{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Ny brugt bil til 200.000 {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er på jagt efter en bil pga arbejde. Så ville lige høre om mit valg herunder er fornuftigt? eller om jeg skal kigge andre biler? smiley

Det skal sige jeg har haft en Octavia 2010 Elegance 1.6TDI tidligere.

Der er ca 58 km hvor 48 er motorvej. Så va 116 km om dagen.
Det bliver ca 30.000 km om året og så det løse oveni på ca 5.000+

Krav:
Anhængertræk
bluetooth (så længe man kan koble telefonen op)
Parkeringssensor for+bag (havde jeg også i min tidligere bil, og er blevet ret fan af det)
Automatgear (nu hvor man alligevel er i den prisklasse)
Maks. 200.000,- kr.

Jeg har kigget på Skoda Octavia 2.0 TDI Style DSG Combi, modelår 2018. De har rimelig godt med udstyr dog er det ikke lige så mange med sensor foran på brugtvognsmarkedet.

Jeg har fundet denne. Det er så en ved en privat mand og ikke en forhandler.
Reg. år: 2017
113 på klokken
DSG6
En masse udstyr
Sommer og vinter dæk
Skal synes til maj 2021
Garanti holder 14 måneder endnu
199.900,- kr.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tdi-150-style-combi-dsg-5d/4933523

Jeg har ikke haft automatgear før, men synes det er nu rart nok at have.
Jeg er gået efter 2.0 TDI, da 1.6 evt kan have DQ200 DSG som flere har klaget over, correct me if I am wrong smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny brugt bil til 200.000
  • #1   19. dec 2020 Fin bil, den går du ikke galt i byen med smiley

  • #2   19. dec 2020 Mercedes C-klasse, 220 og opefter.
    Eks.: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c220-d/22-stc-aut-5d/4810267


  • #3   19. dec 2020 #2: Der er bare ikke meget plads i en C-klasse, og så har den du linker til også gået næsten 300.000 km. Det er alligevel en del.

  • #4   19. dec 2020 #2 godt bud. Havde slet ikke lige haft Mercedes i tankerne indenfor dette budget.

    Det er jo ikke unormalt at de kører 500.000-1mio km. Som #3 også nævner har den alligevel en del km på klokken. Det er jo ikke altid det betyder det vilde, så længe den er passet godt.

    Jeg solgte da også min tidligere Octavia der havde gået 320, som jeg syntes kørte fint med de km.

    Hvis man har bilen i 5 år hvilken taber man så mindst på ift rep og værditab med ca 180.000 km mere end de har nu? smiley


  • #5   19. dec 2020 #3 Der kan sagtens findes andre der har gået lavere km, og med andet udstyr og i andre farver osv. osv. - men det gider jeg ikke bruge min tid på, det kan TS selv gøre hvis det er interessant med en Mercedes.
    Så det var bare et eksempel smiley
    Til info, så er Mercedesen præcis lige så bred som en Octavia og den er 1 cm længere samt 1 cm højere.

    #4 Har selv en c220 fra 2013 (modellen før den jeg linker til). Havde kørt 280kkm da jeg købte den og den har nu kørt 350kkm. Har kun haft udgifter til service samt skiver og klodser i bag. Kører stadig super fint.


  • #7   19. dec 2020 Trolle: Den E-klasse du linker til, er uden afgift smiley

    og Tiguan'en er der ingen pris på?


  • #8   19. dec 2020 Tror Trolle har drukket af natpotten.

    Fin Octavia der, billig i drift og med ekstremt lavt værditab.
    Find endeligt en med led lys + dynamisk fartpilot. Det har den du kigger på der. DSG gearet i modellen er helt problemfrit.


  • #9   20. dec 2020 Kiggede lige nærmere på billederne i den bil du linker til.
    Vær opmærksom på at sæder + plast har adskillige skader, de er meget plettede og nussede. Kig på armlæn på bagside det har et stort mærke.
    Bag på forsæder er der store skrabemærket i kunstlæderet + lommerne ser noget voldtaget ud. Kig også på det sorte piano blanke, det er sikkert voldsomt ridset.
    Det kan undrer mig at man sætter en bil til salg uden at give den lidt kærlighed.
    Garantien du henviser til er ekstra købt fabriks garanti, den dækker op til og med 150.000 km. eller X antal år.
    Jeg ville med de nævnte ting finde en anden bil slet og ret. Altså med mindre du er ligeglad med en ulækker og hærget kabine.


  • #10   20. dec 2020 #9
    Jeg havde godt lagt mærke til at bagsædet ikke var i super stand, hvor han endda har beskrevet at bilen er velholdt. Det ligner at der er et hul i midtersædet..
    det med piano blanke havde jeg ikke lige set. Godt spottet! Hvordan kan den blive så ridset på så få år..??
    Det med bagved forsæderne, er jeg helt enig i at det ikke ser for godt ud..

    Jeg ville gerne have en bil med sensor foran og der er denne i en god prisklasse. Det der holder mig tilbage er lidt den kabine og at den også skal til service om 4800km.. og syn til maj.



  • #11   20. dec 2020 Nu er jeg selv helt hysterisk med mine biler, har det som en hobby at holde dem i god stand. Bruger man en møbel børste fra en støvsuger på det piano blanke, så er det ridset til ukendelighed.
    Den i linket, tja fint udstyr men sæder er hvad jeg vil kalde ødelagt. Når jeg ser sen slags tænker jeg hvad med resten.
    Led efter en anden smiley
    Har haft to Skodaer med p sensor foran, min nyeste har ikke, og savner det heller ikke.

    Kender du https://m.facebook.com/groups/SkodaSocietyDenmark/?
    Bliv medlem af gruppen og efterlys evt. hvad du leder efter.


  • #12   21. dec 2020 Jeg har det på samme måde! smiley

    Ja det er jo lige det.

    Det bliver vel bare en vanesag tænker jeg smiley

    Ja, er medlem af gruppen. Der er ikke så mange til salg. Så en fra 2014 med alt udstyr man nok kunne smide efter den, men den havde så også kørt 202.000.
    Skal nok lige forhøre mig derinde, dog er ham sælgeren af den jeg linket til også medlem af gruppe, og jeg har skrevet lidt med ham


  • #14   22. dec 2020 #13 nogen gode bud, de er vist også på bilbasen.

    1. Den første har desværre ikke træk, den vil nok ende på 220 med træk. Ved en hurtig google søgning, så koster det vel 6-8.000? Med mindre jeg kan få den forhandlet med i prisen smiley

    2. Ikke for at være kræsen, men jeg må nok indrømme at jeg ikke er fan af hvidt interiør

    3. Jeg har faktisk kigget længe på denne. Minus er måske den er lige 1 år ældre end de andre, har et ældre infosystem, ellers synes jeg at den er meget fin, men kæresten er ikke lige så vild med den brune farve.

    4. Den har alt borset fra træk som 1'ernen

    5. Godt bud, også en jeg har kigget på. Denne har så dog manuel gear, men mener også at Sej biler har en magen til bare med DSG smiley

    Jeg er måske alligevel lidt kræsen efterhånden smiley


  • #15   22. dec 2020 Det var også blot eksempler jo, gik dem ikke nærmere igennem.
    Som køber skal man også finde det rigtige, mange gange får man jo forskelligt udstyr skudt i nakken på en brugt bil.
    DSG er genialt især i forbindelse med den dieselmotor, kører selv samme motor i en model nyerere.

    Det vigtigste i dem du finder er LED lygter og for gud skyld ikke halogen, modellen har ret runge lys på de halogen lygter, og det vil man blive træt af.


  • #16   23. dec 2020 #15
    Der skal jagtes her i ferien. Nu kan man ikke komme ud og prøve dem pga restriktionerne. Så kan jo forhøre mig ve de forskellige i mellemtiden smiley

    Det er noteret! Jeg troede næsten det var standard at de havde LED på en style model


  • #17   23. dec 2020 Nej det er led kørelys men ikke led forlygter som standart, det er der på Octavia 4 som jeg har.

Kommentér på:
Ny brugt bil til 200.000

Annonce