{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla Model S?
  • #1   29. nov 2020 Fake news hvis du spørger Carsten! Det der gør BMWer også skal vi huske på. Og Folkevogne!

  • #2   29. nov 2020 "Josefine" har du ingen holdning selv? eller fylder jeg virkeligt så meget i dit liv? smiley

    Og til emnet
    Det tvivler jeg stærkt på smiley


  • #3   29. nov 2020 Men jeg kan da se at Porsche er kommet i gang med et auto-parkerings system smiley smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=DgF4a2m3fcA&ab_channel=HiddenSociety


  • #4   29. nov 2020 Jeg har mange holdninger men du kan jo ikke tåle at høre dem/tåle lidt modstand, det har vi da efterhånden oplevet et utal af gange - så nu tør man da ikke modsige dig længere af frygt for dit helbred. Husk på at hele verden er efter dig, som du selv har udtrykt det.

    Det er meget sødt du stadig ikke kan tage kritik til dig men i stedet kaster tilbage smiley

    TESLA ER FEJLFRI ! Og Rolf er ren !


  • #5   29. nov 2020 Tesla er skam ikke ufejlbarlig, det er der intet der er smiley

  • #6   30. nov 2020 tesla er fyldt med alle mulige Kina fejl. mest mærkelige ting og fejl som billige biler døjer med

  • #7   30. nov 2020 Tesla er så ringe bygget i forhold til så mange andre biler, så det kan vel ikke undre nogle mere.
    De er et nyt firma, så giv dem en 20-30 år, så er de nok oppe på højde med de vel etableret bilmærker.


  • #8   30. nov 2020 Carsten: Jeg tror ikke det er parkeringssystemet, men nærmere chaufføren som ikke formår at køre bil smiley
    Man så jo også masser af lignende eksempler med Tesla i starten hvor folk enten blev overrasket over accelerationen eller ved en fejl kom til at trykke på speederen for at sende bilen med raketfart ind i en mur eller lignende smiley


  • #9   30. nov 2020 Morten J

    Jo jo, men når der sker noget dumt med en Tesla så er det ALTID Tesla's skyld, når det er en Porsche så er det altid kørens skyld underligt nok smiley smiley

    R.B

    Se på det på den her måde, Tesla har stort set indhentet de andre bilfabrikanter med 100år, de skal bare lige have finpudset det sidste det er vi enige om, men det er skræmmende at forskellen ikke er større, så jeg giver ikke meget for de etablerede mærkers "erfaring" smiley


  • #10   30. nov 2020 jeg håber tesla kommer med den perfekte benzin bil ??

  • #11   30. nov 2020 Det kommer så ikke til at ske, i og med at deres primære grund for at eksistere er at få benzin og dieselbiler slået ihjel smiley

  • #12   30. nov 2020 ha ha i know men dét lød sku godt. så intet perfekt fra tesla. s model er den fedeste syntes jeg

  • #13   30. nov 2020 Den er sq også fed, især efter den blev faceliftet, og den nye Plaid model er da bare for nice smiley

    profilbillede
  • #14   30. nov 2020 kæft den er fed

  • #15   30. nov 2020 Yeps og med 1100-1200 Hestekræfter tænker jeg også at den kan komme ud af lyskrydset smiley

  • #16   30. nov 2020 dælen os da min chef har en i samme farve den har alt i udstyr samt den store lyd pakke

  • #17   30. nov 2020 Carsten

    Nu skal de jo lige lære at monter en dør/klap lige før de indhenter nogen som helst, derefter så kan vi se om de nu også får malet det hele første gang smiley


  • #18   30. nov 2020 Du snakker om problemer de havde for 8år siden, der er sket meget smiley
    Jeg er helt enig i at det altid kan blive bedre, men så længe at der ingen pis er hvis man udpeger en fejl og de udbedre det hurtigt og uden beregning så kan jeg altså ikke se det store problem smiley

    Jeg har fået fixet nogle småting på min egen, 2 gummi lister på dørene der slap i limen, og så fik jeg justeret bagklappen og frontklappen ved udlevering og det var dét.

    Ingen ballade og Model S Ludacris som lånebil så jeg brokker mig bestemt ikke smiley


  • #19   30. nov 2020 Der er sket meget, men selv Model Y har problemer, og mig bekendt udkom den ikke for 8 år siden.

    Og det er også helt ok, de er nye, men de har langt langt fra nået op til de mærker der har været omkring i en menneske alder, for selvføldig lære man noget gennem tiden.

    De mangler bare at få den sidste kvalitet op, men det tror jeg nu nok hurtigt skal komme, nu hvor kina bilerne kommer, med bedre kvalitet en feks VWs ID3, og til en langt langt laver pris.


  • #20   30. nov 2020 Carsten: Nej det er helt klart også kørefejl når en Tesla har braget ind i en mur, lige som hvis det var en Porsche eller et hvilken som helst andet fabrikat, det er i hvert fald min holdning.

    Pt. er Tesla's største probmer med brugerinterface og integrering af funktioner, det er bare ting som de traditionelle fabrikanter gør meget bedre, selvfølgelig fordi de har så meget mere erfaring med det.
    Med min Model 3 var der dagligt ting der gav mig grå hår, som f.eks. fartpilot/phantom-braking, kollisionsadvarsel, autosteer, auto highbeam, autowiper og så det faktum at Tesla er imod at bruge fysiske knapper og i stedet gemmer ofte brugte funktioner på touchskærmen (det giver måske mening hvis stemmestyringen fungerede... Men det var ikke min erfaring at den gjorde det).

    Selve det at masseproducere bilerne er de nu sluppet ret godt fra, det kan godt være de har/havde et ry for dårlig samlekvalitet og interiør kvalitet, men det er nok reelt set kun et problem hvis man sammenligner med de tyske premium producenter.
    Hvis man sammenligner med mange af de andre producenter som har lavet biler i mange flere år end Tesla, ja så er de nu ret godt med, hvilket er imponerende når man tænker hvor få år Tesla har bygget biler.
    Hvis man absolut vil sammenligne med de tyske premium producenter (og det tror jeg godt Elon vil), så bliver det ikke til Tesla's fordel, for tyskerne forstår virkelig at kræse for detaljerne og de har været i gamet så længe at de ved hvordan det skal gøres... Men de tager sig så tilgengæld også godt betalt.

    Vender man så det hele om og ser på hvor Tesla klart er stærkest, nemlig den elektriske drivlinje, ja så tror jeg faktisk ikke at Tesla er så langt forean som mange "fanboys" går og tror.
    Jeg var også selv bange for at Tesla rent faktisk var et kvantespring forean de andre når det kom til den elektriske drivlinje, specifikt når man sammenlignede effektiviteten/forbruget, men det var kun ind til jeg så de første tests af effektiviteten af VW ID.3.
    Den bider jo næsten Model 3 i hælene når det kommer til effektiviteten, hvilket må siges at være ret godt når det er deres første seriøse elbil.
    Men hvis VAG godt kan lave så effektiv en elbil, hvorfor har de så ikke gjort det samme med e-tron og Taycan?
    Min tanke er at det nok skyldes at de har ikke haft det primære fokus på effektivitet, og at dette nok har været fuldstændig bevidst.
    For tænk hvis nu Audi og Porsche havde lavet elbiler med en effektivitet og rækkevidde som kunne hamle op med Tesla, så var der jo ikke længere nogen grund til at købe en VAG med fosilbrænder? Og lige præcis salget af biler med forbrændingsmotoren er det de tjener rigtig gode penge på.
    Jeg tror simpelthen at de bevidst holder sig tilbage for ikke at skade salget af deres fosilbiler.
    Kigger man på f.eks. VW Lupo 3L, Audi A2 3L og VW XL1 og nu også ID.3 så har koncernen formået at bevise at de forstår at udvikle effektive køretøjer.
    Ja ok, de to første er diesel, og den tredje er en diesel plugin-hybrid, men der skal mere end blot drivlinjen til for at skabe en effektiv bil, det hele skal spille sammen.
    ID.3 viser også ret godt at de kan lave en effektiv el drivlinje hvis de vil.
    Jeg tror også at hvis koncernen lige nu solgte BEV varianter af hovedparten af deres modeller og disse var attraktive/effektive nok, ville det også sælge som varmt brød, men det ville selvfølgelig koste på salget af fosilbiler og dermed noget af det de tjener gode penge på og indirekte også koste arbejdspladser.

    Jeg tror desværre først vi rigtig kommer til at se hvad de kan når engang EU tvinger dem ved at forbyde salg af ICE, for først der vil salg af elbiler for alvor blive vigtigt for deres overlevelse, men jeg er ikke i tvivl om at de allerede nu er ved at forberede sig til det og har masser af viden og knowhow om BEV'ere, de bruger det desværre bare ikke fuldt ud.


  • #21   1. dec 2020 Hold da ferie en afhandling at læse smiley

    Jamen det er super at du har den holdning, men jeg syntes bare at blandt andet VW har bevist at de ikke formår at løfte opgaven med elbiler, ID3 har jo så mange fejl at det får en Tesla til at fremstå perfekt smiley
    Nu snakker du selv om effektivitet, og Porsche Tycan og Audi E-Tron er de to mindst effektive elbiler der nogensinde er lavet, såååå der er jeg heller ikke helt enig
    Men mon ikke det kommer.

    Og de problemer du nævner med Model 3 er stort set væk med opdateringer, jeg har ikke haft fantom opbremsninger i over et halvt år smiley


  • #23   2. dec 2020 Jeg tror ikke det bliver VW der slår igennem først, jeg har på fornemmelsen de holder tilbage med vilje, og kun har smidt ID3 ud for at få hippierne til at holde kæft.
    Har på fornemmelsen de venter til SSD batteriet udkommer, men at smide flere ud, derfor tror jeg den ID3 er lidt halvt.

    Fordi VW har problemer betyder ikke Tesla bliver bedre, de er stadig en beta udgave af hvad en bil kan være smiley

    Dem der bliver store imellemtiden er Kinerserne... Tror en som Aiways U5 bliver en storsælger, bedre bygget en VWen, og en realistisk pris, selv med fuld udstyr.


  • #24   2. dec 2020 ID3 var virkeligt en all-in for VW, men nu smider bestyrelsen en mistillidsafstemning efter Herbert Diess fordi de vil have ham ud, da de mener der er flertal i bestyrelsen til at droppe elektriske biler. og får de det igennem, så tror jeg de får det svært.

    Pointen er at VW har forsøgt at lave en Tesla, og har fejlet, så hvem er beta?

    Kineserne skal nok komme frem af, det er der ingen tvivl om


  • #25   2. dec 2020 Carsten: Hvorfor er det du mener at VW har fejlet med ID.3?
    Har du selv erfaringer med bilen eller lytter du kun til hvad andre Tesla fanboys siger på nettet?

    Tesla er som jeg nævnte også en fejlfyldt bil, de problemer jeg nævnte i #20 havde jeg stadig for 2 mdr siden lige inden jeg afhændede bilen til den nye ejer, så det lyder mærkeligt at du som den eneste ikke mener at have oplevet phantom braking i et halvt år.
    For så lidt som en måned siden har Tesla Bjørn lavet en video om problemet, så jeg har svært ved at tro på at det er løst.
    https://youtu.be/xj73Q3lWvFM

    De andre problemer jeg nævnte har jeg heller ikke set nogen indikation på skulle være løst.

    ID.3 er uden tvivl heller ikke fejlfri, men min erfaring med den understreger at den er fuldt ud lige så god som en Tesla Model 3, hvis ikke bedre.
    At angribe den for at have software fejl når man selv er Tesla ejer er også lidt dobbeltmoralsk, for Tesla er jo kongen af at sende beta versioner af deres biler på markedet.


  • #26   2. dec 2020 Jeg har skam erfaring med bilen, en bekendt kørte 150km i hans nye ID3 og så lyste den for åirbag fejl, hans fartpilot virker ikke, navigation virker ikke, og hvis den står natten over så dræner den 12v batteriet så den ikke kan starte.

    Det er sq for ringe af en bil til 400.000.- når man har fået tudet ørene fulde af hvor fantastiske og meget bedre Tyskerne skulle være til alting.
    Flere af fejlene har de slet ikke formået at rette endnu, og der er måske udsigt til at de kan blive rettet i 2021, og det ville jeg som Tesla ejer ikke kunne leve med.

    Han har elendig ladehastighed, lille batteri, ingen frunk, ingen læder sæder, ingen hestekræfter, ingen 4 hjulstræk, ingen super lader infrastruktur osv osv.
    Hvis bilen havde kostet 250-300.000 så kunne jeg måske gå med til det, men til hvad den bil koster så er den simpelthen for fejlbehæftet og for ringe udstyret


  • #27   2. dec 2020 De fejl som er på Tesla er der jo heller ikke udsigt til bliver rettet, i hvert fald ikke meldt ud fra officielt hold.

    Ladetiden på ID3 er ud fra hvad jeg har set ganske imponerende, selvfølgelig er Model 3 hurtigere, men ID.3 er VW's første seriøse elbil, hvis du i stedet sammenligner den med ladehastigheden på Tesla's første seriøse elbil (Model S) er den slet ikke så ringe endda.
    Ja batteriet på de første ID.3 er ikke verdens største, men man kan sagtens vælge at få den med større batteri.
    En god samlet indikator for ladehastighed, effektivitet og batteristørrelse er Tesla Bjørns 1000km challenge, her er ID.3 62 kWh som klarer den på 10:45 omgivet af to Tesla'er, M3 SR+ ligger over den med en tid på 10:30 og Model S P85 som ligger under den med 10:55.

    Ingen frunk: So fucking what?
    Hvis vi igen kigger på Tesla Bjørns tests så viser de at ID.3 kan have lige så mange "bananaboxes" i bagagerummet som Model 3 kombineret i bagagerum og frunk, og med sæderne lagt ned slår ID.3 Model 3 med 2 stk.

    Ingen læder sæder? Det kan du jo heller ikke få i en Tesla?
    Her er definitionen på læder ifølge Den Danske Netordbog:
    "slidstærkt, smidigt materiale, der er fremstillet ved garvning af dyrehud, og som anvendes til produktion af tøj, sko, tasker, møbelbetræk med mere"

    Ingen hestekræfter, ingen 4 hjulstræk: Det lyder også som vigtige kriterier.
    Sammenlignet med langt de fleste ICEV'ere klarer den sig nu fint nok.

    Ingen super lader infrastruktur: Nej VW har ikke deres egen ladeinfrastruktur, men de er del af en lille ting som hedder Ionity.
    Da du primært kørte Opel, klagede du så også over at Opel ikke havde sine egne tankstationer?


  • #28   2. dec 2020 haha er det det jeg skal sige når folk brokker sig over en liste der lige skal rettes på en Tesla So fucking what? det vil jeg begynde med smiley

    Det er sjovt hvordan de mindste problemer på en Tesla er umulige at bortforklare og simpelthen for dårligt.
    Men når det er en VW So Fucking what smiley smiley

    Jeg snakkede med en gut ved en ladestation med hans nye ID3'er og der brugte vi lidt tid på sammenligne de 2 biler, og han var ikke i tvivl bagefter at han havde købt den forkerte bil.
    Tesla's var overlegen på stort set alt, og hans bil var fyldt med fejl..


    profilbillede
  • #29   2. dec 2020 At sige at den ikke har et frunk er jo ikke et problem, det er en personlig præference, ellers kan man jo også argumentere for at det er en fejl at Model 3 ikke er en hatchback?

    Hvis Tesla nu gjorde noget mere for at rette de fejl og mangler der var i deres biler/software så var de jo heller ikke et problem.
    Vi taler om en bil som er over 3 år gammel, som med over-the-air-updates stadig har uløste software problemer, mest markant phantom-braking.
    Men de vil åbenbart hellere fokusere på at lave pruttepuder, spil og integrere netflix i infotainment systemet.
    Min erfaring med VAG koncernen overbeviser mig om at ID.3's problemer er løst lang tid inden de har været på markedet i 3 år.

    Du kan altid finde nogle som vælger den forkerte bil.
    Jeg valgte f.eks. en Model 3, men det var på det tidspunkt det bedste bud på en BEV.
    Havde ID.3 været på markedet på det tidspunkt havde jeg helt sikkert valg den, og jeg er overbevist om at den havde passet bedre til mine ønsker og behov.


  • #30   2. dec 2020 Hvilke fejl er det du mener der skal rettes på en Tesla?
    Jeg har ingen fejl på min? smiley
    Jeg har ikke oplevet fantom breaking i over 6 måneder, og kan ikke komme på andet?

    De ID3 jeg har set har så ikke problemer med fantom breaking da deres fart pilot slet ikke har virket...


  • #31   2. dec 2020 Men det er virkeligt sjovt at snakke med en stolt ID3 ejer, så går samtalen noget i retning af.

    "Nååh jamen har du måske bakkamera på din Tesla"
    Ja jeg har 3, og bilen er overvåget af kamera når den køre og holder parkeret.
    "javel ja... har du så adaptiv fartpilot måske?"
    Min bil er i stand til at køre selv..
    "oook ja det var smart.. Har den så CarPlay måske"
    Nej den har sit eget infotainment system med fast internetopkobling Spotify abonnement, netflix YouTube osv osv osv.
    "ja ok det har jeg så heller ikke lige.."

    og sådan går snakken bare derud af

    Og jeg siger ikke at det er en dårlig bil, den er bare for dårlig til prisen og efter hvad man var blevet stillet i udsigt da denne "Tesla Killer" skulle komme på markedet.
    Jeg havde langt hellere købt en Kia EV og fået mere for mindre

    og det er da super fint at en Tesla ikke er noget for dig, men det er jo ikke ensbetydende med at der er ingen mennesker der skal købe en Tesla fordi det bare er LORT i din optik.
    Folk må da gerne købe en ID3 for min skyld hvis de virkeligt vil det er da deres egen sag


  • #32   2. dec 2020 Hvis du ikke har oplevet phantom braking de sidste 6 mdr er du nok den eneste som ikke har det, jeg har oplevet det i min Model 3 helt op til den dag jeg afleverede den til den nye ejer, og Tesla Bjørn har tilsyneladende også oplevet det efter det tidspunkt jeg har afhændet min Tesla.
    Jeg har heller ikke hørt fra andre at problemet skulle være løst.

    Af andre problemer kan nævnes:
    -Autosteer er ikke særlig god til at holde den rette bane hvis der kommer svingbaner eller frakørsler.

    -Autosteer skal tilkobles separat fra fartpilot, og bliver slået fra ved vognbaneskift, herefter skal man så slå den til igen.

    -Autosteer kræver per EU regler bruger input for at forblive aktiveret, men giver man for meget brugerinput (rykker for hårdt i rattet) slåes autosteer fra.
    Dette gælder også hvis man ikke er helt enig med Tesla om hvilken linje som skal tages igennem et sving og dermed styrer formeget imod.

    -Hvis man først aktiverer fartpilot og herefter forsøger at aktivere autosteer og autosteer ikke er tilgængelig, deaktiveres fartpilot.

    -Fartpiloten sætter farten ned for tidligt inden nogle kryds/rundkørsler og for sent/slet ikke ved andre.

    -Ved aktivering af fartpilot bliver farten sat til fartgrænsen, eller den aktuelle fart hvis den er over fartgrænsen. Man kan dog via touchskærm kan sætte farten til aktuel hastighed efter aktivering af fartpilot, men betjening via touchskærmen er ikke optimal.
    Dette gør det besværligt/farligt at sætte fartpiloten til hvis den faktiske fartgrænse er lavere end den af Tesla opfattede fartgrænse.

    -Autosteer er (på nogle veje) begrænset til hastighedsgrænsen eller hastighedsgrænsen + selvvalgt overskridelse sat i indstillinger, sættes selvvalgt overskridelse, vil aktivering af fartpilot resultere i at farten altid automatisk sættes til fartgrænsen + selvalgt overskridelse, så at sætte selvvalgt overskridelse bevidst højt giver gener/farlige situationer.

    Auto highbeam funktionen er langsom og blænder op og ned alt for sent i forhold til modkørende trafik.

    -Autovisker funktionen er ikke baseret på en regnsensor, men på data fra kameraer, derfor opstår ofte situationen hvor der viskes for meget eller for lidt (og nogle gange endda slet ikke).

    -Fartpilot/autosteer bremser for gående/cykelister i vejkanten i stedet for bare at køre forbi.

    -Kollisionsadvarsel advarer i alt for god tid, gennemtænkte manøvrer kan nemt resultere i en advarsel.

    -De endeløse bing og bong advarselslyde der kommer, f.eks. ved tilkobling af autosteer.

    -Sporadisk selealarm ved opstart (hvis man som fører har taget selen af inden parkeringsbremsen har nået at blive aktiveret ved forrige kørsel).

    -Skærmen og dens funktioner (incl. navi, 4G, bakkamera, mm.) kunne godt have større pålidelighed når nu den er så essentiel, genstart af skærmen er for ofte nødvendigt.
    Gøres dette under kørsel mister man funktioner (speedometer, blinklys og meget andet relevant) imens den genstarter.

    -Til trods for den store skærm er der ikke "plads" til at vise både kørecomputer og "genveje" samtidig, kørecomputer kan heller ikke vise alle data samtidig.

    -Ingen Apple CarPlay.

    -Hvis sprinkler aktiveres imens kørecomputer er vist forsvinder kørecomputeren efterfølgende (i nogle tilfælde).

    -Ingen mulighed for permanent baglys.

    Det var så bare de fejl/mangler der burde kunne klares med software opdatering.
    Derudover er der nogle efter min mening hardware baserede fejl som nok ikke er så nemme for Tesla at rette:

    -Generelt mangel på fysiske knapper, for meget skal styres via skærmen.
    --Aktivering/deaktivering af sædevarme samt ventilation bagi kan ikke gøres fra bagsædet, men kun fra skærmen.
    --Manuel aktivering/ændring af viskerfunktionen skal ske via skærmen.
    --Indstilling af sidespejle og rat ligeså.
    --Ændring af lys (nærlys, tågelys mm.) sker også via en menu på skærmen.

    -Ikke ligefrem premium interiør kvalitet, plast/gummi på instrumentpanel, førerairbag og øverste del af dørsiden er specielt ringe visuel kvalitet.

    -De elektroniske dørhåndtag er ikke så brugervenlige for de uindviede.

    -Bundmåtterne mangler fastgørelse og skrider derfor ved gentagende ind og udstigninger.

    -USB og 12V porte er ikke let tilgængelige, men gemt godt af vejen.

    -Bunden er udformet så småsten kan forvilde sig under "gulvet" og ligge og rasle.

    -Generelt er lydisoleringen i bilen ikke så god, der er en del vejstøj.

    -Forlygterne giver ikke tilstrækkeligt lys, både ved nær og fjernlys og har heller ikke rigtige adaptive funktioner (autohighbeam tæller ikke).

    -De viskerbladsmonterede sprinklerdyser fungerer ikke lige så godt som konventionelle dyser.

    -Man kunne godt ønske sig ventilerede sæder.

    -Intet instrument panel (eller alternativt HUD), Elon sagde "You won't care"... han tog fejl.

    -Regen kan ikke ske ved brug af bremsepedalen, den kan kun bruge friktionsbremsen.

    Derudover har Tesla efter min mening et problem med deres politik med at de forsøger at tvinge brugerne til at få repareret/serviceret bilerne på autoriserede Tesla værksteder.
    Dette praktiserer de ved at de bevidst gør det svært for uautoriserede værksteder at servicere Tesla'er ved at begrænse deres adgang til reservedele, dette er en ulempe hvis man ikke bor i nærheden af en af de få autoriserede værksteder.

    I USA ser man også en tendens hvor Tesla deaktiverer muligheden for at ejerne af tidligere skadede biler kan hurtiglade deres biler ved 3. parts ladeoperatører.
    Dette gøres selvfølgelig uden ejerens viden så han/hun/den/det risikerer at strande på en roadtrip uden mulighed for hurtigladning.
    Fair nok hvis de vil nægte at sælge strøm til en kunde via deres supercharger netværk, men de skal ikke også kunne gøre det umuligt for kunden at benytte en 3. parts ladeoperatør.
    Hvis de kan det, hvem ejer så egentlig bilen?
    Det er heldigvis ikke kommet til Europa endnu, men hvem ved hvornår det sker...


  • #33   2. dec 2020 Hooold nu, langt det meste af det copy/paste du har lavet der er jo holdnings baseret og har intet med fejl at gøre.. hvis det er en fejl at der ingen instrumentering er foran føren, så det er lige så meget en fejl at en ID3 ikke har en frunk. Nu må du simpelthen holde op.

    Og ja du har haft en, men du har ikke en længere, og du ved ikke hvad der er sket med udvikling af bilen siden.
    De problemer du nævner med Autosteer kan jeg heller ikke genkende, bilen køre perfekt, og jeg bruger det hver eneste dag.

    Og meget af det udstyr du siger den mangler kan du slet ikke få i en ID3 heller
    "-Regen kan ikke ske ved brug af bremsepedalen, den kan kun bruge friktionsbremsen."
    Det kaldes One Pedal Driving, kom nu ind i det her århundrede smiley

    "USB og 12V porte er ikke let tilgængelige, men gemt godt af vejen."
    Hoooold...

    Nej ved du hvad en fejl er?
    Det er at airbags og fartpilot ikke virker pga. FEJL i softwaren
    En fejl er når noget ikke fungere som det er blevet lovet til at gøre
    En fejl er at bilens 12v batteri bliver drænet fordi computerne i bilen ikke kan finde ud af lukke ned.
    Det er FEJL.

    At du ikke kan lide udformningen af bundmåtterne og hvor cigaret tænder udtaget sidder og du syntes der er for få knapper er jo ikke fejl smiley

    Så er ID3's klamme udseende jo også en klokke klar fejl fra VW side og det burde de rette op på i deres produktion omgående smiley smiley


  • #34   2. dec 2020 Ja det er så din holdning.

  • #35   3. dec 2020 Præææciiis

    Der er forskel på fejl og holdninger smiley


  • #36   3. dec 2020 Og det er åbenbart din holdning at phantom braking og en inkompetent fartpilot, autosteer, autohighbeam, autowiper, kollisionsadvarsel og selealarm ikke er en fejl, nej det er faktisk nærmere features...

  • #37   3. dec 2020 Phantom breaking er klart en bug/fejl, men som sagt har jeg ikke oplevet det de seneste 6måneder, så det er måske ikke løst helt endnu, men det er meeeget tæt på.
    Auto highbeeam har aldrig virket som jeg ville have det på nogen biler jeg har haft uanset mærke, jeg syntes de blænder op for tidligt og ned for sent, så der er Tesla som alle andre desværre.

    Resten af hvad du nævner har jeg ingen problemer med?
    Hvad for noget med sele alarm? tag selen på og så er der jo ingen alarm? smiley smiley


  • #38   3. dec 2020 Havde en ny 2020 Ford Focus Hybrid som lånebil et par uger siden, der fandt jeg så ud af autobeam halløj. Synes den nedblænder meget hurtigt (f.eks. op over en bakke) og også når jeg kører bagved biler, der kan den kigge LANGT synes jeg.
    Selvfølgelig ved sidefrakommende biler skal man selv være vaks.


  • #39   4. dec 2020 Jeg har synes at auto highbeam fungerer fantastisk på Audi, BMW og Mercedes, det skal dog siges at det i alle tilfælde er med adaptive matrix lygter, på Tesla not so much.

    Problemet med selealarmen er som følger:
    Jeg sætter mig ind i Tesla'en, jeg trykker som det første på bremsen for at "tænde" bilen og få den til at justere sæde og rat, jeg spænder derefter selen, sætter bilen i drive og kører.

    Men jeg oplevede at jeg en gang i mellem efter at have trykket på bremsen blev konfronteret med at selealarmen gik i gang til trods for at jeg ikke havde sat den i drive endnu.
    Efter lang tids "fejlsøgning" fandt jeg ud af at problemet opstår hvis man har været for hurtig til at spænde selen op på sidste tur i bilen.
    Helt specifikt gjorde jeg følgende når jeg havde afsluttet en køretur:
    Sæt bilen i P, spænd selen op og forlad bilen.
    Jeg kunne så genskabe at problemet med selealarmen opstod på næste tur når jeg efter at have sat bilen i P spændte selen op INDEN at bilen var færdig med at udføre "parkerings kommandoen" (man kan jo høre at den arbejder med et eller andet bremse halløj når man trykker P og nogle af ikonerne skifter status).
    Nu har jeg selvfølgelig ikke Tesla'en til rådighed længere så jeg kan dokumentere bilens adfærd præcis, men ovenstående beskrivelse burde kunne genkendes af en Model 3 ejer.

    Men jeg synes at det var super frustrerende at bilen chikanere mig med selealarmen for noget jeg foretog mig på sidste tur, specielt når det jeg foretog mig stadig var forholdsvis efter bogen, jeg havde bare lidt travlt med proceduren.
    Selv med Joe Mode slået til syntes jeg at bilen lavede ALT for mange advarselslyde, så en ekstra og ubegrundet selealarm kunne virkelig bringe mit pis i kog.

    Jeg kunne selvfølgelig forbygge problemet ved enten at vente et par ekstra sekunder efter jeg havde trykket P til at jeg spændte selen op, eller alternativt sætte mig ind i bilen, spænde selen, så trykke på bremsen og vente på sæde og rat blev justeret og derefter sætte bilen i drive, men begge løsninger vil give ekstra spildtid.
    Hele grunden til at jeg oplevede problemet var jo at jeg bruger bilen i mit arbejde og ofte har meget travlt, derfor var rutiner som involverede bilen optimeret til at undgå spiltid.


  • #40   7. dec 2020 Jeg syntes godt nok du er ude i et ekstremt eksempel på flueknepperi....
    Det er jo ikke en fejl, det er bare dig der ikke gør som du skal i den rækkefølge du skal.

    Jeg har aldrig oplevet det du beskriver og det har dem jeg kender med en Model 3 heller ikke.

    At en Tesla ikke opføre sig 100% som en anden bil er jo ikke en fejl, biler er forskellige og de er jo designet sådan.

    Jeg kan komme med et andet godt eksempel, min chef bad mig hente noget i bagagerummet af hans bil, jeg tager nøglen og trykker at den skal åbne den automatiske bagklap.
    Jeg henter det jeg skal og beder den lukke bagklappen igen.
    Senere får jeg en besked fra chefen om jeg ikke godt gider huske at låse hans bil næste gang.
    Hvortil jeg svarer, jamen jeg har jo ikke haft bilen låst op? jeg har åbnet og lukket bagagerummet?
    Det viser sig så at f.eks. de Opel'er jeg har haft der låser bilen ikke dørene op hvis man kun bruger den automatiske bagklap.
    Men det gør hans bil, og den låser ikke automatisk igen, selvpm dørene ikke har været åbnet.

    Så kan jeg hyle nok så meget om at jeg syntes det er en kæmpe fejl på chefen's bil, men den gør trods alt som den er designet til at gøre, og uanset hvor meget det irritere mig, så ændre det ikke på at bilen sådan set ikke gør noget galt


  • #41   7. dec 2020 Bruger jeg el-bagklap, låser den godt nok heller ikke dørene op (Ford C-Max).

  • #42   7. dec 2020 Så du mener at det er okay at man får en advarsel for ikke at have spændt selen... Sidste gang man kørte i bilen?

    Det svarer til at du bliver stoppet af politiet i dag og de giver dig en bøde for at du kørte for hurtigt i går?

    I mit hoved lyder det på ingen måde som tiltænkt adfærd fra bilens side, men mere som et resultat af en programmeringsfejl.

    Hvis bilen i stedet havde givet mig en seleadvarsel hver eneste gang jeg trykkede på bremsen inden jeg havde spændt sele var sagen selvfølgelig en anden, for så kan vi snakke om at det er den tiltænkte adfærd.

    At advare om noget brugeren gjorde ved sidste kørsel giver jo ingen mening, det har nok heller ikke en opdragende effekt på brugeren.
    Brugeren undrer sig blot over hvorfor han nogle gange bliver irettesat for at trykke på bremsen inden selen er spændt og andre gange ikke.
    For at sådan en advarsel skal give mening skal den komme i det sekund man gør noget forkert, ikke næste gang man kører bilen.

    Det tog mig da også flere måneder at få pinpointet hvad det var der forsagede selealarmen og kun fordi jeg var meget vedholdende i min fejlsøgning.


  • #43   7. dec 2020 Igen har jeg aldrig set eller hørt om den advarsel.
    Så hvis det ikke er dig der lavet noget forkert må det have været en fejl på den pågældende bil. Andet kan jeg jo ikke sige?

    Man at sige det er en generel fejl på hele Tesla Model 3 linjen er nok at strække den


  • #44   7. dec 2020 Martin

    Præcist, men sådan virker det ikke på hans Peugeot.
    Og jeg tror ikke du får Peugeot til at sige at det er en produktionsfejl i bilen.
    Det fungere som det er designet, og de har bare valgt at gøre det anderledes, længere er den jo ikke


  • #45   7. dec 2020 Alt tyder på at det er en programmeringsfejl, som om de ikke får opdateret/initialiseret variablerne inden de beder bilen forholde sig til om den skal give en selealarm.
    Hvis det er en softwarefejl er det næppe kun min som har problemet, men nu har jeg ikke lige andre Model 3 jeg kan teste det på.

    Når det handler om hvad der sker når man trykker på en knap på en fjernbetjening vil jeg give dig 100% ret i at det ikke er en produktionsfejl, men et (formodentlig velovervejet) valg man har taget om hvad der skal ske når man trykker på knappen.
    Men hvis der ligger et overlagt handling og en rationel beslutning bag at selealarmen skal gå af når man "vækker bilen" hvis man har taget selen af inden den var helt i P sidste gang man var ude at køre... Ja så kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke vanvittige tanker der skulle ligge til grund for dette...


  • #46   7. dec 2020 Uanset hvad er du den eneste jeg har hørt have det problem, så beklager jeg anerkender det ikke som en produktionsfejl i bilen smiley

  • #47   7. dec 2020 Så du mener i stedet at det er mere sandsynligt at min som den eneste havde en helt unik software med den fejl i?

  • #48   8. dec 2020 Jeg tænker mere en fejl på en sensor måske, eller også betjener du bilen forkert, hvis det var en generel fejl i alle bilers software så burde jeg vel også opleve det?

  • #49   8. dec 2020 Tvivler på at en sensor kan have effekt til køreturen efter forseelsen.
    Ja den med at jeg betjener den forkert burde jeg havde forudset, det var ligesom da der var problemer med antennen på en generation af iPhone og Apple bare sagde at det var fordi brugerne holdte telefonen forkert, alligevel omdesignede de antennen i næste generation.

    Det er jo en helt specifik række af handlinger der skal til for at trigge det, så hvis du ikke gør tingene som jeg har gjort vil du selvfølgelig aldrig komme til at opleve det.


  • #50   8. dec 2020 Super, jamen så betjener du bare bilen forkert.
    Kan vi så lade den ligge nu?
    Det er ærligt talt ved at være en smule trættende det her smiley


  • #51   8. dec 2020 Vi kan om ikke andet blive enige om at vi ikke bliver enige.
    For hvis min betjening af Tesla betegnes som forkert er det min holdning at deres betjeningsgrænser er for snævre hvilket tyder på at de ikke har taget højde for den menneskelige faktor i deres design... I så fald er det dem som har lavet fejlen.


  • #52   8. dec 2020 Pssst.. eller også er det bare dig der er noget galt med... just sayin..

  • #53   9. dec 2020 Når jeg kunne udføre præcis den samme procedure, bare langsommere (så bilen kunne nå at følge med) og så var der ikke noget problem?
    Tvivler på det er mig der er noget galt med så.


  • #54   9. dec 2020 Det er dig der gør det?
    Og har ikke hørt om andre der har det problem

    aaaaany der er vidst ingen grund til at blive ved med at banke den døde hest der


  • #55   9. dec 2020 Det er jo ikke alle som oplever et problem med en bil som fluks beretter om det på internettet.
    Der kan også være andre som oplever det som måske formoder at sådan skal bilen bare gøre, så ingen grund til at brokke sig.
    Derfor kan det jo ikke bruges til noget at du ikke har hørt om andre som har samme problem.

    I mine øjne er det et klart eksempel på at Tesla har sjuske med kodningen af softwaren, jeg har da også tænkt mig at efterprøve om problemet kan genskabes på andre Model 3 hvis jeg får muligheden.

    En hurtig søgning på internettet viser også at der også er andre Tesla ejere som i hvert fald har oplevet beslægtede problemer med selealarm:
    https://forums.tesla.com/discussion/168682/seat-belt-chimes-when-in-p
    Så det er efter min mening langt fra utænkeligt at det jeg oplevede også var/er en fejl.

    I tilfælde af at du ikke orker at diskutere mere står det dig da også frit at stoppe smiley


  • #57   9. dec 2020 Ja det er også umiddelbart min opfattelse at Teslas moral er... Jae lad os bare kalde den "alternativ".
    Har godt hørt det du beskriver, men jeg har også hørt andre eksempler der understreger hvilken type moral Tesla besidder.
    Tesla fanboys er dog hurtige til at beskytte Tesla og skyde skylden på de ejere som brokker sig... Hvor har man mon set det før smiley


  • #58   9. dec 2020 Ja det må være sagen med P85Derne du taler om #56. Mine forældre er en del af de mange der fik en kompensation. Sagen var dog endnu større i Norge.

    http://www.teslaforum.dk/forum/topic/2603?language_id=1&page=5

    https://www.berlingske.dk/virksomheder/nu-faar-norske-tesla-ejere-penge-retur

    https://www.motormagasinet.dk/article/view/305806/tesla_indgar_millionforlig_med_bilister


  • #59   9. dec 2020 Ja det er de så kommet efter må man sige, jeg købte en bil med 450hk og efter knap et år havde den fået 518hk, så jeg klager i hvert fald ikke smiley

  • #60   9. dec 2020 Nu du nævner det, så kunne jeg godt tænke mig at se en rullefelts attest på at din Tesla rent faktisk har 518 hk.
    Jeg skal nok betale turen på rullefelt, jeg har bare det ene krav at testen skal udføres med max 20% SoC smiley


  • #61   9. dec 2020 Det er jo ikke noget nyt at bilen mister omkring 100hk når den kommer under 20%? det er bare en del af det med at have en elbil.
    Lige som at jeg kan hoppe i min bil fra at have stået stille en hel dag, og så tæve den direkte ud på en bane og give den hug, hvor en tilsvarende kraftig benzin bil først skal varmes op og nurses inden man må klappe til den.

    Der er fordele og ulemper ved alt

    og her er en meget gennemført rullefelt test af en Model 3 Performance inden de 2 power opgraderinger kom, og der laver den da fint 460hk og godt 6.000nm, som må siges at være ganske hæderligt smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=deOMyvbtoFE&t=199s&ab_channel=SashaAnis


  • #62   9. dec 2020 Ja så hvis man køre banekørsel i en elbil har den færre hk ved løbets afslutning end ved løbets start, det samme gør sig ikke gældende for en benzin eller diesel bil, de har lige mange hk lige meget hvor meget brændstof som er i tanken (så længe der altså er brændstof i tanken).

    Ja du kan hoppe ud i en kold elbil og give fuld gas, det vil jeg give dig ret i er en fordel, men du kan ikke hoppe ud i en rigtig kold (som i minus grader) elbil og forvente fuld effekt, det kan batterierne simpelthen ikke levere.
    Så her skal en elbil jo også varmes op før man kan udnytte fuld ydeevne, lidt lige som en benzin eller diesel bil smiley
    Men der er selvfølgelig tale om forskellige temperatur intervaller for hvornår de er "driftsvarme".

    Mon ikke de 6000 Nm er på hjulene og ikke på motoren, hvis jeg må regne udvekslingen i gearkassen med kan mine benzinbiler også levere et langt mere imponerende moment.


  • #63   9. dec 2020 Jo de 6000nm er på hjulene, de hjul som flytter bilen fremad, og der er ingen grund til at indregne gearingen da der kun er ét gear så outputtet er altid det samme og ikke anfægtet af et gearskifte, kun omdrejninger smiley

    haha det skal godt nok være et langt løb hvis jeg skal slutte med færre HK end jeg startede med, jeg tror jeg ville være rundtosset på Jyllands ringen inden smiley

    Sidst jeg var afsted kørte jeg dertil og var på banen i ca. 4-5 timer med undervisninger og "track day" og der var endda flere der skulle prøve en tur i min.
    Og så rullede jeg hjem igen smiley

    Nu er det sjældent jeg er ude og "tæve" bilen på en bane i minusgrader, jeg ved ikke med dig? så jeg tænker ikke det er et issue smiley

    Jeg elsker tanken om at jeg kan blive ved med at tæve og tæve bilen uden at jeg skal have mekanisk sympati for bilen, bekymre mig om gearkasser, koblinger, temperaturerne i olier og om det trænger til at blive skiftet, samt effekten af at være hård ved en bil der er kold.
    Og i den anden ende, bare stoppe en bil der lige har ydet sit maximale og så bare gå fra den.

    I only see wins smiley


  • #64   9. dec 2020 Jammen hvis det er moment på hjulene som vi kigger på så har min 911 jo 6867 Nm smiley

    Nej det er nemt at overse problemet med at man slutter med færre hk end man starter med hvis man ikke kører endurance løb smiley
    Kør lige et 24 timers løb med din Tesla mod en bunke benzinbiler og se hvor mange "wins" du så ser smiley


  • #66   10. dec 2020 Morten J

    I hvilket gear har du 6867 Nm? 6.? I think not smiley
    og jeg tror at køre i 1. hele vejen bliver kedeligt smiley

    Martin

    Tjaaa, jeg har bilen og lever med den hver dag, og det er sjovt nok alle andre der har rigtigt travlt med at fortælle mig for dårlig og ubrugelig den er, og jeg siger bare hvordan jeg oplever den, og nej jeg kan virkeligt ikke se ret meget negativt ved den, og slet ikke i forhold til "almindelige" biler, er det virkeligt så forkert at synes det?


  • #67   10. dec 2020 Selvfølgelig er det i 1. gear for det er jo også der momentet skal bruges.
    Hvis vi sammenligner 100-200 km/t tider for de to biler vil du se at de ligger ret tæt på hinanden.
    Porsch'en klarer dette på omkring 10,7 sekunder.
    Tesla'en er lidt sværere at finde præcise data på, nogle af de teoretiske data siger at den skulle ligge på ca. det samme, men igen har jeg set nogle tyskere der som kun har formået at få den ned på omkring 12-13 sekunder.

    Jeg er personligt slet ikke modstander af elbiler, jeg synes bare der mangler en lidt mere nuanceret debat, for som teknologien og verdenssituationen ser ud lige nu har de stadig nogle store ulemper (f.eks. pris, infrastruktur, rækkevidde, ladehastighed med mere).
    Hvad angår Tesla så synes jeg også at de på mange punkter producerer nogle virkelig imponerende biler (f.eks. drivlinje teknologi, ydeevne, rækkevidde og ladehastighed), men på andre punkter har de altså et stykke vej igen for at komme i nærheden af den perfektion som mange fanboys mener de har (f.eks. generel bygge og interiør kvalitet, generel HMI integration, funktionsdygtigheden af nogle af deres "smarte" software funktioner og hele deres Apple-ske tilgang til biler).

    Generelt kan man vel sige at det jeg savner er en mere nuanceret tilgang til både elbiler generelt og Tesla, både fra fanboys og haters, for intet er så ensidigt som hver af de to grupper prøver at fremstille det.


  • #68   10. dec 2020 Selvfølgelig er det i 1. gear for det er jo også der momentet skal bruges.

    Nu sammenligner jeg selvfølgelig med en standard familiebil med 125 hk, men det er godt nok sjældent jeg laver noget i 1. gear udover igangsætning.
    Det er vel nærmere 2-3-4-5 gear der skal bruges moment? Komme afsted, overhalinger osv?


  • #69   10. dec 2020 Martin

    Ja det var også det jeg tænkte, elbiler svare jo til at du har omdrejninger nok til at køre fra 0-270kmt i 1. gear smiley

    Morten J
    Nuanceret? jamen hvad skal jeg gøre? skal jeg forsøge at svine min bil til? jeg ved ikke helt hvordan det skulle fungere.
    Og som jeg har sagt mange gange, så er det jo ikke mig der er på et korstog for at promovere Tesla, jeg svarer bare når folk er på korstog for at sige at bilen er lort. Hvilket jeg syntes er direkte usandt.

    Folk har SÅ travlt med at prøve at gøre Tesla til noget skidt, og jeg tænker det mest bunder i deres frygt for elbiler og et forsøg på at retfærdiggøre det forældede køretøj de selv har.

    Langt oftest skal selv de største skeptikere bare lige have en tur i bilen og så går de fra fanatiske hadere til selv at ville have en.
    Og det siger da et eller andet


  • #70   10. dec 2020 Bilen skal selvfølgelig forsvares hvor det giver mening, men jeg tror aldrig jeg har set dig komme med noget der minder om kritik eller indrømmelse af at noget kan gøres bedre på bilen.
    Hvis det virkelig afspejler din holdning er du jo tydeligvis bare en ensidig fanboy.

    Det er rigtigt at folk hurtigt bliver imponerede over en Tesla efter en enkelt køretur, men det er jo fordi man på så kort tid kun lige når at få stiftet bekendtskab med de gode ting ved en Tesla/elbil.
    De gode ting opvejer bare ikke altid de negative ting for alle, hvilket fanboys har svært ved at se.


  • #71   10. dec 2020 De gode ting opvejer jo 1000 fold de småting der måtte være, og det er da en general holdning imellem ejere.

    Og det faktum at bilen bare bliver bedre og bedre efterhånden som Tesla sender opdateringer ud til den er jo helt uhørt i andre biler.
    For mig er det gaven der bare bliver ved med at give smiley

    Jeg køre mere end jeg nogensinde har gjort og jeg har sparet 12.000 i brændstof det seneste år i forhold til den diesel jeg havde før.
    Jeg har Porsche performance og Lupo økonomi, og et tech vidunder på hjul.
    og det kan man bare ikke få andre steder, længere er den bare ikke smiley


  • #72   10. dec 2020 Med så ensidig en holdning til Tesla lider din troværdighed bare lidt et knæk.
    Jeg har selv haft en Tesla og følger stadig med i udviklingen inden for deres produkter med mere og min erfaring er at alt nemlig ikke er så rosenrødt som du og andre fanboys får det til at lyde som.


  • #73   10. dec 2020 Sådan er vi jo heldigvis så forskellige.
    og for hver person der ser på Tesla som dig, er der 1000 vis der ser på det som mig

    Og det er trods alt det der sælger biler smiley


  • #74   10. dec 2020 1000 vis ligefrem? Det er en påstand jeg har meget svært ved at tro på.
    Når selv Tesla Bjørn, en af de helt store fortalere for Tesla, kan indrømme at der er fejl/problemer med bilerne/firmaet, så understreger det jo at der må være noget om snakken.
    Det er kun blåøjede fanboys som ikke kan leve med tanken om at profeten og hans produkter ikke skulle være fejlfri.

    Hvis der vitterligt skulle være 1000 vis der ser på Tesla som dig for hver der ser det som mig, så må vi jo unægteligt gå i mod en fremtid med 99,9% Tesla'er på vejene, tror du virkelig selv på at det kommer til at ske?


  • #75   10. dec 2020 Jeg har aldrig sagt at bilen er fejlfri? hvornår nævnte jeg det? smiley

    og hvorfor går i så meget op i at den SKAL være fejlbehæftet?
    Jeg sidder da ikke og graver i alle de fejl som Porscher har? dårlige gearkasser, designfejl i motorer osv. osv. ´
    Hvorfor skulle jeg dog sidde og skrive side op og side ned om det?

    Men når det kommer til Tesla, så ser "I" det som et korstog at få fastslået at Tesla er noget skidt, og det skal man bestemt ikke have.

    Jeg forstår det virkeligt ikke
    du/i gider ikke have det? fint.. move on smiley


  • #76   11. dec 2020 Det er virkelig ikke den opfattelse man får af at læse dine indlæg.
    Lige meget hvad man bringer på banen som har en negativ vinkel på Tesla eller deres biler så bliver det straks skudt ned fra din side.

    Alle biler udgør et kompromis og alle biler har fejl eller problemer.
    Hvis man skal kunne bruge folks meninger og holdninger til noget i en debat er de nødt til at være nuancerede og belyse både positive og negative aspekter, ellers er det bare utroværdig støj.

    Alt for mange steder er debatten om Tesla alt for unuanceret, på pro-Tesla sider bliver der himlet op over hvor fantastisk og perfekt bilen er og hvis der er nogle som bringer en negativ vinkel om bilen på banen bliver de korsfæstet og det er pludselig dem som er problemet.
    På anti-Tesla sider bliver Tesla udelukkende fremstillet som noget lort, fordi den er elektrisk, det sviner at fremstille batterier og de holder kun få år og koster en formue, bilen forurener for den kører reelt bare på kul og det evige argument om at det er meget mere miljøvenligt at køre i en moderne diesel bil bliver fremført.

    INGEN af disse to tilgange kan bruges til noget som helst for potentielle købere af elbiler, for man lærer intet om emnet ved at læse den slags.
    Kun ved at forholde sig kritisk og erkende og videreformidle både styrker og svagheder bidrager man til en debat som rent faktisk kan bruges til noget.


  • #77   12. dec 2020 ok smiley

  • #79   7. jan 2021 Ja havde faktisk godt set den video fra ham gutten der, den er lidt lang, men han kommer godt nok omkring mange ting!
    Og han bekræfter mange af de ting jeg også selv har hørt rundt om i krogene, eksempelvis at Bang og Olufsen folk har været med til at lave Premium Audio anlægget i Model 3

    Hvis han holder samme stil så er jeg abonnent i hvert fald smiley


Kommentér på:
Tesla Model S?

Annonce