{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.573 visninger | Oprettet:

Brugt BMW I3? {{forumTopicSubject}}

Hår lidt overvejet at købe El bil, men budgettet rækker ikke til det vilde.

Har kigget lidt på en brugt BMW I3, primært på grund af prisen og rækkevidden. Men er det et fornuftigt køb eller skal man holde sig langt væk?
Jeg særligt interesseret i hvordan batteriet holder på længere sigt.

Link på eksempel:
BMW i3 aut. til 157900 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/4937263


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt BMW I3?
  • #1   8. dec 2020 Du skal være opmærksom på at der er pæn forskel på batteri størrelsen. Kan ikke huske året det skiftede men 2 -3 år siden vil jeg tro.
    Der er også lidt omkring ladehastigheden som jeg husker det.
    I3 er en fantastisk by bil, men de smalle dæk gjorde den "nervøs" på motorvejen, derfor overvejede jeg en i3s men den endte med at blive for dyr.
    Den er smal hvilket er godt til parkeringspladser og behøver meget lidt plads til at vende.
    Personligt kan jeg godt lide den, den er frisk til 0-100, interiøret føltes godt omend lidt "frelst". Tror de fleste concierge services er udløbet på de tidlige modeller.


  • #2   8. dec 2020 Jeg har kørt i en 2014 model i 3,5 år nu og kørt 100.000 km. Den kører godt og friskt. 0-100 på 7,2 sek. og gode mellemaccelerationer! De har tit meget fedt udstyr: bl.a. Kan min selv parkere og har stort navigation mm. Derudover er den megabillig i drift! Jeg har brugt penge på to bagdæk og en lille elmotor, der holdt ladestikket fast under ladning. Det er alt på 3,5 år. Samlede driftsomkostninger på 100.000 = 6.000,- kr. Service er jo kun hvert andet år uanset kilometer! Rækkevidden er faldet med ca. 5 % siden jeg fik den, så batteriet holder alt længe. Vær ikke nervøs for det.

  • #3   9. dec 2020 Vi overveje selv i3 men droppede den pga der kun var 4 sæder.
    Vi kunne ikke rigtigt finde nogle skræmmehistorier og alle vi kender der har en, har nævnt Ca de samme omkostninger som Kent.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #4   9. dec 2020 Det er en ok bil, men hold kæft hvor er den grim

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #6   9. dec 2020 Køn er den ikke, og jeg så en af de første modeller da den kom frem for nogle år siden, og måske var det kun de første , men finishen og kvaliteten af plastik på døre osv var langt fra hvad man ville forvente af en BMW .

    Måske er det blevet bedre ?

    Den hvide der er til salg i samme shop, er langt kønnere ( smag og behag er forskellig ) , men jeg kan ikke vurdere hvad man får de ekstra penge den sorte der er vist i denne tråd ?

    Hvis jeg havde en lademulighed, så var det oplagt også for mig .


  • #8   10. dec 2020 Kiggede på den som nr. to bil.
    Er der noget man skal være opmærksom på eller vælge en bestemt model/årgang osv.?


  • #9   10. dec 2020 Det klart vigtigste er at det er en 94a, tror det forrige var 65a. Forskellen er fra "300" til "200". Husk at vinter etc. koster lidt ekstra til varme og gøgl.
    Test den på motorvej, jeg ville hvis midlerne rækker til det prøve at fange i3s fordi den har bredere fælge og dermed mere rolig kørsel på motorvej.
    Tag ud og test den, det er ikke alle som er lykkelige over bagdørerne (suicide door style). De kan dog ikke åbnes uden at føre døren er åben, så junior flyver ikke ud af bilen når du krydser storebælt....som et uheld anyways.
    Jeg forstår godt at folk er delte om udseendet, jeg kan godt lide det, men foretrækker alt andet end hvid. Det giver for mange relationer til diverse bil delings services. Kan især godt lide den gyldne/orange og den grå.
    Interiøret er jeg generelt på det simpleste som ikke ser for frelst ud.


  • #10   10. dec 2020 Selv følgelig er det da en fordel med et større batteri, hvis du skal bruge det. Jeg pendler 2x50 km hver dag i en 2014'er med 60 ah batteri. (Ca 22kw). Det fungerer fint, men nu kan jeg også lade på jobbet. Men selv om vinteren kunne jeg køre frem og tilbage uden at lade, hvis jeg ville. Men den tager også næsten alle vores private kilometer ved siden af. Det er kun, hvis vi skal langt, at vi tager vores X6'er. Det er bare så fikst og billigt i "ellerten" så den bliver næsten altid valgt. smiley
    Hvis det lille batteri slår til til dit behov, så ser jeg ingen grund til at købe en med et større. Det er jo dit behov, der skal afgøre det. Større batteri -> større investering -> større værditab hen over årene.


  • #11   11. dec 2020 Kent O har helt sikkert en pointe: at købe elbil lige i øjeblikket er som at købe en gamer pc.
    Den faldet temmeligt meget i værdi og meget hurtigt også.
    Er tidligere stødt på forhandlere som ikke ville sælge brugte i3, fordi teknologien flyttede sig for hurtigt. De havde tabt en del penge netop på at 94ah kom ud til stort set samme pris som 60ah. Og mange brugt bil sælgere har biler stående i et par måneder inden de ryger afsted igen.
    Lidt samme historie da Tesla droppede prisen på især de allerdyreste model S'ere. Der er nogen som har tabt lidt der også.
    Så køb bilen til at blive brugt. Personligt ville jeg stadig gå efter 94ah, den koster ikke 50% mere og du ved aldrig om du skifter arbejde eller flytter om et år eller to.


  • #12   12. dec 2020 Nå det var en af de gange, hvor trådstarter ikke selv gider deltage i snakken... smiley

  • #13   12. dec 2020 Bare rolig Kent, jeg følger skam med og suger alle guldkornene til mig ??

  • Børge M
    Børge M Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   15. dec 2020 Jeg havde kig på en i3 - ikke en S'er - i Køge - skrev en mail for at spørge til rækkevidden. Fik at vide, at den var på lige godt 100 km. Bilen var 3 år gammel og havde gået 43.000 km.
    Der dalede min interesse noget - men ved jo ikke om det er et engangstilfælde...
    Har haft lejet nogle gange hos Arriva - det er bestemt en FEED bybil! Men gå efter S'eren - den er langt bedre på motorvej mht. retningsstabilitet.


  • #15   17. dec 2020 Jeg har kørt 90.000 i en Nissan Leaf fra 2014, aldrig andet end service og bestemt ikke kønnere end I3 smiley
    Med egne solceller på taget og altid kun ladet hjemme har de 90000 ialt kostet 18000.
    Den er meget mere rummelig end I3, 4 døre og masser af plads bagi.
    Bare et alternativ smiley


  • #16   18. dec 2020 Nissan Leaf fåes i Tekna udgaven som er pænt proppet med udstyr og findes også i nogle mere skrabede udgaver. Kigger man på i3/Leaf så vær obs på at teste deres adaptive cruise control, En af dem bremsede meget sent til min smag, men husker ikke hvilken jeg syntes det var af de to.

Kommentér på:
Brugt BMW I3?

Annonce