{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Tilmeldt:
12. okt 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Chevrolet Aveo 2012 1,2 LT Benziner? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg står og skal købe mig en bil og overvejer en Chevrolet Aveo som nævnt i titlen.
Den har kørt 93.000, leveres nysynet (fra den 27/11/2020) og med stort service. Alle service overholdt, Pava undervogn 2013.

Hvad er jeres erfaringer med denne bil?
Skal jeg være særligt opmærksom på noget bestemt?
Håber I kan give svar smiley

Vh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet Aveo 2012 1,2 LT Benziner?
  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #1   4. dec 2020 Chevrolet Aveo er jo langt hen af vejen gennemprøvet teknik fra GM (Opel ) , det er vel GM´s svar på en Dacia smiley ?

    Nogen salgsucces, det blev Daewoo / Chevrolet ( fra Korea ) aldrig, men det betyder ikke at bilen som sådan fejler noget , og finishen er vel som GM´s ( Opel ) produkter generelt .

    De dele der ikke er overtaget fra Opel , feks udstødning og hjulophæng kan vise sig at koste kassen, men det skal man så være indstillet på når man køber den, og det bør afspejle sig i købsprisen, der helst skal ligge under hvad bilmodeller i samme størrelse koster .


  • #2   4. dec 2020 Claus R: forkert! Chevrolet blev nemlig netop en stor succes i Europa, hvilket er derfor GM valgte at trække mærket væk igen. Der var alt for mange der købte Chevrolet i stedet for Opel.

  • #3   12. jan 2021 Hej...

    Jeg havde en lignende og min erfaring med bilen er at passer du på den, så er den en arbejdshest med 86 HK.

    Da jeg skilte mig af med min bil i Oktober havde den kørt 220.000 km. Jeg skulle have en større bil til barnevogn.

    Men her er de ting jeg fik repareret på bilen:

    1.Toppskning ved 165.000 den gik i stykker.
    2. Aircondition gasbeholderen, blev ramt af stenslag og skulle skiftes.
    3. Lygter, et par gange.
    4. Gearet skulle have skiftet nogle skruer.
    5. Ved 220.000 km, skulle jeg skifte en rør ved udstødningen som var helt slidt ned åbenbart. Mekanikeren gav den et navn og den er glemt. Det var noget mekanikeren kunne se ved den regelmæssig tjek.

    Og nåh ja, bremser skifter du jo efter behov, så det er lidt svært at sige, men bilen er ikke en racer, så don't worry.

    Jeg nåede med den på et topfart på hele 190 km/t. Men pas på den er meget vindfølsom, overhaling af lastbiler kan mærkes smiley

    Jeg har kørte fra Kbh til Hamborg flere gange, 2 gange til Holland, 1 gang til Berlin.

    Så længe du ikke skal oppe af bjerge så følger bilen godt med... Men skal du gøre som jeg gjorde og køre op af de Franske og schweiziske alper, så bliver du upopulær, bilen kan desværre ikke kører mere end 30/35 km t op af et bjerg.

    Men i flade Danmark, Holland og Nordtyskland er det ikke et problem.

    Når bilen har kørt 220.000 km, så begynder de små fejl at være irriterende og du får bare lyst til at komme af med den. Så jeg vil sige den bil du står til at købe godt kan klare 100.000 km, hvis du skifter olie jævnligt, jeg havde noget motorvejskørsel så jeg skiftede hver 6.måned.


Kommentér på:
Chevrolet Aveo 2012 1,2 LT Benziner?

Annonce