Brugt BMW I3? {{forumTopicSubject}}
Hår lidt overvejet at købe El bil, men budgettet rækker ikke til det vilde.
Har kigget lidt på en brugt BMW I3, primært på grund af prisen og rækkevidden. Men er det et fornuftigt køb eller skal man holde sig langt væk?
Jeg særligt interesseret i hvordan batteriet holder på længere sigt.
Link på eksempel:
BMW i3 aut. til 157900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4937263
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Der er også lidt omkring ladehastigheden som jeg husker det.
I3 er en fantastisk by bil, men de smalle dæk gjorde den "nervøs" på motorvejen, derfor overvejede jeg en i3s men den endte med at blive for dyr.
Den er smal hvilket er godt til parkeringspladser og behøver meget lidt plads til at vende.
Personligt kan jeg godt lide den, den er frisk til 0-100, interiøret føltes godt omend lidt "frelst". Tror de fleste concierge services er udløbet på de tidlige modeller.
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
Vi kunne ikke rigtigt finde nogle skræmmehistorier og alle vi kender der har en, har nævnt Ca de samme omkostninger som Kent.
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
aug 2020
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
Måske er det blevet bedre ?
Den hvide der er til salg i samme shop, er langt kønnere ( smag og behag er forskellig ) , men jeg kan ikke vurdere hvad man får de ekstra penge den sorte der er vist i denne tråd ?
Hvis jeg havde en lademulighed, så var det oplagt også for mig .
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Er der noget man skal være opmærksom på eller vælge en bestemt model/årgang osv.?
mar 2010
Test den på motorvej, jeg ville hvis midlerne rækker til det prøve at fange i3s fordi den har bredere fælge og dermed mere rolig kørsel på motorvej.
Tag ud og test den, det er ikke alle som er lykkelige over bagdørerne (suicide door style). De kan dog ikke åbnes uden at føre døren er åben, så junior flyver ikke ud af bilen når du krydser storebælt....som et uheld anyways.
Jeg forstår godt at folk er delte om udseendet, jeg kan godt lide det, men foretrækker alt andet end hvid. Det giver for mange relationer til diverse bil delings services. Kan især godt lide den gyldne/orange og den grå.
Interiøret er jeg generelt på det simpleste som ikke ser for frelst ud.
apr 2007
Hvis det lille batteri slår til til dit behov, så ser jeg ingen grund til at købe en med et større. Det er jo dit behov, der skal afgøre det. Større batteri -> større investering -> større værditab hen over årene.
mar 2010
Den faldet temmeligt meget i værdi og meget hurtigt også.
Er tidligere stødt på forhandlere som ikke ville sælge brugte i3, fordi teknologien flyttede sig for hurtigt. De havde tabt en del penge netop på at 94ah kom ud til stort set samme pris som 60ah. Og mange brugt bil sælgere har biler stående i et par måneder inden de ryger afsted igen.
Lidt samme historie da Tesla droppede prisen på især de allerdyreste model S'ere. Der er nogen som har tabt lidt der også.
Så køb bilen til at blive brugt. Personligt ville jeg stadig gå efter 94ah, den koster ikke 50% mere og du ved aldrig om du skifter arbejde eller flytter om et år eller to.
apr 2007
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 3 Svar: 4
aug 2016
Følger: 1 Svar: 1
Der dalede min interesse noget - men ved jo ikke om det er et engangstilfælde...
Har haft lejet nogle gange hos Arriva - det er bestemt en FEED bybil! Men gå efter S'eren - den er langt bedre på motorvej mht. retningsstabilitet.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 13
Med egne solceller på taget og altid kun ladet hjemme har de 90000 ialt kostet 18000.
Den er meget mere rummelig end I3, 4 døre og masser af plads bagi.
Bare et alternativ
mar 2010
Brugt BMW I3?