profilbillede
  • #30   24. aug 2021 At Tesla kan overtage så stor en del af markedet, på kortere tid end du har haft din bruger på BG, er bare overlegent.

  • #31   24. aug 2021 Og når ja, udover markeds andelen de har stjålet på rekord tid, så har de sgu også lige lavet verdens hurtigste (accelererende) serie producerede bil.
    #overlegen


  • #33   24. aug 2021 Anden_

    Nuuu tænker jeg ikke at en bil der er lavet i så få eksemplar reelt tæller med som en produktions bil smiley
    Men ja en Rimac er hurtig! smiley


  • #34   24. aug 2021 Okay jeg giver mig, de har overtaget en kæmpe del af markedet, blevet den mest solgte bil i US og har lavet verdens anden hurtigste serie producerede bil.

  • #35   24. aug 2021 Alt dette ændrer ikke på at Tesla er langt bagud når det kommer til kvalitet.
    At folk lader sig forblænde af Teslas bling-tech kan man undre sig over, men man kan da kun håbe at folk kommer til fornuft.


  • #36   24. aug 2021 han er nu ikke den eneste i verden, som ikke synes Tesla er verdens mest fantastiske mærke.

    Jeg byttede min firma Passat ud med en Tesla Model 3 LR, med jydekrog og hvid kabine..

    Og der er mange fede ting ved den bil, men det er nok også gennem alle mine mange biler de sidste mange år, den ringste bil med længder jeg har haft.

    jeg kører helst i vores anden bil, en 2019 (min fra ny) Polo GTI Manuel gear bil.. Teslaen har utallige fejl, og samlekvaliteten er direkte tæt på elendig, der er også utallige andre problemer med den, og service virksomheden som Tesla kører er skuffende, nu hvor jeg 6 gang skal på værksted med den inden for hvad MAX 1/2 år. (fik den i Marts)

    det sjove er, jeg har talt med en del Tesla ejere, og der er ingen tvivl om det har noget med "hvad man som kunde er vandt til" for kender glade Tesla ejere, som har haft UTALLIGE problemer med deres bil.

    Jeg må dog indrømme jeg nok bare mere er der, hvor jeg gerne vil undgå at skulle trille frem og tilbage, havde min ikke være gennem en 3 år firma aftale, så havde den også være skudt af efter de første 14 dage.

    det har for mig personligt klart været et fejl køb, men jeg forstår så også hvordan nogle mennesker kan elske den bil..

    de mange hestekræfter, en kabine som er dejlig simpel, et software system der bare fungere, og er snappy (på nær når du går ind i entertainment ting).. og en bil som jeg faktisk ikke har Range problemer med..

    for mig er det..

    Subpar siddekomfort. (sæderne er ikke gode kontra f.eks. Passat ERGO sæder, selv mine Sportsæder i Polo´en er bedre).

    ELENDIG regnsensor (det har vi alle en diskussion om, os der har en)

    Adaptiv fartpilot, som reagere på alt.. bare et knæk på en cykel sti og din bil nødbremser og phantom braking på motorveje (hverken POLO eller Passaten har NOGENSINDE bremset for mig)

    de små ting man skal være opmærksom på, som f.eks. en motorhjelm som du ikke må lukke det mindste forkert, for så har du buler, i ALU´et som er SÅ Sårbart, og da det reelt er et "lagerrum" så skal du åbne.

    modtog en bil som havde et rat i 15 grader skævt, defekte dæk, de skiftede et dæk ordnede styretøjet, men først efter et ANDET dæk center kørte den "okish"

    Sort pletter over ALT i kabinen, så skulle speciel renses

    Vindues visker som rammer karossieret hvis du kører motorvejs tempo.

    ALLE karrosseri dele var UTROLIGT skæve på, og bilen var forsøgt rettet op på værksted, da ALLE skruer var strippet for maling, og der var store maling fri zoner i bilen.

    fejl i fører sæde, som smælder hele tiden er den helt bagud.

    og utallige flere fejl, som jeg faktisk har små accepteret, fordi jeg er TRÆT af besøg service mæssigt. og det reelt ikke er min bil, så jeg skal bare overleve den i 3 år.

    det sjove er, jeg gik 20 nye biler igennem første gang jeg kørte på værksted med den, og så SAMTLIGE biler havde ligende fejl, nogle en del værre.

    Ingen tvivl om bilen kan give glæde, man skal bare ikke være "vandt til" ordentligt kvalitet på biler, og nu var min VW eller VW´er ikke ligefrem "Kvalitets højdepunkter" men både service og bilen var væsentligt bedre.

    Positivt har dog været RANGE, og du bliver så glad for at kunne overhale hurtigt, samt bilen er utrolig lydsvag, og jeg ELSKER den kan køles ned eller varmes op...

    landevej 200km frem og tilbage (410 ish km) og den har kun brugt 64 % strøm, så kan få over 600km ud af den kører jeg rent landevej og 80-90km/t det har imponeret mig.

    og skal man have elbil, så er Tesla desværre det eneste, grundet den kan køre til Europa. pga. ladenetværk..

    Så bare til info, nej han er ikke den eneste, jeg kender utallige som reelt har problemer, men forsøger at finde glæde i det, for at se om de kan forsvare deres 400+k investering, eller som gør det ... pga. de er "firstmovers" og er klar over de problemer man kan have.

    men nu er vi ved 3-4 generation af Elbiler, og har været ude i en Audi GT og en Q4 Etron samt en Ionic 5, og der er alternativer.


  • #37   24. aug 2021 Godt at se at der også er andre Tesla-realister herinde.
    Jeg kender også et par stykker som ikke er tilfreds med Tesla kvalitet og service og hvis man leder lidt på nettet finder man dem også.
    Men man finder dem sjældent på diverse Tesla fokuserede fora da der nærmest er dødsstraf for at kritisere Elon og hans produkter.
    Jeg gætter på at Tesla fanboys enten generelt har en høj tærskel for hvad de vil acceptere af fejl eller så er det bare vigtigere at lovprise Tesla end at forholde sig kritisk.

    Men jeg vil også give ret i at der er flere steder hvor Tesla har førertrøjen når det kommer til elbiler, men nu har jeg fulgt med i hvad de tyske producenter har gang i og jeg er ikke i tvivl om at det billede snart ændrer sig.
    ID.3/ID.4 er allerede rigtig godt med på effektivitet og det er jo kun deres første elbil bygget fra bunden og ikke bare en konverteret benzinbil.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #38   24. aug 2021 Jeg var ude og se på en Tesla 3 og jeg må sige at jeg blev forskrækket over kvaliteten, døre der rasler og bagklap jeg troede ville ryge af da han åbnede den. Jeg har aldrig oplevet sådan noget skrald, ja den er hurtig men samle kvaliteten er helt vildt dårligt vildere end i fiat. Jeg ville simpelthen ikke turde køre så stærkt i sådan en plastæske smiley Og nu ved jeg godt Carsten T bliver sur. Men det var faktisk ham der fik mig ud og se på en. Men jeg beholder min Mercedes lidt endnu.
    Vejer en Tesla 3 mere end andre biler har hørt den bruger special dæk


  • #39   25. aug 2021 * Carsten T (CopyCat) *
    Nu skriver du godt nok VW har kopieret instrumentbordet fra de bedste, og hvis ikke jeg husker helt forkert, var det Rover SD1, der startede den trend med at have en "hylde" som instrumentbord, også klister diverse ting på hvor man nu ville, om det var en RHD eller LHD
    Eftersom Rover ikke rigtig findes mere er jeg lidt uenig om man har kopieret fra de bedste, men ideen var god og rover lavede da super sjove biler i sin tid smiley


  • #40   25. aug 2021 Jeg har faktisk ikke det vilde raslen i min..

    skal dog ud her i næste uge, og have justeret bagklappen (igen) da den pludselig er begyndt at rive den så hårdt til, at den har 2 karrosseri dele der skraber sammen (var fin for et stykker tid siden, men der var så 1+ måned ventetid).

    + ordnet forsæde / Højtaler

    + min ladeport melder fejl, så "touch" virker ikke på den.

    Så .. normale "små problemer" som en tesla har


  • #41   25. aug 2021 Jeg siger ikke at Tesla ikke kan have problemer, men hvis man tror at andre biler ikke kan have det så er man da godt nok noget blåøjet.

    Jeg kender da folk med dyre Audi'er der har leveret dem tilbage pga. elendig kvalitet ved levering og biler der var fyldt med fejl.
    Motorer der ikke virker som de skal, gearkasser der ikke virker som de skal.
    Brændstoføkonomi som slet ikke er i nærheden af de fantasi tal som producenten oplever.

    Jeg så en video om en gut med en E-tron
    Audi E-Tron har kæmpe problemer med at der kommer vand ind i kabinen, og Audi ville ikke gøre noget ved det..

    Jeg har da også haft nogle ting på min egen, men det er i småtings afdelingen, den har fået justeret bagklappen, og frontklappen, og så slap limen på carbon spoileren på bagklappen i den ene side.
    Men det hele blev lavet uden bøvl, og så får man da lige en 700hk Model S at køre i imens smiley

    Min tidligere bil havde en designfejl i oliepumpen der gjorde at motoren døde, og der var ingen hjælp fra producenten, sådan en omgang koster lige 80 af de lange.
    Så jeg tager altså ikke de småting på Tesla'en så tungt smiley

    og sjovt at man nævner at sæderne er elendige i en Model 3, det er det første stort set alle siger når de sætter sig ind i min "nøøøøj man sidder godt i de sæder her"

    Men sådan er man jo åbenbart så forskellige


  • #42   25. aug 2021 Tesla rykker sig hele tiden, i par stykker der skriver om dårlig kvalitet har tydeligvis haft 2019 model 3 og det er en helt anden bil man køber idag.
    Jeg har haft en ringe Golf 2 vil det yde Golf 7 eller 8 retfærdighed at jeg stadig hænger i detaljer fra dengang:)


  • #43   25. aug 2021 Min er også en 19'er model, og jeg har snakket med flere der har 2020/2021 modeller og de kan slet ikke genkende de problemer jeg har haft, så det tænker jeg du har helt ret i smiley

  • #44   25. aug 2021 Jeg har 5 stk model 3 som kører taxa fuldtid. Alle har kørt over 120000 km. Ingen problemer overhovedet. Jo kvaliteten er ikke den bedste men synes stadig det er udemærket. Men service fra Tesla er ikke så god. Er overordnet set meget tilfreds. Vil gerne have EQC men rækkevidden er ikke god nok endnu.

  • #45   25. aug 2021 Jesper: Så du mener der er lige så meget forskel på en Model 3 fra 2019 og 2021 som der er på en Golf 2 og en Golf 7 eller 8?
    I så fald kan vi vist ikke bruge din holdning til ret meget.


  • #46   25. aug 2021 Morten J

    Vi er helt klar over at du ikke kan bruge andres holdninger til ret meget, så længe de ikke er den samme som din smiley


  • #47   25. aug 2021 Faktum er at der stadig er store problemer med kvaliteten på Model 3.
    Ok der er måske ikke lige så mange problemer som tidligere, men det er ikke det samme som at det er acceptabelt, det burde ikke være som at deltage i et lotteri når man køber en ny bil.


  • #48   25. aug 2021 Carsten: Når nu jeg tænker over det passer det du skriver jo også 100% på dig selv.

  • #49   25. aug 2021 Jeg lytter da bestemt til andres holdninger, men jeg må vel gerne modargumentere da de fleste holdninger kommer fra folk der ingen- eller meget lidt erfaring har med bilen, jeg er trods alt en af dem her der har mest erfaring med bilen, en del mere end dig også smiley

    Og selv efter 55.000km er det stadig det fedeste køretøj jeg nogensinde har kørt i, og der findes intet der så meget som kommer tæt på smiley


  • #50   25. aug 2021 Min er en marts 2021 facelift.. mat sorte dørhåndtag matrix led og den nye kabine

    Så nej det er ikke den gamle.. og som sagt meget positivt at sige bare ikke en bil for mig…..


  • #51   25. aug 2021 det er faktisk også en af de sjove ting ved at være Tesla ejer, og nok en af de værste, det er den EKSTREME kult der er omkring det. fik min nye 2021 martsbil, og der var bare så mange småting, så gik på Tesla forum for starten og spurte bare nysgerrig ind til det, og seriøst.. man skal "HELST" ikke snakke om Tesla problemer.

    Skrev f.eks. også at jeg var skuffet over navigationen, fordi JA det er google, men ingen alternative ruter eller POI, så ALTID motorvej, selvom jeg f.eks. tit kan spare 20-30% batteri ved måske at tage en kortere landevejs rute end motorvejs ruten. og man har jo så ikke Carplay så man kan ikke bruge den "RIGTIGE" google maps som reelt har alle disse ting.. .. kæft mand noget man blev mødt af.

    nu kan jeg da også lade være med at tale om mine oplevelser... vi har 7 i den nærmere venskabs kreds som har tesla... 3 Model S fra 2017-2019 en ny model X og en model 3 SR min LR og en performance. (kun SR og LR er i DK)

    og de fleste er glade for deres biler, og det er super.. men det er ikke små problemer folk har.. Ingen af model S´erne kører på den originale batteri pakke. (de er så norske de 2 af dem), super den ene har vandret 200.000km (men kører på 3 batteri), men de to andre er under 80.000km. Model X har haft UTALLIGE problemer med dørene, især FIT og FINISH.. de 2 af Model s´erne har fået helt ny centerskærm pga. problemer med farverne, og der var også noget SD kort halløj.

    men model 3´erne har næsten været de der er mest problematiske, SR+ fra 2020 er blevet omlakeret 2 gange, og har fået utallige justeringer, performance udgaven havde ladefejl efter 10.000km, kostede en del, har fået nyt glastag efter det revnede ved 2000km (stod en frostaften og revnede, omlakeret også, da den skallede maling fra foran bagskærmen efter 400km.

    og så er der min som også har problemer. der er INGEN af os der kan sige.. "hey vi har en bil der bare kører".

    Ganske normalt at de bruger værkstedet..

    og nej det er 2020 biler og min er en 2021 de Model 3´er... og ja Elon har da været ude og sige at.. "hey vi havde problemer med at male biler" og andre issues.

    jeg har da også været på værksted med andre nye biler, og VW´en skulle da have en ny DSG kobling fra helt ny. da den såkaldte "microslip" var 700rpm på min.. ved 80 km på lige vej de første 30 min. til den blev MEGET varm.

    som også nævnt tidligere jeg er da "SUPER" positiv over at folk reelt er glade for deres biler, men vil da bare understøtte i at det ikke er uproblematisk, at købe en bil af et firma som har så lille en volumen som Tesla har.

    Ja nu snakker de GIGA PRESS og andre ting "som er ganske normalt for andre" altså at købe værktøjer hjem, som gør man f.eks. ikke skal svejse så meget i en bil, hvilket betyder bilen er lettere at justere ind.. og ingen tvivl når man ser konstruktionen i Model Y at de er kommet længere end de er i Model 3, JA de har fikset problemer i Model 3 refresh, men konstruktionen er reelt stadig tæt på den samme.

    Skulle jeg absolut købe en Tesla i dag så var det nok Model Y jeg ville gå efter, men kunne jeg komme af med min Model 3, så var jeg af med den i løbet af 5 sek... om det var en A6 PHEV, eller noget andet jeg kunne komme over i, så var jeg ligeglad.

    Men som jeg også skriver, så har bilen også mange positive elementer... og kan da godt gentage dem..

    Bilen er hurtig, den har rimelig god range, den er dejlig lydsvag (især min med Thermo glas, min mates SR fra 2020 rumler meget, ELSKER forvarming).


  • #52   25. aug 2021 Rasmus: det er dejligt at se at der er andre nuværende eller tidligere Teslaejere som tør rette kritik mod bilerne.
    Der skal mod til, man risikerer at blive henrettet smiley


  • #53   25. aug 2021 Er enig i at navigationen ikke er den bedste. Carplay kunne også være fedt. Og mange Telsa ejere følger jo Tesla som en kult.
    Min erfaring er at jeg ikke har haft nogle problemer med mine biler. Og planen er de skal kører til de ikke kan mere. Men har set andres biler hvor de havde lakfejl og mellemrum mellem kofanger og skærme.
    Men overordnet set er jeg tilfreds.


  • #54   25. aug 2021 Morten J

    Hvem skulle da henrette dig?
    Det er da nærmest dig der altid er fremme med øksen hvis man kunne drømme om at sige noget positivt om Tesla, de er virkelig en torn i siden på dig smiley

    Zeus H
    Det med navigationen kan jeg ikke følge, det er suverænt den fedeste og mest velfungerende jeg har set i nogen bil


  • #55   25. aug 2021 Synes at den regner nogle underlige ruter ud. Men er ihvertfald glad for den store skærm.

  • #56   25. aug 2021 ok, jeg får altid flere router og vælge imellem, og bare det at man slipper for at skulle koble sin telefon til bilen er fantastisk.

    og så er den ret nøjagtig til at beregne hvor meget batteri man har tilbage ved ankomst smiley


  • #57   25. aug 2021 Ja den er god til at beregne hvor meget strøm man har tilbage. Og hele supercharger netværket er genialt. Men alle biler har fejl og mangler, synes ikke Tesla er dårligere end andre.

  • #58   26. aug 2021 Carsten: Jeg kan så forstå på din udtalelse at du aldrig har prøvet at udtale dig kritisk om Tesla på et Tesla forum, eller set hvad der sker når nogen gør det... Der bliver lynch stemning.

    Jeg er bare irriteret over at Tesla fremstilles så ensidigt af hovedparten af dem som ejer en og jeg er ikke i tvivl om at hvis de blev beskrevet mere nuanceret og fair vil det være en fordel for potentielle købere.
    Der er ingen tvivl om at der er mange ting Tesla er rigtig gode til, det væsentligste efter min mening er BEV drivlinje (motor, inverter, batteri mm.) med god effektivitet, rækkevidde og ladehastighed.
    Men der er ligeledes nogle vigtige ting de simpelthen ikke formår at komme i mål med, men det bliver bagatelliseret på Tesla relaterede forums.
    Da Tesla relaterede forums jo er et oplagt sted for en potentiel køber at søge information inden køb så betyder det at man risikerer at skabe falske forhåbninger til et "perfekt" produkt som det egentlige produkt aldrig får en chance for at indfri.
    Var bilerne i stedet præsenteret mere fair og nuanceret ved at fremhæve både gode OG dårlige ting, så kan potentielle købere nemmere foretage et informeret valg om en Tesla er det rigtige køretøj for dem.
    Læser man nogle tråde på TMC kan man i den grad se nogle eksempler på ejere som har ladet sig røvpule af Tesla med diverse fejl på deres bil, formentlig ikke hjulpet af det faktum at alle jo lovpriser bilen, så hvis man oplever defekter på bilen må det jo være en selv der er noget galt med, for Tesla kan ikke fejle... Samme scenarie har jeg aldrig oplevet ved andre bilmærker.

    Hvis ejerne havde en mere sund tilgang til Tesla og deres produkter kunne det også være at det var nemmere at italesætte Tesla og få dem til rent faktisk at gøre noget mere ved deres fejl, men så længe folk bare hovedløst køber deres biler til trods for disse fejl, så sker der nok ikke noget.
    Sidst jeg tjekkede op på en af de ting jeg virkelig hadede ved min Model 3 (phantom braking) var det stadig et problem, et problem som har eksisteret i flere år og det er stadig ikke løst, men det er åbenbart for meget at forlange at Tesla fikser de problemer der er med deres biler...


  • #59   26. aug 2021 Har du prøvet at være på et hvilket som helst andet forum end en Tesla gruppe?
    Der findes masser af elbils grupper og foreninger, og der er det kutyme at svine Tesla til konstant.

    Prøv at melde dig ind i FDEL og sig noget positivt om en Tesla, og så bliver du jaget ud med tjærer og fjer..

    Grunden til at Tesla folk snakker meget positivt om deres biler er at resten af verden har gjort det til en sport at gøre det modsatte.
    én ting er sikker hvis man har en Tesla, ALLE andre hader dig og din bil.
    Det er noget alle kan samles og være fælles om åbenbart
    Det er faktisk en af de ting jeg nævner for folk når de spørger til down-sides ved bilen.
    Selv andre elbils folk hader din bil, fuldstændigt uden grund.
    Om det er misundelse eller hvad det bunder i ved jeg ikke.

    Jeg har altid kørt Opel før så jeg var ret vant til hate fra alle sider, men jeg havde da virkeligt ikke regnet med at det ville være så meget værre at have en Tesla.

    Man skal forsvare sig selv og bilen KONSTANT!
    og det er nok derfor at Tesla folk bliver en smule tykhudet med tiden

    Du er jo et ganske godt eksempel på hvad jeg mener
    Hvordan synes du den generelle tone omkring Tesla er herinde? flot ikke sandt?
    Og langt de fleste der udtaler sig har aldrig så meget som sat i en


  • #60   26. aug 2021 Jeg har endnu ikke stødt på had til Tesla på de elbilsvenlige eller elbilsdedikerede fora jeg har besøgt, men dermed ikke sagt at det ikke findes.
    Det skal siges at det primært er engelsksprogede så det kan være det er janteloven som gør forskellen.
    Tilgengæld ser man masser af had mod ICE og PHEV.

    Jeg var lige inde på FDEL og ud over at det forum ser ud som om det er dødt så ser det da ikke ud til at dem som har udtrykt sig positivt om Tesla møder modstand.

    Men derudover vil jeg give dig ret i at man må forvente en hvis modstand som elbilsejer når man færdes på generelle bilforums som bruges primært af inkarnerede benzin/diesel fans.

    Jeg så lige dette link som en del af diskussionen på ing.dk, det giver et ret godt billede af en gennemsnits Tesla ejer smiley
    https://tv.nrk.no/serie/koe/sesong/2/episode/10/avspiller


  • #61   26. aug 2021 Morten J

    Det er da på ingen måde en gennemsnits Tesla ejer?
    hvorfor skulle man nægte nogen at lade deres telefon op?
    Jeg er blevet spurgt af passagerer om det OK at lade deres telefon... som en helt ærligt spørgsmål...
    Og folk kigger med undren når man siger at bilen kan oplade en Ipad Pro ca 2700 gange, eller drive en gennemsnit dansk husstand i 14+ dage

    Jeg har aldrig slukket for noget komfort for at spare strøm?


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #62   26. aug 2021 Jeg syntes det er en mærkelig samtale i har. Ingen andre bilmærker har haft så mange fejl som Tesla. Så er det da helt forventet at folk bliver trætte i hoved. Og når så samlekvaliteten oven i er så ringe går man som bilejer kold. Det eneste Tesla har kørende er de er hurtige pga. elmotor. Men hvad skal man bruge det til når bøderne er som de er. Jantelov siger du Morten J hvad er det for en jantelov.

  • #63   26. aug 2021 Martin A

    Det er præcist sådan noget du lukker ud som anspore hele samtalen.
    Du aner intet om hvor mange fejl der er på bilerne, og slet ikke i forhold til fejl som er på alt muligt andet.
    Den eneste forskel er at hver gang der er det mindste på en Tesla så er det forside nyheder i hele verden.

    Er der en Tesla hvor bagklappen sidder lidt skævt så er det forsidenyheder

    Men at en VW ID3 brænder ned på åben gade i Holland høre man INTET om...

    Er det ikke underligt syntes du?


  • #64   26. aug 2021 Hvorfor høre man aldrig om hvor elendig en Audi E-Tron er?
    Man får tudet ørene fulde af hvor fantastisk den er, og at Tesla er amatører osv. osv.
    Kvaliteten på dem får en Tesla til at ligne en Mercedes S klasse i forhold til..

    Her er lidt udklip fra et E-Tron forum

    Er det ikke underligt syntes du?


    profilbillede
  • #65   26. aug 2021

    profilbillede
  • #66   26. aug 2021

    profilbillede
  • #67   26. aug 2021 Carsten: Det jeg referer til i videoen er nærmere at den gennemsnitlige Tesla ejer mener at Elon Musk er et geni, hvilket også er underoverskriften for videoen smiley

  • #68   26. aug 2021 Nåååhh jamen det er han da også?
    Det er da svært at sige andet... han er en af verdens rigeste mænd og stort set alt han røre ved bliver en success uanset hvor far-fetched det er


  • #69   26. aug 2021 Jeg har endnu ikke set noget fra hans side der skulle indikere at han er geni... Nærmere tværtimod.

  • #70   26. aug 2021 Så ved jeg ikke helt hvad barometer du har for at være et geni, men resten af verden er af en lidt anden opfattelse smiley

  • #71   26. aug 2021 Hvor ser du det modsatte af geni ved Elon Musk?
    Geni definition:
    person der er fremragende begavet, intellektuelt eller kunstnerisk

    Morten, du magnet dig selv op i en krog, du har valgt at du vil hade Tesla og Elon Musk for alt i verden.
    Om så han skabte verdens fred og udryddede hungersnød, så vil du stadig hade ham.



  • #72   26. aug 2021 Jeg kan også beslutte mig for at hade VAG eller Mercedes etc. Og så få øje på alle fejlene, men lukke øjenene for alt det andet.
    Det er ret tydeligt at du har truffet et valg om at hade Tesla og Elon Musk.
    Det tydeliggøres ret godt, når man ser at du har oprettet 7 emner på 17 år og de fire af dem, er for at kritisere Tesla og i øvrigt oprettet inden for et år...
    Jeg ved ikke hvad Tesla har gjort dig personligt, men noget må der være sket, for at køre en sådan vendetta mod et firma, bare fordi man ikke bryder sig om deres produkt virker fuldstændig sygt og nærmest som en besættelse.
    Der findes mange produkter i denne verden som jeg ikke bryder mig om, eller som ikke passer mine behov, det betyder ikke at jeg hader dem med liv og sjæl. smiley


  • #73   26. aug 2021 Simon: Jeg lytter og læser hvad han rent faktisk siger.
    Mange af de ting han kommer med er utrolig dumme og ikke et geni værdig... Ikke så længe man skal tro at han er et teknisk/ingeniørmæssigt geni, det kan godt være han så er et musikalsk geni, men det er vel næppe det vi diskuterer.
    Tag for eksempel hans hyperloop, en helt igennem vanvittig ide, som han vist også efterhånden har indset ikke bliver til noget.
    Var der nogen der sagde batteridrevet supersonisk VTOL jet?
    Hans påstande om at kunne revolutionere rumfart med Space X ved at reducere omkostningerne ved opsendelser til en brøkdel af NASA's tidligere omkostninger... Til trods for at selv Space X's egne tal modsiger dette.
    Starship som vil være fremtiden for persontransport mellem kontinenter?
    Starlink, som når man går tallene igennem ikke har en kinamands chance for at give økonomisk mening, med mindre man får staten til at spytte i kassen.
    Boring company som skulle kunne grave tunneler til en brøkdel af hvad de traditionelt set koster... Ja det holder så heller ikke.
    SolarCity og de fantastiske solcelle tagsten han præsenterede... Nåe nej... De findes heller ikke.
    Hans løfte om flere tusinde selvkørende Tesla taxier... i 2020... Hvor blev de af?
    Han mente også at det var den eneste økonomiske ansvarlige beslutning at købe en Tesla med FSD, for så kunne man tjene $30.000 om året på at lade den være selvkørende taxi når man ikke selv brugte den... Gad vide hvor mange som gør brug af dette i dag?

    Der er ingen tvivl om at han drømmer stort og at han har opnået en del succes, men det samme kunne man jo også sige om Elizabeth Holmes tilbage i 2014.


  • #74   26. aug 2021 Stop dig selv Morten, alle de ting du nævner er jo noget han rent faktisk har ført ud i livet, du hænger dig i datoer, hvad så hvis tingene bliver lidt forsinket af covid og hvad ved jeg? tingene kommer.

    Folk sagde jo det samme om Tesla, og hvor står vi lige henne i dag?

    "Opnået en del success" han er efterhånden definitionen af success .

    Men som Simon siger så vil du jo hade ham om så han lavede fred på jorden.
    Jeg håber du kommer over det smiley


  • #75   26. aug 2021 Alle de ting er noget han har ført ud i livet? Dvs. der allerede findes funktionelle hyperloops, batteridrevne supersoniske VTOL jets, rumfart og tunnelboring til en brøkdel af de traditionelle omkostninger og meget af det andet han har lovet? Så er der i hvert fald noget jeg har overset...
    Gad vide hvad den næste undskyldning bliver for at tingene ikke lige sker som lovet når pandemien er en saga blot.

    Det er tydeligt at i lader jer forblænde af Elon og ikke formår at gennemskue hans virkelige væsen.


  • #76   26. aug 2021 Når man sætter sig til bords, så behøver man ikke spørge om der er vegetarer, veganere eller Tesla ejere til stede.
    Det skal de nok selv skræppe op om, selvom de fleste er fløjtende ligeglade.
    Fælles er, at de har et eller andet behov, for at stille sig selv op på tronen og være selvfed.
    Det er simpelthen så komisk, her skal man passe på ikke at lande på deres niveau.

    Tror ikke jeg hader Tesla som brand, at de i min optik er tude grimme ude og inde, det gør bare at jeg selv ikke kunne drømme om at eje en.
    Nej det er sgu en stor del af Tesla piloterne der giver en kvalme.
    De er helt blottet og virkelighedsfjerne, de kan sammen stå der i enden af ledningen og have et fællesskab der overstiger selv det man ser på CPH Pride. Men alligevel så ikke, de kære regnbue folk med snart hår - de hylder jo mangfoldigheden. Den hyldet jeg også, men der er dæleme ikke meget mangfoldighed ved Tesla holdet.


  • #77   26. aug 2021 Det var alligevel en vild udmelding :')

  • #78   26. aug 2021 Du er nok tilbøjelig til at være nødt til at give min ret! I hvert fald en del af vejen smiley
    Ingen Tesla har gjort mig noget personligt, men Tesla ejere har sgu generet min blindtarm et utal af gange.


  • #79   26. aug 2021 Jeg er aldrig blevet generet af en Tesla eller dens ejer. smiley

  • #80   26. aug 2021 heller ikke mig underligt nok, heller ikke da jeg kørte Opel, dem er der sjovt nok også en hel masse der ikke kan lide, det kan Carlo og Morten sikkert heller ikke smiley

    jeg hader heller ikke VAG, jeg syntes bare dem der ejer dem er nogle selvfede stoddere som som kun kan se noget galt med alt andet end det de selv køre i.
    hvilket i beviser ret godt smiley


  • #81   29. aug 2021 For mig og se overvejer jeg kun en Tesla model 3 for rækkevidden nu var jeg ude og prøve en igår og jeg syntes jeg den er meget kedelig og køre i og syntes jeg ingen køreglæde fik i den. Nu til daglig køre jeg Audi RS3 og det er bare 10 gange sjovere men jeg køber en tesla kun på grund af økonomi ikke fordi jeg syntes der er noget fedt ved det. Men det er desværre samfundet der sørge for vi er nødt til og gå den vej.

  • #82   29. aug 2021 Carsten er sgu blevet krænket her, og skyder igen med kærlighed.

    profilbillede
  • #83   29. aug 2021 pas nu på du ikke ender med at have så ondt i røven at du ikke kan sidde ned Carlo XD

  • #84   29. aug 2021 Det kan du sikkert ordne smiley

  • #85   30. aug 2021 Jeg kan da godt sparke dig i røven hvis du mener det hjælper dig smiley

  • #86   30. aug 2021 Nårh var mere nervøs for om du ville hoppe bagpå.

  • #87   30. aug 2021 Desværre Carlo, det må du få de sædvanlige nede i svingeren til at klare for dig.
    Men jeg skal ikke dømme, more power to you!


Kommentér på:
Tesla Model 3

Annonce